کمونیست‌‌ستیزی همراه با انتقام جویی به شیلی بازگشته است

شیلی در هفته‌های اخیر افزایش نگران‌کننده‌ حمله‌های کین‌توزانهٔ رسانه‌ای علیه اعتبار حزب کمونیست را شاهد بوده است. این امر موجب شد که رئیس‌جمهور، گابریل بوریک، وادار به دفاع علنی از این حزب شود و این موضوع در سرمقاله‌ روزنامه “ال سیگلو” در روز دوشنبه ۴ مارس/ ۱۴ اسفندماه ۱۴۰۲مورد بحث قرار بگیرد. رویارویی و بحث ... کمونیست‌‌ستیزی همراه با انتقام جویی به شیلی بازگشته است

ادامه

آلمان, آمریکای لاتین, استبداد, تروریسم, دیدگاه, زنان, سازمان ملل, شیلی, فاشیسم, کارگری, کلمبیا, کمونیسم, مارکسیسم, ونزوئلا

سوریه: رژیم فاشیستی اسرائیل عامل بی‌ثباتی در منطقه است

وزارت خارجه سوریه با محکوم کردن تجاوزات اسرائیل به این کشور تاکید کرد که این رژیم فاشیستی، عامل بی‌ثباتی در منطقه بوده و جامعه جهانی باید مسئولیت خود را در قبال وحشی‌‌گری این رژیم برعهده بگیرد. به گزارش خبرگزاری تسنیم، وزارت امور خارجه سوریه با صدور بیانیه‌ای تجاوز وحشیانه و تروریستی اسرائیل به نقاطی در ... سوریه: رژیم فاشیستی اسرائیل عامل بی‌ثباتی در منطقه است

ادامه

اسراییل, اشغالگری, تبعیض‌نژادی, تجاوز نظامی, تحلیل, تروریسم, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, سوریه, فاشیسم, فلسطین, لبنان, نسل‌کشی

از تبادل گروگان‌ها و زندانیان تا رسیدن به صلح

توافق در مورد مبادلهٔ ربوده‌شدگان [در یورش حماس به منطقه مرزی اسرائیل با غزه در ۱۵ مهر] هنوز در چشم‌انداز نیست. متأسفانه گروگان‌ها همچنان در اسارت‌اند و رسیدن به توافق معضلی واقعی است. “معضل” در منطق به وضعی اشاره دارد که در آن دو گزینه با اهمیت برابر وجود دارد که نمی‌توان به هر دو ... از تبادل گروگان‌ها و زندانیان تا رسیدن به صلح

ادامه

آزادی, آمریکا, استقلال, اسراییل, اشغالگری, انگلس, انگلیس, تروریسم, خاورمیانه, صهیونیسم, فاشیسم, فلسطین, کودکان, گرسنگی, هلند

به‌مناسبت ۱۴ بهمن: به‌‌یاد دکتر تقی ارانی

۸۴ سال پیش، در بهمن‌ماه ۱۳۱‍۸، جلادان حکومت دیکتاتوری رضاشاه، دکتر تقی ارانی، کمونیست مبارز میهن ما و اندیشمند انقلابی را در سن ۳۶ سالگی درزندان‌های مخوف استبداد به‌قتل رساندند. ولی راه ارانی با قتل او به‌پایان نرسید. ندای رسا و تجهیزکنندهٔ جنبش کارگری و کمونیستی ایران خاموش نگردید. دکتر تقی ارانی درتاریخ ۱۳ شهریورماه ... به‌مناسبت ۱۴ بهمن: به‌‌یاد دکتر تقی ارانی

ادامه

آزادی, آلمان, استبداد, استثمار, استعمار, امپریالیسم, انترناسیونالیسم, ایران, جهان, دانش, دهقانی, صلح, عدالت اجتماعی, فاشیسم, فلسفه, کارگری, کمونیسم, مارکسیسم, مارکسیسم-لنینیسم, مبارزه طبقاتی, یادنامه

عصر ریاکاری و دورویی: لیبرالیسم وناخرسندی‌های آن

زولتان زیگدی، نویسندهٔ آمریکایی، می‌نویسد، سی سال پس از اعلان به‌اصطلاح “پایان تاریخ” از سوی نهادهای نظام سرمایه‌داری، اعتماد به فرجام لیبرالیسم در میانگاه روزگار پُراغتشاش ناپایداری اقتصادی و جنگ از بین رفته است. ما در دورانی دشوار، پرمخاطره، و آزاردهنده‌ای به‌سر می‌بریم. پایبندی‌مان به بسیاری از باورهای والای‌مان ازهم می‌گسلند. بسیاری از ارزش‌های همسان‌مان ... عصر ریاکاری و دورویی: لیبرالیسم وناخرسندی‌های آن

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اروپا, اروپای مرکزی, اقتصادی, امپریالیسم, ایتالیا, تروریسم, جهان, دیدگاه, سرمایه‌داری, سوسیالیسم, سیاسی, عدالت اجتماعی, غرب, فاشیسم, کمونیسم, مارکسیسم, نئولیبرالیسم

آموزش نظامی مخفیانه به شهروندان آلمانی توسط گروهی راست‌گرا

اسناد منتشر شده نشان می‌دهد گروهی از راست‌گرایان آلمانی در پادگانی متروکه در حال آموزش نظامی غیرقانونی به شهروندان هستند.

