گزارش‌هایی از پیکار و زندگی مردم

افزایش شاخص فلاکت: دستکاریِ رژیم در “آمار”ها واقعیت امر را تغییر نمی‌دهد آغاز سال نو در اوضاع‌واحوال ادامه و تشدید بحران‌های اقتصادی و بدون وجود کورسوی امیدی در چشم‌انداز شرایط کار و زندگی زحمتکشان و بهبود آن، شادی نوروز و طراوت بهار را به‌کام آنها تلخ کرده است. ارزیابی‌های جدید از قرار گرفتن ۳۰ درصد ... گزارش‌هایی از پیکار و زندگی مردم

ادامه

آزادی, استبداد, اقتصادی, تحریم, حقوق بشر, دانشجویی, روزنامه نگاران, زنان, سیاسی, صندوق بین‌المللی پول, فقر, قضایی, کارگری, معلمان, معیشت, مقاله

روسیه قطعنامه شورای امنیت علیه کره شمالی را وتو کرد

روسیه امروز (پنجشنبه) با وتوی قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد، به شکل موثری نظارت هیاتی از کارشناسان این نهاد بر تحریم‌های بین‌المللی علیه کره شمالی را لغو کرد. به گزارش ایرنا، خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش داد: قطعنامه‌ای که با حمایت آمریکا به شورای امنیت پیشنهاد شد برای یکسال دیگر ماموریت این هیات را تمدید می‌کرد ... روسیه قطعنامه شورای امنیت علیه کره شمالی را وتو کرد

ادامه

آمریکا, تحریم, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, روسیه, سازمان ملل, شبه جزیره کره, شرق آسیا, غرب, کره شمالی

مجارستان: ناتو بزودی نیرو به اوکراین اعزام می‌کند

نخست‌وزیر مجارستان افشا کرد که کشورهای غربی احتمالا طی ۲ الی سه ماه آینده نیروهایشان را به اوکراین اعزام کنند. به گزارش ایسنا، جنجال و احتمال اعزام نیروهای غربی به اوکراین از اظهارات ماه گذشته «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه آغاز شد و همچنان پس‌لرزه‌های آن ادامه دارد و طبق آن چیزی که نخست‌وزیر مجارستان می‌گوید ... مجارستان: ناتو بزودی نیرو به اوکراین اعزام می‌کند

ادامه

آلمان, اتحادیه اروپا, اوکراین, تحریم, جنگ سرد, جنگ نیابتی, خبر, روسیه, شرق اروپا, فرانسه, مجارستان

کانادا توقف ارسال سلاح به اسرائیل را تائید کرد

دفتر ملانی جولی وزیر خارجه کانادا تائید کرد که این کشور کلیه صادرات تسلیحاتی خود به اسرائیل را تا اطلاع ثانوی تعلیق کرده است. به گزارش بامداد پنجشنبه ایرنا به نقل از الجزیره، در بیانیه دفتر جولی آمده است: از ۸ ژانویه (۱۸ دی)، دولت کانادا مجوزهای جدید صادرات تسلیحات به اسرائیل را تائید نکرده ... کانادا توقف ارسال سلاح به اسرائیل را تائید کرد

ادامه

آمریکای شمالی, اسراییل, تحریم, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, فلسطین, کانادا

هشدار روسیه به ژاپن درباره ارسال موشکهای «پاتریوت» به اوکراین

وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که به مقامات ژاپن نسبت به پیامدهای ارسال موشک‌های پاتریوت به اوکراین هشدار داده است. به گزارش خبرگزاری مهر، «سرگئی ژستکی» سرپرست اداره سوم آسیایی وزارت خارجه روسیه در گفت‌وگو با «اسپوتنیک» اعلام کرد که مسکو از کانال‌های دیپلماتیک به مقامات ژاپن نسبت به پیامدهای ارسال موشک‌های سامانه پدافند هوایی ... هشدار روسیه به ژاپن درباره ارسال موشکهای «پاتریوت» به اوکراین

ادامه

آمریکا, اوکراین, تحریم, جنگ نیابتی, جهان, روسیه, ژاپن, شرق اروپا, صلح, هندو پاسیفیک

آمریکا ۳ شرکت کوبایی و ۳ تبعه نیکاراگوئه را تحریم کرد

وزارت خزانه داری آمریکا در ادامه اقدامات خصمانه این کشور علیه هاوانا، امروز از اعمال تحریم هایی علیه ۳ شرکت کوبایی و ۳ تبعه نیکاراگوئه خبر داد.

 

به گزارش مهر به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، وزارت خزانه داری آمریکا در ادامه اقدامات خصمانه این کشور علیه هاوانا امروز دوشنبه با صدور بیانیه ای از اعمال تحریم های جدیدی در ارتباط با کوبا خبر داد.

 

دفتر کنترل دارایی‌های وزارت خزانه داری آمریکا در این خصوص اعلام کرد که شرکت های Grupo de Administración Empresarial S.A، Financiera Cimex S.A. و Kave Coffee مستقر در هاوانا تحت تحریم های ثانویه این کشور قرار گرفتند.

 

بیانیه مذکور در ادامه می افزاید: ۳ تبعه نیکاراگوئه به نام های Marvin Ramiro Aguilar Garcia، Walmaro Antonio Gutierrez Mercado و idel De Jesus Dominguez Alvarez نیز در لیست تحریم های امروز قرار گرفته اند.

 

این در حالیست که در سپتامبر سال جاری، دونالد ترامپ محدودیت‌های پیشین اعمالی کشورش علیه کوبا را به مدت یک سال دیگر تمدید کرد.

 

گفتنی است، در دوران ریاست جمهوری «باراک اوباما» رئیس‌جمهور پیشین آمریکا برخی از تحریم‌های این کشور علیه کوبا کاهش یافت؛ اما ترامپ دوباره محدودیت‌های مذکور را برقرار کرد.

دبیرکل سازمان ملل خواستار روابط تجاری کشورها با ایران شد

دبیرکل سازمان ملل در دهمین گزارش اجرای قطعنامه ۲۲۳۱ با تأکید بر ضرورت حفظ برجام، از همه کشورهای عضو این سازمان خواست در چارچوب این قطعنامه روابط تجاری و اقتصادی با ایران برقرار کنند.

ادامه

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی, اقتصادی, امریکا, ایران, تحریم, جهان, سازمان ملل, مذاکرات اتمی

اجلاس سران آلبا؛ از بررسی بحران کرونا تا جشن بازگشت بولیوی

در هجدهمین اجلاس اتحادیه مقاومت مردم آمریکای لاتین «آلبا» که دیروز به مناسبت شانزدهمین سالگرد تاسیس این اتحادیه بصورت مجازی در سطح سران برگزار شد، اعضای اتحادیه ضمن تبادل نظر درخصوص شیوه مقابله با کرونا و اجرای برنامه واکسیناسیون، از بازگشت دوباره بولیوی به آلبا استقبال کردند.

ادامه

امریکا, امریکای لاتین, بولیوی, تحریم, جهان, کوبا, نیکاراگوئه, ونزوئلا

پارلمان اروپا تحریم های آمریکا را محکوم کرد

نمایندگان پارلمان اروپا، تحریم های ایالات متحده را که مانع از تجارت شرکت های اروپایی با دیگر کشورها از جمله ایران شده، محکوم کرده و خواستار مقابله با آن ها شدند.

ادامه

اتحادیه اروپا, اروپا, امریکا, ایران, تحریم, جهان, حقوق بشر, خبر, کوبا