وزیر خارجه ونزوئلا: آمریکا در طرح ترور مادورو نقش داشته است

وزیر خارجه ونزوئلا در سخنانی آمریکا را به دست‌داشتن در طرح ترور رئیس‌جمهور این کشور متهم کرد. به گزارش ایلنا به نقل از المیادین، وزیر خارجه ونزوئلا در سخنانی آمریکا را به دست‌داشتن در طرح ترور رئیس‌جمهور این کشور متهم کرد. «ایوان خیل پینتو»، وزیر خارجه ونزوئلا در پاسخ به اظهارات «برایان نیکولز» دستیار وزیر ... وزیر خارجه ونزوئلا: آمریکا در طرح ترور مادورو نقش داشته است

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, آمریکای لاتین, تروریسم, جهان, حقوق بشر, خبر, ونزوئلا

آغاز رزمایش دریایی مشترک ایران، روسیه و چین در دریای عمان

وزارت دفاع روسیه از آغاز رزمایش دریایی مشترک ایران، روسیه و چین در آب‌های دریای عمان خبر داد. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از العربیه، وزارت دفاع روسیه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که رزمایش دریایی مشترک ایران، روسیه و چین در دریای امروز سه‌شنبه آغاز شده است. در این بیانیه تأکید شده که ... آغاز رزمایش دریایی مشترک ایران، روسیه و چین در دریای عمان

ادامه

آذربایجان, آفریقای جنوبی, امنیتی, ایران, پاکستان, تروریسم, جهان, چین, خاورمیانه, خبر, روسیه, صلح, عمان, قزاقستان

امضای توافقنامه همکاری امنیتی میان مجارستان و چین

وزارت کشور مجارستان از امضای توافقنامه همکاری امنیتی و پلیسی میان بوداپست و پکن خبر داد. به گزارش بامداد دوشنبه ایرنا به نقل از روزنامه دیلی تلگراف، وزارت کشور مجارستان در بیانیه‌ای با اعلام خبر امضای این توافقنامه امنیتی میان دو کشور، یادآور شد: بر اساس این توافقنامه، نیروهای پلیس چین می‌توانند به همراه نیروهای ... امضای توافقنامه همکاری امنیتی میان مجارستان و چین

ادامه

اروپای مرکزی, امنیتی, تروریسم, جهان, چین, خبر, شرق آسیا, مجارستان

جسد مدیر داخلی سابق بوئینگ که علیه هواپیماهای تولیدی شرکت دست به افشاگری زده بود پیدا شد

مقامات آمریکایی می‌گویند جسد یکی از مدیران داخلی سابق بوئینگ که پیش‌تر در مورد استانداردهای کیفی این شرکت سازنده هواپیما دست به افشاگری زده بود، روز شنبه ۹ مارس (۱۹ اسفند) در کارولینای جنوبی پیدا شده است. به گزارش یورو نیوز؛ بدن بیجان «جان بارنت» ۶۲ ساله در حالی در کامیون خود در پارکینگ هتلی ... جسد مدیر داخلی سابق بوئینگ که علیه هواپیماهای تولیدی شرکت دست به افشاگری زده بود پیدا شد

ادامه

آمریکا, تروریسم, جهان, حقوق بشر, خبر

هلاکت ۶۰ تروریست «هیات تحریر الشام» در نبرد با ارتش سوریه

منابع خبری امروز (یکشنبه) از درگیری‌های شدید میان ارتش سوریه و تروریست‌های گروه «هیات تحریر الشام» (جبهه النصره سابق) در حومه غربی حلب و جنوبی ادلب سوریه خبر دادند. به گزارش ایرنا از منابع رسانه ای و محلی سوری، ارتش سوریه در جریان حمله عناصر مسلح به مواضع خود، موفق به هلاکت ۶۰ تروریست گروه ... هلاکت ۶۰ تروریست «هیات تحریر الشام» در نبرد با ارتش سوریه

ادامه

تروریسم, جهان, خاورمیانه, خبر, سوریه, عراق

ابعاد دخالت امریکا و کلمبیا در ترور رئیس‌جمهور هائیتی فاش می‌شود

شبکه تلویزیونی سی ان ان آمریکا گزارش داد یکی از مظنونان ترور رئیس جمهوری هائیتی مخبر اداره مبارزه با مواد مخدر آمریکا بوده است.

 

به گزارش ایرنا، اداره مبارزه با مواد مخدر آمریکا به سی ان ان گفته است: در مقاطعی، یکی از افراد مظنون به مشارکت در ترور “جوونل موئیز”، رئیس‌جمهوری هائیتی جزو منابع مورد اعتماد اداره مبارزه با مواد مخدر بود.

