شبکه ان.بی.سی نیوز استرالیا: جنگ فناوری آمریکا و چین برای دنیا گران تمام می‌شود

شبکه ان.بی.سی نیوز استرالیا گزارش داد، ایالات متحده تلاش کرده است تا مانع از ظهور چین در به اصطلاح جنگ سرد فناوری شود که در حال تبدیل شدن به میدان جنگ تعیین کننده برای رقابت بین دو کشور است.

ادامه

امریکا, جنگ سرد, جهان, چین, دانش, مقاله

وابستگی آمریکا به فناوری “ارزان اما کارآمد” چین

روزنامه فایننشیال تایمز نوشت پهپادهای پیشرفته برای انجام ماموریت‌های تصویربرداری که وزارت دفاع آمریکا برای جایگزینی نمونه‌های چینی ساخته، بسیار گران تر و ناکارآمدتر از مدل‌های چینی از آب درآمده و نهادهای آمریکایی ترجیح می‌دهند از نمونه ارزان و درعین حال باکیفیت چینی استفاده کنند.

ادامه

امریکا, جهان, چین, دانش, شرق آسیا, گزارش

رئیس‌جمهوری کوبا واکسن آبدالا با اثربخشی ۹۲.۲ درصدی را رویدادی افتخارآمیز برای این کشور و دانشمندان آن دانست

به دنبال نتایج بالینی موفقیت‌آمیز واکسن «آبدالا» و اثربخشی ۹۲.۲ درصدی، این واکسن ساخت کوبا تاییدیه استفاده اضطراری را دریافت کرده و منطقه آمریکای لاتین و کارائیب عملا به نخستین واکسن بومی برای مقابله کرونا دست یافته است.

ادامه

امریکای لاتین, جهان, حقوق بشر, خبر, دانش, کوبا

آمریکا و روسیه از آخرین مرحلۀ آزمایش بالینی واکسن ویروس کرونا خبر دادند

بر اساس آخرین آماری که خبرگزاری فرانسه منتشر کرده تاکنون ۵٧٨ هزار و ٧۴۶ نفر در اثر ابتلاء به بیماری کرونا جان خود را از دست داده اند، در حالی که شمار مبتلایان شناخته شده به این بیماری در جهان دست کم به ١٣ میلیون و ٣٠٠ هزار نفر می رسد.

 

به گزارش رایو فرانسه؛ در این بین آمریکا با ١٣۶ هزار و ۴۶۶ کشته بیشترین آمار قربانیان را داشته است. بعد از آمریکا، برزیل با ٧۴ هزار و ١٣٣ کشته، بریتانیا با ۴۴ هزار و ٩۶٨ کشته، مکزیک با ٣۶ هزار و ٣٢٧ کشته و ایتالیا با ٣۴ هزار و ٩٨۴ کشته بیشترین قربانیان ویروس “کووید ١٩” را به ثبت رسانده اند.

 

در این بین شرکت داروسازی “مُدرنا” در آمریکا اعلام کرد که از ٢٧ ژوئیه مرحلۀ نهایی آزمایش‌های بالینی واکسن خود را علیه ویروس کرونا در شرایط واقعی آغاز می‌کند. شرکت دارویی “مُدرنا” که از ۴٨٣ میلیون دلار حمایت مالی دولت فدرال آمریکا برخوردار است از نخستین آزمایشگاه‌های دارویی در جهان برای یافتن واکسن ویروس “کووید ١٩” است و به تازگی نتایج مقدماتی و دلگرم کنندۀ خود را در این زمینه منتشر کرده است.

 

همزمان روسیه نیز اعلام کرد که نخستین آزمایش های بالینی واکسن ویروس کرونا را بر روی انسان به پایان رسانده و این آزمایش‌ها در اواخر ماه ژوئیه تکمیل خواهند شد.

ایالت بهار در شمال هند از فردا شانزدهم ژوئیه ١٢۵ میلیون نفر از ساکنان خود را قرنطینه خواهد کرد، در حالی که در جنوب هند ١٣میلیون نفر از ساکنان شهر بنگلور و مناطق آن از سه شنبه چهاردهم ژوئیه مجدداً وارد قرنطینه شده اند. در هُنگ کُنگ میکده ها، آرایشگاه ها و سالن های ورزشی از نو تعطیل شدند و اجتماع بیش از چهار نفر نیز ممنوع اعلام شد. در شمال- شرق اسپانیا، شهر “لریدا” و حومۀ آن با تصمیم دادگستری این کشور از نو وارد قرنطینه شد و در پرتغال، مقامات دولتی اجرای تدابیر مشابه در منطقۀ لیسبون را دست کم تا آخر ماه ژوئیه تمدید کردند.

 

در توکیو نیز در پی افزایش شمار مبتلایان به ویروس “کووید ١٩” تدابیر اضطراری از نو اتخاذ شده است. پلیس فیلیپین نیز آن دسته از بیمارانی را که نمی‌توانستند در منازل خود در قرنطینه بمانند به مراکز ویژه‌ای منتقل ساخته‌اند. اقدام دولت فیلیپین اعتراض سازمان‌های مدافع حقوق بشر را برانگیخته است.

استفاده از واکسن چینی کرونا در برزیل؛ عوارض ناچیز و مصونیت بالا

پزشکان برزیلی آزمایش واکسن کرونا بر روی انسان را آغاز کرده و از عوارض ناچیز این واکسن درعین توان ایجاد مصونیت بالا در افراد در برابر این ویروس خبر داده‌اند.

ادامه

السالوادور, امریکای لاتین, برزیل, جهان, چین, حقوق بشر, دانش, سازمان بهداشت جهانی, شیلی, کاستاریکا, کوبا, گزارش, مکزیک, ونزوئلا

شاخه شیوع ویروس کرونا از نوع ژنتیکی «ال» بوده که مختص اروپا است

ویروس شناسان در چین تحقیقاتی صورت داده‌اند که نشان می‌دهد شاخه شیوع ویروس کرونا از نوع ژنتیکی «ال» بوده که مختص اروپا است ضمنا تایید شده که ویروس از طریق اجسام، انسان و محیط زیست انتقال پیدا کرده است.

ادامه

اروپا, اکوادور, جهان, چین, خبر, دانش, شرق آسیا