چین: مواضع آمریکا در مورد روابط چین – روسیه ریاکارانه است

سخنگوی وزارت امور خارجه چین روز سه شنبه ۲۳ آوریل در کنفرانس خبری در اشاره به اظهارات آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه ایالات متحده در انتقاد از روابط اقتصادی و تجاری چین و روسیه گفت: آمریکا در حالی که لایحه کمک به اوکراین را تصویب کرده، از طرفی دیگر، دست به اتهام بی‌اساسی علیه مبادلات ... چین: مواضع آمریکا در مورد روابط چین – روسیه ریاکارانه است

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اقتصادی, اقیانوسیه, اوکراین, تحلیل, جنایات جنگی, چین, روسیه, شرق آسیا, شرق اروپا

کره شمالی رزمایش شبیه‌سازی ضدحمله هسته‌ای برگزار کرد

کره شمالی دوشنبه با نظارت و هدایت کیم جونگ اون رهبر این کشور رزمایش‌های شبیه‌سازی ضدحمله هسته‌ای برگزار کرد. به گزارش ایرنا، خبرگزاری مرکزی کره بامداد سه‌شنبه نوشت که کره شمالی دوشنبه سیستم سراسری مدیریت هسته‌ای موسوم به «ماشه هسته‌ای» را آزمایش کرد که در این رزمایش نیروهای توپخانه نیز به نشانه تقویت قابلیت‌های اتمی ... کره شمالی رزمایش شبیه‌سازی ضدحمله هسته‌ای برگزار کرد

ادامه

آمریکا, جهان, خبر, شبه جزیره کره, شرق آسیا, کره جنوبی, کره شمالی

چین: قدرت‌های بزرگ باید از رقابت در اقیانوس آرام جنوبی اجتناب کنند

وزیر امور خارجه چین، گفت: منطقه اقیانوس آرام جنوبی نباید به عرصه رقابت قدرت‌های بزرگ تبدیل شود و کمک‌ها به کشورهای این منطقه باید بدون شروط سیاسی انجام گیرد. به گزارش روز شنبه ایرنا از خبرگزاری رویترز، وانگ یی، امروز در یک کنفرانس مطبوعاتی مشترک با همتای خود در پاپوآ گینه نو، در جریان سفر ... چین: قدرت‌های بزرگ باید از رقابت در اقیانوس آرام جنوبی اجتناب کنند

ادامه

آسیا پاسیفیک, آمریکا, استرالیا, تایوان, جزایر سلیمان, چین, ژئوپلیتیک, شرق آسیا, گزارش

نشنال اینترست: چین موشک دانگ فنگ -۲۱ را برای غرق کردن ناو‌های هواپیمابر آمریکا ساخته است

رسانه آمریکایی روز شنبه نوشت یگان موشکی چین بیش از ۱۰۰۰ موشک معروف به «قاتل ناو‌های هواپیمابر» آمریکا را در اختیار دارد. به گزارش باشگاه خبرنگاران: یک رسانه آمریکایی روز شنبه در تحلیلی نوشت، راهبرد نظامی چین تمرکز قابل توجه بر گسترش زرادخانه موشک‌های بالستیک «دانگ فنگ- ۲۱» معروف به «قاتل ناو‌های هواپیمابر» برای مقابله ... نشنال اینترست: چین موشک دانگ فنگ -۲۱ را برای غرق کردن ناو‌های هواپیمابر آمریکا ساخته است

ادامه

آمریکا, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, شرق آسیا, گزارش

استقرار سامانه موشکی آمریکا در فیلیپین؛ تداوم تنش‌های دریای جنوبی چین

یک تحلیگر ارشد سنگاپوری با بیان اینکه سامانه موشکی آمریکا در فیلیپین می‌تواند مواضع نظامی چین را هدف قرار دهد، افزود: استقرار این سامانه ممکن است به افزایش تعداد نیروهای نظامی پکن در دریای جنوبی چین و افزایش تنش در این منطقه در بلند مدت منجر شود. به گزارش شنبه ایرنا از نشریه «ساوث چاینا ... استقرار سامانه موشکی آمریکا در فیلیپین؛ تداوم تنش‌های دریای جنوبی چین

ادامه

آسیا پاسیفیک, آمریکا, اتحاد شوروی, تایوان, تحلیل, جنگ سرد, جهان, چین, روسیه, شرق آسیا, فیلیپین, هندو پاسیفیک

آمریکا: پیونگ‌یانگ در حال تولید موشک‌های بالستیک قاره پیماست

ماهواره‌های جاسوسی آمریکا فعالیت مجدد در یک کارخانه کره شمالی را رصد کرده‌اند که تولیدکننده نخستین موشک‌های بالستیک با قابلیت رسیدن به ایالات متحده بوده است.

