مسکو: واشنگتن به دنبال گشودن «جبهه دوم» علیه روسیه در قفقاز جنوبی است

معاون وزیر امور خارجه روسیه نسبت به اهداف واشنگتن برای گشودن «جبهه دوم» علیه روسیه در قفقاز جنوبی هشدار داد. میخائیل گالوزین، معاون وزیر امور خارجه روسیه، نسبت به اهداف واشنگتن برای گشودن «جبهه دوم» علیه روسیه در قفقاز جنوبی هشدار داد و خاطرنشان کرد که ایالات متحده این نیات را برای مدت طولانی داشته ... مسکو: واشنگتن به دنبال گشودن «جبهه دوم» علیه روسیه در قفقاز جنوبی است

ادامه

آذربایجان, اتحاد شوروی, اتحادیه اروپا, ارمنستان, جنگ سرد, جنوب شرق اروپا, روسیه, شرق آسیا, شمال غرب آسیا, صلح, گزارش

درگیری معترضان و پلیس ارمنستان ۳۴ زخمی بر جای گذاشت

وزارت بهداشت ارمنستان اعلام کرد در پی درگیری‌ها مقابل ساختمان‌های دولتی در ایروان دستکم ۳۴ تن زخمی شدند. به گزارش ایرنا به نقل از تاس، دفتر مطبوعاتی وزارت بهداشت ارمنستان سه‌شنبه شب گفت: ۱۶ نفر از زخمی‌ها از اعضای پلیس و ۱۸ تن دیگر غیرنظامی هستند. این درگیری‌ها پس از آن آغاز شد که جمهوری ... درگیری معترضان و پلیس ارمنستان ۳۴ زخمی بر جای گذاشت

ادامه

اتحادیه اروپا, تروریسم, جنوب شرق اروپا, جهان, حقوق بشر, خبر, روسیه, شمال غرب آسیا

آغاز رزمایش ۱۰ روزه آمریکا و ارمنستان

رزمایش مشترک ۱۰ روزه ارمنستان و آمریکا در ۲ مرکز آموزشی در نزدیک ایروان آغاز شد. به گزارش ایرنا به نقل از رویترز، در رزمایش «شریک عقاب» که دوشنبه آغاز شد، ۸۵ سرباز آمریکایی و ۱۷۵ نظامی ارمنستان حضور دارند. هدف از این رزمایش آماده کردن سربازان ارمنستان برای حضور در ماموریت‌های صلحبانی بین‌المللی اعلام ... آغاز رزمایش ۱۰ روزه آمریکا و ارمنستان

ادامه

آذربایجان, آمریکا, ارمنستان, جنوب شرق اروپا, جهان, خبر, روسیه, شمال غرب آسیا, قفقاز

توافق برای بازگشایی گذرگاه لاچین و جاده آغ‌دام و ارسال کمک‌های بشردوستانه به قره‌باغ

مقام‌های قره‌باغ اعلام کردند که توافقی برای ازسرگیری ترانزیت کمک‌های بشردوستانه از طریق گذرگاه لاچین حاصل شده و کمک‌های روسیه از طریق جاده «آغ‌دام» نیز به این منطقه ارسال خواهد شد. به گزارش ایرنا به نقل از آرمن پرس، مرکز اطلاع‌رسانی قره‌باغ شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد: با توجه به بحران انسانی در قره‌باغ-ناگورنو، دولت ... توافق برای بازگشایی گذرگاه لاچین و جاده آغ‌دام و ارسال کمک‌های بشردوستانه به قره‌باغ

ادامه

آذربایجان, ارمنستان, جنوب شرق اروپا, جهان, خبر, روسیه, شمال غرب آسیا, فرانسه, قفقاز

۲ نظامی ارمنستانی کشته و ۳ نیروی جمهوری آذربایجان زخمی شدند

در ادامه تنش‌ها میان ایروان و باکو در قره‌باغ، ۲ نظامی ارمنستانی کشته و ۳ نیروی جمهوری آذربایجان زخمی شدند. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری رویترز، ارمنستان و جمهوری آذربایجان امروز جمعه اعلام کردند که در جریان درگیری ها در امتداد مرز مشترک خود در شمال غربی منطقه قره باغ، متحمل تلفاتی ... ۲ نظامی ارمنستانی کشته و ۳ نیروی جمهوری آذربایجان زخمی شدند

ادامه

آذربایجان, اتحاد شوروی, ارمنستان, جنوب شرق اروپا, جهان, خبر, دیوان بین‌‌المللی لاهه, روسیه, شمال غرب آسیا, هلند

آموزش کودکان جنگ‌زده سوری در مدارس نظامی روسیه

هشت کودک جنگ‌زده سوری که یکی از آنها پدر و مادرش را از دست داده برای آموزش وارد مدارس نظامی روسیه شده‌اند.

