بلومبرگ: توافق روسیه و چین با یمنی‌ها درباره تحولات دریای سرخ

نشریه بلومبرگ مدعی شد که «منابع آگاه» به این نشریه اطلاع داده‌اند که اخیراً مقام‌های دولت یمن، چین و روسیه درباره عبور امن کشتی‌های این دو کشور در دریای سرخ به توافق رسیدند. به گزارش خبرگزاری مهر، نشریه بلومبرگ امروز پنج‌شنبه به نقل از «منابع آگاه» مدعی شد که در گفت‌وگوی‌های اخیر بین مقام‌های ۳ ... بلومبرگ: توافق روسیه و چین با یمنی‌ها درباره تحولات دریای سرخ

ادامه

آمریکا, اسراییل, انگلیس, جنوب غرب اروپا, چین, خاورمیانه, خبر, روسیه, فلسطین, نسل‌کشی, یمن

یمن: ناوشکن آمریکایی را مورد هدف قرار دادیم

سخنگوی نیروهای مسلح یمن سرتیپ یحیی سریع امروز چهارشنبه ۳۱ ژانویه طی بیانیه‌ای اعلام کرد که ناوشکن آمریکایی یواس‌اس گریولی هدف حملات موشکی صنعاء قرار گرفت. به گزارش خبرگزاری فارس؛ «ناوشکن آمریکایی یواس‌اس گریولی را در دریای سرخ با موشک هدف قرار دادیم»، این بخشی از بیانیه امروز سخنگوی نیروهای مسلح یمن است.  یحیی سریع در ... یمن: ناوشکن آمریکایی را مورد هدف قرار دادیم

ادامه

آمریکا, اسراییل, انگلیس, جنوب غرب آسیا, جهان, خاورمیانه, خبر, فلسطین, یمن

دومینوی ایجادشده در نتیجه دلارزدایی باعث تورم شدید در آمریکا شده است

پیشرفت روند «دلارزدایی»، تحلیل‌هایی گوناگون در خصوص تأثیرات آن بر اقتصاد آمریکا و سایر کشورها صورت گرفته است؛ یکی از این تحلیل‌ها احتمال افزایش تورم آمریکا در اثر دلارزدایی و اثر دومینوی دلارزدایی بر اقتصاد کشورهای اروپایی و در نتیجه سقوط اقتصاد غرب را مطرح می‌کند. به گزارش ایرنا، وبگاه چاینا دِیلی گزارشی در خصوص ... دومینوی ایجادشده در نتیجه دلارزدایی باعث تورم شدید در آمریکا شده است

ادامه

آفریقای جنوبی, آمریکا, اروپا, استثمار, اقتصادی, برزیل, بریکس, جنوب غرب اروپا, چین, خبر, روسیه, غرب, گزارش, هندوستان

ائتلاف سعودی پنج هزار کیلومتر از راه‌های یمن را تخریب کرد

بمباران‌های ائتلاف سعودی – آمریکایی، حدود پنج هزار کیلومتر از شبکه راه های یمن را نابود کرده است.

 

به گزارش خبرگزاری رسمی یمن (سبا) ، وزارت راه و زیرساخت های یمن روز یکشنبه اعلام کرد: در طول چهار سال از تجاوز و بمباران روزانه، بخش راه ها و پل ها خسارت فراوانی دید و در این مدت چهار هزار و ۹۷۶ کیلومتر از شبکه راه ها در سراسر کشور نابود شد.

 

در طول این چهار سال، ۸۲۲ میلیارد و ۹۳۵ میلیون و ۵۰۹ هزار ریال معادل سه میلیارد و ۲۹۱ میلیون و ۷۴۲ هزار دلار به بخش راه ها خسارت وارد شده است.

 

براساس این گزارش، ائتلاف سعودی – امریکایی از نخستین لحظات آغاز حمله به یمن، تخریب پل ها و راه ها به منظور قطع ارتباط شهرها و روستاها از یکدیدگر را در دستور کار قرار داد.

 

عربستان از ششم فروردین سال ۹۴ در قالب ائتلافی از چند کشور عربی و با کمک و چراغ سبز آمریکا، حملات گسترده ای را علیه یمن – فقیرترین کشور عربی – آغاز کرد تا به بهانه بازگرداندن رئیس جمهوری مستعفی این کشور به قدرت، به اهداف و زیادخواهی های سیاسی خود جامه عمل بپوشاند.

 

تجاوز عربستان به یمن تاکنون منجر به کشته شدن بیش از ۱۶ هزار یمنی بی گناه و ویرانی زیر ساخت های این کشور شده است ولی متجاوزان به هیچ یک از اهداف اعلامی خود دست نیافته اند.

ایرنا

وزیر اطلاع‌رسانی یمن: آمریکا و انگلیس در حال انتقال تروریست‌ها از عراق و سوریه به یمن هستند

وزیر اطلاع‌رسانی یمن فاش کرد ائتلاف سعودی با حمایت آمریکا و انگلیس در حال انتقال تروریست‌ها از عراق و سوریه به یمن هستند.

ادامه

امارات, امریکا, انگلستان, تروریسم, جنوب غرب آسیا, جهان, خبر, یمن

صاحب نظر کویتی: سفارت سعودی در دمشق به زودی بازگشایی می‌شود

‘فجر السعید’ صاحب نظر، نویسنده و روزنامه نگار مشهور کویتی روز یکشنبه به شبکه خبری اسپوتنیک گفت، رغبت ریاض و دمشق و برخی علائم نشان می‌دهد که عربستان به زوی سفارتخانه خود را در دمشق بازگشایی می‌کند.

ادامه

امارات, ایران, بحرین, جنوب غرب آسیا, جهان, خبر, سوریه, شمال غرب آسیا, قطر, کویت