شولتس: اتحادیه اروپا با پول روسیه برای اوکراین سلاح می‌خرد

اولاف شولتس، صدراعظم آلمان گفت سود حاصل از دارایی‌های مسدود شده روسیه در اتحادیه اروپا برای خرید تسلیحات برای اوکراین استفاده خواهد شد. به گزارش ایسنا، بلافاصله پس از آغاز عملیات نظامی روسیه علیه اوکراین در فوریه ۲۰۲۲، کشورهای غربی تقریبا ۳۰۰ میلیارد دلار از وجوه بانک مرکزی روسیه را مسدود کردند. از این مبلغ، ... شولتس: اتحادیه اروپا با پول روسیه برای اوکراین سلاح می‌خرد

ادامه

آلمان, اتحادیه اروپا, اقتصادی, اوکراین, بلژیک, تحریم, جنگ نیابتی, جهان, روسیه, شرق اروپا, فرانسه, گزارش, لهستان, لوکزامبورک, مالت, مجارستان

وزیرخارجه اتریش؛ ۹۵درصد شرکت‌های غربی همچنان درروسیه فعال‌ هستند

وزیر خارجه اتریش اذعان کرد که باوجود خروج بسیاری از شرکت‌های خارجی از روسیه در واکنش به جنگ اوکراین، همچنان تعداد زیادی از شرکت‌های غربی در مسکو فعال هستند. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از گاردین، الکساندر شالنبرگ، وزیر خارجه اتریش می‌گوید که به‌رغم خروج بسیاری از کسب‌وکارهای خارجی از روسیه در واکنش به ... وزیرخارجه اتریش؛ ۹۵درصد شرکت‌های غربی همچنان درروسیه فعال‌ هستند

ادامه

آمریکا, اتریش, اروپای مرکزی, اقتصادی, اوکراین, تحریم, خبر, روسیه, شرق اروپا, غرب

پروژۀ جانشینی خامنه‌ای: بحران بعدی پس از شکست قاطع حکومت ولایی در انتخابات فرمایشی

تحریم وسیع نمایش انتخابات ۱۱ اسفند از جانب اکثریت قاطع مردم و آمار عظیم آرای باطل در صندوق‌های رأی را باید شکست فاحش دیگری برای دیکتاتوری حاکم در برابر رأی واقعی ملت دانست. علی خامنه‌ای، که به‌خوبی به خطر “تهدید” مردم برای “نظام” واقف است، با توجه به شکست فضاحت‌بار رژیم در انتخابات اخیر فقط ... پروژۀ جانشینی خامنه‌ای: بحران بعدی پس از شکست قاطع حکومت ولایی در انتخابات فرمایشی

ادامه

آزادی, استبداد, اسلام سیاسی, ایران, تاریخ, تحریم, حقوق بشر, زنان, سیاسی, غارتگری, مقاله

شیلی، اسرائیل را از بزرگ‌ترین نمایشگاه هوافضای آمریکای لاتین حذف کرد

شیلی، شرکت‌های اسرائیل را از فهرست شرکت‌کنندگان بزرگ‌ترین نمایشگاه هوافضای آمریکای لاتین حذف کرد. به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، وزارت دفاع شیلی چهارشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد: در پی تصمیم دولت شیلی، نمایشگاه بین‌المللی هوا و فضا (FIDAE) که از نهم تا ۱۴ آوریل (۲۱ تا ۲۶ فروردین ۱۴۰۳) برگزار می‌شود، پذیرای ... شیلی، اسرائیل را از بزرگ‌ترین نمایشگاه هوافضای آمریکای لاتین حذف کرد

ادامه

آمریکای لاتین, اسراییل, تحریم, جنایات جنگی, جهان, خاورمیانه, خبر, شیلی, فلسطین, مکزیک

اسرائیل مذاکرات قاهره درباره آتش‌بس غزه را تحریم کرد

در پی مخالفت جنبش حماس با شرط اسرائیل درباره ارائه لیست کامل اسامی اسرای زنده، این رژیم مذاکرات امروز یکشنبه، را درباره آتش‌بس غزه تحریم کرد. به گزارش ایسنا، رسانه‌های اسرائیلی گزارش کردند اسرائیل پس از اینکه جنبش حماس با درخواست این رژیم درباره ارائه لیست کاملی از اسامی اسرای زنده مخالفت کرد، مذاکرات امروز ... اسرائیل مذاکرات قاهره درباره آتش‌بس غزه را تحریم کرد

ادامه

اسراییل, تحریم, جهان, خاورمیانه, خبر, فلسطین, مصر

آمریکا “شبکه ارزی” سپاه پاسداران ایران را تحریم کرد

به گزارش صدای آلمان؛ وزارت خزانه‌داری آمریکا یک “شبکه ارزی” متعلق به سپاه پاسداران ایران را تحریم کرد. به گفته این وزارتخانه، این شبکه میلیون‌ها دلار را به سود سپاه پاسداران تبدیل و قاچاق کرده است.

