وال‌استریت‌ ژورنال: کمک آمریکا وضعیت جنگ در اوکراین را تغییر نمی‌دهد

روزنامه وال استریت ژورنال در گزارشی با اشاره به تصویب کمک ۶۰ میلیارد و ۸۰۰ میلیون دلاری آمریکا به اوکراین از سوی کنگره این کشور، تاکید کرد: این کمک وضعیت جنگ در اوکراین را تغییر نمی‌دهد. به گزارش یکشنبه شب ایرنا، در گزارش وال استریت ژورنال آمده است: احتمال اینکه کمک آمریکا بتواند به برتری ... وال‌استریت‌ ژورنال: کمک آمریکا وضعیت جنگ در اوکراین را تغییر نمی‌دهد

ادامه

آمریکا, اسراییل, اوکراین, تایوان, تحریم, تحلیل, جنگ نیابتی, روسیه

درخواست روسیه از شورای امنیت برای بررسی فوری تحریم اسرائیل

نماینده دائم روسیه در سازمان ملل با تأکید بر اینکه تنها راه جلوگیری از گسترش فاجعه در منطقه غزه، برقراری آتش‌بس فوری و گسترده است، از شورای امنیت خواست موضوع تحریم اسرائیل را فوراً بررسی کند و بودجه آژانس آنروا نیز دوباره تأمین شود. به گزارش تسنیم به نقل از خبرگزاری «تاس»، واسیلی نبنزیا، نماینده ... درخواست روسیه از شورای امنیت برای بررسی فوری تحریم اسرائیل

ادامه

اردن, اسراییل, تحریم, جهان, خاورمیانه, خبر, روسیه, سازمان ملل, سوریه, فلسطین, لبنان

نخست وزیر مجارستان رهبری اتحادیه اروپا را به ارعاب و باج گیری سیاسی متهم کرد

ویکتور اوربان، نخست وزیر مجارستان، رهبران اتحادیه اروپا را به ارعاب و باج گیری سیاسی متهم کرد و گفت که آنها باید استعفا دهد زیرا همه پروژه‌های کلیدی خود را به شکست کشانده‌اند. به گزارش اسپوتنیک، اوربان در یک کنفرانس مطبوعاتی، که ویدئو آن در شبکه اجتماعی ایکس منتشر شد، گفت:” اکنون رهبران اتحادیه اروپا ... نخست وزیر مجارستان رهبری اتحادیه اروپا را به ارعاب و باج گیری سیاسی متهم کرد

ادامه

آمریکا, اتحادیه اروپا, بلژیک, تحریم, جهان, خبر, فساد, مجارستان

حزب چپ آلمان هم خواستار تحریم تسلیحاتی علیه اسرائیل شد

مقامات ارشد حزب چپ آلمان هم با توجه به جنایت‌های اسرائیل در نوار غزه و از جمله حمله به یک کاروان امدادرسان که منجر به کشته شدن برخی کارکنان یک سازمان امدادی شده است خواستار تحریم تسلیحاتی علیه اسرائیل شدند. به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از روزنامه “دی ولت” آلمان، بعد از حزب تازه ... حزب چپ آلمان هم خواستار تحریم تسلیحاتی علیه اسرائیل شد

ادامه

اروپای مرکزی, اسراییل, تحریم, جنایات جنگی, جهان, حقوق بشر, زنان, غرب, فلسطین, کودکان, گزارش, لهستان, همبستگی

شی جین‌پینگ در گفتگوی تلفنی با جو بایدن؛ مساله تایوان خط قرمز غیرقابل عبور در روابط چین و آمریکاست

شامگاه دوم آوریل، شی جین‌پینگ رئیس‌جمهوری خلق چین بنا به دعوت رئیس جمهور ایالات متحده با وی گفتگوی تلفنی انجام داد. سران دو کشور درباره روابط چین و آمریکا و موضوعات مورد علاقه مشترک تبادل نظر صریح و عمیق داشتند. به گزارش رادیو بین‌المللی چین: شی جین پینگ در این تماس تلفنی اشاره کرد: نوامبر ... شی جین‌پینگ در گفتگوی تلفنی با جو بایدن؛ مساله تایوان خط قرمز غیرقابل عبور در روابط چین و آمریکاست

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اقتصادی, تایوان, تحریم, جنگ سرد, چین, خبر, شبه جزیره کره, شرق آسیا

اتحادیه اروپا: اقدام‌های تحریمی آمریکا نقض حقوق بین‌الملل است

عادت به اقدام‌های قانون شکنانه از سوی دولت ترامپ ازجمله اتخاذ تحریم‌های پی در پی علیه کشورهای مختلف حتی گریبان نزدیک‌ترین متحدان اروپایی واشنگتن را گرفته به گونه‌ای که اتحادیه اروپا ان را به صراحت نقض حقوق بین الملل اعلام کرده است.

