ایرلند: اسرائیل انتقام را جایگزین منطق کرده است/ هشدار ایتالیا به اسرائیل: از افزایش تنش‌ها در منطقه خودداری کنید

سیمون هریس نخست وزیر ایرلند بار دیگر بر شناسایی کشور مستقل فلسطین تاکید کرد و گفت که اسرائیل انتقام را جایگزین منطق کرده است. به گزارش ایرنا، هریس سه‌شنبه شب در مصاحبه با سی. ان. ان گفت: در حال حاضر، اقدامات دولت نتانیاهو در رابطه با ایجاد فاجعه انسانی در غزه و تاثیر آن بر ... ایرلند: اسرائیل انتقام را جایگزین منطق کرده است/ هشدار ایتالیا به اسرائیل: از افزایش تنش‌ها در منطقه خودداری کنید

ادامه

اسراییل, ایتالیا, ایرلند, جنوب اروپا, جهان, خاورمیانه, خبر, زنان, غرب اروپا, فلسطین, کودکان

چین گزارش انگلیس درباره هنگ کنگ را رد کرد

چین امروز سه‌شنبه، از انگلیس خواست تا از مداخله در امور هنگ کنگ و همدستی با مجرمان و آشوبگرانی که امنیت ملی چین را تضعیف می‌کنند، دست بردارد. به گزارش روز سه شنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری شینهوا، لین جیان سخنگوی وزارت امور خارجه چین در نشستی خبری در پاسخ به سوالی درباره تهمت‌های ... چین گزارش انگلیس درباره هنگ کنگ را رد کرد

ادامه

آزادی, انگلیس, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, شرق آسیا, غرب اروپا, هنگ کنگ

ورود مربیان نظامی و پدافند هوایی روسیه به نیجر

منابع خبری بامداد جمعه از استقرار مربیان نظامی و پدافند هوایی روسیه در نیجر در پی لغو توافق نظامی این کشور با آمریکا، خبر دادند. به گزارش ایرنا از خبرگزاری رویترز، تلویزیون دولتی نیجر گزارش داد که مربیان نظامی روسیه با یک هواپیمای حامل تجهیزات نظامی وارد این کشور شدند. بر اساس این گزارش، در ... ورود مربیان نظامی و پدافند هوایی روسیه به نیجر

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, تروریسم, جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا, غرب آفریقا, غرب اروپا, فرانسه, نیجر

ایرلند: به تعویق انداختن اعلام کشور مستقل فلسطین قابل قبول نیست

مایکل مارتین وزیر خارجه ایرلند در اظهاراتی با بیان اینکه شک نکنید که به رسمیت شناختن کشور مستقل فلسطین به زودی اتفاق خواهد افتاد، گفت: به تعویق انداختن اعلام کشور مستقل فلسطین دیگر قابل قبول نیست. به گزارش بامداد چهارشنبه ایرنا به نقل از تارنمای خبری بارون، وزیر خارجه ایرلند با اشاره به ارائه پیشنهاد ... ایرلند: به تعویق انداختن اعلام کشور مستقل فلسطین قابل قبول نیست

ادامه

آفریقای جنوبی, اسپانیا, اسراییل, اسلواکی, ایرلند, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, سازمان ملل, صلح, غرب اروپا, فلسطین, گزارش, مالت, نسل‌کشی

دست خون‌آلود فرانسه در نسل‌کشی غزه

یک مقام فرانسوی که در پارلمان اروپا نیز حضور دارد تاکید کرد فرانسه با ارسال سلاح به اسرائیل در کشتار مردم غزه دخیل است. به گزارش باشگاه خبرنگاران: مانون اوبری، نماینده فرانسه در پارلمان اروپا در جریان حضور در برنامه Grand Rendez-Vous از موضع دولت کشورش در قبال جنگ اسرائیل در نوار غزه که وارد ... دست خون‌آلود فرانسه در نسل‌کشی غزه

ادامه

اروپا, استعمار, اسراییل, تحلیل, جهان, سازمان ملل, غرب اروپا, فرانسه, فلسطین, نسل کشی

آنانیموس مدعی دخالت انگلیس در امور داخلی روسیه شد

معروفترین گروه هکری جهان به نام آنانیموس (ناشناس) مدعی شده به اطلاعاتی دست یافته است که نشان می‌دهد انگلیس در امور داخلی روسیه دخالت می‌کند.

