تشدید تنش دیپلماتیک بوگوتا – تل‌آویو؛ پاسخ کلمبیا به‌ عصبانیت اسرائیل

وزارت امور خارجه کلمبیا اظهارات وزیر امور خارجه اسرائیل علیه «گوستاوو پترو» رئیس‌جمهوری این کشور به دنبال حمایت از تصویب آتش‌بس در غزه توسط شورای امنیت سازمان ملل را رد و تاکید کرد: اقدامات علیه غیرنظامیان غزه باید به صورت فوری پایان یابد. به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از خبرگزاری افه، وزارت امور خارجه کلمبیا ... تشدید تنش دیپلماتیک بوگوتا – تل‌آویو؛ پاسخ کلمبیا به‌ عصبانیت اسرائیل

ادامه

آمریکای لاتین, اسراییل, تروریسم, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, سازمان ملل, کلمبیا

بلومبرگ: رییس جمهور افراطی آرژانتین ۷۰ هزار کارمند دولتی را اخراج می‌کند!

بلومبرگ در گزارشی مدعی شد که رییس جمهور آرژانتین قصد دارد تا ۷۰ هزار کارمند دولتی را اخراج کند. به گزارش خبرگزاری مهر، شبکه تلویزیونی بلومبرگ در گزارشی مدعی شد که خاویر میلی، رییس جمهور آرژانتین در اقدامی دیگر با هدف نمایش رویکرد افراطی‌اش که خود آن را «اره برقی» خوانده است، قصد دارد تا ... بلومبرگ: رییس جمهور افراطی آرژانتین ۷۰ هزار کارمند دولتی را اخراج می‌کند!

ادامه

آرژانتین, آمریکای لاتین, اتحادیه اروپا, جهان, فساد, کارگری, نئولیبرالیسم

کلمبیا: اگر به قطعنامه شورای امنیت عمل نشود، کشورها باید روابط خود با اسرائیل را قطع کنند

گوستاوو پترو، رئیس‌جمهور کلمبیا از جامعه بین‌الملل خواست در صورت عدم رعایت قطعنامه آتش‌بس در غزه توسط اسرائیل، روابط دیپلماتیک با این رژیم را قطع کند. به گزارش دوشنبه شب ایرنا از “آناتولی”, پترو پس از رای گیری قطعنامه در شورای امنیت سازمان ملل در حساب کاربری خود در رسانه اجتماعی ایکس نوشت: سرانجام قطعنامه ... کلمبیا: اگر به قطعنامه شورای امنیت عمل نشود، کشورها باید روابط خود با اسرائیل را قطع کنند

ادامه

آمریکا, آمریکای لاتین, اسراییل, تروریسم, روسیه, سازمان ملل, فلسطین, کلمبیا

دیوان بین‌المللی دادگستری به شکایت نیکاراگوئه از آلمان رسیدگی می‌کند

دیوان بین‌المللی دادگستری جمعه اعلام کرد که روزهای ۸ و ۹ آوریل (۲۰ و ۲۱ فروردین ۱۴۰۳) به شکایت نیکاراگوئه از آلمان به اتهام حمایت از نسل‌کشی در نوار غزه رسیدگی می‌کند. به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، نیکاراگوئه از آلمان به دلیل حمایت مالی و نظامی از اسرائیل، قطع کمک‌های مالی به ... دیوان بین‌المللی دادگستری به شکایت نیکاراگوئه از آلمان رسیدگی می‌کند

ادامه

آفریقای جنوبی, آلمان, آمریکای لاتین, اروپای مرکزی, اسراییل, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, دیوان داوری لاهه, فلسطین, نسل‌کشی, نیکاراگوئه

شکایت ۶۵۰ وکیل شیلیایی از اسرائیل به دیوان کیفری بین‌المللی

شماری از وکلای شیلیایی از اسرائیل به دلیل ارتکاب جنایات جنگی در غزه شکایت کردند. به گزارش خبرگزاری مهر، بیش از ۶۵۰ وکیل شیلیایی شکایتی را علیه اسرائیل و بنیامین نتانیاهو نخست وزیر آن در دیوان کیفری بین‌المللی در لاهه تنظیم کردند. این شکایت به دلیل نسل‌کشی و جنایات ضدبشری اشغالگران اسرائیلی علیه ملت فلسطین ... شکایت ۶۵۰ وکیل شیلیایی از اسرائیل به دیوان کیفری بین‌المللی

ادامه

آمریکای لاتین, اسراییل, خاورمیانه, خبر, دیوان داوری لاهه, شیلی, فلسطین, قضایی

آمریکا شرکت نفت ونزوئلا را تحریم کرد /پشتیبانی گوایدو ازتحریم‌های آمریکا

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، جان بولتون، مشاور امنیت ملی آمریکا و استیون منوچین، وزیر خزانه‌داری این کشور در یک کنفرانس مطبوعاتی از اعمال تحریم علیه شرکت نفت ونزوئلا (پترولئوس دی ونزوئلا) خبر دادند.

