مردم ایران گرفتار در چنبرۀ خطرناک آتش‌افروزی‌های دولت تجاوزگر اسرائیل و دیکتاتوری ولایی

بنا بر تبلیغات حکومتی و رسانه‌های مجاز کشور، پس از عملیات “وعدۀ صادق”، یعنی حملۀ موشکی و پهپادی سپاه پاسداران به خاک اسرائیل به دستور خامنه‌ای، جمهوری اسلامی در همهٔ عرصه‌های نظامی و دیپلماتیک به “پیروزی‌های بزرگی” دست یافته و اسرائیل نیز “تنبیه” شده و “سیلی” خورده است. پس از عملیات “وعدۀ صادق”، کابینۀ جنگی ... مردم ایران گرفتار در چنبرۀ خطرناک آتش‌افروزی‌های دولت تجاوزگر اسرائیل و دیکتاتوری ولایی

ادامه

آزادی, آمریکا, استبداد, اسراییل, اسلام سیاسی, ایران, جهان, حقوق بشر, زنان, سوریه, صلح, ضد جنگ, عدالت اجتماعی, عراق, فلسطین, مقاله

جامائیکا، کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسد

دولت جامائیکا به فاصله پنج روز از تصمیم جمهوری باربادوس و به موجب «نگرانی‌ها در مورد جنگ در نوار غزه و تشدید بحران انسانی» در سرزمین‌های اشغالی، از تصمیم خود برای به رسمیت شناختن کشور فلسطین خبر داد. به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از خبرگزاری ائوروپا پرس، کامینا جانسون اسمیت وزیر امور خارجه جامائیکا اعلام ... جامائیکا، کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسد

ادامه

آمریکا, اتحادیه اروپا, اسپانیا, اسراییل, امنیتی, ایرلند, باربادوس, جامائیکا, جهان, حقوق بشر, خبر, سازمان ملل, سوئیس, صلح, فلسطین, همزیستی مسالمت آمیز

پلیس فرانسه نماینده پارلمان را بابت انتقاد از اسراییل احضار کرد

نماینده ارشد و رییس یکی از فراکسیون‌های پارلمان فرانسه اعلام کرد که پلیس این کشور به علت اعتراض او به نسل‌کشی اسراییل در نوار غزه، احضار کرده است. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از فرانس ‌۲۴، «ماتیلد پانوت» نماینده ارشد و رییس یکی از فراکسیون‌های پارلمان فرانسه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که پلیس ... پلیس فرانسه نماینده پارلمان را بابت انتقاد از اسراییل احضار کرد

ادامه

آزادی, اسراییل, جهان, حقوق بشر, خبر, فرانسه, فلسطین, نسل‌کشی

هشدار اسپانیا به اسراییل درباره حمله به رفح

وزیر خارجه اسپانیا خواستار استقرار آتش‌بس در غزه و عدم عملیات نظامی اسرائیل در رفح شد. به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ نبود آینده‌ای روشن پیش روی فلسطینیان و ادامه اشغالگری‌های اسرائیل در نهایت منجر به وقوع حمله هفتم اکتبر شد. اکنون برخی کشور‌های اروپایی در تلاش هستند با ایجاد امید در میان فلسطینیان از جمله آینده ... هشدار اسپانیا به اسراییل درباره حمله به رفح

ادامه

اتحادیه اروپا, اروپا, اسپانیا, اسراییل, ایرلند, تروریسم, جنوب اروپا, خاورمیانه, فلسطین, لبنان, مالت

بالاترین مقام اطلاعات نظامی اسرائیل استعفا کرد

یک رسانه اسرائیلی از استعفای رئیس اداره اطلاعات نظامی ارتش اسرائیل به‌دلیل شکست در طوفان الاقصی خبر داد. به گزارش خبرگزاری تسنیم، یک روزنامه اسرائیلی امروز دوشنبه از استعفای آهارون حالیوا، رئیس اداره اطلاعات نظامی ارتش اسرائیل خبر داد. روزنامه یدیعوت آحارانوت دلیل استعفای رئیس بخش اطلاعات نظامی رژیم اسرائیل را شکست در ۷ اکتبر ... بالاترین مقام اطلاعات نظامی اسرائیل استعفا کرد

ادامه

اسراییل, ایران, جهان, خاورمیانه, خبر, سوریه, فلسطین

“آنتونیو گوترش” خواستار پایان یافتن نقض حقوق بشر توسط اسراییل علیه فلسطینیان شد

دبیرکل سازمان ملل متحد همچنین خواستار برقراری “قانون” و عدم بهره گیری از روش‌های مغایر با قوانین بین‌المللی علیه فلسطینیان شد.

 

اعتمادآنلاین| “آنتونیو گوترش” دبیرکل سازمان ملل متحد چهارشنبه‌شب از اسراییل خواست به نقض حقوق بشر علیه مردم فلسطین پایان دهد.

 

به گزارش خبرگزاری آناتولی ترکیه، دبیرکل سازمان ملل متحد همچنین خواستار برقراری “قانون” و عدم بهره گیری از روش‌های مغایر با قوانین بین‌المللی علیه فلسطینیان شد.

 

این خواسته‌های گوترش در گزارش کمیته ویژه سازمان ملل متحد مطرح شد که در خصوص اقدامات ضد حقوق بشری اسراییل علیه مردم فلسطین در سرزمین‌های اشغالی از جمله بیت‌المقدس شرقی تهیه شده است.