 

این گروه که متشکل از متخصصان امنیت شبکه‌ های رایانه ای از نقاط مختلف جهان است، اسنادی را افشا کرده که براساس آن انگلیس طرح مدونی برای دخالت در امور داخلی کشورهای اروپایی با نام «سرویس ویژه» دارد.

 

براساس گزارش منتشر شده در سایت این گروه، هدف از راه اندازی این طرح، مقابله اطلاعاتی با روسیه است.

 

خبرگزاری ریانووستی روسیه نیز با اشاره به این گزارش آورده است: نام «ویلیام برودر» سرمایه دار آمریکایی و همچنین «ولادیمیر آشورکوف» که از دستیاران «الکسی ناوالنی» است در لیست دریافت کنندگان پول از انگلیس در قالب پروژه سرویس ویژه دیده می شود.

 

گفتنی است، الکسی ناوالنی بزرگترین مخالف ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه به حساب می‌آید که هر از چند گاهی به بهانه های مختلف خواستار تجمع اعتراضی در روسیه می شود و به همین دلیل بیشتر اوقات در بازداشت موقت به سر می برد.

 

ناوالنی به تازگی اعلام کرده بود که دولت روسیه مجوز خروج از کشور وی را لغو کرده است.

 

ریانووستی مدعی شده است که راشاتودی ساعاتی پس از اینکه اطلاعات آنانیموس را در حساب کاربری خود در توئیتر خود قرار داد، تهدید شد در صورت حذف نکردن اطلاعات، بسته خواهد شد.

 

‘یوری شویتیکین’ معاون کمیسون دفاع دومای دولتی نیز در خصوص این افشاگری گفته است: باید بخش ویژه دفاع دربرابر دخالت در امور داخلی از طریق فضای مجازی و همچنین مقابله با جنگ اطلاعاتی در روسیه راه اندازی شود.

 

‘کانستانتین کاساچف’ رئیس کمیته بین‌الملل شورای فدراسیون روسیه نیز در نخستین واکنش به این اتفاق گفته است که باید موضوع به دقت مورد بررسی و پیگیری قرار گیرد.

 

گفتنی است، روابط روسیه و انگلیس از حدود ۱۰ ماه پیش و به دلیل اتهام دست داشتن روسیه در ترور شیمیایی سرگئی اسکریپال جاسوس روس و دخترش در سالزبری انگلیس به شدت تیره شده است.

 

انگلیس از همان ابتدا توانست حدود ۳۰ کشور غربی عمدتا عضو ناتو را علیه روسیه به خط کند و باعث اخراج ۱۵۰ دیپلمات روس از این کشورها شود.

 

سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه چندی بعد اعلام کرد که به دلیل عملکرد سیاستمداران انگلیسی در این خصوص، کلاه خود را به نشانه احترام مقابل آنان از سر برمی دارد چرا که دیگر کشورها بدون اثبات اتهامی که به مسکو زده شده، استدلال دیپلمات های انگلیسی را پذیرفتند.
ایرنا

افشای دخالت کارشناسان فرانسوی در کلاهک شیمیایی «النصره» در ادلب

منابع آگاه نزدیک به فرماندهان «گروههای مسلح» حاضر در ادلب اعلام کردند که تروریست‌ها مقادیر زیادی مواد شیمیایی سمی در اختیار کارشناسان فرانسوی قرار دادند تا این مواد را در موشک‌های تروریست‌ها قرار دهند.

ادامه

امریکا, انگلستان, ترکیه, تروریسم, جهان, خبر, روسیه, سوریه, شمال غرب آسیا, فرانسه

درخواست فرانسه برای حضور روسیه در نشست گروه هفت

به گزارش اسپوتنیک، «ژان پیر دبالت» سفیر فرانسه در سخنانی با اشاره به اینکه کشورش از ابتدای سال آتی میلادی ریاست دوره‌ای بر گروه هفت را بر عهده می‌گیرد، اظهار داشت: پاریس علاقمند است که روسیه در نشست G۷ که قرار است اواخر ماه آگوست در یکی از شهرهای فرانسه برگزار می‌شود، شرکت کند.

ادامه

اقتصادی, جهان, خبر, روسیه, غرب اروپا, فرانسه