دیدار و رایزنی مقام ارشد امنیتی روسیه با السیسی درباره تحولات منطقه

رئیس سازمان اطلاعات خارجی روسیه امروز سه‌شنبه، در سفری به مصر با رئیس جمهوری این کشور دیدار و در ارتباط با تحولات منطقه به ویژه بحران غزه گفت وگو کرد. به گزارش ایرنا به نقل از شبکه روسیاالیوم، «سرگئی ناریشکین» رئیس سازمان اطلاعات خارجی روسیه در سفری به قاهره با «عبدالفتاح السیسی» رئیس جمهوری مصر ... دیدار و رایزنی مقام ارشد امنیتی روسیه با السیسی درباره تحولات منطقه

ادامه

افغانستان, امنیتی, اوکراین, تروریسم, خاورمیانه, خبر, روسیه, شمال افریقا, مصر

جدول زمانی خروج آمریکایی‌ها از عراق، محور رایزنی السودانی و لوید آستین

منابع رسانه‌ای از دیدار و رایزنی نخست‌وزیر عراق با وزیر دفاع آمریکا درباره جدول زمانی پایان ماموریت ائتلاف بین‌المللی به اصطلاح «مقابله با داعش» در عراق خبر داده‌اند. به گزارش ایسنا، شبکه المیادین در این باره گزارش داد که «محمد شیاع السودانی» نخست‌وزیر عراق و «لوید آستین» وزیر دفاع آمریکا پیشنهادها درباره جدول زمانی پایان ... جدول زمانی خروج آمریکایی‌ها از عراق، محور رایزنی السودانی و لوید آستین

ادامه

آمریکا, اشغالگری, امنیتی, تروریسم, خاورمیانه, عراق, گزارش

دفاع روسیه و چین از ایران در نشست اضطراری شورای امنیت

نشست اضطراری شورای امنیت درباره حمله ایران به اسرائیل با سخنان نمایندگان کشورهای مختلف برگزار شد. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، نشست اضطراری شورای امنیت درباره حمله ایران به اسرائیل برگزار شد. در این نشست، نماینده روسیه در شورای امنیت تاکید کرد: زمانی که کنسولگری ایران در سوریه بمباران شد هشدار دادیم ... دفاع روسیه و چین از ایران در نشست اضطراری شورای امنیت

ادامه

اسراییل, الجزایر, امریکا, امنیتی, انگلیس, ایران, تروریسم, چین, خاورمیانه, روسیه, ژاپن, سازمان ملل, سوریه, صلح, فرانسه, گزارش

دست رد سخنگوی وزارت امورخارجه روسیه به‌ درخواست سفیر اسرائیل

پس از آنکه «سیمونا هالپرین» سفیر اسرائیل در مسکو گفت که اسرائیل از روسیه انتظار دارد که پاسخ موشکی گسترده ایران به این رژیم را محکوم کند، این اظهارات با واکنش منفی مسکو مواجه شد. به گزارش ایرنا، ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت خارجه روسیه روز یکشنبه خطاب به سفیر اسرائیل نوشت: «سیمونا، به من یادآوری ... دست رد سخنگوی وزارت امورخارجه روسیه به‌ درخواست سفیر اسرائیل

ادامه

اسراییل, اوکراین, ایران, تروریسم, جهان, روسیه, سازمان ملل, سوریه, شرق اروپا

کارشناس برزیلی: حمله تروریستی به کنسولگری ایران، حمله به بریکس و سازمان همکاری شانگ‌های است

پِپه اسکوبار (Pepe Escobar) کارشناس و ناظر کهنه‌کار امور بین‌الملل اعلام کرد که حمله تروریستی دولتی به مرکز دیپلمالتیک ایران در دمشق، حمله به بریکس و سازمان همکاری شانگ‌های است. به گزارش چهارشنبه شب ایرنا از “اسپوتنیک”, اسکوبار افزود: اسراییل با حمله تروریستی به دمشق کنوانسیون وین در مورد مصونیت دیپلماتیک را نقض کرد، همچنین ... کارشناس برزیلی: حمله تروریستی به کنسولگری ایران، حمله به بریکس و سازمان همکاری شانگ‌های است

ادامه

آلمان, آمریکا, اسراییل, انگلیس, اوکراین, ایران, برزیل, بریکس, تروریسم, چین, خاورمیانه, روسیه, ژاپن, سازمان ملل, شانگ‌های, فرانسه, کره جنوبی, گزارش, مالت, ناتو

ابراز نگرانی روسیه از تحرکات نظامی آمریکا در شرق سوریه

نائب رئیس مرکز صلح روسیه در دمشق اعلام کرد مسکو از جابه‌جایی محموله‌ها و تجهیزات نظامی آمریکا در شرق سوریه نگران است.

