عزم کلمبیا برای پیوستن به «بریکس» با حمایت برزیل

روسای جمهوری کلمبیا و برزیل در بیانیه‌ای مشترک از عزم بوگوتا برای پیوستن به ائتلاف اقتصادهای نوظهور جهان معروف به گروه «بریکس» در کوتاه‌ترین زمان ممکن و حمایت برزیل از این روند خبر دادند. به گزارش روز پنج شنبه ایرنا از تارنمای اسپوتنیک موندو، سران دو کشور به دنبال برگزاری نشستی دو جانبه در بوگوتا ... عزم کلمبیا برای پیوستن به «بریکس» با حمایت برزیل

ادامه

آفریقای جنوبی, آمریکای لاتین, اتیوپی, اقتصادی, امارات, ایران, برزیل, بریکس, بولیوی, جهان, چین, خبر, روسیه, سازمان ملل, عربستان سعودی, کلمبیا, کوبا, مصر, نسل‌کشی, هندوستان, ونزوئلا

درخواست آلمان از چین برای برقراری صلح در اوکراین

صدراعظم آلمان طی نشستی با رئیس جمهوری چین اعمال نفوذ پکن بر مسکو را برای پایان دادن به جنگ در اوکراین خواستار شد. به گزارش ایرنا به نقل از رویترز، اولاف شولتس روز سه شنبه اظهار داشت که از شی جین پینگ رئیس جمهوری چین خواسته است تا برای پایان دادن به جنگ در اوکراین ... درخواست آلمان از چین برای برقراری صلح در اوکراین

ادامه

آلمان, اقتصادی, اوکراین, جنگ نیابتی, جهان, چین, خبر, روسیه, شرق آسیا, شرق اروپا, صلح, فلسطین

لاوروف: غرب نگران توسعه ابزارهای مالی مستقل بریکس است

وزیر امور خارجه روسیه گفت: غرب به‌طور فزاینده‌ای نگران طرح کشورهای عضو گروه اقتصادهای نوظهور (بریکس) برای توسعه ابزارهای مالی مستقل خود است. به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، خبرگزاری تاس نوشت: سرگئی لاوروف در نشست کمیسیون شورای عمومی حزب روسیه متحد در زمینه همکاری بین المللی و حمایت از شهروندان خارج از کشور گفت: ما ... لاوروف: غرب نگران توسعه ابزارهای مالی مستقل بریکس است

ادامه

آمریکا, بریکس, تحلیل, جهان, روسیه, شرق اروپا, غرب

مقام روس: آمریکا دوباره آتش جنگ دیگری را در خاورمیانه شعله‌ور کرده است

«ویاچسلاو ولودین» رئیس دومای روسیه با اشاره به کسری بودجه آمریکا، واشنگتن را متهم کرد که با برانگیختن یک جنگ دیگر در خاورمیانه، به دنبال رهایی اقتصاد خود از “نکول” (بحران بدهی خارجی) است. به گزارش روز سه شنبه ایرنا از خبرگزاری تاس، ولودین با نوشتن از پیام در کانال تلگرامی خود، به داده‌های وزارت ... مقام روس: آمریکا دوباره آتش جنگ دیگری را در خاورمیانه شعله‌ور کرده است

ادامه

آمریکا, اتحادیه اروپا, اقتصادی, اوکراین, جهان, خاورمیانه, روسیه, شرق اروپا, گزارش, هژمونیسم

چین خواستار پایبندی آلمان به احترام متقابل شد

شی جین‌پینگ رئیس‌جمهوری چین در دیدار با اولاف شولتس صدراعظم آلمان تاکید کرد که روابط دو جانبه با برلین پیوسته ادامه پیدا خواهد کرد و پکن به دنبال زمینه‌های مشترک است. به گزارش ایرنا از خبرگزاری رویترز، شی امروز سه‌شنبه در دیدار با شولتس در پکن گفت: ما باید روابط دو جانبه را از منظر ... چین خواستار پایبندی آلمان به احترام متقابل شد

ادامه

آلمان, اروپا, اروپای مرکزی, اسراییل, اقتصادی, اوکراین, جهان, چین, روسیه, سازمان ملل, شرق آسیا, شرق اروپا, صلح, فلسطین, گزارش

اتحادیه اروپا بر کالاهای آمریکایی تعرفه‌های گمرکی بالا وضع کرد

اتحادیه اروپا هم زمان با شکست ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری از تصمیم خود برای وضع تعرفه‌های گمرکی بالا بر کالاهای آمریکایی به عنوان اقدامی متقابل در مناقشه بر سر شرکت‌های بوئینگ و ایرباس خبر داد.

