مسکو: واشنگتن به دنبال گشودن «جبهه دوم» علیه روسیه در قفقاز جنوبی است

معاون وزیر امور خارجه روسیه نسبت به اهداف واشنگتن برای گشودن «جبهه دوم» علیه روسیه در قفقاز جنوبی هشدار داد. میخائیل گالوزین، معاون وزیر امور خارجه روسیه، نسبت به اهداف واشنگتن برای گشودن «جبهه دوم» علیه روسیه در قفقاز جنوبی هشدار داد و خاطرنشان کرد که ایالات متحده این نیات را برای مدت طولانی داشته ... مسکو: واشنگتن به دنبال گشودن «جبهه دوم» علیه روسیه در قفقاز جنوبی است

ادامه

آذربایجان, اتحاد شوروی, اتحادیه اروپا, ارمنستان, جنگ سرد, جنوب شرق اروپا, روسیه, شرق آسیا, شمال غرب آسیا, صلح, گزارش

درگیری معترضان و پلیس ارمنستان ۳۴ زخمی بر جای گذاشت

وزارت بهداشت ارمنستان اعلام کرد در پی درگیری‌ها مقابل ساختمان‌های دولتی در ایروان دستکم ۳۴ تن زخمی شدند. به گزارش ایرنا به نقل از تاس، دفتر مطبوعاتی وزارت بهداشت ارمنستان سه‌شنبه شب گفت: ۱۶ نفر از زخمی‌ها از اعضای پلیس و ۱۸ تن دیگر غیرنظامی هستند. این درگیری‌ها پس از آن آغاز شد که جمهوری ... درگیری معترضان و پلیس ارمنستان ۳۴ زخمی بر جای گذاشت

ادامه

اتحادیه اروپا, تروریسم, جنوب شرق اروپا, جهان, حقوق بشر, خبر, روسیه, شمال غرب آسیا

آغاز رزمایش ۱۰ روزه آمریکا و ارمنستان

رزمایش مشترک ۱۰ روزه ارمنستان و آمریکا در ۲ مرکز آموزشی در نزدیک ایروان آغاز شد. به گزارش ایرنا به نقل از رویترز، در رزمایش «شریک عقاب» که دوشنبه آغاز شد، ۸۵ سرباز آمریکایی و ۱۷۵ نظامی ارمنستان حضور دارند. هدف از این رزمایش آماده کردن سربازان ارمنستان برای حضور در ماموریت‌های صلحبانی بین‌المللی اعلام ... آغاز رزمایش ۱۰ روزه آمریکا و ارمنستان

ادامه

آذربایجان, آمریکا, ارمنستان, جنوب شرق اروپا, جهان, خبر, روسیه, شمال غرب آسیا, قفقاز

توافق برای بازگشایی گذرگاه لاچین و جاده آغ‌دام و ارسال کمک‌های بشردوستانه به قره‌باغ

مقام‌های قره‌باغ اعلام کردند که توافقی برای ازسرگیری ترانزیت کمک‌های بشردوستانه از طریق گذرگاه لاچین حاصل شده و کمک‌های روسیه از طریق جاده «آغ‌دام» نیز به این منطقه ارسال خواهد شد. به گزارش ایرنا به نقل از آرمن پرس، مرکز اطلاع‌رسانی قره‌باغ شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد: با توجه به بحران انسانی در قره‌باغ-ناگورنو، دولت ... توافق برای بازگشایی گذرگاه لاچین و جاده آغ‌دام و ارسال کمک‌های بشردوستانه به قره‌باغ

ادامه

آذربایجان, ارمنستان, جنوب شرق اروپا, جهان, خبر, روسیه, شمال غرب آسیا, فرانسه, قفقاز

۲ نظامی ارمنستانی کشته و ۳ نیروی جمهوری آذربایجان زخمی شدند

در ادامه تنش‌ها میان ایروان و باکو در قره‌باغ، ۲ نظامی ارمنستانی کشته و ۳ نیروی جمهوری آذربایجان زخمی شدند. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری رویترز، ارمنستان و جمهوری آذربایجان امروز جمعه اعلام کردند که در جریان درگیری ها در امتداد مرز مشترک خود در شمال غربی منطقه قره باغ، متحمل تلفاتی ... ۲ نظامی ارمنستانی کشته و ۳ نیروی جمهوری آذربایجان زخمی شدند

ادامه

آذربایجان, اتحاد شوروی, ارمنستان, جنوب شرق اروپا, جهان, خبر, دیوان بین‌‌المللی لاهه, روسیه, شمال غرب آسیا, هلند

آناتولی: ۱۰۰ کامیون تجهیزات نظامی آمریکایی سوریه را ترک کردند

خبرگزاری آناتولی در پی اعلام تصمیم واشنگتن برای خروج نیروهای آمریکایی از سوریه، گزارش داد که ۱۰۰ کامیون حامل تجهیزات آمریکایی امروز پنجشنبه، سوریه را به مقصد عراق ترک کرد.

 

خبرگزاری آناتولی ترکیه در حالی این خبر را اعلام کرده است که رسانه های آمریکایی روز گذشته چهارشنبه، گزارش دادند که آمریکا طی ۶۰ تا یکصد روز آینده حدود ۲ هزار نیروی خود را در سوریه از این کشور خارج می کند.

