۶۰ نفر از تروریست‌های الشباب در انفجار انبار اسلحه در سومالی کشته شدند

تاکنون رسانه‌های محلی از علت انفجار این انبار اسلحه گزارشی منتشر نکرده‌اند، اما ارتش سومالی عملیاتی برای مقابله با این گروه در جنوب این کشور آغاز کرده است.

ادامه

اتحادیه آفریقا, تروریسم, جهان, حقوق بشر, خبر, سومالی, شرق افریقا

آمریکا دستور خروج برخی از کارکنانش از کشور چاد را صادر کرد

آمریکا از کارکنان دولتی که حضورشان در کشور چاد ضرورتی ندارد خواست تا همزمان با بالا گرفتن درگیری های مسلحانه، این کشور را ترک کنند.

 

به گزارش مهر به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، وزارت خارجه آمریکا از کارمندان دولتی که حضورشان در کشور چاد ضرورتی ندارد، خواست تا در پی بالا گرفتن ناآرامی ها و خطر وقوع درگیری های مسلحانه، این کشور را ترک کنند.

 

این وزارتخانه در بیانیه ای اعلام کرد: گروه های مسلح غیردولتی مستقر در شمال چاد، به سمت جنوب این کشور حرکت کرده و به نظر می‌رسد که راهی پایتخت هستند. با توجه به نزدیکی آنها به شهر «انجامنا» و خطر وقوع خشونت در پایتخت، آن دسته از کارکنان دولتی آمریکا که حضورشان غیرضروری است؛ باید با پروازهای تجاری، این کشور را ترک کنند.

 

سفارت آمریکا در چاد نیز هشدار داد که ممکن است دولت این کشور، پروازهای مسافرتی را لغو و کانال های ارتباطی را مسدود کند حال آنکه سفر به دیگر شهرهای چاد نیز جایز نیست.

 

هفته گذشته نیز، گروه های مسلح «نیرویی برای تغییر» و «کونکورد» مدعی تسخیر پادگان های مستقر در مرزهای شمالی چاد با دو کشور لیبی و نیجر شدند.

 

مردم چاد روز یکشنبه در حالی برای انتخاب رییس جمهوری آینده این کشور پای صندوق‌های رای‌ رفته‌اند که «ادریس دبی» ( Idriss Deby) با پیشینه ۳۰ سال حاکمیت بر چاد با وجود نارضایتی شدید مردمی و انتقاد مخالفان، به تداوم قدرت خود در این کشور ۱۵ میلیون نفری در قاره آفریقا می‌اندیشد.

 

روزنامه «ایندیپندنت» نوشت: رئیس جمهوری چاد پس از ۳۰ سال قدرت به دنبال دور ششم ریاست است. او در تلاش است تا سه دهه حاکمیت خود را تمدید کند و برای ششمین بار در این کشور تولید کننده نفت آفریقای مرکزی که نزدیک به نیم میلیون پناهنده در آن زندگی می‌کنند ، شرکت کند.

 

چاد با وجود منابع نفتی عظیم در پی آنچه که مخالفانش مدیریت نابسامان «ادریس دبی» ( Idriss Deby) بر منابع نفتی این کشور عنوان می‌کنند، یکی از کشورهای با کمترین توسعه یافتگی در جهان به شمار می‌رود. چاد همچنین یکی از بالاترین میزان مرگ و میر مادران در هنگام زایمان در جهان را به خود اختصاص داده و براساس آمار سازمان ملل تنها ۱۴ درصد زنان چاد باسواد هستند.

دیوان عالی کنیا نتایج انتخابات ریاست‌جمهوری را مردود اعلام کرد

دیوان عالی کنیا نتایج انتخابات ریاست‌جمهوری را مردود اعلام کرد   به گزارش  آسوشیتدپرس، دیوان عالی کنیا، امروز – جمعه – اعلام کرد نتایج به‌دست‌آمده در انتخابات ریاست‌جمهوری اخیر این کشور که ماه گذشته میلادی برگزار شده مردود است.   براین اساس، این نهاد قضائی عالی‌رتبه کنیا انتخاب مجدد «اوهورو کنیاتا» رئیس‌جمهوری این کشور در ... دیوان عالی کنیا نتایج انتخابات ریاست‌جمهوری را مردود اعلام کرد

ادامه

جهان, خبر, فساد, کنیا