سفیر پیشین آمریکا در کوبا به ۱۵سال زندان محکوم شد

«ویکتور مانوئل روچا» سفیر پیشین آمریکا در هاوانا به اتهام چهار دهه جاسوسی برای کوبا به ۱۵سال زندان محکوم شد. به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، «بث بلوم» قاضی دادگاه فدرال در میامی روز جمعه پس از یک جلسه سه ساعت و نیمه به روچا گفت که «حداکثر مجازات» را برای وی تعیین ... سفیر پیشین آمریکا در کوبا به ۱۵سال زندان محکوم شد

ادامه

آرژانتین, آمریکا, آمریکای شمالی, آمریکای لاتین, بولیوی, جهان, خبر, کوبا

درخواست بلینکن از چین درباره حمله اسرائیل به کنسولگری ایران در دمشق

سخنگوی وزارت امور خارجه چین اعلام کرد که وزیر امور خارجه این کشور در پاسخ به درخواست همتای آمریکایی خود برای استفاده از نفوذ خود به منظور منصرف کردن ایران از پاسخ به حمله اسرائیل به ساختمان کنسولگری سفارت ایران در دمشق، خواستار احترام به استقلال و حاکمیت ایران و ایفای نقش سازنده آمریکا در ... درخواست بلینکن از چین درباره حمله اسرائیل به کنسولگری ایران در دمشق

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اروپا, ترکیه, چین, خاورمیانه, سوریه, شرق آسیا, عربستان سعودی, غرب آسیا, گزارش

ورود مربیان نظامی و پدافند هوایی روسیه به نیجر

منابع خبری بامداد جمعه از استقرار مربیان نظامی و پدافند هوایی روسیه در نیجر در پی لغو توافق نظامی این کشور با آمریکا، خبر دادند. به گزارش ایرنا از خبرگزاری رویترز، تلویزیون دولتی نیجر گزارش داد که مربیان نظامی روسیه با یک هواپیمای حامل تجهیزات نظامی وارد این کشور شدند. بر اساس این گزارش، در ... ورود مربیان نظامی و پدافند هوایی روسیه به نیجر

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, تروریسم, جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا, غرب آفریقا, غرب اروپا, فرانسه, نیجر

توافق نظامی آمریکا و ژاپن با هدف مقابله با چین

نخست‌وزیر ژاپن در جریان سفر به واشنگتن و دیدار با رئیس‌جمهور آمریکا طی بیانیه‌ای مشترک «عصر جدیدی از همکاری نظامی» را با هدف مقابله با چین اعلام کردند. به گزارش ایسنا، رئیس جمهور آمریکا روز چهارشنبه با نخست وزیر ژاپن در کاخ سفید دیدار کرد و در اظهاراتی روابط دو کشور را «غیر قابل شکست» ... توافق نظامی آمریکا و ژاپن با هدف مقابله با چین

ادامه

آسیا-اقیانوسیه, آمریکا, آمریکای شمالی, استرالیا, اقتصادی, اقیانوسیه, انگلیس, تایوان, جنگ سرد, چین, روسیه, ژاپن, شرق آسیا, فیلیپین, گزارش

بایدن: درخواست استرالیا برای توقف پیگرد قانونی جولیان آسانژ را بررسی می‌کنیم

جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا روز چهارشنبه به خبرنگاران گفت که در حال بررسی درخواست استرالیا از آمریکا برای توقف پیگرد قانونی جولیان آسانژ، بنیانگذار ویکی لیکس است. به گزارش چهارشنبه شب ایرنا از “اسپوتنیک”, بایدن در پاسخ به سوالی درباره درخواست استرالیا مبنی بر پایان دادن به پیگرد قانونی آسانژ توسط دولت آمریکا گفت: ما ... بایدن: درخواست استرالیا برای توقف پیگرد قانونی جولیان آسانژ را بررسی می‌کنیم

ادامه

آزادی, آزادی‌های دموکراتیک, آمریکا, آمریکای شمالی, استرالیا, افغانستان, اقیانوسیه, انگلیس, جهان, حقوق بشر, عراق, ویکی‌لیکس

آوردگاه نوادا و پیشی گرفتن سندرز از بایدن

نوادا هفته آینده صحنه برگزاری انتخابات درون حزبی دموکرات ها است و در این بین«سندرز»توانسته برای اولین بار در این ایالت از«بایدن» پیشی بگیرد.

 

به گزارش افکارنیوز، انتخابات درون حزبی در حزب دموکرات رفته رفته روند جدی تری به خود می‌گیرد و در همین رابطه نوادا شنبه هفته آینده شاهد برگزراری سومین دور از انتخابات مقدماتی این حزب جهت مشخص شدن شدن نامزد برگزیده دموکرات‌ها برای رقابت با «دونالد ترامپ» در انتخابات ماه نوامبر است.

 

در همین رابطه نظرسنجی جدیدی که توسط «لاس و گاس ریویو ژورنال» انجام شده نشان می‌دهد که میزان حمایت از برنی سندرز ۲۱.۵ درصد، جو بایدن ۱۸.۵ درصد، وارن ۱۲ درصد، پیت بوتجج ۹ درصد و کلوباچر ۷ درصد است.