 

منابع محلی به آناتولی گفتند: حدود ۱۰۰ کامیون حامل تجهیزات نظامی آمریکا شامگاه روز گذشته چهارشنبه، از گذرگاه مرزی ‘سیمالکا’ سوریه عازم عراق شدند.

 

بنا بر این گزارش، این تجهیزات شامل تجهیزات حفاری، مین روب و سایر ادوات نظامی بوده است.

 

به گفته این منابع، کامیون‌های آمریکا پیشتر با تجهیزات نظامی وارد سوریه می‌‌شدند و سپس خالی از این کشور خارج می‌شدند، اما روز گذشته و پس از اعلام تصمیم خروج نیروهای آمریکایی، برای نخستین بار، با تجهیزات نظامی از سوریه خارج شدند.

 

کُردهای سوریه: نیروهای آمریکایی و فرانسوی خروج خود را از منبج آغاز کردند

 

یک منبع نزدیک به نیروهای دموکراتیک سوریه چهارشنبه اعلام کرد که نیروهای آمریکایی و فرانسوی خروج خود را از شهر منبج واقع در حومه شهر حلب در شمال سوریه آغاز کردند.

 

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک روسیه یک منبع نزدیک به نیروهای دموکراتیک سوریه به این خبرگزاری گفته است: نیروهای آمریکایی از مواضع خود در شهرک «الشیوخ» واقع در شرق منبج و همچنین از مواضع خود در روستای «العاشق» واقع در حومه شهر تل ابیض خارج و به سمت پایگاه این نیروها در شهر «عین عیسی» واقع در استان رقه حرکت کردند.

 

این منبع همچنین افزوده است: نیروهای فرانسوی نیز از مناطقی در منبج و عین عیسی در حومه رقه عقب نشینی کردند.
براساس این گزارش، هواپیماهای شناسایی ترکیه نیز چهارشنبه شب بر فرار شهر «راس العین» واقع در شمال حسکه پرواز کردند.

 

روزنامه لوموند؛ وزیر امور اروپایی فرانسه گفت نیروهای فرانسوی در سوریه باقی می‌ماند

 

وزیر امور اروپایی جمهوری فرانسه امروز پنجشنبه، اعلام کرد با وجود تصمیم آمریکا مبنی بر خارج کردن نیروهایش از سوریه، پاریس همچنان نیروهای خود را در این کشور نگه می دارد.

 

به گزارش روزنامه لوموند، ‘ناتالی لوآزو’ وزیر امور اروپایی فرانسه گفت: ‘در شرایط حساس کنونی، نیروهای فرانسوی در سوریه باقی می‌ماند.

 

ده‌ها نظامی فرانسوی هم اکنون در شمال شرق سوریه در استان الحسکه و بدون هماهنگی با دولت دمشق حضور دارند.

 

این مقام فرانسوی با اشاره به حمله اخیر استراسبورگ فرانسه گفت: مبارزه علیه تروریسم هنوز ادامه ندارد و بر خلاف آنچه که ترامپ تصور می‌کند، پایان نیافته است؛ مبارزه علیه تروریسم در سال‌های گذشته پیشرفت های بسیار زیادی داشته و در سوریه نیز نیروهای ائتلاف پیشروی‌های زیادی در مبارزه با تروریسم داشته‌اند، اما نبرد همچنان در سوریه ادامه دارد و تا پیروزی نهایی ما در آنجا می‌مانیم.

برگرفته از ایرنا

کُردهای سوریه تصمیم آمریکا برای خروج از این کشور را خیانت خواندند

نماینده حزب جمهوی خواه آمریکا در سنای این کشور روز چهارشنبه هشدار داد خروج نیروهای آمریکایی از سوریه عواقب بسیار خطرناکی دارد که دولت ترامپ در آینده متوجه آن خواهد شد.

ادامه

امریکا, ترکیه, جهان, خبر, سوریه, شمال غرب آسیا

وال‌استریت ژورنال؛ امریکا نیروهایش را از شمال سوریه خارج می‌کند

روزنامه آمریکائی نیویورک تایمز در واکنش به گزارش وال‌استریت ژورنال در خصوص تصمیم واشنگتن برای خروج نیروهای این کشور از شمال شرق سوریه اعلام کرد: پنتاگون هم اکنون به کار با شرکای خود در منطقه در این خصوص ادامه می‌‌دهد.

ادامه

امریکا, ترکیه, جهان, خبر, سوریه, شمال غرب آسیا

شویگو: عملیات خروج بخش اعظم نیرو‌های روسیه از خاک سوریه انجام شده است

وزیر دفاع روسیه اعلام کرد بخش اعظم نیرو‌های روس پس از آزادسازی ۹۶ درصد از خاک سوریه از سلطه تروریست‌ها، این کشور ترک کردند.   به نقل از راشاتودی، سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه در نشست فرماندهان ارشد این وزارت‌خانه سخنرانی کرد.   شویگو اعلام کرد عملیات خروج بخش اعظم نیروهای روسیه از سوریه، پس ... شویگو: عملیات خروج بخش اعظم نیرو‌های روسیه از خاک سوریه انجام شده است

ادامه

امریکا, جهان, خبر, روسیه, سوریه, شمال غرب آسیا