ایرلند: اسرائیل انتقام را جایگزین منطق کرده است/ هشدار ایتالیا به اسرائیل: از افزایش تنش‌ها در منطقه خودداری کنید

سیمون هریس نخست وزیر ایرلند بار دیگر بر شناسایی کشور مستقل فلسطین تاکید کرد و گفت که اسرائیل انتقام را جایگزین منطق کرده است. به گزارش ایرنا، هریس سه‌شنبه شب در مصاحبه با سی. ان. ان گفت: در حال حاضر، اقدامات دولت نتانیاهو در رابطه با ایجاد فاجعه انسانی در غزه و تاثیر آن بر ... ایرلند: اسرائیل انتقام را جایگزین منطق کرده است/ هشدار ایتالیا به اسرائیل: از افزایش تنش‌ها در منطقه خودداری کنید

ادامه

اسراییل, ایتالیا, ایرلند, جنوب اروپا, جهان, خاورمیانه, خبر, زنان, غرب اروپا, فلسطین, کودکان

درخواست روسیه از شورای امنیت برای بررسی فوری تحریم اسرائیل

نماینده دائم روسیه در سازمان ملل با تأکید بر اینکه تنها راه جلوگیری از گسترش فاجعه در منطقه غزه، برقراری آتش‌بس فوری و گسترده است، از شورای امنیت خواست موضوع تحریم اسرائیل را فوراً بررسی کند و بودجه آژانس آنروا نیز دوباره تأمین شود. به گزارش تسنیم به نقل از خبرگزاری «تاس»، واسیلی نبنزیا، نماینده ... درخواست روسیه از شورای امنیت برای بررسی فوری تحریم اسرائیل

ادامه

اردن, اسراییل, تحریم, جهان, خاورمیانه, خبر, روسیه, سازمان ملل, سوریه, فلسطین, لبنان

درخواست آلمان از چین برای برقراری صلح در اوکراین

صدراعظم آلمان طی نشستی با رئیس جمهوری چین اعمال نفوذ پکن بر مسکو را برای پایان دادن به جنگ در اوکراین خواستار شد. به گزارش ایرنا به نقل از رویترز، اولاف شولتس روز سه شنبه اظهار داشت که از شی جین پینگ رئیس جمهوری چین خواسته است تا برای پایان دادن به جنگ در اوکراین ... درخواست آلمان از چین برای برقراری صلح در اوکراین

ادامه

آلمان, اقتصادی, اوکراین, جنگ نیابتی, جهان, چین, خبر, روسیه, شرق آسیا, شرق اروپا, صلح, فلسطین

استانداردهای دوگانه آمریکا، دلیل ناامنی در خاورمیانه

پس از حمله ایران به اسراییل برای تلافی حمله اسرائیل به بخش کنسولی سفارت ایران در سوریه، مایک جانسون، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا روز دوشنبه ۱۵ آوریل اعلام کرد که مجلس نمایندگان در این هفته درباره لایحه کمک به اسرائیل رای گیری خواهد کرد. به گزارش رادیو بین‌المللی چین: تحلیلگران خاطرنشان کردند، ایالات متحده از ... استانداردهای دوگانه آمریکا، دلیل ناامنی در خاورمیانه

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, آمریکای لاتین, اسراییل, امنیتی, ایران, تحلیل, جهان, خاورمیانه, سازمان ملل, سوریه, صلح, عراق, غرب, فلسطین, کلمبیا, مصر, هژمونیسم

دیدار و رایزنی مقام ارشد امنیتی روسیه با السیسی درباره تحولات منطقه

رئیس سازمان اطلاعات خارجی روسیه امروز سه‌شنبه، در سفری به مصر با رئیس جمهوری این کشور دیدار و در ارتباط با تحولات منطقه به ویژه بحران غزه گفت وگو کرد. به گزارش ایرنا به نقل از شبکه روسیاالیوم، «سرگئی ناریشکین» رئیس سازمان اطلاعات خارجی روسیه در سفری به قاهره با «عبدالفتاح السیسی» رئیس جمهوری مصر ... دیدار و رایزنی مقام ارشد امنیتی روسیه با السیسی درباره تحولات منطقه

ادامه

افغانستان, امنیتی, اوکراین, تروریسم, خاورمیانه, خبر, روسیه, شمال افریقا, مصر

ائتلاف دو حزب در انتخابات پارلمانی اسرائیل

بنی گانتس رئیس حزب ائتلافی آبی سفید شرایط آویگدور لیبرمن رهبر حزب راستگرا اسرائیل خانه ما برای پیوستن وی به ائتلاف چپ-میانه- اعراب را پذیرفت.

