تشدید تنش دیپلماتیک بوگوتا – تل‌آویو؛ پاسخ کلمبیا به‌ عصبانیت اسرائیل

وزارت امور خارجه کلمبیا اظهارات وزیر امور خارجه اسرائیل علیه «گوستاوو پترو» رئیس‌جمهوری این کشور به دنبال حمایت از تصویب آتش‌بس در غزه توسط شورای امنیت سازمان ملل را رد و تاکید کرد: اقدامات علیه غیرنظامیان غزه باید به صورت فوری پایان یابد. به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از خبرگزاری افه، وزارت امور خارجه کلمبیا ... تشدید تنش دیپلماتیک بوگوتا – تل‌آویو؛ پاسخ کلمبیا به‌ عصبانیت اسرائیل

ادامه

آمریکای لاتین, اسراییل, تروریسم, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, سازمان ملل, کلمبیا

بلومبرگ: رییس جمهور افراطی آرژانتین ۷۰ هزار کارمند دولتی را اخراج می‌کند!

بلومبرگ در گزارشی مدعی شد که رییس جمهور آرژانتین قصد دارد تا ۷۰ هزار کارمند دولتی را اخراج کند. به گزارش خبرگزاری مهر، شبکه تلویزیونی بلومبرگ در گزارشی مدعی شد که خاویر میلی، رییس جمهور آرژانتین در اقدامی دیگر با هدف نمایش رویکرد افراطی‌اش که خود آن را «اره برقی» خوانده است، قصد دارد تا ... بلومبرگ: رییس جمهور افراطی آرژانتین ۷۰ هزار کارمند دولتی را اخراج می‌کند!

ادامه

آرژانتین, آمریکای لاتین, اتحادیه اروپا, جهان, فساد, کارگری, نئولیبرالیسم

کلمبیا: اگر به قطعنامه شورای امنیت عمل نشود، کشورها باید روابط خود با اسرائیل را قطع کنند

گوستاوو پترو، رئیس‌جمهور کلمبیا از جامعه بین‌الملل خواست در صورت عدم رعایت قطعنامه آتش‌بس در غزه توسط اسرائیل، روابط دیپلماتیک با این رژیم را قطع کند. به گزارش دوشنبه شب ایرنا از “آناتولی”, پترو پس از رای گیری قطعنامه در شورای امنیت سازمان ملل در حساب کاربری خود در رسانه اجتماعی ایکس نوشت: سرانجام قطعنامه ... کلمبیا: اگر به قطعنامه شورای امنیت عمل نشود، کشورها باید روابط خود با اسرائیل را قطع کنند

ادامه

آمریکا, آمریکای لاتین, اسراییل, تروریسم, روسیه, سازمان ملل, فلسطین, کلمبیا

دیوان بین‌المللی دادگستری به شکایت نیکاراگوئه از آلمان رسیدگی می‌کند

دیوان بین‌المللی دادگستری جمعه اعلام کرد که روزهای ۸ و ۹ آوریل (۲۰ و ۲۱ فروردین ۱۴۰۳) به شکایت نیکاراگوئه از آلمان به اتهام حمایت از نسل‌کشی در نوار غزه رسیدگی می‌کند. به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، نیکاراگوئه از آلمان به دلیل حمایت مالی و نظامی از اسرائیل، قطع کمک‌های مالی به ... دیوان بین‌المللی دادگستری به شکایت نیکاراگوئه از آلمان رسیدگی می‌کند

ادامه

آفریقای جنوبی, آلمان, آمریکای لاتین, اروپای مرکزی, اسراییل, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, دیوان داوری لاهه, فلسطین, نسل‌کشی, نیکاراگوئه

شکایت ۶۵۰ وکیل شیلیایی از اسرائیل به دیوان کیفری بین‌المللی

شماری از وکلای شیلیایی از اسرائیل به دلیل ارتکاب جنایات جنگی در غزه شکایت کردند. به گزارش خبرگزاری مهر، بیش از ۶۵۰ وکیل شیلیایی شکایتی را علیه اسرائیل و بنیامین نتانیاهو نخست وزیر آن در دیوان کیفری بین‌المللی در لاهه تنظیم کردند. این شکایت به دلیل نسل‌کشی و جنایات ضدبشری اشغالگران اسرائیلی علیه ملت فلسطین ... شکایت ۶۵۰ وکیل شیلیایی از اسرائیل به دیوان کیفری بین‌المللی

