مسکو: واشنگتن به دنبال گشودن «جبهه دوم» علیه روسیه در قفقاز جنوبی است

معاون وزیر امور خارجه روسیه نسبت به اهداف واشنگتن برای گشودن «جبهه دوم» علیه روسیه در قفقاز جنوبی هشدار داد. میخائیل گالوزین، معاون وزیر امور خارجه روسیه، نسبت به اهداف واشنگتن برای گشودن «جبهه دوم» علیه روسیه در قفقاز جنوبی هشدار داد و خاطرنشان کرد که ایالات متحده این نیات را برای مدت طولانی داشته ... مسکو: واشنگتن به دنبال گشودن «جبهه دوم» علیه روسیه در قفقاز جنوبی است

ادامه

آذربایجان, اتحاد شوروی, اتحادیه اروپا, ارمنستان, جنگ سرد, جنوب شرق اروپا, روسیه, شرق آسیا, شمال غرب آسیا, صلح, گزارش

درگیری معترضان و پلیس ارمنستان ۳۴ زخمی بر جای گذاشت

وزارت بهداشت ارمنستان اعلام کرد در پی درگیری‌ها مقابل ساختمان‌های دولتی در ایروان دستکم ۳۴ تن زخمی شدند. به گزارش ایرنا به نقل از تاس، دفتر مطبوعاتی وزارت بهداشت ارمنستان سه‌شنبه شب گفت: ۱۶ نفر از زخمی‌ها از اعضای پلیس و ۱۸ تن دیگر غیرنظامی هستند. این درگیری‌ها پس از آن آغاز شد که جمهوری ... درگیری معترضان و پلیس ارمنستان ۳۴ زخمی بر جای گذاشت

ادامه

اتحادیه اروپا, تروریسم, جنوب شرق اروپا, جهان, حقوق بشر, خبر, روسیه, شمال غرب آسیا

آغاز رزمایش ۱۰ روزه آمریکا و ارمنستان

رزمایش مشترک ۱۰ روزه ارمنستان و آمریکا در ۲ مرکز آموزشی در نزدیک ایروان آغاز شد. به گزارش ایرنا به نقل از رویترز، در رزمایش «شریک عقاب» که دوشنبه آغاز شد، ۸۵ سرباز آمریکایی و ۱۷۵ نظامی ارمنستان حضور دارند. هدف از این رزمایش آماده کردن سربازان ارمنستان برای حضور در ماموریت‌های صلحبانی بین‌المللی اعلام ... آغاز رزمایش ۱۰ روزه آمریکا و ارمنستان

ادامه

آذربایجان, آمریکا, ارمنستان, جنوب شرق اروپا, جهان, خبر, روسیه, شمال غرب آسیا, قفقاز

توافق برای بازگشایی گذرگاه لاچین و جاده آغ‌دام و ارسال کمک‌های بشردوستانه به قره‌باغ

مقام‌های قره‌باغ اعلام کردند که توافقی برای ازسرگیری ترانزیت کمک‌های بشردوستانه از طریق گذرگاه لاچین حاصل شده و کمک‌های روسیه از طریق جاده «آغ‌دام» نیز به این منطقه ارسال خواهد شد. به گزارش ایرنا به نقل از آرمن پرس، مرکز اطلاع‌رسانی قره‌باغ شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد: با توجه به بحران انسانی در قره‌باغ-ناگورنو، دولت ... توافق برای بازگشایی گذرگاه لاچین و جاده آغ‌دام و ارسال کمک‌های بشردوستانه به قره‌باغ

ادامه

آذربایجان, ارمنستان, جنوب شرق اروپا, جهان, خبر, روسیه, شمال غرب آسیا, فرانسه, قفقاز

۲ نظامی ارمنستانی کشته و ۳ نیروی جمهوری آذربایجان زخمی شدند

در ادامه تنش‌ها میان ایروان و باکو در قره‌باغ، ۲ نظامی ارمنستانی کشته و ۳ نیروی جمهوری آذربایجان زخمی شدند. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری رویترز، ارمنستان و جمهوری آذربایجان امروز جمعه اعلام کردند که در جریان درگیری ها در امتداد مرز مشترک خود در شمال غربی منطقه قره باغ، متحمل تلفاتی ... ۲ نظامی ارمنستانی کشته و ۳ نیروی جمهوری آذربایجان زخمی شدند

