وال‌استریت‌ ژورنال: کمک آمریکا وضعیت جنگ در اوکراین را تغییر نمی‌دهد

روزنامه وال استریت ژورنال در گزارشی با اشاره به تصویب کمک ۶۰ میلیارد و ۸۰۰ میلیون دلاری آمریکا به اوکراین از سوی کنگره این کشور، تاکید کرد: این کمک وضعیت جنگ در اوکراین را تغییر نمی‌دهد. به گزارش یکشنبه شب ایرنا، در گزارش وال استریت ژورنال آمده است: احتمال اینکه کمک آمریکا بتواند به برتری ... وال‌استریت‌ ژورنال: کمک آمریکا وضعیت جنگ در اوکراین را تغییر نمی‌دهد

ادامه

آمریکا, اسراییل, اوکراین, تایوان, تحریم, تحلیل, جنگ نیابتی, روسیه

درخواست روسیه از شورای امنیت برای بررسی فوری تحریم اسرائیل

نماینده دائم روسیه در سازمان ملل با تأکید بر اینکه تنها راه جلوگیری از گسترش فاجعه در منطقه غزه، برقراری آتش‌بس فوری و گسترده است، از شورای امنیت خواست موضوع تحریم اسرائیل را فوراً بررسی کند و بودجه آژانس آنروا نیز دوباره تأمین شود. به گزارش تسنیم به نقل از خبرگزاری «تاس»، واسیلی نبنزیا، نماینده ... درخواست روسیه از شورای امنیت برای بررسی فوری تحریم اسرائیل

ادامه

اردن, اسراییل, تحریم, جهان, خاورمیانه, خبر, روسیه, سازمان ملل, سوریه, فلسطین, لبنان

نخست وزیر مجارستان رهبری اتحادیه اروپا را به ارعاب و باج گیری سیاسی متهم کرد

ویکتور اوربان، نخست وزیر مجارستان، رهبران اتحادیه اروپا را به ارعاب و باج گیری سیاسی متهم کرد و گفت که آنها باید استعفا دهد زیرا همه پروژه‌های کلیدی خود را به شکست کشانده‌اند. به گزارش اسپوتنیک، اوربان در یک کنفرانس مطبوعاتی، که ویدئو آن در شبکه اجتماعی ایکس منتشر شد، گفت:” اکنون رهبران اتحادیه اروپا ... نخست وزیر مجارستان رهبری اتحادیه اروپا را به ارعاب و باج گیری سیاسی متهم کرد

ادامه

آمریکا, اتحادیه اروپا, بلژیک, تحریم, جهان, خبر, فساد, مجارستان

حزب چپ آلمان هم خواستار تحریم تسلیحاتی علیه اسرائیل شد

مقامات ارشد حزب چپ آلمان هم با توجه به جنایت‌های اسرائیل در نوار غزه و از جمله حمله به یک کاروان امدادرسان که منجر به کشته شدن برخی کارکنان یک سازمان امدادی شده است خواستار تحریم تسلیحاتی علیه اسرائیل شدند. به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از روزنامه “دی ولت” آلمان، بعد از حزب تازه ... حزب چپ آلمان هم خواستار تحریم تسلیحاتی علیه اسرائیل شد

ادامه

اروپای مرکزی, اسراییل, تحریم, جنایات جنگی, جهان, حقوق بشر, زنان, غرب, فلسطین, کودکان, گزارش, لهستان, همبستگی

شی جین‌پینگ در گفتگوی تلفنی با جو بایدن؛ مساله تایوان خط قرمز غیرقابل عبور در روابط چین و آمریکاست

شامگاه دوم آوریل، شی جین‌پینگ رئیس‌جمهوری خلق چین بنا به دعوت رئیس جمهور ایالات متحده با وی گفتگوی تلفنی انجام داد. سران دو کشور درباره روابط چین و آمریکا و موضوعات مورد علاقه مشترک تبادل نظر صریح و عمیق داشتند. به گزارش رادیو بین‌المللی چین: شی جین پینگ در این تماس تلفنی اشاره کرد: نوامبر ... شی جین‌پینگ در گفتگوی تلفنی با جو بایدن؛ مساله تایوان خط قرمز غیرقابل عبور در روابط چین و آمریکاست

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اقتصادی, تایوان, تحریم, جنگ سرد, چین, خبر, شبه جزیره کره, شرق آسیا

آمریکا ۹ فرد حقیقی ایران از جمله مجتبی خامنه‌ای و ابراهیم رئیسی را تحریم کرد

وزارت خزانه‌داری آمریکا روز دوشنبه اعلام کرده که ۹ فرد حقیقی ایران را تحریم کرده است. از جمله این افراد می‌توان به مجتبی خامنه‌ای، فرزند رهبر ایران و ابراهیم رئیسی، رئیس قوه قضاییه اشاره کرد.