 

شبکه‌ای از نظامیان کارکشته آلمانی راست‌گرا به‌طور مخفیانه به شهروندان تعلیمات نظامی ارائه می‌دهند.

 

روزنامه «گاردین» روز شنبه نوشت، تصاویر ضبط‌شده از یک پادگان متروکه در جنوب شهر «ماسباخ» آلمان افرادی مسلح را نشان می‌دهد که به طور منظم در حال حرکت در محوطه‌ای خاکی هستند.

 

بر اساس مصاحبه شبکه تلویزیونی آلمانی «اِی‌آر‌دی» با شماری از کارشناسان، مشخص شد این تصاویر مربوط به «تعلیم نظامی» غیرقانونی است.

 

این آموزش مخفیانه توسط شبکه خصوصی «یونیتار» انجام شده است که از سربازان و کارکنان امنیتی بازنشسته حمایت می‌کند. «آندره اشمیت» مؤسس این گروه کانالی به نام «پریپر» در شبکه اجتماعی «تلگرام» ایجاد کرده که هدف آن ایجاد زیرساخت‌هایی موازی درصورت فروپاشی نظام اجتماعی در آلمان است.

 

این گروه در سال ۲۰۱۵ که سیاست مهاجرتی «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان به محل منازعه در این کشور تبدیل شده بود، شبکه‌های خود را گسترش داده است. اعضای این گروه درباره خطر وقوع حملات تروریستی و نحوه مقابله با آن از طریق تأمین سلاح و مهمات و مواد غذایی بحث‌های متعددی داشته‌اند.

 

اشمیت که عضو سابق فرماندهی نیروهای ویژه آلمان بوده است در چت‌های این گروه با نام «هانیبال» (آدم‌خوار) ظاهر می‌شود. او می‌گوید تمرینات انجام شده در ماسباخ جنبه تمرینات درمانی داشته و شرکت‌کنندگان آن مسلح به تفنگ بادی بوده‌اند.

 

اما در پیامی صوتی که به اشمیت منتسب است و گاردین آن را شنیده است گفته می‌شود: «هدف تمرینات، تعلیم دادن پیاده‌نظامی خوب است که می‌تواند در هرکجای آلمان یا هر جای دیگری به سادگی استقرار یابد».

 

اشمیت در پاسخ به سوالی درباره علت وجود نیاز به چنین پیاده‌نظامی گفت: «[علت آن] پشتیبانی از واحد پزشکی در بستر مأموریت‌های حقوق بشری سازمان ملل است».

 

در ماه‌های اخیر، تحقیقات متعددی درباره این گروه انجام شده است تا تصویر کامل‌تری از آن به‌دست آید. ماه گذشته یکی از اعضای این گروه به سرقت و انبار کردن غیرقانونی سلاح متهم شد.

 

آژانس امنیت داخلی آلمان با نام «بی‌اف‌وی» طی گزارشی اعلام کرده با این‌که تعداد افراد راست‌گرای افراطی از سال ۲۰۱۷ تا ۲۰۱۸ تغییر چندانی نداشته، اقدامات خشونت‌گرایانه آن‌ها از ۲۸ مورد در سال ۲۰۱۷ به ۴۸ مورد در سال ۲۰۱۸ افزایش یافته است.

 

در حال حاضر به دنبال افزایش اسلام‌هراسی و ترویج عقاید حزب نازی‌ها در شهر«درسدن» که جنبش ضداسلامی و بیگانه‌هراس «پگیدا» را ایجاد کرده، مقامات شهر اعلام «وضعیت اضطراری نازی‌» کرده‌اند.

 

«آنگلا مرکل»صدر اعظم آلمان نیز هشدار داده است اگر دولت این کشور خطر راست‌گراهای افراطی را جدی نگیرد اعتبارش را از دست خواهد داد.

 

دادستان عمومی آلمان در حال انجام تحقیقاتی درباره یک پلیس و وکیل آلمانی است که قصد داشتند نمایندگان چپ‌گرایان را به قتل برسانند.

 

اما یکی از مهم‌ترین حوادث در این رابطه، قتل «والتر لوبکه» فرماندار شهر «کاسل» و از سیاست‌مداران حزب «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان بود. او در حالی در باغچه خانه‌اش یافت شد که یک گلوله‌ از فاصله نزدیک به سرش شلیک شده بود.

 

پس از مرگ او طرف‌داران احزاب راست‌گرای آلمان از مرگ او استقبال کردند و در فضای مجازی نوشتند پس از لوبکه نوبت مرکل و دیگران خواهد بود.

اعتمادآنلاین

وحشت در آلمان، راستگرایان دست به اسلحه شدند

تشدید اقدام راستگرایان افراطی در جمع‌آوری اسلحه، در کنار اقبال روزافزون مردم اروپا از جمله آلمانی‌ها به آنها، زنگ هشدار را درمورد بازگشت قاره سبز به دوران خشونت و درگیری به صدا درآورده است. 

ادامه

اتحادیه اروپا, المان, ایتالیا, جهان, خبر, غرب اروپا, فاشیسم, فرانسه, هلند