 

به گزارش ایرنا، «کادری سیمسون» سخنگوی اقتصادی کمیسیون اروپا مخالفت آشکار بروکسل با تلاش ایالات متحده برای متوقف کردن انتقال گاز از روسیه به اروپا را اعلام کرد.

 

وی در گفت‌وگو با نشریه هاندلزبلات آلمان اقدام مداخله جویانه آمریکا در تحریم خط لوله نورد استریم ۲ را محکوم کرد و گفت: استفاده فرا منطقه ای از تحریمها ناقض حقوق بین‌الملل است.

 

اتحادیه اروپا پیشتر نیز با اعمال هرگونه تحریم از سوی آمریکا علیه شرکت های اروپایی که به طور قانونی در این پروژه مشارکت دارند، مخالفت کرده بود.

 

هایکو ماس روز گذشته در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با سرگئی لاوروف همتای روسی خود گفت: تصمیم گیری در مورد خرید منابع انرژی، حق برلین است و هیچکس نمی تواند در مورد سیاستگذاری انرژی دیدگاه خود را بر اتحادیه اروپا تحمیل کند.

 

به نوشته هاندلزبلات آلمان می خواهد از ریاست دوره ای خود در شورای اروپا برای توسعه بیشتر اقدامات علیه تحریم های ایالات متحده، از جمله «قاعده انسداد» استفاده کند. این قاعده در اواسط دهه ۱۹۹۰میلادی به منظور محافظت از شرکت های اروپایی در برابر مجازات های تجاری کشورهای ثالث به تصویب رسید.

 

نورد استریم ۲، دومین خط لوله انتقال گاز روسیه به اروپاست که با مخالفت شدید آمریکا مواجه است. واشنگتن در حالی که مدعی است اروپا با اجرای این طرح بیش از پیش به روسیه وابسته می‌شود، در نظر دارد گاز خود را به اروپایی‌ها بفروشد.

 

شرکت دولتی روسیه گازپروم در پشت پروژه خط لوله قرار دارد که نیمی از کل هزینه‌های برنامه ریزی شده ۹.۵ میلیارد یورویی آن را تأمین می‌کند. نیمی دیگر نیز توسط پنج شرکت انرژی اروپا از جمله وینترشال دئا، OMV، یونیپر، رویال داچ شل و انجی تأمین می‌شود.

تداوم انتقادها از تحریم‌های یکجانبه آمریکاعلیه کوبا و ونزوئلا

شماری از کارشناسان سازمان ملل متحد از تحریم‌های آمریکا علیه شهروندان کوبا و ونزوئلا در بحبوحه شیوع کرونا در این کشورها انتقاد کردند.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, امریکای لاتین, جهان, حقوق بشر, خبر, روسیه, سازمان ملل, کوبا, ونزوئلا

ادامه فشار آمریکا به ونزوئلا با اعمال تحریم‌های جدید

جیمز استوری سفیر آتی آمریکا در کاراکاس در ادامه اعمال سیاست‌های فشار بر دولت قانونی ونزوئلا، گفت که تحریم‌های جدید باید بر کشورهایی که با دولت نیکولاس مادورو رئیس جمهوری ونزوئلا همکاری می‌کنند، اعمال شود.

ادامه

اقتصادی, امریکا, امریکای شمالی, امریکای لاتین, ایران, تحریم, جهان, چین, حقوق بشر, خبر, روسیه, کلمبیا, کوبا

بالا گرفتن درخواست‌ها درآلمان برای اقدامات متقابل علیه سیاست‌های تحریمی آمریکا

بعد از تهدیدهای مستقیم سناتورهای آمریکایی علیه یک بندر آلمانی که در تکمیل پروژه گازی نورد استریم ۲ مشارکت دارد درخواست‌ها از طرف مقامات آلمانی برای در پیش گرفتن اقدامات متقابل بالا گرفته است.

ادامه

اقتصادی, المان, امریکا, تحریم, جهان, خبر, غرب اروپا

آلمان برای نظارت بر تحریم‌های سازمان ملل نیرو به لیبی اعزام کرد

منابع خبری سه‌شنبه شب گزارش دادند: آلمان ۲۵۰ نظامی خود را برای نظارت بر اجرای تحریم‌های سازمان ملل متحد علیه لیبی عازم این کشور کرد.

ادامه

المان, تحریم, جهان, حضور نظامی, خبر, سازمان ملل, شمال افریقا, لیبی