ایرلند: اسرائیل انتقام را جایگزین منطق کرده است/ هشدار ایتالیا به اسرائیل: از افزایش تنش‌ها در منطقه خودداری کنید

سیمون هریس نخست وزیر ایرلند بار دیگر بر شناسایی کشور مستقل فلسطین تاکید کرد و گفت که اسرائیل انتقام را جایگزین منطق کرده است. به گزارش ایرنا، هریس سه‌شنبه شب در مصاحبه با سی. ان. ان گفت: در حال حاضر، اقدامات دولت نتانیاهو در رابطه با ایجاد فاجعه انسانی در غزه و تاثیر آن بر ... ایرلند: اسرائیل انتقام را جایگزین منطق کرده است/ هشدار ایتالیا به اسرائیل: از افزایش تنش‌ها در منطقه خودداری کنید

ادامه

اسراییل, ایتالیا, ایرلند, جنوب اروپا, جهان, خاورمیانه, خبر, زنان, غرب اروپا, فلسطین, کودکان

اتحاد روسیه و چین علیه آمریکا پس از حمله ایران به اسرائیل

روزنامه فرانسوی لوموند عنوان کرد روسیه و چین که حمله ایران به اسرائیل را محکوم نکرده‌اند، این بحران را فرصتی برای شکاف بین غرب و بقیه جهان می‌دانند. به گزارش ایسنا، به نقل از لوموند، برعکس، در جریان گفت‌وگوی تلفنی روز دوشنبه وانگ یی، وزیر امور خارجه چین و حسین امیرعبداللهیان، همتای ایرانی‌اش، وزیر امور ... اتحاد روسیه و چین علیه آمریکا پس از حمله ایران به اسرائیل

ادامه

اسراییل, ایران, تحلیل, جنگ سرد, جهان, چین, خاورمیانه, روسیه, سوریه, شرق آسیا, شرق اروپا, غرب

درخواست روسیه از شورای امنیت برای بررسی فوری تحریم اسرائیل

نماینده دائم روسیه در سازمان ملل با تأکید بر اینکه تنها راه جلوگیری از گسترش فاجعه در منطقه غزه، برقراری آتش‌بس فوری و گسترده است، از شورای امنیت خواست موضوع تحریم اسرائیل را فوراً بررسی کند و بودجه آژانس آنروا نیز دوباره تأمین شود. به گزارش تسنیم به نقل از خبرگزاری «تاس»، واسیلی نبنزیا، نماینده ... درخواست روسیه از شورای امنیت برای بررسی فوری تحریم اسرائیل

ادامه

اردن, اسراییل, تحریم, جهان, خاورمیانه, خبر, روسیه, سازمان ملل, سوریه, فلسطین, لبنان

خنده‌های تحلیل‌گر سابق سیا به‌ ادعای رهگیری ۹۹ درصدی موشک‌های ایران + فیلم

تحلیل‌گر سابق سیا به ادعای اسرائیل در رهگیری موشک‌های ایرانی پاسخ داد. به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ لری جانسون تحلیل‌گر سابق سازمان سیا به ادعای اسرائیل در مورد رهگیری ۹۹ درصدی موشک‌های ایران، پاسخ داد. جانسون گفت: اسرائیل اجازه نشان دادن خسارات را به خبرنگاران نمی‌دهد؛ زیرا آسان‌ترین راه برای اقناع عمومی این است که بگویی ... خنده‌های تحلیل‌گر سابق سیا به‌ ادعای رهگیری ۹۹ درصدی موشک‌های ایران + فیلم

ادامه

اسراییل, ایران, جهان, خاورمیانه, فیلم, گزارش

استانداردهای دوگانه آمریکا، دلیل ناامنی در خاورمیانه

پس از حمله ایران به اسراییل برای تلافی حمله اسرائیل به بخش کنسولی سفارت ایران در سوریه، مایک جانسون، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا روز دوشنبه ۱۵ آوریل اعلام کرد که مجلس نمایندگان در این هفته درباره لایحه کمک به اسرائیل رای گیری خواهد کرد. به گزارش رادیو بین‌المللی چین: تحلیلگران خاطرنشان کردند، ایالات متحده از ... استانداردهای دوگانه آمریکا، دلیل ناامنی در خاورمیانه

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, آمریکای لاتین, اسراییل, امنیتی, ایران, تحلیل, جهان, خاورمیانه, سازمان ملل, سوریه, صلح, عراق, غرب, فلسطین, کلمبیا, مصر, هژمونیسم

لوموند: «آیا رژیم ایران از بحران کرونا جان سالم به در خواهد برد؟»

«ژان-پییر فیلیو»، موّرخ و کارشناس فرانسوی مسائل خاورمیانه و جهان عرب در مطلبی که در صفحۀ اینترنتی نشریۀ «لوموند» منتشر کرده، پرسیده است که «آیا رژیم ایران از بحران ویروس کرونا جان سالم به در خواهد برد؟»

 

در پاسخ به این پرسش مّورخ فرانسوی گفته است که بحران کرونا در ایران بخشی از بحران بی اعتمادی و شکاف بی‌سابقه میان رژیم اسلامی ایران و مردم این کشور است و حکومت اسلامی ایران می‌کوشد با تشدید بحران مناسبات خود با آمریکا و نسبت دادن منشاء تمام مشکلات داخلی کشور به تحریم های واشنگتن تا حدودی از شدت انتقادهای تُند مردم ناراضی بکاهد.

