واشنگتن فری بیکن: رابرت مالی اسناد طبقه بندی شده را در اختیار ایران قرار داد

روزنامه واشنگتن فری بیکن در گزارشی مدعی شد که ممکن است رابرت مالی برخی اسناد محرمانه آمریکا را به ایران تحویل داده باشد. به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ روزنامه واشنگتن فری بیکن در گزارشی که روز گذشته (چهارشنبه) منتشر شد ادعا کرد که اسناد و مدارکی در دست دارد که نشان می‌دهد رابرت مالی، نماینده ویژه ... واشنگتن فری بیکن: رابرت مالی اسناد طبقه بندی شده را در اختیار ایران قرار داد

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, ایران, جهان, گزارش, مذاکرات اتمی

پکن: آمریکا در قبال غنی‌سازی ایران دوگانه عمل می‌کند

سخنگوی وزارت خارجه چین تأکید کرد که انگلیس و آمریکا در قبال موضوع غنی‌سازی اورانیوم جمهوری اسلامی رویکرد دوگانه دارند. به گزارش خبرگزاری فارس، «وانگ ونبین» سخنگوی وزارت امور خارجه چین روز گذشته (جمعه) در کنفرانس خبری خود به رویکرد دوگانه غرب به خصوص آمریکا و انگلیس در قبال موضوع غنی‌سازی اورانیوم ایران واکنش نشان ... پکن: آمریکا در قبال غنی‌سازی ایران دوگانه عمل می‌کند

ادامه

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی, آکوس, آمریکا, استرالیا, اقیانوسیه, انگلستان, ایران, ایرلند, تحلیل, جهان, چین, خبر, صلح, مذاکرات اتمی

تغییر جهت سیاست خارجی حکومت ولایی در خدمت چه هدف‌ها و منافعی است؟

شواهد حکایت از آن دارد که درهفتۀ اخیر، سرانجام فلسفه‌بافی‌های پوچ و تبلیغات پُرسروصدای حکومتی در مورد “سیاست‌های خارجی جدید” یا “گردش به شرق”، که قرار بود ایران را در مسیر تحولات مهم داخلی و خارجی قرار دهد، کنار گذاشته شده است. در عوض، نوعی “نرمش قهرمانانه” در سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران، با اجازۀ ... تغییر جهت سیاست خارجی حکومت ولایی در خدمت چه هدف‌ها و منافعی است؟

ادامه

آمریکا, استبداد, اقتصادی, امپریالیسم, اوکراین, ایران, جنگ سرد, جهان, چین, خاورمیانه, خصوصی‌سازی, دیدگاه, سرمایه‌داری, سیاسی, عدالت اجتماعی, عربستان سعودی, مارکسیسم, مذاکرات اتمی, مقاله, نئولیبرالیسم, ناتو

واکنش آژانس به ادعای بلومبرگ درباره کشف اورانیوم غنی‌شده ۸۴ درصدی در ایران

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در واکنش به برخی گزارش‌های ادعایی مبنی بر کشف اورانیوم غنی‌شده ۸۴ درصدی در ایران اعلام کرد که در حال گفت‌وگو با تهران درباره نتایج تحقیقات اخیر بازرسان این نهاد است. به گزارش ایلنا، آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در واکنش به برخی گزارش‌های ادعایی مبنی بر کشف اورانیوم غنی‌شده ۸۴ درصدی در ایران ... واکنش آژانس به ادعای بلومبرگ درباره کشف اورانیوم غنی‌شده ۸۴ درصدی در ایران

ادامه

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی, ایران, جهان, خبر, مذاکرات اتمی

بلینکن امکان اقدام نظامی علیه برنامه اتمی ایران را رد نکرد

وزیر خارجه آمریکا در مصاحبه با العربیه امکان اقدام نظامی آمریکا برای جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای را رد نکرد و گفت “همه گزینه‌ها روی میز است”. آنتونی بلینکن، این مصاحبه را روز یکشنبه ۹ بهمن و در جریان سفر خود به خاورمیانه انجام داد. ♦️سایت اشپیگل در گزارشی درباره این مصاحبه نوشته ... بلینکن امکان اقدام نظامی علیه برنامه اتمی ایران را رد نکرد

ادامه

آمریکا, اسراییل, ایران, جهان, خاورمیانه, خبر, مذاکرات اتمی

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی: ذخیره اورانیوم غنی‌شده ایران تقریبا به ۸ برابر حد مجاز رسیده است

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی روز جمعه در گزارشی که در اختیار کشورهای عضو شورای حکام قرار گرفته اعلام کرده که ذخیره اورانیوم غنی‌شده ایران تقریبا به هشت برابر حد مجاز در برجام رسیده است.