ادامه

آذربایجان, اتحاد شوروی, ارمنستان, جنوب شرق اروپا, جهان, خبر, دیوان بین‌‌المللی لاهه, روسیه, شمال غرب آسیا, هلند

آمریکا دومین قطعنامه پیشنهادی روسیه درباره سوریه را وتو کرد

سومین قطعنامه پیشنهادی به شورای امنیت سازمان ملل که روز سه شنبه از سوی روسیه ارائه شد و خواستار انجام تحقیق سازمان منع سلاح های شیمیایی درباره حادثه دومای سوریه بود، با مخالفت آمریکا و انگلیس تصویب نشد.

 

اعضای شورای امنیت به این قطعنامه ۵ رای موافق، ۴ مخالف و ۶ ممتنع دادند و چون برخی اعضای دائم شورای امنیت به این پیش نویس رای منفی دادند و به این ترتیب این قطعنامه هم به تصویب نرسید.

 

پیش از این، روسیه قطعنامه پیشنهادی آمریکا را وتو کرد و اولین قطعنامه پیشنهادی روسیه هم به تصویب اعضای دائم شورای امنیت نرسید.

 

روسیه در پیش نویس قطعنامه مندرج در سند ۲۰۱۸/۳۲۲ خواستار اعزام بازرسان سازمان منع استفاده از سلاح شیمیایی به دومای سوریه شده است اما کارن پیرس نماینده انگلیس در مخالفت با آن، گفت: در این پیش نویس، عوامل حمله شیمیایی به دومای سوریه شناسایی نمی شوند.

 

وی ادامه داد: به این دلیل م نتوانستیم از این قطعنامه حمایت کنیم، ممکن است آقایان متاسف باشند اما پاسخ آن در دستان روسیه است.

 

چین

 

وو هایتائو معاون نمایندگی چین در سازمان ملل متحد هم از اعزام بازرسان به سوریه برای کشف حقیقت حمایت کرد و گفت: قطعنامه پیشنهادی روسیه با ابراز نگرانی از استفاده از سلاح های شیمیایی در ۷ آوریل در منطقه دومای سوریه، به شدت حملات شیمیایی را محکوم می کند.

 

سوئد

 

اولوف اسکوک نماینده دائم سوئد در سازمان ملل متحد هم که پیشنهاد داده بود برای مشورت بیشتر پیش از رای گیری درباره این قطعنامه، نشستی غیرعلنی و غیررسمی داشته باشند، گفت: ما به قطعنامه روسیه به دلیل آن که شفاف نبود رای ممتنع دادیم.

 

آمریکا

 

نیکی هیلی نماینده آمریکا در سازمان ملل که یکی از مخالفان این قطعنامه بود، امروز را روزی ناامید کننده دانست و گفت: تلاش کرده ام تا ببینم چه چیزی برای روسیه خوب است. من فکر می کنم که آنها بسیار بازی می کنند و ما شاهد آن بودیم که وقتی ما ساز و کار تحقیقاتی را در اختیار داشتیم، می خواستیم تا یافتن گناهکار این ساز و کار ادامه داشته باشد اما آن ها تصمیم گرفتند که نمی خواهیم.

 

وی افزود: آن ها ۶ بار محکومیت اسد برای حملات سلاح های شیمیایی به مردم خود را وتو کردند، بنابراین مهم نیست که چه کاری انجام می دهیم، روسیه ساز خود را می زند و بازی را ادامه خواهد داد و بار دیگر آنها یک قطعنامه شگفت انگیز دیگری را ارائه می دهند.

 

نماینده آمریکا که قطعنامه روسیه را فاقد نکات مهم می دانست، مدعی شد این قطعنامه رژیم اسد را در صندلی راننده قرار می دهد تا معترضان، مامور تحقیق پیدا کند و ما فقط می بایست هر چه دولت در مورد حمله با سلاح شیمیایی را جعلی می داند، اعتماد کنیم .