 

منوچین در این کنفرانس مطبوعاتی گفت: آمریکا افرادی را که باعث سقوط فاجعه‌بار ونزوئلا شده‌اند، مسئول می‌داند و از ظرفیت‌های اقتصادی و دیپلماتیک خود برای حمایت از خوآن گوآیدو، رئیس‌جمهور موقت، مجمع ملی و تلاش‌های مردم ونزوئلا برای احیای دموکراسی استفاده خواهد کرد.

 

وزیر خزانه‌داری آمریکا اظهار کرد: عوائد ناشی از خرید و فروش نفت ونزوئلا توسط شرکت‌های آمریکایی به یک حساب بلوکه شده منتقل خواهد شد.

 

او اضافه کرد: تحریم شرکت نفت ونزوئلا از قرار گرفتن دارایی‌های این کشور در اختیار مادورو جلوگیری کرده و این سرمایه‌ها را برای مردم ونزوئلا حفظ خواهد کرد.

 

وزیر خزانه‌داری آمریکا گفت: راه رفع تحریم علیه شرکت نفت ونزوئلا، واگذاری اختیارات به رئیس‌جمهوری موقت یا روی کار آمدن دولتی منتخب است.

 

مارکو روبیو، سناتور آمریکایی که از منتقدان مادورو است، از اعمال چنین تحریم‌هایی استقبال کرده است.

 

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، در همین حال، مشاور امنیت ملی آمریکا از ارتش ونزوئلا خواسته که گذار مسالمت‌آمیز قدرت و قرار گرفتن اختیارات در دست گوآیدو را بپذیرد.

 

بولتون گفت: اقدام امروز برای حصول اطمینان از این است که دولت مادورو دیگر به دارایی‌های مردم ونزوئلا دسترسی نداشته باشد.

 

در روزهای گذشته تلاش‌های مخالفان مادورو برای برکنار کردن او افزایش پیدا کرده است. آمریکا و بیش از ۲۰ کشور دیگر خوآن گوآیدو را به عنوان رئیس‌جمهوری موقت ونزوئلا به رسمیت شناخته‌اند.

 

تحریم‌های تازه، سخت‌گیرانه‌ترین مواجهه دولت ترامپ با مادورو توصیف شده است. شرکت نفتی ونزوئلا بزرگترین منبع درآمد ونزوئلا و مالک پالایشگاه نفتی سیتگو در آمریکا است. این پالایشگاه مهم‌ترین دارایی خارجی ونزوئلا عنوان می‌شود.

 

پشتیبانی گوایدو از تحریم‌های آمریکا علیه ونزوئلا

 

رهبر مخالفان ونزوئلا که خود را رییس جمهور این کشور خوانده، اظهار کرد، تحریم‌های آمریکا علیه شرکت نفت دولتی کاراکاس همسو با درخواست قانونگذاران برای “محافظت” از دارایی‌های کشور در خارج است.

 

رهبر اپوزیسیون ونزوئلا که ریاست جمهوری مادورو را به چالش کشیده است، همچنین افزود که با دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا صحبت کرده است.

 

او در گفت‌وگو با سی‌ان‌ان تأیید کرد که با دونالد ترامپ “و رؤسای جمهور دیگری در منطقه” صحبت کرده است.

 

او درباره زمان انجام این گفت‌وگوها و موضوع آن‌ها اطلاعاتی ارائه نکرد و تنها گفت که تمام گفت‌وگوهایش با سران کشورها بر حل و فصل بحران انسانی ونزوئلا و بازگرداندن دموکراسی متمرکز بوده است.

“الکساندر رار” کارشناس آلمانی: اتحادیه اروپا در برخورد با ونزوئلا، دنباله‌روی سیاست آمریکاست

روزنامه «نیزاویسیمایا گازیتا» امروز در تحلیلی نوشته است: “خوان گوایدو” رهبر مخالفان ونزوئلا که خود را رئیس‌جمهوری موقت این کشور اعلام کرده، از مردم ونزوئلا خواسته تا به اعتراضات جدید علیه دولت “نیکلاس مادورو” بپیوندند.

ادامه

اتحادیه اروپا, امریکا, امریکای شمالی, امریکای لاتین, جهان, ونزوئلا

مخالفت عضو پارلمان کانادا، از موضع دولت اوتاوا در حمایت از فرد خواستار کودتای نظامی در ونزوئلا

به گزارش روزنامه کانادایی «فری پرس وینیپگ» ، «نیکی اشتون» پیشتر از دولت کانادا بابت واکنش به تحولات اخیر ونزوئلا و حمایت از «خوان گوایدو» رهبر مخالفان ونزوئلا در مقابل رئیس جمهوری منتخب این کشور «نیکولاس مادورو» انتقاد کرده بود.

ادامه

امریکا, امریکای لاتین, جهان, خبر, کانادا, ونزوئلا