نیویورک‌تایمز: آمریکا ۱۰۰۰ نظامی را از نیجر خارج می‌کند

روزنامه نیویورک‌تایمز گزارش داد که ایالات متحده ۱۰۰۰ پرسنل نظامی آمریکایی را در ماه‌های آینده از این کشور واقع در غرب آفریقا خارج می‌کند. به گزارش ایسنا، در این گزارش که روز جمعه منتشر شد، آمده است که دولت ایالات متحده به دولت انتقالی نیجر در مورد طرح خود اطلاع داده است. به گزارش روزنامه ... نیویورک‌تایمز: آمریکا ۱۰۰۰ نظامی را از نیجر خارج می‌کند

ادامه

آفریقا, آمریکا, استعمار, تروریسم, خبر, روسیه, غرب آفریقا, فرانسه, نیجر

دیدار و رایزنی مقام ارشد امنیتی روسیه با السیسی درباره تحولات منطقه

رئیس سازمان اطلاعات خارجی روسیه امروز سه‌شنبه، در سفری به مصر با رئیس جمهوری این کشور دیدار و در ارتباط با تحولات منطقه به ویژه بحران غزه گفت وگو کرد. به گزارش ایرنا به نقل از شبکه روسیاالیوم، «سرگئی ناریشکین» رئیس سازمان اطلاعات خارجی روسیه در سفری به قاهره با «عبدالفتاح السیسی» رئیس جمهوری مصر ... دیدار و رایزنی مقام ارشد امنیتی روسیه با السیسی درباره تحولات منطقه

ادامه

افغانستان, امنیتی, اوکراین, تروریسم, خاورمیانه, خبر, روسیه, شمال افریقا, مصر

جدول زمانی خروج آمریکایی‌ها از عراق، محور رایزنی السودانی و لوید آستین

منابع رسانه‌ای از دیدار و رایزنی نخست‌وزیر عراق با وزیر دفاع آمریکا درباره جدول زمانی پایان ماموریت ائتلاف بین‌المللی به اصطلاح «مقابله با داعش» در عراق خبر داده‌اند. به گزارش ایسنا، شبکه المیادین در این باره گزارش داد که «محمد شیاع السودانی» نخست‌وزیر عراق و «لوید آستین» وزیر دفاع آمریکا پیشنهادها درباره جدول زمانی پایان ... جدول زمانی خروج آمریکایی‌ها از عراق، محور رایزنی السودانی و لوید آستین

ادامه

آمریکا, اشغالگری, امنیتی, تروریسم, خاورمیانه, عراق, گزارش

دفاع روسیه و چین از ایران در نشست اضطراری شورای امنیت

نشست اضطراری شورای امنیت درباره حمله ایران به اسرائیل با سخنان نمایندگان کشورهای مختلف برگزار شد. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، نشست اضطراری شورای امنیت درباره حمله ایران به اسرائیل برگزار شد. در این نشست، نماینده روسیه در شورای امنیت تاکید کرد: زمانی که کنسولگری ایران در سوریه بمباران شد هشدار دادیم ... دفاع روسیه و چین از ایران در نشست اضطراری شورای امنیت

ادامه

اسراییل, الجزایر, امریکا, امنیتی, انگلیس, ایران, تروریسم, چین, خاورمیانه, روسیه, ژاپن, سازمان ملل, سوریه, صلح, فرانسه, گزارش

دست رد سخنگوی وزارت امورخارجه روسیه به‌ درخواست سفیر اسرائیل

پس از آنکه «سیمونا هالپرین» سفیر اسرائیل در مسکو گفت که اسرائیل از روسیه انتظار دارد که پاسخ موشکی گسترده ایران به این رژیم را محکوم کند، این اظهارات با واکنش منفی مسکو مواجه شد. به گزارش ایرنا، ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت خارجه روسیه روز یکشنبه خطاب به سفیر اسرائیل نوشت: «سیمونا، به من یادآوری ... دست رد سخنگوی وزارت امورخارجه روسیه به‌ درخواست سفیر اسرائیل

ادامه

اسراییل, اوکراین, ایران, تروریسم, جهان, روسیه, سازمان ملل, سوریه, شرق اروپا

آمریکا رسما نام سپاه پاسداران را در لیست ترویستی خود قرار داد

کاخ سفید در اقدامی خصمانه و مغایر با قوانین بین‌المللی نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را رسما در لیست به اصطلاح تروریستی دولت آمریکا قرار داد.

 

به گزارش خبرگزاری فرانسه، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در یک اقدام غیر قانونی عصر امروز بیانیه‌ای را در این باره امضا کرد.

