الجزایر؛ پرونده عضویت کامل فلسطین را بار دیگر به شورای امنیت ارائه خواهیم کرد

به دنبال وتوی پیش نویس عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد توسط آمریکا، الجزایر متعهد شد این پیش نویس را بار دیگر در شورای امنیت مطرح کند. عمار بن جامع سفیر و نماینده دائم الجزایر در سازمان ملل در این باره گفت: امیدواریم بار دیگر زمانی که پیش نویس عضویت فلسطین در سازمان ملل ... الجزایر؛ پرونده عضویت کامل فلسطین را بار دیگر به شورای امنیت ارائه خواهیم کرد

ادامه

آمریکا, الجزایر, جهان, خاورمیانه, خبر, سازمان ملل, فلسطین

ابراز تأسف شدید چین از وتوی درخواست فلسطین برای عضویت در سازمان ملل توسط ایالات متحده

بعد از ظهر پنجشنبه ۱۸ آوریل، ۳۰ فروردین، به وقت محلی، پیش‌نویش قطعنامه «پیشنهاد پذیرش عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد» از سوی ایالات متحده وتو شد و در شورای امنیت سازمان ملل به تصویب نرسید. به گزارش رادیو بی‌المللی چین؛ «فو تسونگ» نماینده دائم چین در سازمان ملل طی سخنرانی خود پس از ... ابراز تأسف شدید چین از وتوی درخواست فلسطین برای عضویت در سازمان ملل توسط ایالات متحده

ادامه

آمریکا, اسراییل, تحلیل, چین, خاورمیانه, سازمان ملل, شرق آسیا, صلح, فلسطین

آمریکا قطعنامه عضویت فلسطین در سازمان ملل را وتو کرد

آمریکا قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد را وتو کرد. در این رأی‌گیری، ۱۲ عضو شورای امنیت به قطعنامه رأی مثبت دادند و آرای انگلیس و سوئیس نیز ممتنع بود. به گزارش ایسنا، آمریکا در جلسه بامداد جمعه شورای امنیت سازمان ملل، قطعنامه پیشنهادی الجزایر که خواستار عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل ... آمریکا قطعنامه عضویت فلسطین در سازمان ملل را وتو کرد

ادامه

آمریکا, اسراییل, انگلیس, جهان, خاورمیانه, خبر, روسیه, سازمان ملل, سوئیس, فلسطین

بامداد جمعه، پدافند هوایی پایگاه هشتم شکاری اصفهان برای رهگیری به کار افتاد و صدای پدافند از سمت شمال شرق اصفهان بگوش رسید + فیلم

حوالی ساعت ۴ جمعه ۳۱ فروردین، پدافند هوایی پایگاه هشتم شکاری اصفهان برای رهگیری به کار افتاد و صدای پدافند از سمت شمال شرق اصفهان بگوش رسید. پایگاه هشتم شکاری نیروی هوایی ارتش در نزدیکی فرودگاه اصفهان و در کنار منطقه قهجاورستان واقع شده است. بررسی میدانی خبرنگار ایرنا نشان می دهد شهر و استان ... بامداد جمعه، پدافند هوایی پایگاه هشتم شکاری اصفهان برای رهگیری به کار افتاد و صدای پدافند از سمت شمال شرق اصفهان بگوش رسید + فیلم

ادامه

آمریکا, اسراییل, ایران, خاورمیانه, خبر, سوریه, عراق, فلسطین, فیلم

ایرلند: اسرائیل انتقام را جایگزین منطق کرده است/ هشدار ایتالیا به اسرائیل: از افزایش تنش‌ها در منطقه خودداری کنید

سیمون هریس نخست وزیر ایرلند بار دیگر بر شناسایی کشور مستقل فلسطین تاکید کرد و گفت که اسرائیل انتقام را جایگزین منطق کرده است. به گزارش ایرنا، هریس سه‌شنبه شب در مصاحبه با سی. ان. ان گفت: در حال حاضر، اقدامات دولت نتانیاهو در رابطه با ایجاد فاجعه انسانی در غزه و تاثیر آن بر ... ایرلند: اسرائیل انتقام را جایگزین منطق کرده است/ هشدار ایتالیا به اسرائیل: از افزایش تنش‌ها در منطقه خودداری کنید

ادامه

اسراییل, ایتالیا, ایرلند, جنوب اروپا, جهان, خاورمیانه, خبر, زنان, غرب اروپا, فلسطین, کودکان

آمریکا در‌ پاسخ به‌حمله موشکی در بغداد؛ به‌صورت قاطع به‌آن پاسخ خواهیم داد!

