هآرتص: اسرائیل قصد تجزیه غزه را دارد

بنا به گزارش هآرتص، اسرائیل قصد دارد با ایجاد منطقه حائل و کریدور مناطق شمالی نوار غزه را از دیگر بخش‌های این باریکه جدا سازد. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه الجزیره، هآرتص در ادامه جنایت‌های خود در نوار غزه، به دنبال جداسازی شمال این باریکه از مناطق مرکزی و جنوبی آن است. ... هآرتص: اسرائیل قصد تجزیه غزه را دارد

ادامه

اسراییل, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, فلسطین

تشدید تنش دیپلماتیک بوگوتا – تل‌آویو؛ پاسخ کلمبیا به‌ عصبانیت اسرائیل

وزارت امور خارجه کلمبیا اظهارات وزیر امور خارجه اسرائیل علیه «گوستاوو پترو» رئیس‌جمهوری این کشور به دنبال حمایت از تصویب آتش‌بس در غزه توسط شورای امنیت سازمان ملل را رد و تاکید کرد: اقدامات علیه غیرنظامیان غزه باید به صورت فوری پایان یابد. به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از خبرگزاری افه، وزارت امور خارجه کلمبیا ... تشدید تنش دیپلماتیک بوگوتا – تل‌آویو؛ پاسخ کلمبیا به‌ عصبانیت اسرائیل

ادامه

آمریکای لاتین, اسراییل, تروریسم, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, سازمان ملل, کلمبیا

وال‌استریت‌ژورنال: آمریکا در پشت‌پرده با عملیات اسرائیل در رفح موافق است

رسانه آمریکایی نوشته ایالات متحده برخلاف مخالفت ظاهری با حمله اسرائیل در رفح اما در پشت‌پرده به‌دنبال توقف آن نیست بلکه در حال سروشکل‌دادن به حمله است. به گزارش ایسنا، در دو روز نشست و مذاکره میان «یوآو گالانت» وزیر جنگ اسرائیل با مقام‌های ارشد آمریکایی در کاخ سفید و پنتاگون درباره عملیات برنامه‌ریزی‌شده در ... وال‌استریت‌ژورنال: آمریکا در پشت‌پرده با عملیات اسرائیل در رفح موافق است

ادامه

آمریکا, اسراییل, جهان, خاورمیانه, فلسطین, گزارش, مصر

برخلاف آمریکا، اتحادیه اروپا قطعنامه‌ شورای امنیت را لازم‌الاجرا اعلام کرد

پس از اظهارات سخنگوی وزارت خارجه آمریکا مبنی بر غیرالزام آور بودن قطعنامه آتش‌بس شورای امنیت، سخنگوی ارشد کمیسیون اروپا تاکید کرد که «قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد درباره آتش‌بس فوری در غزه لازم‌الاجراست.» به گزارش ایرنا، پیتر استانو امروز (سه شنبه) در نشست با خبرنگاران مستقر در بروکسل گفت: ما بر لزوم اجرای ... برخلاف آمریکا، اتحادیه اروپا قطعنامه‌ شورای امنیت را لازم‌الاجرا اعلام کرد

ادامه

آمریکا, اتحادیه اروپا, اروپا, اسراییل, جهان, حقوق بشر, خبر, سازمان ملل, فلسطین

در جدیدٔترین گزارش سازمان ملل، اسرائیل به نسل‌کشی درغزه متهم شد

در گزارش گزارشگر ویژه سازمان ملل که قرار است امروز به شورای حقوق بشر ارائه شود، تأکید شده است که دلایل منطقی زیادی برای اثبات نسل‌کشی اسرائیل در نوار غزه وجود دارد. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، خبرگزاری فرانسه گزارش داد که گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور حقوق بشر در سرزمین‌های ... در جدیدٔترین گزارش سازمان ملل، اسرائیل به نسل‌کشی درغزه متهم شد

ادامه

آمریکا, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, سازمان ملل, فلسطین, نسل‌کشی

آموزش نظامی فلسطینی‌ها در روسیه، اسرائیل را نگران کرده است

شبکه ۱۲ اسرائیل ضمن افشای آموزش و آماده سازی نظامی نیروهای امنیتی فلسطین در روسیه نسبت به این آموزش ویژه نظامی ابراز نگرانی کرد.