 

ترامپ در این بیانیه آورده است: “امروز به طور رسمی برنامه دولتم برای تروریستی اعلام کردن نیروهای سپاه پاسداران ایران از جمله نیروهای قدس را ذیل بند ۲۱۹ قانون مهاجرت و تابعیت اعلام می‌کنم. این گام بی‌مانند نشان‌گر آن است که ایران نه‌تنها یکی از حامیان اصلی تروریسم است بلکه فعالیت‌هایی که سپاه پاسداران در آن دخیل است، تروریسم را ترویج و حمایت مالی می‌کند. سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران وسیله اصلی این کشور برای اعمال و حمایت از کمپین جهانی تروریسم است. ”

 

این اقدام غیر قانونی دولت آمریکا در آستانه روز پاسدار در حالی انجام شده که مسئولان کشورمان از جمله محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه نسبت به عواقب چنین کاری هشدار داده‌اند.

 

ظریف در جلسه امروز مجلس با اشاره به اعلام آمریکا مبنی بر گنجاندن نام سپاه در لیست گروه‌های تروریستی، این اقدام آمریکا را محکوم و تاکید کرد چنین اقدامی خطرات زیادی ایجاد می‌کند اگر چه جمهوری اسلامی ایران به دنبال تنش نبوده و نیست ولی چنانچه آمریکا چنین تصمیمی بگیرد ایران نیز عمل متقابل خواهد کرد.

 

ظریف خواستار قرار گرفتن نام نیروهای نظامی آمریکا در غرب آسیا در فهرست تروریستی ایران شد

 

وزیر امور خارجه در نامه‌ای به رئیس جمهور و رئیس شورای عالی امنیت ملی خواستار قرار گرفتن نام نیروهای نظامی آمریکا در منطقه غرب آسیا (سنتکام) در فهرست گروه‌های تروریستی از نظر جمهوری اسلامی ایران شد.

 

سخنگوی وزارت امور خارجه در بیانیه‌ای اعلام کرد: نظر به حمایت پنهان و آشکار نیروهای نظامی آمریکا در منطقه از گروه‌های تروریستی و دخالت مستقیم در انجام فعالیت‌های تروریستی توسط نظامیان آن کشور، دکتر محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان با ارسال نامه‌ای خطاب به دکتر روحانی رئیس شورای عالی امنیت ملی، بر اساس “قانون مقابله با نقض حقوق بشر و اقدامات ماجراجویانه و تروریستی آمریکا در منطقه” مصوب مجلس محترم شورای اسلامی، پیشنهاد کرد شورای عالی امنیت ملی کشورمان نیروهای نظامی آمریکا در منطقه غرب آسیا موسوم به “سنتکام” را در فهرست گروه‌های تروریستی از نظر جمهوری اسلامی ایران قرار دهد.

فرارو

تایم؛ دردسرها و مخاطرات اقدام علیه سپاه برای مقامات و نیروهای آمریکایی

یک نشریه آمریکایی با پرداختن به تأثیرات و پیامدهای اقدام احتمالی آمریکا علیه سپاه پاسداران، آن را اقدامی بی‌سابقه توصیف کرد که می‌تواند دردسرهایی را برای مقامات آمریکایی و خطراتی را نیز برای نیروهای آمریکایی در خاورمیانه به همراه داشته باشد.

ادامه

اسراییل, امریکا, ایران, تروریسم, جهان, خاورمیانه, خبر, سوریه, عراق, قطر, لبنان

آمریکا، بریتانیا و فرانسه تروریست‌ها را به استفاده از مواد شیمیایی ترغیب کرده‌اند

دمشق تاکید کرد که کشورهای آمریکا، بریتانیا و فرانسه سازمان‌های تروریستی را به استفاده از مواد سمی و شیمیایی در خان شیخون، دوما، حلب و روستای الرصیف ترغیب کرده‌اند.

ادامه

امریکا, انگلستان, تروریسم, جهان, خبر, سوریه, شمال غرب آسیا, فرانسه

رویترز: آمریکا دوشنبه سپاه را به عنوان گروه تروریستی معرفی می‌کند

به گزارش عصرایران، دو رسانه آمریکایی و انگلیسی یعنی روزنامه وال استریت ژورنال و خبرگزاری رویترز در خبرهای جداگانه ای به نقل از مقامات آمریکایی که نامی از آنها برده نشد گفتند که وزارت خارجه آمریکا در روز دوشنبه آینده، سپاه پاسداران را به لیست گروه های تروریستی این کشور اضافه خواهد کرد.

ادامه

امریکا, ایران, تحریم, تروریسم, جهان, خبر, سیاسی