ادامه

آمریکای لاتین, اسراییل, خاورمیانه, خبر, دیوان داوری لاهه, شیلی, فلسطین, قضایی

آمریکا نباید در تعیین سرنوشت ملت‌ها دخالت کند/ ونزوئلا شریک راهبردی مسکو است و به حمایت از آن ادامه می‌دهیم

به گزارش خبرگزاری «نووستی»، “سرگئی لاوروف” وزیر امور خارجه روسیه تاکید کرد که آمریکا که دیگران را به دخالت در انتخابات این کشور متهم می‌کند، خود درصدد است تا با مداخله آشکار در امور داخلی سایر کشورها، سرنوشت ملت‌ها را بجای آنها تعیین کند.

 

لاوروف شب گذشته در جمع خبرنگاران گفت: «ما یکبار دیگر متقاعد شده‌ایم که ایالات متحده که بطور غیرمعمول و توهم آمیزی نگران آن است که کسی در انتخابات این کشور دخالت کرده و در عین حال هیچ دلیل و مدرکی هم در دست ندارد، خود برای چندمین بار-این نخستین بار طی چند ماه گذشته نبوده- فقط درباره ونزوئلا این مسئله با گستاخی و شفافیت بیشتری انجام گرفته، سعی دارد تا تعیین سرنوشت ملت‌های دیگر را بدست بگیرد و در واقع در امور داخلی سایر کشورها دخالت کرده است. جالب توجه است که چرا درباره این مداخله کمیسیون تحقیقات “روبرت میلر” تشکیل نمی‌شود!»

 

وزیر خارجه روسیه تاکید کرد که به رسمیت شناختن سریع “رئیس جمهوری خودخوانده” در ونزوئلا از سوی آمریکا و برخی کشورهای دیگر، بخصوص در منطقه آمریکای لاتین، گویای این واقعیت است که آنها مستقیما خود در ماجرای تشکیل دو قدرت حاکمه در ونزوئلا که منجر به هرج و مرج و بی ثباتی سیاسی جدی در عرصه سیاسی این کشور شده، دست دارند.

 

سرگئی لاوروف یادآور شد: «روسیه آمادگی کامل دارد تا به همراه دیگر کشورهای مسئولیت پذیر در جهان، تلاش کند تا طرف‌های ونزوئلایی گفت‌وگو برای حل و فصل اختلافات را با توجه به منافع ملی کشورشان آغاز کنند.»

 

به گفته وی، جامعه بین الملل باید به فایق شدن بر بحران داخلی کنونی در نزوئلا کمک کند، ولی اجازه ندارد درصدد تغییر زورمدارانه قدرت حاکمه در این کشور باشد، لازم است تا به حق خود مردم ونزوئلا برای تعیین سرنوشت کشورشان احترام گذاشته شود.

 

مسکو: ونزوئلا شریک راهبردی ما است/ هشدار درباره دخالت نظامی آمریکا

 

به گزارش خبرگزاری دولتی سوریه، وزارت خارجه روسیه اعلام کرد: ونزوئلا شریک راهبردی ما است که به حمایت از آن ادامه خواهیم داد و به آمریکا درخصوص دخالت نظامی در این کشور هشدار می‌دهیم.

 

سرگئی ریابکوف معاون وزیر خارجه روسیه گفت: هرگونه دخالت نظامی در ونزوئلا ممکن است به سناریویی فاجعه‌آمیز تبدیل شود. ما درخصوص آن هشدار می‌دهیم و معتقدیم که چنین سناریویی فاجعه‌بار خواهد بود و الگوی توسعه‌ای را که در منطقه آمریکای لاتین زیر نظر داریم، متزلزل خواهد کرد.

