ابراز نگرانی عمیق اتحادیه آلبا از تشدید خشونت‌ها در خاورمیانه

اتحاد بولیواری برای مردم آمریکای ما (آلبا -ALBA) با ابراز نگرانی عمیق نسبت به تشدید خشونت‌ها در خاورمیانه، وضعیت کنونی را ناشی از سکوت شورای امنیت سازمان ملل پس از حمله غیرقانونی اسرائیل به کنسولگری ایران در دمشق دانست. به گزارش بامداد سه‌شنبه ایرنا، اتحادیه آلبا با انتشار بیانیه‌ای در وب‌گاه رسمی خود، بار دیگر ... ابراز نگرانی عمیق اتحادیه آلبا از تشدید خشونت‌ها در خاورمیانه

ادامه

آمریکای لاتین, اسراییل, ایران, تجاوز نظامی, حقوق بشر, سازمان ملل, سوریه, صلح, عربستان سعودی, فلسطین, گزارش, نسل‌کشی

کوبا خواستار آتش‌بس در غزه و بازگشت آرامش به خاورمیانه شد

وزیر امور خارجه کوبا تاکید کرد تا وقتی اسرائیل به جنایات خود در منطقه ادامه می‌دهد، اما از پاسخ معاف است، صلح جهانی در خطر قرار دارد. وزارت امور خارجه کوبا تاکید کرد که توقف تشدید خشونت در خاورمیانه لزوما مستلزم آتش‌بس فوری و دائمی در نوار غزه و پایان دادن به نسل‌کشی است که ... کوبا خواستار آتش‌بس در غزه و بازگشت آرامش به خاورمیانه شد

ادامه

آمریکای لاتین, اسراییل, بیانیه, تحلیل, جهان, خاورمیانه, سوریه, صلح, فلسطین, کوبا

سفیر پیشین آمریکا در کوبا به ۱۵سال زندان محکوم شد

«ویکتور مانوئل روچا» سفیر پیشین آمریکا در هاوانا به اتهام چهار دهه جاسوسی برای کوبا به ۱۵سال زندان محکوم شد. به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، «بث بلوم» قاضی دادگاه فدرال در میامی روز جمعه پس از یک جلسه سه ساعت و نیمه به روچا گفت که «حداکثر مجازات» را برای وی تعیین ... سفیر پیشین آمریکا در کوبا به ۱۵سال زندان محکوم شد

ادامه

آرژانتین, آمریکا, آمریکای شمالی, آمریکای لاتین, بولیوی, جهان, خبر, کوبا

درخواست کلمبیا، هندوراس و بولیوی از سازمان ملل برای جلوگیری از جنگی جدید در خاورمیانه

روسای جمهوری کلمبیا، بولیوی و هندوراس در واکنش به پاسخ گسترده موشکی و پهپادی جمهوری اسلامی ایران به اقدامات تجاوزگرانه اسرائیل، بر تعهد خود به بازگرداندن صلح در غرب آسیا و جلوگیری از جنگ جدیدی در خاورمیانه با پیامدهای غیرقابل پیش‌بینی تاکید کردند و تشکیل جلسه فوری سازمان ملل متحد را خواستار شدند. به گزارش ... درخواست کلمبیا، هندوراس و بولیوی از سازمان ملل برای جلوگیری از جنگی جدید در خاورمیانه

ادامه

آمریکای لاتین, اسراییل, ایران, برزیل, بولیوی, تجاوز نظامی, جهان, خاورمیانه, سازمان ملل, صلح, ضد جنگ, غرب آسیا, فلسطین, کلمبیا, گزارش, نسل‌کشی, هندوراس, ونزوئلا

برزیل جلوگیری از تشدید تنش‌ها در خاورمیانه را خواستار شد

دولت برزیل با ابراز «نگرانی شدید» نسبت به تحولات خاورمیانه و پاسخ گسترده موشکی و پهپادی ایران به اقدامات تجاوزگرانه اسرائیل، خطاب به جامعه بین‌المللی خواست تا برای جلوگیری از تشدید تنش‌ها در منطقه، تلاش‌ها را بسیج کند. به گزارش روز شنبه ایرنا از روزنامه ال پائیس، بر اساس یادداشتی که وزارت امور خارجه برزیل ... برزیل جلوگیری از تشدید تنش‌ها در خاورمیانه را خواستار شد