 

به نقل از روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی، نخستین گروه از کودکان سوری در سال تحصیلی جدید وارد موسسه نیروهای راه‌آهن و ارتباطات نظامی وابسته به آکادمی نظامی تدارکات و حمل و نقل در شهر سن‌پترزبورگ روسیه شده‌اند.

 

دیمیتری بولگاکوف، معاون وزیر دفاع روسیه در بازدیدش از این موسسه گفت، هشت کودک سوری کودکان جنگ و یکی از آنها یتیم است و مساله مهم در حال حاضر بازگشت آنها به زندگی طبیعی است.

 

وی افزود: همه تلاش خود را برای آموزش این کودکان به کار می‌گیریم تا در ارتش آینده سوریه به عنوان افسر مشغول شوند، این نخستین تجربه در نوع خود است و به دنبال دستور سرگئی شویگو، وزیر دفاع کشور مبنی بر آغاز آموزش دانش‌آموزان سوری در همه نهادهای آموزشی نظامی روسیه از جمله موسسه افسری اجرایی می‌شود.

 

هشت کودک سوری مذکور به صف همکاری بین‌المللی پیوسته‌اند که براساس توافق میان روسیه و دولت سوریه در موسسه مذکور تشکیل شده است.

 

این کودکان به عنوان نخستین سری از داوطلبان سوریه وارد سن‌پترزبورگ شده‌اند که مسکو قصد دارد آنها را برای آموزش به عنوان فرماندهان احتمالی در سال‌های آتی وارد مدارس نظامی کند.

 

این اقدام در چارچوب توافق دائم و سالانه برای تحصیل گروهی از کودکان سوری صورت می‌گیرد و آنها در کنار دانش‌آموزان روسی آموزش خواهند دید.

 

پیشتر رئیس کمیته وابسته به شورای دومای روسیه پیرامون همکاری نظامی و تکنولوژی بین‌المللی گفته بود، آموزش حرفه‌ای افسران نظامی توسط روسیه یک سرمایه‌گذاری بزرگ در آینده سوریه است.

 

سن این کودکان بین ۱۰ تا ۱۵ سال است و مانند دانش‌آموزان روس وارد مدارس نظامی شده و آموزش‌های آنها یکسان خواهد بود.

ایسنا

روزنامه روس: سرنوشت ادلب پس از نشست تهران و مانور روسیه مشخص خواهد شد

روزنامه «نیزاویسیمایا گازیتا»، چاپ مسکو در تحلیلی در اینباره نوشته است: عملیات نظامی نیروهای دولتی سوریه و متحدان آنها علیه گروه‌های مسلح غیرقانونی در استان ادلب ممکن است هر لحظه آغاز شود.

ادامه

امریکا, ایران, ترکیه, جهان, خبر, روسیه, سوریه

خبرگزاری فرانسه؛ آمریکا با پیروزی نظامی نهایی بشار اسد کنار آمده است

تحلیلگران می‌گویند، آمریکا با وجود هشدارهایش به اسد و روسیه درباره حمله به ادلب، با پیروزی نهایی ارتش سوریه کنار آمده است و عملا ابزاری هم برای ممانعت از بازپس‌گیری ادلب توسط دولت سوریه در اختیار ندارد.

ادامه

امریکا, انگلستان, ایران, جهان, خبر, روسیه, سوریه, شمال غرب آسیا, فرانسه

بازداشت تروریست‌های آموزش دیده توسط آمریکا در التنف

به گزارش خبرگزاری سانا، ارتش سوریه طی چند ساعت گذشته حملات دقیقی را به آخرین مقر تروریست‌های داعش در تلول الصفا در صحرای شرقی سویدا انجام داد که به کشته و زخمی شدن ده‌ها تروریست منجر شد.

ادامه

اسراییل, امریکا, جنگ بر علیه تروریسم, جهان, خبر, سوریه, شمال غرب آسیا