رئیس‌جمهور شیلی جنگ علیه غزه را وحشیانه خواند

رئیس‌جمهور شیلی جنگ جاری اسرائیل در نوار غزه را «وحشیانه» توصیف کرد. به گزارش ایسنا، «گابریل بوریچ» رئیس‌جمهور شیلی در شبکه‌های اجتماعی عکسی از «صابرین» دختر فلسطینی را پس از دست‌ دادن مادر، پدر و خواهر ۴ ساله‌اش در بمباران اسرائیل منتشر کرد. به نقل از آناتولی، بوریچ گفت: «هرگز نباید وحشیگری را که توسط ... رئیس‌جمهور شیلی جنگ علیه غزه را وحشیانه خواند

ادامه

آمریکای لاتین, اسراییل, تحلیل, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, شیلی, فلسطین

هشدار اسپانیا به اسراییل درباره حمله به رفح

وزیر خارجه اسپانیا خواستار استقرار آتش‌بس در غزه و عدم عملیات نظامی اسرائیل در رفح شد. به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ نبود آینده‌ای روشن پیش روی فلسطینیان و ادامه اشغالگری‌های اسرائیل در نهایت منجر به وقوع حمله هفتم اکتبر شد. اکنون برخی کشور‌های اروپایی در تلاش هستند با ایجاد امید در میان فلسطینیان از جمله آینده ... هشدار اسپانیا به اسراییل درباره حمله به رفح

ادامه

اتحادیه اروپا, اروپا, اسپانیا, اسراییل, ایرلند, تروریسم, جنوب اروپا, خاورمیانه, فلسطین, لبنان, مالت

بالاترین مقام اطلاعات نظامی اسرائیل استعفا کرد

یک رسانه اسرائیلی از استعفای رئیس اداره اطلاعات نظامی ارتش اسرائیل به‌دلیل شکست در طوفان الاقصی خبر داد. به گزارش خبرگزاری تسنیم، یک روزنامه اسرائیلی امروز دوشنبه از استعفای آهارون حالیوا، رئیس اداره اطلاعات نظامی ارتش اسرائیل خبر داد. روزنامه یدیعوت آحارانوت دلیل استعفای رئیس بخش اطلاعات نظامی رژیم اسرائیل را شکست در ۷ اکتبر ... بالاترین مقام اطلاعات نظامی اسرائیل استعفا کرد

ادامه

اسراییل, ایران, جهان, خاورمیانه, خبر, سوریه, فلسطین

محمود عباس: وتوی آمریکا علیه فلسطین «ناامیدکننده» و «شرم‌آور» است

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین وتوی آمریکا علیه اعطای عضویت کامل به فلسطین در سازمان ملل متحد را موضعی «ناامیدکننده» خواند. «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین امروز (شنبه) وتوی آمریکا علیه اعطای عضویت کامل به فلسطین در سازمان ملل متحد را موضعی «ناامیدکننده»، «شرم‌آور»، «غیرقابل توجیه» و «غیرمسوولانه» خواند. وی در مصاحبه با خبرگزاری فلسطین ... محمود عباس: وتوی آمریکا علیه فلسطین «ناامیدکننده» و «شرم‌آور» است

ادامه

آمریکا, اسراییل, تجاوز نظامی, تحلیل, تشکیلات خودگردان فلسطین, جهان, خاورمیانه, سازمان ملل, فلسطین, نسل‌کشی

الجزایر؛ پرونده عضویت کامل فلسطین را بار دیگر به شورای امنیت ارائه خواهیم کرد

به دنبال وتوی پیش نویس عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد توسط آمریکا، الجزایر متعهد شد این پیش نویس را بار دیگر در شورای امنیت مطرح کند. عمار بن جامع سفیر و نماینده دائم الجزایر در سازمان ملل در این باره گفت: امیدواریم بار دیگر زمانی که پیش نویس عضویت فلسطین در سازمان ملل ... الجزایر؛ پرونده عضویت کامل فلسطین را بار دیگر به شورای امنیت ارائه خواهیم کرد

ادامه

آمریکا, الجزایر, جهان, خاورمیانه, خبر, سازمان ملل, فلسطین

آمریکا در ورود شرکت های چینی به عراق اختلال ایجاد می کند

«محمد البلداوی» عضو کمیته برنامه ریزی مجلس عراق امروز پنجشنبه، فاش کرد که آمریکا و کشورهای حاشیه خلیج فارس در ورود شرکت های چینی به عراق اختلال ایجاد می‌کنند.