 

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری تاس، مرکز صلح روسیه در سوریه اعلام کرد دمشق به تنهایی توانایی مقابله با عناصر تروریستی در کشورش را دارد و جابه‌جایی گسترده محموله‌های نظامی آمریکا در سوریه از سوی نیروهای تحت حمایت واشنگتن نگران کننده است.

 

الکساندر کارپوف، معاون رئیس مرکز صلح روسیه اعلام کرد: سوریه قادر است به طور مستقل با عناصر تروریستی در خاک خود مقابله کند.

 

او گفت: افزایش جابجایی محموله‌ها و تجهیزات ائتلاف تحت حمایت و رهبری آمریکا در شرق سوریه افزایش یافته است و این باعث نگرانی است.

 

کارپوف افزود: حضور نیرو‌های نظامی کشور‌های ائتلاف در این کشور غیرقانونی است و با موازین قوانین بین المللی مغایرت دارد.

 

او تاکید کرد: اقدامات نظامی آمریکا در خصوص افزایش حضور نظامی در منطقه با وجود اوضاع اجتماعی و اقتصادی بحرانی که به دلیل تحریم های خود واشنگتن علیه دمشق ایجاد شده است، به چشم انداز‌های حل و فصل سیاسی آسیب جدی می‌زند.

 

کارپوف اعلام کرد: طرف روسی تلاش‌های خود را برای برقراری مجدد زندگی مسالمت آمیز در محله‌های شهر قامشلی که در پایان آوریل در آن شاهد درگیری شدی بودیم، ادامه می‌دهد. امکانات پزشکی در این شهر به دلیل نبود بیمارستان‌های فعال در منطقه، از ضروریات است.

 

مرکز آشتی روسیه، پزشکان ارتش روسیه را برای کمک و ارسال مواد غذایی به ۲۰۳ نفر از ساکنان محلی از جمله ۱۳۵ کودک راهی این منطقه کرد.

 

این در حالی است که دیروز، جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد «من برای مدت یک سال دیگر وضعیت اضطراری ملی را با توجه به اقدامات دولت سوریه تمدید می‌کنم.»

 

بایدن مدعی شد که واشنگتن بر اساس اقدامات آینده دولت سوریه در سیاست موجود تجدید نظر خواهد کرد.

 

دولت آمریکا در حالی به اتهام زنی علیه سوریه می‌پردازد که خود با حمایت های همه جانبه از تروریست ها موجب تداوم درگیری هایی با قدمت یک دهه در سوریه و تخریب زیرساخت های این کشور شده است.

ابراز نگرانی فرمانده آمریکایی از حضور چین در اقیانوس اطلس

«استفن تاون‌سِند»فرمانده نیروهای آمریکایی در آفریقا درخصوص احداث پایگاه نیروی دریایی در سواحل اقیانوس اطلس توسط چین ابراز نگرانی کرد.

ادامه

افریقا, افغانستان, امریکا, امریکای شمالی, تروریسم, جنگ سرد, جهان, جیبوتی, خبر, روسیه, شرق آسیا

رئیس ستاد ارتش افغانستان: آمریکا پایگاه نظامی کابل را حفظ می‌کند

رئیس ستاد ارتش افغانستان اظهار داشت که بیشتر پایگاه‌های نیروهای خارجی به ارتش این کشور سپرده شده است اما آمریکا پایگاه نظامی کابل را حفظ خواهد کرد.

ادامه

اسیای مرکزی, افغانستان, امریکا, تروریسم, جنوب آسیا, جهان, دخالت نظامی

اذعان اشرف غنی به تاثیر امریکا در خط و مشی سیاسی دولت افغانستان

رئیس جمهور افغانستان با اشاره به دخالت‌های خارجی اعلام کرد که با خروج نظامیان آمریکایی و ناتو فرصت بازنگری سیاست‌های منطقه‌ای و بین‌المللی برای این کشور فراهم می‌شود.

ادامه

اسیای مرکزی, افغانستان, امریکا, تروریسم, جنوب آسیا, جهان, حضور نظامی, حقوق بشر, ناتو

در درگیری ارتش افغانستان با طالبان بیش از ۱۰۰ تروریست کشته شدند

وزارت دفاع افغانستان روز یکشنبه با تایید این خبر تصریح کرد که بیش از یکصد از تروریست‌های طالبان در جریان نبردهای بیست و چهارساعت اخیر با نظامیان دولتی کشته‌ شده‌اند.

ادامه

اسیای مرکزی, افغانستان, امریکا, تروریسم, جنوب آسیا, جهان, خبر