وال‌استریت‌ ژورنال: کمک آمریکا وضعیت جنگ در اوکراین را تغییر نمی‌دهد

روزنامه وال استریت ژورنال در گزارشی با اشاره به تصویب کمک ۶۰ میلیارد و ۸۰۰ میلیون دلاری آمریکا به اوکراین از سوی کنگره این کشور، تاکید کرد: این کمک وضعیت جنگ در اوکراین را تغییر نمی‌دهد. به گزارش یکشنبه شب ایرنا، در گزارش وال استریت ژورنال آمده است: احتمال اینکه کمک آمریکا بتواند به برتری ... وال‌استریت‌ ژورنال: کمک آمریکا وضعیت جنگ در اوکراین را تغییر نمی‌دهد

ادامه

آمریکا, اسراییل, اوکراین, تایوان, تحریم, تحلیل, جنگ نیابتی, روسیه

درخواست روسیه از شورای امنیت برای بررسی فوری تحریم اسرائیل

نماینده دائم روسیه در سازمان ملل با تأکید بر اینکه تنها راه جلوگیری از گسترش فاجعه در منطقه غزه، برقراری آتش‌بس فوری و گسترده است، از شورای امنیت خواست موضوع تحریم اسرائیل را فوراً بررسی کند و بودجه آژانس آنروا نیز دوباره تأمین شود. به گزارش تسنیم به نقل از خبرگزاری «تاس»، واسیلی نبنزیا، نماینده ... درخواست روسیه از شورای امنیت برای بررسی فوری تحریم اسرائیل

ادامه

اردن, اسراییل, تحریم, جهان, خاورمیانه, خبر, روسیه, سازمان ملل, سوریه, فلسطین, لبنان

نخست وزیر مجارستان رهبری اتحادیه اروپا را به ارعاب و باج گیری سیاسی متهم کرد

ویکتور اوربان، نخست وزیر مجارستان، رهبران اتحادیه اروپا را به ارعاب و باج گیری سیاسی متهم کرد و گفت که آنها باید استعفا دهد زیرا همه پروژه‌های کلیدی خود را به شکست کشانده‌اند. به گزارش اسپوتنیک، اوربان در یک کنفرانس مطبوعاتی، که ویدئو آن در شبکه اجتماعی ایکس منتشر شد، گفت:” اکنون رهبران اتحادیه اروپا ... نخست وزیر مجارستان رهبری اتحادیه اروپا را به ارعاب و باج گیری سیاسی متهم کرد

ادامه

آمریکا, اتحادیه اروپا, بلژیک, تحریم, جهان, خبر, فساد, مجارستان

حزب چپ آلمان هم خواستار تحریم تسلیحاتی علیه اسرائیل شد

مقامات ارشد حزب چپ آلمان هم با توجه به جنایت‌های اسرائیل در نوار غزه و از جمله حمله به یک کاروان امدادرسان که منجر به کشته شدن برخی کارکنان یک سازمان امدادی شده است خواستار تحریم تسلیحاتی علیه اسرائیل شدند. به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از روزنامه “دی ولت” آلمان، بعد از حزب تازه ... حزب چپ آلمان هم خواستار تحریم تسلیحاتی علیه اسرائیل شد

ادامه

اروپای مرکزی, اسراییل, تحریم, جنایات جنگی, جهان, حقوق بشر, زنان, غرب, فلسطین, کودکان, گزارش, لهستان, همبستگی

شی جین‌پینگ در گفتگوی تلفنی با جو بایدن؛ مساله تایوان خط قرمز غیرقابل عبور در روابط چین و آمریکاست

شامگاه دوم آوریل، شی جین‌پینگ رئیس‌جمهوری خلق چین بنا به دعوت رئیس جمهور ایالات متحده با وی گفتگوی تلفنی انجام داد. سران دو کشور درباره روابط چین و آمریکا و موضوعات مورد علاقه مشترک تبادل نظر صریح و عمیق داشتند. به گزارش رادیو بین‌المللی چین: شی جین پینگ در این تماس تلفنی اشاره کرد: نوامبر ... شی جین‌پینگ در گفتگوی تلفنی با جو بایدن؛ مساله تایوان خط قرمز غیرقابل عبور در روابط چین و آمریکاست

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اقتصادی, تایوان, تحریم, جنگ سرد, چین, خبر, شبه جزیره کره, شرق آسیا

آمریکا معافیت‌های هسته‌ای ایران را لغو کرد

مایک پومپئو، وزیر خارجه آمریکا، روز چهارشنبه هفتم خرداد در بیانیه‌ای اعلام کرد که ایالات متحده معافیت‌‌های تحریمی پروژه‌های اتمی ایران مرتبط با توافق هسته‌ای موسوم به برجام را تمدید نخواهد کرد. وی همچنین از تحریم دو مقام اتمی ایران خبر داده است.

 

رویداد۲۴؛ وزیر امور خارجه آمریکا در این بیانیه گفته است: امروز پایان معافیت‌های تحریمی باقی مانده برای پروژه هسته‌ای ایران در چارچوب برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) را اعلام کنم.