 

توافقنامه اقتصادی عراق و چین که گفته می شود مهم ترین عامل خشم آمریکا علیه دولت «عادل عبدالمهدی» بوده، از اول اکتبر (نهم مهر ۹۸) به اجرا درآمد. در این میان برای نخستین بار در عراق از نقش تخریبی امارات متحده عربی در اجرایی نشدن این توافقنامه نیز پرده برداشته شد.

 

مدیر کل اداره توسعه در وزارت برنامه ریزی عراق پیشتر در اظهاراتی گفت که توافقنامه اقتصادی بین عراق و چین از اول اکتبر ۲۰۱۹ با واریز ۵۰۰ میلیارد دلار به صندوق ویژه ای که برای این منظور دایر شده، در عمل به اجرا در آمده است.

 

«محمد محسن السید» افزود که این مبلغ از محل فروش روزانه ۱۰۰ هزار بشکه نفت عراق و ۱۰ میلیارد دلار آن نیز از محل ضمانت بانک های چینی تامین شده است.

 

همزمان رسانه های عراق تصویری از شهر ساحلی «نخیل» که قرار است بر اساس توافقنامه اقتصادی، چینی ها در سواحل بصره بسازند، منتشر کردند.

 

امارات متحده عربی و برخی کشورهای حوزه فارس با توجه به اهمیت و موقعیت راهبردی شهر ساحلی نخیل پشت پرده تلاش می کنند با ایجاد اختلال از ورود شرکت های چینی در اجرای این پروژه مهم جلوگیری کنند.

 

توافقنامه اقتصادی چین و عراق که خشم شدید آمریکایی ها را برانگیخته به ارزش ۵۰۰ میلیارد دلار در سفر پنج روزه ۲۸ شهریور ۹۸ عادل عبدالمهدی به پکن به امضای دو کشور رسید

.

در همین باره البلداوی به خبرگزاری المعلومه گفت که آمریکا به هیچ وجه ورود شرکت ها یا کارشناسان چین به عراق را بر نمی‌تابد.

 

وی بیان کرد که کشورهای حوزه خلیج فارس تلاش هایی را برای جلوگیری از دستیابی هر شرکت یا مجموعه از چین به منطقه خاورمیانه به ویژه عراق آغاز کرده اند.

 

این نماینده مجلس عراق افزود که با این وجود روابط سیاسی و اقتصادی بین عراق و جمهوری خلق چین همواره در حال افزایش است و همکاری مشترکی در همه زمینه ها میان دو کشور وجود دارد.

 

در همین حال «حسن خلاطی» دیگر نماینده مجلس عراق نیز پیشتر فاش کرده بود که آمریکا از عادل عبدالمهدی نخست وزیر خواسته بود تا وکلایی را برای ابطال توافقنامه اقتصادی با چین تعیین کند اما عبدالمهدی از این کار خودداری کرد.

آمریکا با تعلیق برخی تحریم های ایران موافقت کرد

شبکه تلویزیونی “المیادین” لبنان چهارشنبه شب مدعی شد که آمریکا به سازمان بهداشت جهانی وعده داده است که تحریم‌های ایران را لغو می‌کند.

ادامه

امریکا, ایران, جهان, چین, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, سازمان ملل, صندوق بین‌المللی پول

گاردین؛ انگلیس در حال فشار به آمریکا برای تسهیل تحریم‌ها علیه ایران است

یک نشریه انگلیسی با انتشار گزارشی از فشار دولت لندن بر آمریکا برای تسهیل و کاهش تحریم‌ها علیه ایران همزمان با شیوع کرونا خبر داده است.

ادامه

امریکا, انگلستان, ایران, پاکستان, جهان, خاورمیانه, خبر, روسیه, سوئیس, غرب اروپا