ادامه

آمریکای لاتین, اسراییل, ایران, برزیل, تحلیل, جهان, خاورمیانه, سوریه, لبنان, یمن

آیا کوبا می‌تواند جهان را از کرونا نجات دهد؟

پزشکان کوبایی در خط مقدم قرار دارند، تا جایی که آنها همواره توسط حکومت‌شان برای مقابله با شرایط اضطراری سلامت به سراسر جهان اعزام شده‌اند.

 

به گزارش افکارنیوز، در حالی که اولین آزمایش بالینی در مورد واکسن ویروس کرونا امروز در ایالات متحده شروع شد، کوبا ممکن است از هم اکنون به دارویی موفقیت‌آمیز با قابلیت معالجه کوید ۱۹ دست یافته باشد.

 

جهان غرب در به‌رسمیت شناختن ظرفیت این کشور کوچک کارائیب برای مقابله با بزرگ‌ترین چالشی که جهان با آن مواجه است، کند عمل کرده است.

 

این تقریبا معجزه است که کوبا فقط ۴ مورد جدی عفونت فعال ناشی از کرونا دارد. این بیماران شامل ۳ گردشگر ایتالیایی و یک شهروند کوبایی هستند و در کنار آنان ده‌ها تن دیگر که مشکوک به ابتلا هستند ولی بیماری‌شان تأیید نشده، با اقدامات پیش‌گیرانه در قرنطینه به‌سر می‌برند.

 

پزشکان کوبایی در خط مقدم قرار دارند، تا جایی که آنها همواره توسط حکومت‌شان برای مقابله با شرایط اضطراری سلامت به سراسر جهان اعزام شده‌اند. به عنوان مثال، به مورد ابولا که در سال ۲۰۱۳ در غرب آفریقا بروز پیدا کرد نگاه کنیم.

 

وزارت بهداشت کوبا تخمین می‌زند که از سال ۱۹۶۰ تا امروز، پزشکان این کشور در قریب ۶۰۰,۰۰۰ مأموریت در ۱۶۴ کشور حضور داشته‌اند.

 

بسیاری از آنان هنوز در ۶۷ کشور بالاخص در آفریقا و آمریکای لاتین مشغول فعالیت هستند.

 

رادیو هاوانا در مورد داروهایی که قبلاً برای درمان کرونا در کوبا توسعه داده شده و هم اکنون موجود هستند، گزارش داد. این خبر هم‌چنین در مورنینگ استار نیوز در انگلستان وچین منتشر شد.

 

امروز، سفارت کوبا در روم، ایتالیا، پیشنهاد “سازمان دوستی ایتالیا-کوبا” و سازمان “هماهنگی ملی کوبایی‌های مقیم در ایتالیا” جهت ارزیابی امکان درخواست دریافت کمک از کوبا را که به طور جداگانه در اختیار مقامات ایتالیایی قرار گرفته است، مطرح کرد. طبق پیشنهاد این سازمان‌ها، کمک کوبا می‌تواند شامل اعزام پرسنل پزشکی و ارسال داروی اینترفرون آلفا ۲b باشد که برای مقابله با کرونا به‌طور موفقیت‌آمیز از آن استفاده شده است.

 

طبق گزارشات دریافتی از چین، آلفا ۲b در توقف گسترش ویروس کرونا به حداقل ممکن، کمک بزرگی کرده است.

جولیو گالرا، مشاور امور بهداشت و تندرستی منطقه لومباردی در ایتالیا علنا اطلاع داد که در روز شنبه ۱۴ مارس ۲۰۲۰ وی درخواست کمک از کوبا را ارائه داده است. کنسول کوبا نیز دریافت این درخواست رسمی و ارائه آن به مقامات مسئول در کوبا را تأیید کرده است.