 

به گزارش یورونیوز ؛ در این گزارش همچنین آمده است که ذخیره اورانیوم غنی‌شده ایران تا روز  ۲۰ مه (۳۱ اردیبهشت) به ۱۵۷۱.۶ کیلوگرم رسیده بود. آژانس بین‌المللی انرژی اتمی پیش از این میزان ذخیره اورانیوم غنی‌شده ایران تا روز ۱۹ فوریه (۳۰ بهمن) را ۱۰۲۰.۹ کیلوگرم گزارش کرده بود.

.

ایران بنا به توافق هسته ای سال ۲۰۱۵ با قدرت‌های جهانی تنها اجازه ذخیره ۲۰۲.۸ کیلوگرم اورانیوم غنی‌شده را دارد. از سوی دیگر در برجام پیش‌بینی شده بود که ایران اجازه غنی سازی اورانیوم با غلظت بیش از ۳.۶۷ درصد را ندارد. این در حالی است که در گزارش روز جمعه آژانس بین‌المللی انرژی اتمی آمده است که ایران اکنون به غنی سازی اورانیوم تا سطح ۴.۵ درصد ادامه می‌دهد.

 

ذخایر آب سنگین ایران نیز به گفته کارشناسان آژانس انرژی اتمی اکنون از محدودیت تعیین شده در برجام فراتر رفته است. در گزارش آژانس بین‌المللی انرژی اتمی همچنین آمده است که ایران ماه‌ها است که به کارشناسان این نهاد اجازه بازدید از «دو سایت قدیمی» را نمی‌دهد. آژانس بین‌المللی انرژی اتمی احتمال می‌دهد که ایران در گذشته در این دو محل فعالیت‌های هسته‌ای اعلام نشده داشته است.

 

انتشار جزئیات گزارش روز جمعه که به گزارش آسوشیتدپرس در اختیار کشورهای عضو آژانس بین‌المللی انرژی اتمی قرار گرفته بود با انتقاد میخائیل اولیانوف، نماینده روسیه در این سازمان روبرو شد. کاظم غریب آبادی، نماینده دائم ایران در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نیز گفته است که گزارش جدید گویای «تداوم فعالیت‌های راستی آزمایی آژانس در خصوص برجام» و «اقدامات ایران در اجرای تصمیمات خود مبنی بر تعلیق تعهدات برجامی» است.

 

آمریکا دو سال پیش بنا به تصمیم دونالد ترامپ، رئیس جمهوری این کشور از توافق سال ۲۰۱۵ خارج شد. این در حالی است که ایالات متحده به همراه آلمان، فرانسه، بریتانیا، چین و روسیه یکی از امضاء کنندگان توافق وین بود. ایران یک سال پس از خروج آمریکا از برجام و پس از وضع تحریم‌های هسته‌ای از سوی واشنگتن روند کاهش سطح پایبندی خود به این توافق را آغاز کرد.

آمریکا معافیت‌های هسته‌ای ایران را لغو کرد

مایک پومپئو، وزیر خارجه آمریکا، روز چهارشنبه هفتم خرداد در بیانیه‌ای اعلام کرد که ایالات متحده معافیت‌‌های تحریمی پروژه‌های اتمی ایران مرتبط با توافق هسته‌ای موسوم به برجام را تمدید نخواهد کرد. وی همچنین از تحریم دو مقام اتمی ایران خبر داده است.

ادامه

امریکا, ایران, تحریم, جهان, چین, خاورمیانه, خبر, مذاکرات اتمی

روسیه بار دیگر خواستار گسترش مکانیزم “اینستکس” شد

نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین تأکید کرد که مکانیزم مالی “اینستکس” باید کالاهای تحریم شده بیشتری را برای ارسال به ایران پوشش داده و کشورهای خارج از اتحادیه اروپا هم بتوانند از این مکانیزم استفاده کنند.

ادامه

اتحادیه اروپا, المان, امارات, انگلستان, ایران, تروریسم, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, روسیه, فرانسه, مذاکرات اتمی

وزارت خارجه آلمان نخستین تراکنش اینستکس را تائید کرد

وزارت امور خارجه آلمان روز سه‌شنبه نخستین عملیات مالی با ایران بر اساس سازوکار مالی اروپا و ایران موسوم به اینستکس را تأیید کرد.

ادامه

اتحادیه آفریقا, المان, امریکا, انگلستان, ایران, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, فرانسه, مذاکرات اتمی

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی: ایران اجازه بازرسی نداد

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در گزارش سه ماهه خود درباره فعالیت‌های هسته‌ای ایران نوشت که این کشور به بازرسان این کشور نه اجازه دسترسی به دو مرکز اتمی را داده و نه به سوالات آژانس پاسخ روشنی داده است.

ادامه

اروپا, امریکا, ایران, جهان, خاورمیانه, خبر, سیاسی, فرانسه, مذاکرات اتمی