 

وی افزود: درحالی که تحولات ونزوئلا را زیر نظر داریم، شاهد تلاش گروه معینی از کشورها از جمله آمریکا در استفاده از تریبون‌های مختلف از جمله تریبون سازمان کشورهای آمریکایی برای افزایش فشار بر کشور دوست ونزوئلا به‌بهانه‌های مختلف هستیم. من کاملاً مطمئن هستم که مرحله آینده شاهد تلاش‌های جدید برای خدشه به سیاست کاراکاس، ریختن بنزین روی آتش روند دشوار داخلی در آنجا، اجازه ندادن به تداوم گفت‌وگو بین ونزوئلایی‌ها، جلوگیری از مشارکت نیروهای سازنده در گفت‌وگو، و به‌طور کلی تبدیل قطب‌نمای منطقه‌ای به‌سمت اعمال فشار خواهد بود.

 

ریابکوف گفت: به‌نظر می‌رسد که باید موضع خود را یک بار دیگر توضیح دهیم؛ همکاری مادی و عملی بین روسیه و ونزوئلا در زمینه‌های مختلف ادامه خواهد یافت.

 

در همین حال، کاخ کرملین نیز اعلام کرد: تلاش اپوزیسیون ونزوئلا برای قبضه حکومت مغایر با اصول و مبانی قوانین بین المللی است.

 

دیمیتری پسکوف سخنگوی کاخ کرمیلن تأکید کرد: هرگونه دخالت نظامی خارجی در حوادث ونزوئلا بسیار خطرناک است.

 

وی افزود: تماس بین روسیه و آمریکا درباره اوضاع در ونزوئلا وجود ندارد.

 

پسکوف تصریح کرد: کاراکاس شریک مهمی برای روسیه است و مسکو به حفظ روابط خوب و توسعه آن اهتمام می‌ورزد و کرملین معتقد است که هنوز زود است تا درباره تأثیر وضعیت ونزوئلا بر بازار نفت سخن گفت.

 

سخنگوی کاخ کرملین تاکید کرد: مادورو رئیس جمهور مشروع و قانونی ونزوئلا بوده و همچنان هست.‎

 

وی در پاسخ به این سؤال که آیا ونزوئلا تاکنون درخواست کمک از روسیه در بحران داخلی خود کرده است، گفت: تا این لحظه هیچ درخواستی در این زمینه وجود ندارد.

تسنیم

در باره اقتصاد ونزوئلا: گفتگویی با لوئیس انریک گاوازوت

کمبود ارز معتبر برای درک وضعیت کنونی ونزوئلا کلیدی است. زمانی که کشور نمی‌تواند در بازار مبادله داخلی ارز خارجی عرضه کند، کل اقتصاد ضربه می‌خورد ، چون این اقتصادی است که دهه‌ها بر مبنای پول نفت شکل گرفته است. نه تنها در بخش دولتی، بلکه در بخش خصوصی هم چنین است.

ادامه

امریکای لاتین, جهان, مصاحبه و گفتگو, ونزوئلا

آمریکا بخشی از دیپلمات‌های این کشور را از ونزوئلا فرا خواند

به گزارش اسپوتنیک، این مطلب در بیانیه وزارت خارجه آمریکا اعلام شده است. دستور خروج از ونزوئلا به دیپلمات‌هایی مربوط می‌شود که کار آنها خیلی ضروری و فوری محسوب نمی‌شود. خاطرنشان می‌شود امکانات ایالات متحده برای رساندن خدمات اضطراری و فوری به شهروندان خود در ونزوئلا محدود است.

ادامه

امریکا, امریکای لاتین, جهان, خبر, ونزوئلا

حزب کمونیست بریتانیا: حل بحران سیاسی- اقتصادی بریتانیا منوط به خروج از اتحادیهٔ اروپا است!

در هفته‌های اخیر، بریتانیا در یافتن راه‌حلی قانونی برای اجرای نتیجهٔ همه‌پرسی ۲۳ ژوئن سال ۲۰۱۶ در مورد عضویت و ماندن در اتحادیهٔ اروپا با شرایطی بحرانی روبرو بوده است.

ادامه

اتحادیه اروپا, اقتصادی, امریکا, امریکای لاتین, انگلستان, ایران, جهان, سوریه, غرب اروپا, فلسطین, مصاحبه و گفتگو