شبکه ان.بی.سی نیوز استرالیا: جنگ فناوری آمریکا و چین برای دنیا گران تمام می‌شود

شبکه ان.بی.سی نیوز استرالیا گزارش داد، ایالات متحده تلاش کرده است تا مانع از ظهور چین در به اصطلاح جنگ سرد فناوری شود که در حال تبدیل شدن به میدان جنگ تعیین کننده برای رقابت بین دو کشور است.

ادامه

امریکا, جنگ سرد, جهان, چین, دانش, مقاله

وابستگی آمریکا به فناوری “ارزان اما کارآمد” چین

روزنامه فایننشیال تایمز نوشت پهپادهای پیشرفته برای انجام ماموریت‌های تصویربرداری که وزارت دفاع آمریکا برای جایگزینی نمونه‌های چینی ساخته، بسیار گران تر و ناکارآمدتر از مدل‌های چینی از آب درآمده و نهادهای آمریکایی ترجیح می‌دهند از نمونه ارزان و درعین حال باکیفیت چینی استفاده کنند.

ادامه

امریکا, جهان, چین, دانش, شرق آسیا, گزارش

رئیس‌جمهوری کوبا واکسن آبدالا با اثربخشی ۹۲.۲ درصدی را رویدادی افتخارآمیز برای این کشور و دانشمندان آن دانست

به دنبال نتایج بالینی موفقیت‌آمیز واکسن «آبدالا» و اثربخشی ۹۲.۲ درصدی، این واکسن ساخت کوبا تاییدیه استفاده اضطراری را دریافت کرده و منطقه آمریکای لاتین و کارائیب عملا به نخستین واکسن بومی برای مقابله کرونا دست یافته است.

ادامه

امریکای لاتین, جهان, حقوق بشر, خبر, دانش, کوبا

تایید نخستین داروی ضد کرونا در روسیه/ تا ۱۰ روز دیگر به بیمارستان‌های این کشور می‌رسد

روزنامه روسی ایزوستیا از تحویل داروی روسی درمان کرونا با نام آویفاویر به بیمارستان‌های این کشور تا ۱۰ روز دیگر خبر داد.

 

به گزارش ایرنا؛ یک مقام صندوق سرمایه‌گذاری مستقیم روسیه بدون ذکر نام به این رسانه روسی گفته است که هنوز این دارو به بازار عرضه نشده است و مهمترین ویژگی آن این است که درمان بیماران کرونایی را از ۹ به چهار روز کاهش می‌دهد.

 

وی گفت: تاکنون ۱۸ هزار بسته داروی آویفاویر تولید شده است و مطابق برنامه‌ریزی صورت گرفته تا ۶۰ هزار بسته از این دارو به بیمارستان‌های روسیه داده خواهد شد ضمن اینکه ظرفیت تولید داروی آویفاویر در روسیه ۷۲۰ هزار بسته در سال است.

 

گفتنی است آویفاویر با مشارکت صندوق سرمایه‌گذاری مستقیم روسیه و گروه شرکت‌های «خیم رار» تولید شده است و وزارت بهداشت روسیه به تازگی آن را تایید کرده و در فهرست داروهای قابل مصرف قرار داده است.

 

شمار مبتلایان به کرونا در روسیه با افزایش ۹ هزار و ۳۵ مورد دیگر در ۲۴ ساعت گذشته، اکنون به ۴۱۴ هزار و ۸۷۸ نفر رسیده است و تاکنون چهار هزار و ۸۵۵ نفر نیز در این کشور جان باخته و ۱۷۵ هزار و ۸۷۷ نفر بهبود یافته‌اند.

 

به گزارش افق به نقل از اسپوتنیک، وزارت صحت و درمان فدراسیون روسیه داروی «آویفاویر» ضد کرونا را مورد تأیید قرار داد. بنیاد سرمایه‌گذاری‌های مستقیم، بنیاد مستقل فدراسیون روسیه و گروه شرکت‌های «خیم‌رار» داروی «آویفاویر» ضد ویروس کرونا را در وزارت صحت و درمان روسیه به ثبت رساندند.

 

این دارو کارایی بالایی در درمان بیماران مبتلا به ویروس کرونا در جریان آزمایشات کلینیکی نشان داد.

 

داروی «آویفاویر» اولین داروی به ثبت رسیده در فدراسیون روسیه است که ضد ویروس است و کارایی خود را در آزمایشات داروهای ضد کرونا و تخریب مکانیزم تکثیر ویروس کرونا نشان داد. این دارو به خوبی مورد تحقیق قرار گرفته است، زیرا از سال ۲۰۱۴ در جاپان علیه موارد سخت گریپ مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 

مرحله نهایی آزمایش کلینیکی این دارو ادامه دارد که در تاریخ ۲۱ ماه می با شرکت ۳۳۰ بیمار جریان داشت و مورد تأیید وزارت صحت و درمان روسیه قرار گرفت. نتایج آن در تعدادی از مراکز طبی و علمی از جمله دانشگاه پزشکی شماره یک مسکو به نام «سچنف»، دانشگاه دولتی مسکو به نام «لومونوسف» و دیگر مراکز علمی، کارایی بالای این دارو را نشان داد.

 

«ریل دمیتریف» مدیرعامل بنیاد روسی سرمایه‌گذاری‌های مستقیم در این باره گفت: «داروی آویفاویر نه تنها اولین داروی ضد ویروس کرونا است که در روسیه به ثبت رسیده است، بلکه شاید بتوان آن را  بهترین داروی ضد کرونا در جهان نامید. این دارو در جریان آزمایشات کلینیکی در روسیه در کوتاه‌ترین زمان طراحی و تست شد. از این‌رو این دارو توانست اولین داروی به ثبت رسیده ضد ویروس کرونا بر اساس «فاویپیراویر» در جهان باشد».

سازمان بهداشت جهانی آزمایش «هیدروکسی‌کلروکین» را روی مبتلایان به کرونا متوقف کرد

سازمان جهانی بهداشت آزمایش بالینی داروی «هیدروکسی‌کلروکین» از خانواده کلروکین را روی بیماران مبتلا به کرونا متوقف کرد.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, جهان, خبر, دانش, سازمان بهداشت جهانی