هیلی تاکید کرد تحقیقات باید به نحوی باشد که از بازرسان معتبر و مستقل استفاده کنند و هرجایی که لازم تشخیص می دهند، باید بروند.

 

هشدار روسیه

 

واسیلی نبنزیا نماینده فدراسیون روسیه در سازمان ملل متحد هم در دفاع از قطعنامه پیشنهادی خود، گفت: در آستانه برخی از وقایع بسیار غم انگیز هستیم و من بار دیگر به صورت جدی از شما خواسته ام که از برنامه هایی که در حال حاضر برای سوریه دارید، جتناب کنید.

 

وی با ابراز تاسف از این که همکاران آمریکایی آنها هیچ گاه تحقیق واقعی انجام نداده اند، گفت: ما متاسفیم که این قطعنامه تصویب نشد، اما امیدوارم به زودی ماموران سازمان منع استفاده از سلاح شیمیایی به سوریه برسند و قادر خواهد بود تا در این باره اظهار نظر کنند.

 

نماینده روسیه در سازمان ملل متحد تاکید کرد: ارتش روسیه و دولت سوریه امنیت این بازرسان را تامین خواهند کرد و امیدوارم که این شک و تردیدها برطرف شود.

ایرنا

 

مسکو: هر موشکی به‌سوریه شلیک شود، ساقط می‌کنیم/ منبع شلیک آن موشک هم هدف مورد اصابت قرار می‌گیرد.

معاون اول کمیته دفاعی سنای روسیه امروز چهارشنبه گفت چنانچه ارتش روسیه در سوریه هدف حمله هوایی احتمالی آمریکا قرار بگیرد فورا واکنش نشان خواهد داد.

ادامه

امریکا, جهان, خبر, روسیه, سوریه, شمال غرب آسیا

نماینده سوریه؛ آمریکا، انگلیس و فرانسه نمی‌خواهند جنگ پایان یابد

وی با نقل قولی از ماهاتما گاندی که گفته بود اگر روزی بین دو ماهی جنگی درگرفت بدانید که آغازگر آن انگلیسی بوده‌ است، افزود: همتای آمریکایی من گفت که امروز تنها یک هیولا در سراسر جهان در دمشق وجود دارد اما من مایلم بگویم که این هیولا آمریکا، انگلیس و فرانسه است.

ادامه

امریکا, انگلستان, جهان, خبر, روسیه, عراق, فرانسه

«آویگدور لیبرمن»: ایران به ما حمله کند «اسد» را می‌کُشیم

لیبرمن در گفت‌وگو با روزنامه «معاریو» مدعی شد اگر ایران بخواهد از طریق سوریه به این رژیم یا منافعش آسیب برساند، دولت سوریه را از روی نقشه محو کرده و خود «بشار اسد» را نیز ازبین خواهند برد.

ادامه

اسراییل, امریکا, ایران, جهان, خبر, سوریه

حمله موشکی قریب الوقوع به سوریه؛ اعلام آماده باش در شرق مدیترانه

کارشناسان مرکز کنترل ترافیک هوایی اروپا اعلام کردند که نیروهای نظامی فرانسه و انگلیس ممکن است ظرف سه روز آینده به یک حمله موشکی قریب الوقوع علیه سوریه دست بزنند.

ادامه

امریکا, انگلستان, جهان, خبر, سوریه, فرانسه

گوترش: اتهام استفاده از سلاح شیمیایی نیازمند تحقیق است

آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل ازگزارشات ارایه شده درباره استفاده از سلاح شیمیایی در سوریه ابراز نگرانی کرد و هرگونه اظهار نظر در این زمنیه را نیازمند تحقیق بی طرفانه، مستقل و حرفه ای دانست.   استفان دوجاریک سخنگوی دبیرکل سازمان ملل روز سه شنبه در نشست خبری خود افزود: دبیر کل از سازمان منع ... گوترش: اتهام استفاده از سلاح شیمیایی نیازمند تحقیق است

ادامه

جهان, خبر, روسیه, سوریه, شمال غرب آسیا