مرکز فرماندهی ارتش آمریکا که بر خاورمیانه نظارت دارد، انفجار در محوطه خارجی سفارت آمریکا در بغداد را تایید کرد.

 

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری آسوشیتد پرس، مرکز فرماندهی ارتش آمریکا که بر خاورمیانه نظارت دارد انفجار در بیرون از سفارت آمریکا در بغداد را تایید و اعلام کرد که این کشور و دیگر اعضای ائتلاف هیچ تلفاتی را متحمل نشده‌اند.

 

«بیل اوربان» سخنگوی مرکز فرماندهی آمریکا، در بیانیه‌ای اعلام کرد که نیروهای امنیتی عراق مشغول تحقیق درباره حادثه روز گذشته یکشنبه، هستند.

 

یک سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت که «یک موشک موچک» در منطقه بین‌المللی در نزدیکی سفارت ایالات متحده فرود آمده و هیچ آسیب جدی به تاسیسات سفارت این کشور وارد نشده است.

 

این سخنگو در ادامه گفت که چنین حمله‌هایی تحمل نخواهند شد و «به شکلی قاطع» به آن پاسخ خواهد داد. وی با تکرار برخی مواضع بی‌اساس، گفت: «چنانچه این حملات از سوی شبه‌نظامیانی که ایران از آن‌ها حمایت می‌کند یا عناصری از این گروه‌ها صورت گیرد» آمریکا تهران را مسئول خواهد دانست.

 

وزارت امور خارجه آمریکا به حمله موشکی در بغداد به صورت رسمی واکنش نشان داد.

 

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اینترنتی وزارت خارجه آمریکا، وزارت خارجه آمریکا طی بیانیه‌ای به حمله راکتی به منطقه سبز بغداد واکنش نشان داد و در این باره اعلام کرد: «یک راکت با درجه پایین به نزدیکی سفارت آمریکا در بغداد اصابت کرده است؛ هیچ کس آسیب ندیده و خسارتی نیز به ساختمان سفارت و اماکن مربوط به آمریکا وارد نشده است.»

 

وزارت خارجه آمریکا در ادامه بیانیه خود آورده است: «اگر چه کسی آسیب ندیده است اما ما این حادثه را مهم می‌دانیم و همانطور که ما در دو هفته گذشته تاکید کردیم، آمریکا تهدیدات و حمله به هیچ یک از پرسنل یا منافع خود را تحمل نخواهد کرد و به صورت قاطع به آن پاسخ خواهد داد.»

 

این وزارتخانه همچنین اعلام کرد: «اگر هر حمله‌ای از سوی نیروها یا نیروهای نیابتی مورد حمایت ایران صورت بگیرد ما این کشور را مسئول آن می‌دانیم و متقابلا به این حملات پاسخ خواهیم داد. وزیر خارجه کاملا محتاطانه و با تدبیر و با توجه به تهدیدات علیه کارکنان سفارت، به برخی از پرسنل دستور داده بود که عراق را ترک کنند؛ اکنون این کار انجام شده است.»

نیروی دفاعی روسیه حملات جبهه‌ النصره به پایگاه حمیمیم را خنثی کرد

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد گروه تروریستی جبهه‌النصره روز یکشنبه، ۱۹ مه شش خمپاره از منطقه کاهش تنش در ادلب به سمت پایگاه حمیمیم در سوریه شلیک کرد که نیروی هوایی روسیه بدون وارد شدن هیچ‌گونه خسارتی همه آنها را رهگیری کرد.

ادامه

امریکا, ترکیه, تروریسم, جهان, خاورمیانه, خبر, روسیه, سوریه, شمال غرب آسیا

سندرز: امریکا مخاصمه را ترک و عربستان نیز با ایران مذاکره کند

برنی سندرز سناتور دموکرات آمریکا تاکید کرد که برای بازگشت آرامش کامل به خلیج فارس ، آمریکا از رویکرد تخاصمی علیه ایران اجتناب کند و بازیگران منطقه‌ای چون عربستان نیز بجای بدتر کردن اوضاع، راه مذاکره با ایران را پیش بگیرند.

ادامه

امریکا, ایران, جهان, خاورمیانه, خبر, شمال غرب آسیا, عربستان سعودی, یمن