خیز بروکسل به‌سوی «اقتصاد جنگی»

کمیسیون اروپا قصد دارد با ارائه طرحی تازه، راه‌هایی برای تقویت صنایع نظامی اتحادیه اروپا و همچنین حرکت به‌سوی وضعیت اقتصاد جنگی ارائه کند. باشگاه خبرنگاران: مقامات اروپایی اعلام کردند «تیری برتون» کمیسیونر صنایع اروپایی پیشنهاد‌هایی را ارائه خواهد کرد تا کشور‌های عضو اتحادیه اروپا را به خرید بیشتر سلاح از شرکت‌های اروپایی تشویق کرده ... خیز بروکسل به‌سوی «اقتصاد جنگی»

ادامه

آمریکا, اتحادیه اروپا, اروپا, امنیتی, اوکراین, جنگ سرد, گزارش, ناتو

روسیه قطعنامه شورای امنیت علیه کره شمالی را وتو کرد

روسیه امروز (پنجشنبه) با وتوی قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد، به شکل موثری نظارت هیاتی از کارشناسان این نهاد بر تحریم‌های بین‌المللی علیه کره شمالی را لغو کرد. به گزارش ایرنا، خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش داد: قطعنامه‌ای که با حمایت آمریکا به شورای امنیت پیشنهاد شد برای یکسال دیگر ماموریت این هیات را تمدید می‌کرد ... روسیه قطعنامه شورای امنیت علیه کره شمالی را وتو کرد

ادامه

آمریکا, تحریم, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, روسیه, سازمان ملل, شبه جزیره کره, شرق آسیا, غرب, کره شمالی

کیم جونگ اون خواستار آمادگی رزمی محکم و قوی شد

رسانه دولتی کره شمالی امروز دوشنبه، گزارش کرد، کیم جونگ اون یک واحد تانک را مورد بازرسی قرار داد و خواستار افزایش آمادگی رزمی آن از جمله «قدرت ایدئولوژیک و ذهنی» بیشتر شده است. به گزارش ایسنا، این واحد اولین لشکر زرهی کره شمالی است که در سال ۱۹۴۸ راه اندازی شد و در استان ... کیم جونگ اون خواستار آمادگی رزمی محکم و قوی شد

ادامه

جنگ سرد, جهان, خبر, ژاپن, شبه جزیره کره, شرق آسیا, کره شمالی

مجارستان: ناتو بزودی نیرو به اوکراین اعزام می‌کند

نخست‌وزیر مجارستان افشا کرد که کشورهای غربی احتمالا طی ۲ الی سه ماه آینده نیروهایشان را به اوکراین اعزام کنند. به گزارش ایسنا، جنجال و احتمال اعزام نیروهای غربی به اوکراین از اظهارات ماه گذشته «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه آغاز شد و همچنان پس‌لرزه‌های آن ادامه دارد و طبق آن چیزی که نخست‌وزیر مجارستان می‌گوید ... مجارستان: ناتو بزودی نیرو به اوکراین اعزام می‌کند

ادامه

آلمان, اتحادیه اروپا, اوکراین, تحریم, جنگ سرد, جنگ نیابتی, خبر, روسیه, شرق اروپا, فرانسه, مجارستان

جنگ اقتصادی آمریکا و چین به پهپادها کشیده شد

گروهی از نمایندگان کنگره آمریکا در نامه‌ای به کاخ سفید از دولت کشورشان خواستند بر پهپادهای چینی وارد شده به آمریکا تعرفه‌های بیشتری وضع کند. به گزارش ایرنا از رویترز، گروهی از اعضای کنگره آمریکا روز چهارشنبه از دولت بایدن خواستند تا با وضع تعرفه‌های بیشتری را بر هواپیماهای بدون سرنشین ساخت چین، مشوق های ... جنگ اقتصادی آمریکا و چین به پهپادها کشیده شد

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اقتصادی, جنگ سرد, چین, شرق آسیا, گزارش

ابراز نگرانی فرمانده آمریکایی از حضور چین در اقیانوس اطلس

«استفن تاون‌سِند»فرمانده نیروهای آمریکایی در آفریقا درخصوص احداث پایگاه نیروی دریایی در سواحل اقیانوس اطلس توسط چین ابراز نگرانی کرد.

 

به گزارش فارس، تاون‌سند در مصاحبه با خبرگزاری «اسوشیتد پرس» گفت، پکن به‌دنبال ساخت پایگاه‌های نظامی در سواحل غربی قاره آفریقا است و در این صورت، چین می‌تواند علاوه بر اقیانوس آرام، در اقیانوس اطلس نیز قدرت گیرد.

 

فرمانده آفریکام هشدار داد: «چین در انتخاب کشورهای آفریقایی در حال سبقت گرفتن از ایالات متحده است. پروژه‌های بندرگاهی، تلاش‌های اقتصادی و زیرساختی و توافق‌ها و قراردادهای آن‌ها، به دسترسی بیشتر [به سواحل آفریقا] در آینده منتهی می‌شود».

 

تاون‌سند مدعی شد چین اولین پایگاه دریایی خود را چند سال قبل در جیبوتی واقع در شاخ آفریقا احداث کرده که حدود دو هزار نیرو و خدمه، تسلیحات و مهمات، خودروی زرهی را در خود جای داده است.

 

او در ادامه با اشاره به اینکه ترجیح می‌دهد چین پایگاه نظامی خود را در تانزانیا در شرق آفریقا احداث کند گفت: «این کشور در سواحل اقیانوس هند قرار دارد. [احداث آن در] ساحل اقیانوس اطلس مرا به شدت نگران می‌کند».

 

این فرمانده آمریکایی افزود: «آن‌ها (چین) به دنبال مکانی هستند که بتوانند کشتی‌های جنگی خود را مجدداً مسلح کرده یا تعمیر کنند. چنین پایگاهی به‌لحاظ نظامی در زمان درگیری مفید است. آن‌ها راهی طولانی برای استقرار چنین پایگاهی در جیبوتی دارند. اکنون آن‌ها به ساحل اقیانوس اطلس چشم دوخته‌اند و می‌خواهند چنین پایگاهی را در آنجا بسازند».

 

در حال حاضر ارتش آمریکا خروج نیروهای نظامی از افغانستان را آغاز کرده و قصد دارد تمرکز خود را از آنچه مقابله با تروریسم می‌نامد، به سمت مقابله با چین و روسیه معطوف کند.

ژنرال آمریکایی؛ چین و روسیه می‌توانند ماهواره‌های آمریکا را مختل کنند

یک فرمانده نیروی فضایی آمریکا گفت، روسیه و چین مجهز به سلاح‌هایی هستند که قادر است ماهواره‌های آمریکا را مختل کرده و حسگرهای نوری ماهواره‌ها را کور کند.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, روسیه, شرق آسیا, شرق اروپا

سیاست‌های راست‌گرایانه درحال نابودیِ اوکراین‌اند

رأی دهندگان کریمه، در مخالفت با دولت کودتا در کی‌یِف، با شرکت در یک همه‌پرسی، به‌ترک اوکراین و پیوستن دوباره به روسیه رأی می‌دهند که موجب خشم ناتو شده است.

ادامه

اتحاد شوروی, اتحادیه اروپا, المان, امریکا, اوکراین, تشنج‌ زایی, جنگ سرد, جهان, دیدگاه, روسیه, فاشیسم, مقاله, ناتو