 

«ژان-پییر فیلیو» این راهبرد را ناکافی و غیرمؤثر می‌داند و می گوید که شوک حاصله از بحران ویروس کرونا برای رژیم جمهوری اسلامی ایران تازه پس از پایان یافتن این بلا نمودار خواهد شد و در آن روز «لحظۀ حقیقت برای رژیم جمهوری اسلامی ایران دهشتناک خواهد بود.»

 

موّرخ فرانسوی علت اصلی چنین پی آمدی را تلاش جمهوری اسلامی ایران برای پنهان کردن «مدیریت فاجعه بار» خود در مواجهه با ویروس کرونا دانسته و افزوده است که حکومت اسلامی ایران با پنهانکاری های خود از همان آغاز دربارۀ بحران ویروس کرونا در کشور حتا «کادر درمانی ایران را در فقدان تدابیر حفاظتی به عامل مهم اشاعۀ ویروس در کشور تبدیل کرد.»

 

«ژان-پییر فیلیو» افزوده است که آیت الله های حاکم بر ایران در آغاز حتا به جای بستن اماکن زیارتی شیعیان کشور به ویژه حرم حضرت معصومه در قم و حرم امام هشتم شیعیان در مشهد آنها را به عنوان مأمن و پناهگاه در مقابل ویروس کرونا معرفی کردند و به این ترتیب همین اماکن را به مرکز اصلی شیوع کرونا در کشور تبدیل نمودند و با این اقدام البته «ضربۀ جبران ناپذیری» به حقانیت سیاسی و مذهبی شدیداً تضعیف شدۀ خود وارد آوردند.

 

«ژان-پییر فیلیو» گفته است که مقامات ایران تنها در نوزدهم فوریه گذشته از وجود دو مورد ابتلاء به ویروس کرونا در شهر قم سخن گفتند، در حالی که «اپیدمی کرونا بسیار پیشتر از این تاریخ در شهر قم شیوع یافته بود» ꓽ جایی که به گفتۀ موّرخ فرانسوی «هفتصد طلبۀ چینی سکونت دارند و سالانه دو و نیم میلیون زائر و گردشگر خارجی را دربرمی‌گیرد.»

 

«ژان-پییر فیلیو» یادآور می‌شود که ده درصد از بیست میلیون مسلمان چینی را شیعیان تشکیل می‌دهند. او می گوید در حالی که عربستان سعودی زیارت اماکن مسلمانان جهان را در مکه و مدینه تا اطلاع ثانوی تعطیل کرد، جمهوری اسلامی ایران تنها در بیست و هفتم فوریه به ضدعفونی کردن حرم امام رضا آنهم به شیوه ای کاملاً تبلیغاتی مبادرت کرد و بالاخره تنها در شانزدهم مارس گذشته اماکن مذهبی قم و مشهد را به روی زائران بست.

 

«ژان-پییر فیلیو» سپس به بحران بی سابقۀ بی اعتمادی مردم ناراضی ایران نسبت به حکومت اسلامی ایران به ویژه پس از سرکوب اعتراض های آبان ماه و ساقط شدن هواپیمای مسافربری اوکرائینی اشاره کرده و افزوده است که این بحران بی اعتمادی اکنون در نتیجۀ «نابخردی جنایتکارانۀ» حکومت اسلامی ایران در مقابله با ویروس کرونا به اوج رسیده به ویژه اینکه دو آستان قدس قم و مشهد، یعنی دو کانون اصلی اپیدمی کرونا در ایران، دربرگیرندۀ بنیادهای ثروتمندی هستند که همگی منابع درآمدهای هنگفت رهبران رژیم مذهبی ایران به شمار می روند.

نیویورک تایمز: زمان برداشتن تحریم‌ها علیه ایران فرا رسیده است

روزنامه نیویورک تایمز تشدید تحریم‌های آمریکا علیه ایران را غیراخلاقی توصیف و تاکید کرد که بحران ناشی از شیوع ویروس کرونا زمان مناسبی برای برداشتن تحریم‌های علیه جمهوری اسلامی ایران است.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, ایران, تحریم, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, صندوق بین‌المللی پول

حزب کمونیست چین: تحریم‌های آمریکا تاثیر منفی بر مبارزه ایران با کرونا دارد

معاون وزیر امور بین‌الملل حزب کمونیست چین با انتقاد از اتهام پراکنی واشنگتن در رابطه با ویروس کرونا خاطر نشان کرد تحریم‌های آمریکا تاثیر منفی بر مبارزه ایران با این ویروس دارد.

ادامه

امریکا, ایران, جهان, چین, خبر, شرق آسیا