 

مایک پومپئو اعلام کرده است که معافیت همکاری در زمینه تغییر کاربری نیروگاه آب سنگین اراک، تدارک سوخت هسته‌ای برای رآکتور تحقیقاتی تهران و انتقال ضایعات و زباله‌های هسته‌ای از ایران به خارج را تمدید نخواهند شد.

 

طبق این گزارش، این تحریم‌های در دوره زمانی ۶۰ روزه باز خواهد گشت و کشور‌های و شرکت‌های فعال در این پروژه‌ها فرصت خواهند داشت تا به همکاری خود پایان دهند.

 

مایک پومپئو در ادامه از تحریم دو مقام هسته‌ای ایران به دلیل نقش آن‌ها در توسعه برنامه هسته‌ای این کشور خبر داده است.

 

طبق این بیانیه امجد سازگار از مسئولان سازمان انرژی اتمی ایران و مدیر اجرایی تولید سانتریفیوژهای‌گازی غنی‌سازی اورانیوم در مقیاس صنعتی است. این گزارش می‌افزاید، امجد سازگار مدیریت نصب سانتریفیوژ‌ها در سایت فردو را به عهده داشته است.

 

در بیانیه وزیر امور خارجه آمریکا آمده است که مجید آقایی در توسعه سانتریفیوژ‌های پیشرفته ایران نقش داشته است.

 

آمریکا اردیبهشت ۹۷ از توافق شش قدرت هسته‌ای با ایران موسوم به، برجام، خارج شد و فروردین پارسال چند محدودیت جدید بر فعالیت‌های هسته‌ای صلح وضع کرد و به دو معافیت خاتمه داد.

 

بر اساس معافیت‌های کنونی که فروردین امسال برای شش ماه تمدید شد، شرکت‌های چینی، روسی و اروپایی می‌توانستند در برخی فعالیت‌های صلح‌آمیز هسته‌ای ایران همکاری کنند.

 

مایک پومپئو تاکید کرده است، معافیت از تحریم ادامه همکاری در نیروگاه بوشهر برای ۹۰ روز تمدید می‌شود.

 

کارشناسان مبارزه با اشاعه تسلیحات هسته‌ای به روزنامه «واشینگتن‌پست» گفته‌اند، گروهی از قانونگذاران آمریکایی به رهبری سناتور تام کاتن و همچنین مایک پومپئو وزیر خارجه آمریکا در تلاشند که فشار‌ها بر ایران را افزایش داده و بقایای امتیازاتی که در دوران ریاست‌جمهوری باراک اوباما در چارچوب برجام به ایران داده شد را نیز از میان بردارند.

 

این روزنامه آمریکایی می‌گوید هنوز معلوم نیست آیا شرکت‌های روسی و چینی با توقف معافیت‌های آمریکا، همکاری با ایران را متوقف خواهند کرد یا نه.

 

بر اساس برجام، غنی‌سازی بالای ۲۰ درصد به مدت ۱۵ سال برای ایران ممنوع شده است، در حالی که سوخت مورد نیاز رآکتور تحقیقاتی اراک با اورانیوم ۲۰ درصد غنی‌سازی شده تهیه می‌شود.

 

کلسی دیونپورت، مدیر مجمع کنترل تسلیحات و سیاست‌های منع اشاعه هسته‌ای، به واشینگتن‌پست می‌گوید توقف معافیت‌ها برای ارسال سوخت ۲۰ درصدی به رآکتور اراک، توجیهی برای جمهوری اسلامی خواهد بود تا درجه غنی‌سازی اورانیوم را از پنج درصد کنونی به ۲۰ درصد افزایش دهد.

 

همچنین کارشناسان به این رسانه گفته‌اند عدم تمدید تغییر کاربری نیروگاه آب سنگین اراک که می‌تواند پلوتونیوم برای ساخت بمب هسته‌ای تولید کند نیز بهانه‌ای برای توقف روند تغییر کاربری نیروگاه و بازگشت به طرح قدیمی نیروگاه آب سنگین به ایران دهد.

لاوروف: اعمال تحریم‌ها در شرایط اپیدمی کرونا، غیرانسانی و محکوم است

وزیر امور خارجه روسیه با اشاره به تلاش برخی کشورهای غربی در سوء‌‌استفاده از همه‌گیری ویروس کرونا برای مجازات دولت‌های نامطلوب از دید آنها، اعمال تحریم‌ها در شرایط کنونی جهان، را کاملاً غیرانسانی و غیرقابل قبول دانست.

ادامه

اتحادیه اروپا, اروپا, امریکا, تحریم, جهان, حقوق بشر, روسیه, ژئوپلیتیک, شرق اروپا

وال استریت ژورنال؛ تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران برای توقف فروش نفت به ونزوئلا صورت گرفته است

روزنامه وال استریت ژورنال افشا کرد که تحریم‌های جدید آمریکا علیه برخی از نهادها و مقامات ایران به امید توقف روند فروش نفت این کشور به ونزوئلا بوده است.

ادامه

اقتصادی, امریکا, امریکای لاتین, ایران, تحریم, جهان, خبر, سازمان ملل