 

به گزارش تسنیم به نقل از روزنامه “ویرتشافتز ووخه” آلمان، اتحادیه اروپا از وضع تحریم‌های گمرکی علیه ایالات متحده در مناقشه بر سر شرکت های ایرباس و بوئینگ خبر داد.

 

«والدیس دومبروسکیس» معاون رئیس کمیسیون اروپای روز دوشنبه این خبر را در یک کنفرانس ویدئویی وزرای امور تجاری اتحادیه اروپا اعلام کرد.

 

به این ترتیب اتحادیه اروپا منتظر نخواهد ماند تا ببیند آیا جو بایدن، رئیس جمهور جدید آمریکا تغییر رویکرد سیاست های تجاری آمریکا را در پیش خواهد گرفت.

 

معاون رئیس کمیسیون اروپایی اعلام کرد که ما حالا یک تصمیم سازمان تجارت جهانی که به اروپا اجازه اعمال تعرفه‌های گمرکی بر کالاهای آمریکایی را می‌دهد داریم و این همان کاری است که ما حالا انجام می‌دهیم.

 

دومبروسکیس هم زمان از آمادگی اتحادیه اروپا برای انجام مذاکرات با آمریکا در این باره سخن گفته و تاکید کرد که اگر آمریکا تعرفه‌های گمرکی اعمال شده بر کالاهای اروپایی در مناقشات این دو شرکت هواپیمایی را لغو کند اروپا نیز این کار را انجام خواهد داد.

 

سازمان تجارت جهانی ماه گذشته حکم کرد که اتحادیه اروپا می‌تواند به تلافی یارانه‌های دولتی‌ که به هواپیماسازی بوئینگ داده می‌شود به ۴ میلیارد دلار از واردات آمریکا تعرفه وضع کند.

 

سازمان تجارت جهانی اعلام کرد که میزان این تعرفه‌های تلافی‌جویانه ۳.۹۹ میلیارد دلار است که برابر با میزان ضرری است که ایرباس به عنوان رقیب اروپایی بوئینگ از یارانه‌های داده شده به بوئینگ متحمل شده و بخشی از فروش خود را از دست داده است.

تورم فزاینده و روند صعودی قیمت‌ها

بر اساس گزارش اخیر مرکز آمار ایران، نرخ تورم نقطه‌ای در مهرماه ١٣٩٩ به عدد ۴۱/۴ درصد رسیده است، یعنی خانوارهای کشور به‌طور میانگین ۴۱/۴ درصد بیش از مهرماه ١٣٩٨ برای خرید یک “مجموعه [از] کالاها و خدمات یکسان” هزینه کرده‌اند.

ادامه

اقتصادی, ایران, حقوق بشر, فقر, مقاله

کارنامه ایمنی گله‌ای در سوئد؛ گذشتن از مرز روزانه ۴ هزار مبتلای جدید / هشدار دولت سوئد برای زمستانی تیره و تار

رشد اقتصادی سوئد در سه ماهه سوم سال جاری میلادی، با وجود اجتناب دولت این کشور از اجرای سیاست قرنطینه عمومی برای مقابله با شیوع ویروس کرونا، به پایین‌تر از پیش‌بینی‌های اولیه رسید.

ادامه

اروپای شمالی, اقتصادی, جهان, حقوق بشر, دانمارک, سوئد

چاینا دیلی: تاجران آمریکایی، چین را «پناهگاه امن» سرمایه‌ خود می‌دانند

روزنامه «چاینا دیلی» پرشمارگان‌ترین روزنامه انگلیسی زبان چین در سرمقاله خود با عنوان «چرا آمریکا در جدایی از چین ناکام خواهد ماند» نوشت به رغم تلاش‌های دولت آمریکا، تاجران آمریکایی، چین را «پناهگاه امن» سرمایه‌های خود می‌دانند.

ادامه

اقتصادی, امریکا, جهان, چین, شرق آسیا, ویتنام