 

این مظنون بعد از ترور رئیس‌جمهوری هائیتی با مرتبطانش در اداره مبارزه با مواد مخدر تماس گرفت.  یک مقام اداره مبارزه با مواد مخدر که در هائیتی مأمور بود از این مظنون خواست تسلیم مسئولان محلی شود.

 

بر اساس این گزارش، این مقام، به همراه یک مقام وزارت خارجه آمریکا، اطلاعاتی را به دولت هائیتی ارائه کردند که در تسلیم و دستگیری این مظنون و یک فرد دیگر کمک کرده است.

 

اداره مبارزه با مواد مخدر به سی ان ان گفته است برخی از عاملان ترور هنگام انجام حمله عنوان مخفف این اداره (DEA) را فریاد می‌زده‌اند اما هیچ یک از عوامل ترور، این حمله را به نیابت از این اداره انجام نداده‌اند.

 

سی ان ان افزود: چندین نفر که به نقشه ترور رئیس جمهوری هائیتی مرتبط بودند ، قبلاً مخبران اجرای قانون ایالات متحده بوده اند. منابع آگاه گفته ‌اند برخی از این عوامل، مخبر اف‌ بی. آی بوده‌اند اما اف بی آی  درباره مخبرانش اظهار نظر نمی‌کند.

 

به گزارش سی.ان.ان،  بسیاری از عاملان ترور رئیس جمهوری هائیتی  با واسطه یک شرکت امنیتی مستقر در ایالت فلوریدا از سوی کلمبیا اجیر شده بودند.

 

پیش از این، “بویچیت ادموند” سفیر هائیتی در آمریکا در مصاحبه با خبرگزاری رویترز اعلام کرده بود  مهاجمان با لباس اداره مبارزه با مواد مخدر آمریکا وارد خانه رییس جمهوری هائیتی شده‌اند و به زبان‌های انگلیسی و اسپانیایی مسلط بوده‌اند. آنها مزدوران خارجی و قاتلان حرفه‌ای هستند.

 

“ژوونل موئیز” رئیس‌جمهوری ۵۳ ساله هائیتی از سال ۲۰۱۷  قدرت را در دست داشت. چهل و دومین رئیس جمهوری هائیتی سه شنبه شب به وقت محلی در حمله مسلحانه افراد ناشناس اسپانیولی زبان به شدت مجروح و سپس خبر کشته شدن وی و مارتیه ماری اتین ژوسف همسرش تائید شد.

 

در پی ترور جوونل موئیز رئیس جمهوری هائیتی و همسرش در حمله مسلحانه افراد ناشناس به اقامتگاه خصوصی آنان، دولت این کشور حوزه کارائیب با اعلام وضع فوق العاده، فرودگاه این کشور را تعطیل کرد.

 

دولت هائیتی می گوید  دست‌کم ۲۸ نفر در این عملیات ترور مشارکت داشته‌ و سه شهروند آمریکایی به دلیل دست داشتن در ترور دستگیر شده اند.

 

بر اساس گزارش ها ، هائیتی طی چهار سال گذشته دستخوش بحران‌های سیاسی متعددی بوده و موئیز در این مدت هفت بار اقدام به تغییر نخست‌ وزیر آن کشور کرده بود. این کشور  یکی از فقیرترین کشورهای جهان است که گفته می‌شود حدود ۶۰ درصد مردم این کشور در سطحی پایین‌تر از خط فقر زندگی می‌کنند.

دخالت آمریکا در ترور رئیس جمهور هائیتی؛ مسکو خطاب به اروپا؛ تحریم‌ها و بیانیه‌هایتان کو؟

سخنگوی وزارت خارجه روسیه در واکنش به دست داشتن عوامل مرتبط با یک شرکت امنیتی آمریکایی در ترور رئیس جمهور هائیتی با طعنه به کشورهای غربی گفت، تحریم‌ها و بیانیه‌هایتان کجا هستند؟

ادامه

اتحادیه اروپا, اروپا, امریکا, تحریم, تحلیل, تروریسم, جهان, حقوق بشر, روسیه, شرق اروپا, هائیتی

هدف‌ها و فرصت‌های چین در افغانستان با خروج آمریکا

هر چند خروج آمریکا از افغانستان ممکن است تهدیدات امنیتی برای چین را افزایش دهد اما این کشور فرصت می یابد تا مکانیزمهای امنیتی اوراسیایی خود را در افغانستان ساماندهی کرده و دست قدرتهای غربی را از مرزهای خود کوتاه کند.

ادامه

ازبکستان, اسیای مرکزی, افغانستان, امریکا, ایران, پاکستان, تاجیکستان, تروریسم, جهان, چین, روسیه