 

به گزارش ایسنا، شبکه ۱۲ اسرائیل در گزارشی اعلام کرد، آموزش نظامی نیروهای امنیتی فلسطین در روسیه، یک آموزش نظامی عادی و معمولی نیست و این گزارش، نگرانی و ترس اسرائیل را نسبت به نحوه آماده‌سازی و تمرین‌های نظامی عالی نیروهای فلسطینی در روسیه نشان می‌دهد.

 

تصمیم آموزش نظامیان فلسطینی در روسیه در سال ۲۰۱۴ میلادی اتخاذ شد و افراد گروه اول در سال ۲۰۱۵ برای آموزش به مسکو رفتند.

 

این گزارش همزمان با این‌که جنبش مقاومت فلسطین و جنبش فتح اعلام کردند که در برابر طرح الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری به اراضی اشغالی با یکدیگر متحد شده‌اند، منتشر شد، در حالی که این دو گروه از سال ۲۰۰۷ پس از کنترل حماس بر غزه روابط‌شان را قطع کرده بودند.

 

طبق گزارش شبکه ۱۲ اسرائیل، از آن زمان فلسطینیان در معتبرترین آکادمی‌های نظامی روسیه تحصیل کرده‌اند. از جمله آنها دانشکده عالی مسکو برای فرماندهی (آموزش افسران ارشد)، فرماندهی عالی نظامی شهر نووسیبیرسک، آکادمی نیروی هوایی در وورونژ، موسسه عالی هوانوردی در کراسنودار و موسسه توپخانه پانزر است.

 

محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین اخیرا از تعدادی از دانش‌آموختگان بازگشته به فلسطین استقبال کرد. آنها در دانشکده مسکو برای فرماندهی و نبرد آموزش دیده‌ بودند.

 

این آکادمی یکی از قدیمی‌ترین آکادمی‌های نظامی روسیه است.

 

طبق این گزارش، هرگز آموزش این افراد برای ارتش اسرائیل غافلگیرکننده نخواهد بود اگر این گروه‌ها در تشکیلات خودگردان شکل بگیرند.

 

افرادی که برای استفاده از تانک، توپخانه، آموزش نظامی می‌بینند و یا تحت آموزش پیاده نظام حرفی‌ای قرار دارند نحوه تعامل با این تجهیزات و نیروها را هم می‌دانند.

 

روسیه روز جمعه از اعلام وحدت فتح و حماس علیه طرح الحاق اسرائیلی در کرانه باختری استقبال کرد. سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه اظهار کرد: ما با خرسندی کنفرانس خبری مشترک نمایندگان فتح و حماس را که در آن تصمیم دفاع مشترک از منافع فلسطین را اعلام کردند، دنبال کردیم.

 

لاوروف گفت، احیای وحدت فلسطینی یکی از مسائل اصلی است که باید درباره آن به راه حلی دست یافت.

 

روسیه با اسرائیل و فلسطینی‌ها روابط مستحکمی دارد و آمادگی خود را برای میزبانی از مذاکرات مستقیم بین دو طرف اعلام کرده است. بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل طرح موسوم به “معامله قرن” را در مسکو به ولادیمیر پوتین ارائه کرد.

میچل باچله: الحاق کرانه باختری غیرقانونی است

میشل باشله بلندپایه‌ترین مقام حقوق بشری سازمان ملل متحد روز دوشنبه با هشدار به اسرائیل درباره طرح‌ غیرقانونی الحاق بخشی از کرانه باختری، از تل آویو خواست که اجرای آن را متوقف کند.

ادامه

اسراییل, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, سازمان ملل, فلسطین

گاردین: وقت آن رسیده که انگلیس کفاره امضای بیانیه بالفور را بدهد

یک روزنامه انگلیسی با انتشار مطلبی جنجالی درباره نقش لندن در اشغال فلسطین، نوشت: وقت آن فرا رسیده است که انگلیس کفاره امضای بیانیه «بالفور» را بدهد.

ادامه

اسراییل, انگلستان, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, صهیونیسم, فلسطین, مقاله

باید جلوی جنایت‌های جنگی در فلسطین را گرفت

دولت ائتلافی جدید بنیامین نتانیاهو و بنی گانتز در اسرائیل تهدید کرده است که بخش‌های بزرگی از سرزمین‌های کرانهٔ‌ غربی شامل درّهٔ اردن را از ماه ژوییه [اوایل تیر] به خاک اسرائیل ضمیمه خواهد کرد.

ادامه

اسراییل, امریکا, انگلستان, تبعیض‌نژادی, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, فلسطین