 

وزارت خزانه‌داری آمریکا روز پنجشنبه (۱۰ آوریل/ ۲۰ اردیبهشت) در بیانیه‌ای اعلام کرد شبکه‌ای متشکل از ۹ فرد و شرکت ایرانی را به فهرست تحریم‌های خود اضافه کرده است. وزیر خزانه‌داری آمریکا گفته است این شبکه با همکاری امارات متحده عربی، به تبدیل و انتقال ارز برای سپاه پاسداران ایران مشغول بوده‌اند.

 

تحریم‌شدگان که ۶ فرد و ۳ شرکت ایرانی هستند در چارچوب مبارزه با تروریسم به فهرست تحریم‌‌های آمریکا افزوده شده‌اند. استیو منوچین، وزیر خزانه‌داری آمریکا می‌گوید این شبکه صدها میلیون دلار را به ارزهای خارجی دیگر تبدیل کرده‌اند. به گفته او، در دسترسی این شبکه به حساب‌های بانکی خارجی، بانک مرکزی ایران نیز همکاری می‌کرده است.

 

مقداد امینی، محمدحسن خدایی، سعید نجف‌پور، مسعود نیکبخت، فواد صالحی محمدرضا خدمتی و شرکت جهان ارس کیش، تعاونی محمدرضا خدمتی و شرکا و صرافی راشد افراد و شرکت‌های تحریم‌شده هستند.

 

وزارت خزانه‌داری آمریکا دارایی‌های این افراد و شرکت‌ها در حوزه قضایی آمریکا را بلوکه و شهروندان آمریکا از مراودات مالی با آن‌ها منع کرده است.

 

بیانیه وزارت خزانه‌داری آمریکا هم‌چنین به شهروندان کشورهای خارجی هشدار داده که در صورت همکاری با این افراد و شرکت‌ها برای نقل و انتقال پول، ممکن است در معرض تحریم‌های آمریکا قرار گیرند.

 

به پیروی از تحریم‌های امریکا، شرکت ایتالیایی «اِنی» خرید نفت از ایران را متوقف می‎کند

مدیر شرکت انی ایتالیا در نشست سالانه این شرکت به سهامدارانش گفت، انی تمام طلب های معوق خود از ایران بابت سرمایه گذاری های سال های گذشته در این کشور را از تهران گرفته و قصدی برای اجرای پروژه جدید در ایران ندارد.

ادامه

اقتصادی, امریکا, ایتالیا, ایران, تحریم, جهان, حقوق بشر, خبر

تحریم‌های تجاری آمریکا ۱۳۰ میلیارد دلار برای کوبا هزینه داشته است

به گزارش رویترز، یک کمیسیون اقتصادی وابسته به سازمان ملل اعلام کرد، تحریم‌های تجاری و مالی غیرمنصفانه آمریکا علیه کوبا بر اقتصاد این کشور در طول حدود ۶۰ سال گذشته ۱۳۰ میلیارد دلار هزینه تحمیل کرده است.

ادامه

امریکا, امریکای لاتین, تحریم, جهان, حقوق بشر, خبر, کوبا

قراردادهای فروش بوئینگ و ایرباس به ایران لغو می‌شوند

به گزارش رویترز، «استیو منوچین» وزیر خزانه داری آمریکا که در جمع خبرنگاران در خصوص نحوه اجرای دستور دونالد ترامپ برای اعمال تحریم های علیه ایران صحبت می کرد، گفت: براساس توافق اصلی (برجام) مجوز فروش هواپیمای تجاری، قطعات و سرویس و خدمات صادر شده بود که این مجوز لغو می شود.

ادامه

امریکا, ایران, تحریم, جهان, خبر

بررسی لایحه تحریم فروش تسلیحات نظامی به ترکیه در کنگره آمریکا

در پیش‌نویس لایحه بودجه دفاعی آمریکا قرار شده است که تا زمانی که پنتاگون گزارش کاملی از روابط نظامی ترکیه با آمریکا ارائه دهد، از فروش هر گونه تجهیزات بزرگ نظامی به ترکیه جلوگیری شود.

ادامه

امریکا, تحریم, ترکیه, جهان, خبر