 

به گزارش تارنمای شبکه خبری آی ۲۴ اسرائیل، گانتس در واکنش به توئیت لیبرمن و طرح ۵ شرط خود برای پیوستن به ائتلاف راست یا جناح مقابل، در صفحه رسمی توئیتر خود نوشت: قبول است. باید به جلو حرکت کنیم.

 

لیبرمن که رهبری حزب راست سکولار “اسرائیل خانه ما” را بر عهده دارد یکی از شروط خود را دسترسی ساکنان سرزمین‌های اشغالی به وسایل حمل و نقل عمومی در روز شابات (شنبه مقدس یهودیان) مطرح کرده است.

 

یکی از مسائلی که لیبرمن را از نشستن در یک ائتلاف با احزاب ارتدوکس افراطی در جناح راست بازداشته است، معافیت سربازی برای دانشجویان علوم یهود بود و لیبرمن خواستار لغو آن است.

 

شرط دیگر لیبرمن جاری شدن ازدواج غیر مذهبی در میان زوجین است و اینکه اختیاراتی به خاخام های وابسته به شهرداری داده شود تا بتوانند تشریفات مذهبی ورود افراد به دین یهود را انجام دهند؛ در حال حاضر این اختیار فقط در دست خاخام های ارشد است.

 

گانتس درحالیکه در ۲۴ ساعت گذشته با تهدیدها و آزار و اذیت طرفداران حزب لیکود روبرو بوده است، شرایط لیبرمن را پذیرفته و چنانچه اعراب و لیبرمن نشستن با یکدیگر در یک ائتلاف را بپذیرند، گانتس با حمایت ۶۲ کرسی موفق به تشکیل ائتلاف حداکثری خواهد شد.

 

حزب آبی سفید به رهبری گانتس در انتخابات ۱۲ اسفند (۲ مارس) توانست ۳۳ کرسی را از آن خود کند. احزاب چپ که ۷ کرسی را در انتخابات کسب کرده بودند، میزان کرسی های حامی گانتس را به ۴۰ کرسی افزایش دادند. اخیرا اعراب نیز با کسب ۱۵ کرسی در انتخابات حمایت خود را از گانتس اعلام کرده اند که بدین ترتیب با احتساب ۷ کرسی حزب لیبرمن، تعداد نمایندگان حامی به ۶۲ می رسد.

 

گروه های فلسطینی در واکنش به انتخابات اسراییل اعلام کردند که نتایج به دست آمده از انتخابات از وجود یک جامعه اسرائیل نژادپرست حکایت می‌کند ولی ماهیت نبرد با اشغالگران را تغییر نخواهد داد.

 

به گزارش روزنامه فرامنطقه ای رای الیوم چاپ لندن، این گروه‌ها در بیانیه‌های خود در واکنش به انتخابات اخیر پارلمانی در اسرائیل افزودند: این انتخابات دربردارنده نکته جدیدی نیست اما نتایج حاصل از این انتخابات همچنین یک سیلی بر گونه کسانی است که به حل و فصل مسائل با اسراییل دل بسته‌اند و بر سر آن شرط می بندند.

 

گروه های فلسطینی با صدور بیانیه‌های جداگانه‌ای در همین رابطه با تاکید بر ادامه مبارزه اعلام کردند: ما هیچگاه به انتخابات رژیم اسراییل تکیه نکرده و نخواهیم کرد.

هشدار تلویحی رئیس “کمیته روابط عمومی آمریکا و اسرائیل” به سندرز

رهبر لابی اسرائیلی موسوم به “کمیته روابط عمومی آمریکا و اسرائیل” (آیپک) در پی به راه افتادن موج تحریم اجلاس امسال این لابی از سوی نامزدهای ریاست‌جمهوری دموکرات‌ها ‌وعده داد، جنبش‌های سیاسی که روابط میان آمریکا و رژیم اسرائیل را “تهدید” کنند، شکست می‌دهد.

ادامه

اسراییل, امریکا, امریکای شمالی, جهان, خاورمیانه, خبر, فلسطین

اتحادیه عرب خواستار استقرار نیروهای بین‌المللی در خاک فلسطین شد

اتحادیه عرب خواستار استقرار دوباره نیروهای حافظ صلح بین‌المللی در خاک فلسطین و به ویژه در شهر “الخلیل” واقع در کرانه باختری شد.

ادامه

اتحادیه عرب, اسراییل, امریکا, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, فلسطین