 

در گزارش کمیته ویژه سازمان ملل آمده است، این رژیم در برخورد با (فلسطینی‌ها) نباید از گلوله جنگی استفاده کند، همچنین رژیم تل آویو باید متعهد شود نیروهای امنیتی مجهز و آموزش دیده‌ از سلاح‌هایی استفاده کنند که درصد کشندگی آن کمتر باشد.

 

گوترش خواستار انجام تحقیقات مستقل و محاکمه آن دسته از نظامیان اسراییل شد که از قوه قهریه استفاده کرده‌اند و در جریان آن افرادی کشته و یا زخمی شده‌اند.

 

دبیرکل سازمان ملل در این گزارش تصریح کرد: اسرائیل باید تمامی اقداماتی که منجر به مجازات گروه غیرنظامیان می‌شود را متوقف کند.

 

وی ادامه داد: اسرائیل باید فورا گذرگاه‌های منتهی به نوار غزه را بازگشایی کند و متعهد شود که تمامی مردم فلسطین در سرزمین‌های اشغالی برای رفت و آمد از آزادی برخوردار باشند.

 

دبیرکل سازمان ملل متحد افزود، هرگونه محدودیتی که اسرائیل بر آزادی رفت و آمد در سرزمین‌های اشغالی وضع می‌کند، باید منطبق با حقوق بین‌الملل باشد.

 

وی تأکید کرد: بازداشت‌های خودسرانه اسرائیل باید پایان یابد و حقوق زندانیان رعایت شود.

 

گوترش در این گزارش از اسراییل خواست که به حقوق کودکان فلسطینی احترام بگذارد و رفتار مقامات تل آویو با کودکان فلسطینی منطبق بر سن آنها باشد، و از گزینه بازداشت، به عنوان آخرین راه‌حل و برای یک بازه زمانی کوتاه، استفاده کند.

 

از دیگر توصیه‌های دبیرکل سازمان ملل متحد به اسراییل، تعهد اسرائیل برای حفظ حقوق روزنامه‌نگاران، فعالان حقوق بشری و جامعه مدنی است، بطوری که آنان بدون محدودیت یا بدون تهدید بتوانند به فعالیت‌های خود ادامه دهند.

 

در آخرین توصیه گوترش به رژیم تل آویو در این گزارش آمده است: اسرائیل باید احترام کامل به حقوق بشر را تضمین و تمامی ناقضان حقوق بشر را مجازات کند.

 

توصیه‌های دبیرکل سازمان ملل متحد به اسرائیل پس از آن صورت می‌گیرد که سرزمین‌های اشغالی از روز سه‌شنبه و به دنبال ترور یکی از رهبران جنبش جهاد اسلامی و حملات تلافی‌جویانه این گروه به اسراییل نا آرام است.

 

اسراییل چهارشنبه‌ شب در ادامه تجاوز به نوار غزه، مواضع گروه‌های مقاومت را هدف قرار داد که طی آن دو فلسطینی به شهادت رسیدند.

 

با شهادت این دو نفر، شمار شهدای فلسطینی از سه‌شنبه تاکنون به ۲۶ نفر رسید و ۷۰ نفر دیگر نیز زخمی شدند.

 

بدنبال ادامه تجاوزگری اسراییل، حملات جبهه مقاومت علیه مواضع اسراییلی‌ها نیز شدت گرفت بطوری که تاکنون بیش از ۳۶۰ موشک از غزه به سوی شهرک‌های اسراییلی شلیک شده است.

 

بسیاری از کشورهای عربی و اسلامی، حملات و تجاوزات اسراییل و نیز ترور رهبران گروه‌های مقاومت فلسطین را محکوم کردند.

آمریکا با اقدام اتحادیه اروپا در اجباری کردن برچسب «ساخت سرزمین‌های اشغالی» بر کالاهای اسراییلی مخالفت کرد

وزارت خارجه آمریکا روز چهارشنبه در بیانیه‌ای اقدام اخیر اتحادیه اروپا برای اجباری کردن برچسب «ساخت سرزمین‌های اشغالی» را نگران کننده خواند.

ادامه

اتحادیه اروپا, اسراییل, امریکا, جهان, خاورمیانه, خبر, فلسطین

استفاده از برچسب «ساخت سرزمین‌های اشغالی» برای محصولات اسرائیلی در اروپا اجباری شد

دیوان دادگستری اروپا روز سه‌شنبه با صدور حکمی بی‌سابقه از مقامات کشورهای اروپایی خواست محصولات غذایی تولیدی در «سرزمین‌های اشغالی فلسطین» را از این پس به جای برچسب «ساخت اسرائیل» با برچسب «ساخت سرزمین‌های اشغالی فلسطین» وارد اروپا کنند.

ادامه

اتحادیه اروپا, اسراییل, جهان, خاورمیانه, خبر, فلسطین, ویدیو

وزیر خارجه مصر: برپایی کشور فلسطینی در منطقه، صلح برقرار می‌کند

«سامح شکری» وزیر خارجه مصر روز سه شنبه در دیدار با «جرد کوشنر» داماد و مشاور “دونالد ترامپ” رئیس جمهوری آمریکا در واشنگتن گفت: برپایی کشور فلسطینی منطقه را به ثبات و صلح سوق خواهد داد.

ادامه

اسراییل, امریکا, جهان, خاورمیانه, خبر, فلسطین, مصر