بلومبرگ: توافق روسیه و چین با یمنی‌ها درباره تحولات دریای سرخ

نشریه بلومبرگ مدعی شد که «منابع آگاه» به این نشریه اطلاع داده‌اند که اخیراً مقام‌های دولت یمن، چین و روسیه درباره عبور امن کشتی‌های این دو کشور در دریای سرخ به توافق رسیدند. به گزارش خبرگزاری مهر، نشریه بلومبرگ امروز پنج‌شنبه به نقل از «منابع آگاه» مدعی شد که در گفت‌وگوی‌های اخیر بین مقام‌های ۳ ... بلومبرگ: توافق روسیه و چین با یمنی‌ها درباره تحولات دریای سرخ

ادامه

آمریکا, اسراییل, انگلیس, جنوب غرب اروپا, چین, خاورمیانه, خبر, روسیه, فلسطین, نسل‌کشی, یمن

یمن: ناوشکن آمریکایی را مورد هدف قرار دادیم

سخنگوی نیروهای مسلح یمن سرتیپ یحیی سریع امروز چهارشنبه ۳۱ ژانویه طی بیانیه‌ای اعلام کرد که ناوشکن آمریکایی یواس‌اس گریولی هدف حملات موشکی صنعاء قرار گرفت. به گزارش خبرگزاری فارس؛ «ناوشکن آمریکایی یواس‌اس گریولی را در دریای سرخ با موشک هدف قرار دادیم»، این بخشی از بیانیه امروز سخنگوی نیروهای مسلح یمن است.  یحیی سریع در ... یمن: ناوشکن آمریکایی را مورد هدف قرار دادیم

ادامه

آمریکا, اسراییل, انگلیس, جنوب غرب آسیا, جهان, خاورمیانه, خبر, فلسطین, یمن

دومینوی ایجادشده در نتیجه دلارزدایی باعث تورم شدید در آمریکا شده است

پیشرفت روند «دلارزدایی»، تحلیل‌هایی گوناگون در خصوص تأثیرات آن بر اقتصاد آمریکا و سایر کشورها صورت گرفته است؛ یکی از این تحلیل‌ها احتمال افزایش تورم آمریکا در اثر دلارزدایی و اثر دومینوی دلارزدایی بر اقتصاد کشورهای اروپایی و در نتیجه سقوط اقتصاد غرب را مطرح می‌کند. به گزارش ایرنا، وبگاه چاینا دِیلی گزارشی در خصوص ... دومینوی ایجادشده در نتیجه دلارزدایی باعث تورم شدید در آمریکا شده است

ادامه

آفریقای جنوبی, آمریکا, اروپا, استثمار, اقتصادی, برزیل, بریکس, جنوب غرب اروپا, چین, خبر, روسیه, غرب, گزارش, هندوستان

ائتلاف عرب از آمریکا خواست تا سوخت‌رسانی به جنگنده‌هایش را متوقف کند

ائتلاف عرب به رهبری عربستان سعودی روز شنبه ١۰ نوامبر/  ٩ آبان اعلام کرد که از آمریکا خواسته است تا سوخت‌رسانی به هواپیماهایش را در طی جنگ با حوثی‌های یمن متوقف سازد.

.

بر اساس گزارش خبرگزاری دولتی عربستان سعودی که روز شنبه ١۰ نوامبر/ ١٩ آبان منتشر شد، ائتلاف عرب به رهبری عربستان سعودی اخیراً توانایی خود را در سوخت‌رسانی به جنگنده‌ها در حین پرواز افزایش داده است و به همین دلیل پس از رایزنی با ایالات متحده آمریکا از این کشور خواسته است تا سوخت‌رسانی به جنگنده‌هایش را قطع کند.

 

پنتاگون این خبر را بلافاصله پس از انتشار ﺗﺄیید کرد.

 

جیمز متیس، وزیر دفاع ایالات متحده آمریکا، در بیانیه ای اعلام داشت که ما از تصمیم عربستان سعودی برای استفاده از توانایی نظامی نیروی ائتلاف در سوخت‌رسانی به هواپیماهایش در حین پرواز در طی عملیات جنگی در یمن پشتیبانی می‌کنیم. در این بیانیه همچنین آمده است که عربستان سعودی پس از مشورت با دولت آمریکا این تصمیم را اتخاد کرد.

 

روزنامه “واشنگتن پست” ساعاتی پیش از انتشار این خبر به نقل از منابع موثق نوشته بود که این ایالات متحده آمریکا است که تصمیم گرفته تا سوخت‌رسانی به جنگنده‌های ائتلاف عرب را متوقف کند تا به این ترتیب به بارزترین نمود پشتیبانی خود از ائتلاف عرب در طی سه سال نبرد با حوثی‌ها پایان بخشد.

 

انتقاد از مساعدت آمریکا به ائتلاف عرب و جر و بحث بر سر آن پس از قتل جمال خاشقجی شدیدتر شد و در پی آن نمایندگان پارلمان آمریکا از هر دو حزب دمکرات و جمهوریخواه از دولت این کشور خواستند تا هرچه زودتر چاره‌جویی کند و تصمیمات لازم را بگیرد. آنها همچنین دولت را تهدید کرده بودند که اگر سوخت رسانی به جنگنده‌های ائتلاف را قطع نکند، مجلس سنا را به تصویب پیشنهادهایشان ملزم سازند.

رادیو فرانسه

 

خبرنگار گاردین: افشاگری در مورد منابع مالی«ایران اینترنشنال»به‌قتل خاشقچی منجر شد

خبرنگار روزنامه گاردین اعلام کرد: «جمال خاشقچی» به دلیل مصاحبه با وی و افشاگری در مورد تامین مالی شبکه «ایران اینترنشال» توسط ولیعهد سعودی و مشاور سابق دربار پادشاهی عربستان به قتل رسیده است.

ادامه

انگلستان, جهان, خبر, عربستان سعودی, غرب اروپا, یمن

دادستانی ترکیه؛ کشف مواد شیمیایی و اسیدی از منزل سر‌کنسول عربستان در استانبول

یک منبع در دفتر دادستان کل ترکیه در گفتگو با شبکه الجزیره فاش کرد: ما در منزل سرکنسول عربستان بقایا موادی مانند اسید هیدروفلوریک و مواد شیمیایی خاصی را پیدا کردیم.

ادامه

ترکیه, جنوب غرب آسیا, جهان, حقوق بشر, خبر, عربستان سعودی

۳۵ سازمان غیردولتی و بین‌المللی خواستارتوقف فوری جنگ یمن شدند

به گزارش روزنامه ‘القدس العربی’، ۳۵ سازمان غیردولتی یمنی و بین‌المللی با تاکید بر اینکه ۱۴ میلیون نفر یمنی در معرض قحطی قرار دارند، با انتشار بیانیه ای مشترک خواستار توقف فوری جنگ یمن شدند.

ادامه

امارات, انگلستان, جنوب غرب آسیا, جهان, حقوق بشر, خبر, ضد جنگ, عربستان سعودی, فرانسه, یمن