 

به گزارش یورونیوز، تمامی افراد تحریم شده از نزدیکان علی خامنه‌ای، رهبر ایران هستند.

 

محمد باقری، فرمانده ستاد کل نیروهای مسلح، حسین دهقان، مشاور رهبر در حوزه صنایع دفاعی، محمد محمدی گلپایگانی، رئیس دفتر علی خامنه‌ای، وحید حقانیان، معاون اجرایی بیت رهبری، غلامعلی حداد عادل، عضو مجمع تشخیص مصلح نظام، علی اکبر ولایتی، مشاور امور بین المللی رهبر ایران و نیز غلامعلی رشید، فرمانده قرارگاه خاتم الانبیا سایر مقاماتی هستند که از فهرست تحریم‌های آمریکا قرار گرفته‌اند.

 

استیون منوچین، وزیر خزانه‌داری آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد: «امروز وزارت خزانه داری آمریکا مقامات غیرمنتخبی را هدف قرار می‌دهد که اطراف رهبر ایران آیت الله خامنه‌ای جمع شده‌اند و سیاستهای بی‌ثبات کننده او را اجرا می‌کنند… این افراد با طیف گسترده‌ای از رفتارهای بدخواهانۀ رژیم از جمله انفجار مقر تفنگداران دریایی آمریکا در بیروت در سال ۱۹۸۳ میلادی و انفجار مرکز همیاری اسرائیل در آرژانتین در ۱۹۹۴ میلادی همچنین شکنجه، قتل‌های فراقانونی و سرکوب غیرنظامیان مرتبط هستند.»

 

بنا بر این بیانیه، محمد محمدی گلپایگانی و علی اکبر ولایتی به رژیم ایران کمک کرده‌اند تا خطوط اعتباری را برای رژیم بشار اسد گسترش دهند.

 

وزارت خارجه آمریکا همچنین اعلام کرد که جایزۀ دریافت اطلاعات معتبر دربارۀ سرنوشت رابرت لوینسون، کارمند بازنشسته پلیس فدرال آمریکا را تا مبلغ ۲۰ میلیون دلار افزایش داده است.

 

گفتۀ می‌شود آقای لوینسون که برای انجام تحقیقات دربارۀ قاچاق سیگار به ایران رفته بوده، ماموریت مخفی دیگری نیز داشته و به همین دلیل در خاک ایران ناپدید شده است. آقای لوینسون آخرین بار در سال ۲۰۰۷ میلادی در جزیره کیش دیده شده است.

 

خبر اعمال این تحریم‌ها همچنین جایزه تعیین شده برای کسب اطلاعات دربارۀ آقای لوینسون، همزمان با چهلمین سالگرد اشغال سفارت آمریکا در تهران منتشر شده است؛ حادثه‌ای که در پی آن ۵۳ دیپلمات آمریکا برای ۴۴۴ روز به گروگان دانشجویان انقلابی ایران درآمدند.

 

اعلام آمادگی ۳۲ شرکت اروپایی برای حضور در صنعت نفت ایران

رئیس کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی تهران از اعلام آمادگی ۳۲ شرکت اروپایی برای حضور در صنعت نفت ایران خبر داد و گفت: این شرکت‌ها برای همکاری با شرکت‌های ایرانی خواستار ضمانت وزارت نفت هستند.

ادامه

اتحادیه اروپا, اسپانیا, اقتصادی, المان, انگلستان, ایتالیا, ایران, تحریم, جهان, خاورمیانه, خبر, رومانی, لهستان, هلند, یونان

کنفرانس خبری «کوبا در مواجهه با تشدید جنگ اقتصادی آمریکا» در تهران

سفیر کوبا در تهران، تحریم‌های آمریکا بر ضد ملت‌ها را «جنگ اقتصادی» دانست و گفت: تحریم و محاصره اقتصادی توهین به جامعه بین‌المللی و جنایت علیه بشریت است.

ادامه

اتحادیه اروپا, امریکای شمالی, امریکای لاتین, ایران, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, روسیه, غیر متعهدها, کوبا, ونزوئلا

آغاز تحریم‌های جدید آمریکا و متحدان عرب آن علیه ایران

وزارت خزانه داری آمریکا اعلام کرد که این کشور به همراه متحدان عرب خود تحریم‌هایی را علیه نهادهای وابسته به ایران و گروه‌های مقاومت وضع کرده است.

ادامه

امارات, امریکا, ایران, بحرین, تحریم, جهان, خاورمیانه, خبر, عربستان سعودی, کویت