 

در نظرسنجی قبلی که در ماه گذشته توسط «یو اس ای تودی» انجام شده بود میزان محبوبیت بایدن در این ایالت ۱۹ درصد، سندرز ۱۸ درصد، وارن ۱۱ درصد، بوتجج ۸ درصد و کلوباچر ۴ درصد بود.

 

برنی سندرز: «بلومبرگ» نمی‌تواند ترامپ را شکست دهد

 

سناتور آمریکائی ایالت ورمانت و نامزد انتخاباتی دموکرات ها برای انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰ رقیب خود را ناتوان از شکست ترامپ معرفی کرد.

 

به گزارش مهر به نقل از هیل، «برنی سندرز» سناتور آمریکائی ایالت ورمانت در سخنانی اعلام کرد که «مایکل بلومبرگ» میلیاردر آمریکایی و نامزد انتخاباتی دموکرات ها برای انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰ در این کشور نمی‌تواند «انرژی» مورد نیاز برای شکست دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری ایالات متحده را ایجاد کند.

 

سناتور آمریکائی ایالت ورمانت در این خصوص گفت: حقیقت این است که بلومبرگ با تمامی پولی که در اختیار دارد، نمی‌تواند انرژی مورد نیاز برای رأی‌دهندگان را در راستای شکست دونالد ترامپ ایجاد کند.

 

«برنی سندرز» در ادامه افزود: اگر این نامزد وارد رقابت های نهایی انتخاباتی شود، نمی‌‌تواند ترامپ را شکست داد.

 

این در حالیست که بر اساس نتایج نظرسنجی که سایت خبری «فایو ترتی ایت» منتشر کرده در روز سه شنبه بزرگ که بیش از ۱۰ ایالت آمریکا صحنه برگزاری انتخابات مقدماتی برای حزب دموکرات است، «برنی سندرز» در اغلب این ایالت‌ها پیروز خواهد شد.

 

بر همین اساس، سندرز در روز سه شنبه بزرگ یعنی ۱۳ اسفندماه در ایالت‌های نوادا، کارولینای جنوبی، کالیفرنیا، تگزاس، نیویورک، ویرجینیا، ماساچوست، مینه سوتا، کلرادو، تنسی، اوکلاهاما، آرکانزاس، یوتا، مین و ورمونت پیروز خواهد شد.

 

بر اساس نتایج این نظرسنجی در ایالت آلاباما، جو بایدن پیروز انتخابات مقدماتی خواهد بود و در ایالت مینه سوتا هر چند اعلام شده سندرز پیروز می‌شود اما با این وجود رقابت نزدیکی میان وی و کلوباچر وجود خواهد داشت.

 

تاکنون آیووا و نیوهمپشایر صحنه انتخابات مقدماتی حزب دموکرات بوده‌اند که در مجموع این دو رقابت، بوتجج موفق شده رأی ۲۲ هیئت انتخاباتی (دلیگیت) را به دست آورده و در صدر نامزدهای حزب دموکرات جای بگیرد.

 

بر همین اساساً سندرز تاکنون رأی ۲۰ هیئت انتخاباتی، واران، ۸ و جو بایدن نیز تنها رأی ۶ هیئت انتخاباتی را کسب کرده است.

 

هر ایالت متناسب با جمعیت و تشکیلات حزبی، تعداد مشخصی دلیگیت (هیئت انتخاباتی) در کنوانسیون ملی احزاب دارد. در زمان برگزاری کنوانسیون ملی، دلیگیت ها، نتایج انتخابات مقدماتی را به اطلاع هم حزبی‌های خود می‌رسانند. نامزد دموکرات‌ها به حداقل ۱۹۹۱ و نامزد جمهوریخواهان به حداقل ۱۲۷۶ دلیگیت نیاز دارد.

وزیر خارجه چین: اقتدار سازمان ملل نباید شکسته شود

وانگ یی وزیر خارجه چین در سخنرانی خود در کنفرانس امنیتی مونیخ گفت که پیشبرد چند جانبه گرایی و حراست از صلح و ثبات جهان خواست امروز جامعه بین‌المللی است.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, جهان, چین, خبر, سازمان ملل, شرق آسیا

«ایزوستیا»؛ هشدار آمریکا به‌تحریم مکزیک درصورت خرید بالگرد از روسیه

معاون وزیر خارجه آمریکا در امور آمریکای مرکزی تهدید کرد که اگر مکزیک بالگردهای نظامی جدید از روسیه خریداری کند، ایالات متحده این کشور را طبق قانون “مقابله با دشمنان آمریکا از طریق اعمال تحریم‌ها” تحریم خواهد کرد.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, امریکای لاتین, جهان, خبر, مکزیک

سنای آمریکا تصویب کرد: دولت ترامپ بدون اجازه کنگره حق اقدام نظامی علیه ایران را ندارد

نمایندگان مجلس سنای آمریکا قطعنامه‌ای را تصویب کردند که برابر آن رئیس جمهوری این کشور بدون مجوز کنگره حق استفاده از نیروی نظامی علیه ایران را ندارد.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, ایران, جهان, خاورمیانه, خبر