 

به گزارش خبرگزاری رویترز، یکی از مقام‌های ارشد سازمان اطلاعات آمریکا در حالی این خبر را اعلام کرده که پیونگ یانگ در میانه عمل به وعده‌اش برای توقف برنامه‌های اتمی است.

 

تصاویر و عکس‌های مادون قرمز، خودروهایی را رصد کرده که به کارخانه “سانومدونگ” وارد و خارج می‌شوند اما این تصاویر چگونگی روند ساخت و ساز موشک‌ها را نشان نمی‌دهند.

 

این اطلاعات براساس فعالیت جاسوسی آمریکا و طی دو هفته و از طریق تصاویر ماهواره‌ای به دست آمده است.

 

این کارخانه در حال تولید دو موشک بالستیک Hwasong-۱۵ هستند که دور بردترین موشک بالستیک محسوب می‌شوند، اما مقام‌های آمریکایی به این مساله اشاره دارند که پیونگ یانگ هنوز سیستم ورود مجدد به فضا را درباره این موشک‌ها آزمایش نکرده است.

 

روزنامه واشنگتن پست نیز روز دوشنبه نوشت که به نظر می‌رسد کره شمالی در حال ساخت یک یا دو موشک بالستیک جدید با سوخت مایع در یک سایت تحقیقاتی بزرگ در حومه پیونگ یانگ است.

 

به گفته مقام آمریکایی که خواست نامش فاش نشود، در یکی از تصاویر یک کامیون و یک تریلر پوشیده شده نشان داده شده که کره شمالی از آنها برای نقل و انتقال موشک‌های بالستیک استفاده می‌کرده است. از زمانی که این تریلر پوشیده شده، دیگر نمی‌توان تشخیص داد که چه چیزی حمل می‌کند.

 

این تصاویر در حالی منتشر شده که مذاکرات بین رهبران آمریکا و کره شمالی در ژوئن سال جاری میلادی با هدف خلع سلاح اتمی و توقف برنامه‌های موشکی این کشور آسیایی برگزار شد.

 

اما مایک پامپئو، وزیر خارجه آمریکا اخیرا به کمیته روابط خارجه مجلس سنای آمریکا گفته بود، کره شمالی به تولید سوخت ویژه بمب‌های اتمی به رغم تعهدش به خلع سلاح اتمی ادامه می‌دهد و دولت ترامپ در تلاش برای تحقق پیشرفت در مذاکرات با پیونگ‌یانگ است.

 

ترامپ نیز در توئیتش بعد از این اجلاس تاریخی نوشت، همه می‌توانند اکنون در مقایسه با گذشته احساس امنیت بیشتری کنند، دیگر تهدید اتمی از جانب کره‌شمالی وجود ندارد.

 

کیم جونگ‌ اون، رهبر کره‌شمالی نیز در اجلاس ژوئن متعهد شد در راستای خلع سلاح اتمی کار کند، اما کشورش هیچ جزئیاتی درباره نحوه تحقق این امر ارائه نکرده است.

ایسنا

نشنال اینترست: چین سرمایه‌داری آمریکا را به‌چالش کشیده است

تارنمای نشنال اینترست ضمن اشاره به اینکه جنگ تجاری می تواند به امنیت اقتصادی آمریکا آسیب بزند، نوشت که «مدل این کشور از نظام سرمایه داری و دمکراسی لیبرال از سوی چین به چالش کشیده شده است.»

ادامه

اقتصادی, امریکا, جهان, چین, شرق آسیا

نگاه منفی آفریقا به آمریکا و اروپا و نگاه مثبت این قاره به چین

چینی‌ها در افق جدید توسعه اقتصادی خود به دنبال گسترش روابط اقتصادی با دیگر مناطق جهان نیز برآمده‌اند.

ادامه

اتحادیه اروپا, افریقای جنوبی, افغانستان, اقتصادی, امریکا, انگولا, جهان, جیبوتی, چین, خبر, زیمبابوه, شرق آسیا, قزاقستان

ترامپ چین را به اعمال ۵۵۰ میلیارد دلار تعرفه تهدید کرد

همزمان با آغاز جنگ تجاری میان چین و آمریکا ، دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا گفت که با تعرفه های فزاینده، پکن را به زانو در می آورد و به دنبال تعرفه بندی روی ۵۵۰ میلیارد دلار از کالاهای وارداتی از چین است.   به گزارش شینهوا، او در اولین واکنش به مقابله به مثل ... ترامپ چین را به اعمال ۵۵۰ میلیارد دلار تعرفه تهدید کرد

ادامه

اتحادیه اروپا, اقتصادی, امریکا, جهان, چین, خبر, شرق آسیا