دمشق: حمایت مالی و رسانه‌ای فرانسه از تروریست‌ها همچنان ادامه دارد

یک مقام مسئول در وزارت خارجه سوریه روز شنبه گفت که نظام فرانسه همچنان حمایت مالی و رسانه‌ای از تروریست‌ها و جدایی‌طلب‌ها در سوریه را ادامه می‌دهد.

ادامه

امریکا, تحریم, تحلیل, تروریسم, جهان, جهان غرب, حقوق بشر, خاورمیانه, سوریه

سران ناتو و اتحادیه اروپا اهمیتی برای آسانژ قائل نیستند

سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت که هیچ یک از رهبران اتحادیه اروپا یا ناتو نمی‌خواهند به وضعیت بنیانگذار وبسایت افشاگر ویکیلیکس اشاره کنند.  

ادامه

اتحادیه اروپا, امریکا, انگلستان, جهان, جهان غرب, روسیه, ویکی‌لیکس

دمشق: غرب دنبال کمک به تروریست‌ها است نه مردم سوریه

وزیر امور خارجه سوریه، کشورهای غربی را به تلاش برای انتقال کمک‌های بشردوستانه به “عناصر تروریستی” متهم و بر لزوم ورود این کمک‌ها تنها از طریق دمشق تأکید کرد.

ادامه

امریکا, تحریم, تحلیل, ترکیه, تروریسم, جهان, جهان غرب, حقوق بشر, خاورمیانه, روسیه, سازمان ملل, سوریه

مسکو: هدف تحریم‌های غرب براندازی نظام مشروع سوریه است

نماینده دائم روسیه در سازمان ملل اعلام کرد، تحریم‌های غرب علیه سوریه وضعیت انسانی کشور را بدتر می‌کند و به نظر می‌رسد هدف از این اقدام براندازی مقامات مشروع سوریه است.

ادامه

تحریم, جهان, جهان غرب, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, روسیه, سازمان ملل, سوریه, فقر

سرکرده تروریست‌های هیئت تحریر الشام اطلاعات شبه‌نظامیان خارجی را به غرب می‌فروشد

برخی فعالان در ادلب فاش کردند، هیئت تحریر الشام (جبهه النصره سابق) از چند هفته قبل به بهانه تدابیر امنیتی، بانک اطلاعاتی از تمامی شبه‌نظامیان خارجی حاضر در مناطق را جمع‌آوری کرده و قصد دارد آن را به دستگاه‌های اطلاعاتی غرب بفروشد.

ادامه

امریکا, تروریسم, جهان, جهان غرب, خاورمیانه, خبر, سوریه, قطر

آمریکا و انگلیس بدترین عملکرد را در مقابله با شیوع ویروس کرونا دارند

نتایج بررسی مرکز تحقیقاتی “پیو” نشان می‌دهد دولت‌های آمریکا و انگلیس بدترین عملکرد را در مقابله با شیوع ویروس کرونا در بین کشورهای توسعه یافته و صنعتی دارند.

 

به گزارش تسنیم به نقل از سی ان ان، نتایج تحقیق و بررسی مرکز پیو از ده ها کشور جهان حاکی است دولت‌های آمریکا و بریتانیا بدترین عملکرد را در مقابله با شیوع ویروس مرگبار کرونا داشته‌اند.

 

بر اساس این گزارش در تحقیق و نظرسنجی مرکز پیو از مردم کشورهای مختلف این سئوال پرسیده شده است که “آیا کشور شما الان نسبت به قبل از بحران ویروس کرونا متحدتر شده است؟” شهروندان آمریکایی و بریتانیایی از جمله کسانی هستند که پایین ترین پاسخ مثبت را به این سئوال داده‌اند.

 

مردم آمریکا و بریتانیا همچنین بر این باورند که دولت های آنها ضعیف‌ترین عملکرد را در مقابله با شیوع ویروس کرونا داشته‌اند.

 

کمتر از ۱۸ درصد آمریکایی ها اعلام کرده اند که این کشور اکنون نسبت به قبل از بحران کرونا متحدتر است. این رقم نسبت به آلمان که کمی بالاتر از آمریکا در این رتبه بندی قرار گرفته است، ۲۱ درصد اختلاف دارد. دانمارک بالاترین درصد را در این زمینه در اختیار دارد و ۷۲ درصد مردم اعلام کرده اند که این کشور نسبت به قبل از بحران کرونا متحدتر شده است.

 

اختلاف نظر شدیدی نیز بین طرفداران حزب جمهوریخواه، دموکرات و مستقل ها وجود داشته است. ۷۶ درصد جمهوریخواهان گفته‌اند که عملکرد دولت ترامپ در مقابله با شیوع ویروس کرونا خوب بوده است و تنها ۲۵ درصد دموکرات ها از عملکرد ترامپ راضی بوده‌اند.

 

این تحقیق توسط مرکز پیو از ۱۴ کشور توسعه یافته در آمریکای شمالی اروپا و آسیا انجام شده است. در حالی که به طور کلی ۷۳ درصد مردم این کشورها اعلام کرده اند که عملکرد دولت های آنها برای مقابله با ویروس کرونا خوب و مناسب بوده است ولی این رقم در بریتانیا ۴۶ و آمریکا ۴۷ درصد بوده که پایین ترین رتبه در این جدول به شمار می‌رود.

قدرتمندترین کشتی جنگی جهان از نگاه فوربس و رزمایش روسیه در نزدیکی شبه‌جزیره کریمه + فیلم

فوربس در گزارشی رزم‌ ناو “ادمیرال ناخیموف” را قدرتمندترین کشتی جنگی جهان معرفی نمود.

ادامه

اتحادیه اروپا, امریکا, اوکراین, جنگ سرد, جهان, جهان غرب, خبر, روسیه, شمال اروپا, ویدیو

لوکاشنکو انگشت اتهام را به سمت ناتو نشانه رفت

الکساندر لوکاشنکو رئیس‌جمهوری بلاروس در واکنش به وقایع اخیر در کشورش، انگشت اتهام خود را به سمت سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) نشانه رفت و تأکید کرد که این نهاد، از بر هم خوردن ثبات در بلاروس، حمایت آشکار نظامی می‌کند.

ادامه

بلاروس, جهان, جهان غرب, خبر, شرق اروپا, لهستان, لیتوانی, ناتو

گاردین؛ «احساسات ضدچینی برای لاپوشانی شکست غرب درمقابل کرونا اوج گرفت»

روزنامه گاردین روز دوشنبه مقاله‌ای با عنوان «احساسات ضد چینی برای لاپوشانی شکست غرب در مقابل کرونا اوج گرفت» از ریچارد هرتون سردبیر مجله لنست منتشر کرد.

ادامه

امریکا, جنگ سرد, جهان, جهان غرب, چین, مقاله

رای الیوم؛ غول بزرگی به‌نام چین درحال ظهور است و سلطه آمریکا بر جهان پایان یافت

سردبیر روزنامه رای الیوم در مطلبی به شکوفایی چین و شکست آمریکا در مواجهه با بحران کرونا پرداخت و نوشت هم‌اکنون جنگ سردی میان دو طرف جریان دارد.

ادامه

اقتصادی, امارات, امریکا, جهان, جهان غرب, چین, عربستان سعودی, قطر, کره شمالی