 

طبق اظهار ادواردو مارتینز، رئیس بیو کوبا فارما گروپ، صنعت دارویی کوبا آماده است هزاران بیمار احتمالی کرونا در این جزیره را معالجه کند.

 

مارتینز این جمعه در یک مصاحبه مطبوعاتی اعلام کرد که ۲۲ داروی تولید شده در کوبا بخشی از پروتکلی هستند که برای مقابله با شیوع کرونا در این جزیره پیش‌بینی شده است.

 

مارتینز گفت که این دارو می‌تواند به منظور کمک جهت جلوگیری از شیوع این ویروس و معالجه افرادی که علائم ابتلا به آن را دارند به کشورهای دیگر نیز صادر شود.

 

در کارائیب، جامائیکا، سنت کیتس و نویس و وینست و گرنادینس اعلام کرده‌اند که تقاضای دریافت کمک از همتایان کوبایی‌شان را ارائه داده و یا این که خواهند داد.

 

اولین گروه شامل ۲۱ پرستار متخصص از کوبا برای بالابردن ظرفیت نظام سلامت جامائیکا مقابله با کرونا وارد این کشور خواهند شد.

 

یادداشت مترجم: ۵۳ کادر پزشکی کوبا که در سال ۲۰۱۴ برای مقابله با ابولا به سریلانکا اعزام شده بودند، اینک برای نبرد با کرونا وارد شهر برگامو در ایتالیا شده‌اند. کرونا در برگامو به شدت شیوع یافته و علاوه بر کوبا، چین نیز یک گروه از پرسنل درمانی خود را به این منطقه فرستاده است.

 

سفیر کوبا از زمان بروز کرونا در ایران بارها آمادگی کشورش را برای همکاری با ایران به آگاهی مقامات ایرانی رسانده است.

 

لحظه ورود پنجاه و دو پزشک کوبایی به ایتالیا برای مقابله با بحران کرونا. همراه با تشویق و کف زدن ایتالیایی‌ها.

 

کوبا که پنجاه سال زیر تحریم‌ ظالمانه غرب بود حالا برای نجات کشورهایی آمده که این سالها همدست ظلم آمریکا بودند. چه افتخار آفرین است دیدن میراث پزشکی درجه یکی که انقلاب کوبا و فرمانده کاستروی بزرگ بوجود آوردند.

 

انقلابی که شصت سال غرب از آن کاریکاتوری ساخت و به عنوان سمبل فقر و بیچارگی در آمریکای مرکزی نشانش داد. در حالیکه اگرچه در کوبا شاپینگ‌مالهایی با دکوراسیون کور کننده وجود نداشت و به جای فراری ها و پورشه های صدها هزار دلاری، همچنان ماشین‌های قدیمی سالها قبل کار میکردند، اما مثل سانفرانسیسکو و نیویورک و بندن و واریس و تهران کارتن خواب و قبرخوابی هم وجود نداشت و سیستم خدمات درمانی و آموزشی همچنان برای همه شهروندان عادلانه و یکسان بود.

 

ونزوئلا توطئه مشترک آمریکا، برزیل و کلمبیا علیه کاراکاس را محکوم کرد

وزیر امور خارجه ونزوئلا تهدیدات جدید سازماندهی شده توسط آمریکا، برزیل و کلمبیا مبنی بر تشدید محاصره و تحریم ها علیه کاراکاس را محکوم کرد.

ادامه

امریکا, امریکای لاتین, برزیل, تحریم, جهان, حقوق بشر, خبر, کلمبیا, ونزوئلا

۸ مارس، روز زن سال ۲۰۲۰ در گوشه و کنار جهان

صدها هزار نفر در سراسر جهان روز یکشنبه ۸ مارس (۱۸ اسفند) علی‌رغم شیوع ویروس کرونا، به‌مناسب روز جهانی به خیابان‌ها آمدند تا این روز را گرامی بدارند با این حال برخی از این تجمعات در اروپا به خشونت کشیده شد.

ادامه

ارژانتین, اسپانیا, المان, امریکای لاتین, برزیل, پاکستان, زنان, شیلی, مکزیک, ویدیو