انتقادات تند نماینده کنگره آمریکا در صحن مجلس نمایندگان از اسرائیل

یک نماینده آمریکایی در مجلس نمایندگان این کشور به شدت از سیاست‌های اسرائیل در نوار غزه انتقاد کرد. به گزارش باشگاه خبرنگاران، الکساندر کورتز، نماینده کنگره آمریکا در اعتراض به سیاست‌های اسرائیل گفت: ۱.۱ میلیون انسان بی‌گناه در غزه در معرض خطر قحطی قرار دارند. قحطی‌ای که عامدانه از طریق ممانعت رهبران اسرائیل برای ورود ... انتقادات تند نماینده کنگره آمریکا در صحن مجلس نمایندگان از اسرائیل

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اسراییل, جهان, حقوق بشر, خبر, سازمان ملل, فلسطین, نسل کشی

واشنگتن پست: اوکراین مانند افغانستان تبدیل به شکست سیاست خارجی آمریکا می‌شود

یک روزنامه آمریکایی نوشته است که اوکراین بدون کمک ایالات متحده نمی‌تواند جلوی پیشروی نیروهای روسیه را بگیرد. به گزارش خبرگزاری مهر، روزنامه آمریکایی واشنگتن پست در یادداشتی نوشته است که اوکراین بدون کمک ایالات متحده نمی‌تواند جلوی پیشروی نیروهای روسیه را بگیرد. واشنگتن پست علام کرد که کی‌یف بدون کمک ایالات متحده نمی‌تواند مانع ... واشنگتن پست: اوکراین مانند افغانستان تبدیل به شکست سیاست خارجی آمریکا می‌شود

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اوکراین, تحلیل, جنگ نیابتی, جهان, روسیه, شرق اروپا

ژنرال اسرائیلی: ارتش می‌داند بدون موافقت آمریکا وارد جنگ در رفح نخواهد شد

یک ژنرال اسرائیلی بر عدم ورود ارتش این رزیم به رفح بدون موافقت آمریکا تاکید کرد. به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، یک ژنرال اسرائیلی امروز یکشنبه، تاکید کرد که مقام های ارتش اسرائیل می‌دانند بدون موافقت آمریکا وارد جنگ در شهر رفح در جنوب نوار غزه نخواهند شد. رادیو اسرائیل صبح امروز به ... ژنرال اسرائیلی: ارتش می‌داند بدون موافقت آمریکا وارد جنگ در رفح نخواهد شد

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اسراییل, جهان, خاورمیانه, خبر, فلسطین, گزارش

افسر سابق آمریکا: اوکراین و سیا احتمالا پشت حمله تروریستی در مسکو هستند

«اسکات ریتر» بازرس سابق تسلیحات سازمان ملل که افسر اطلاعاتی سابق آمریکا هم بوده، گفت حمله تروریستی در مسکو شبیه به اقدامات داعش نیست و گمانه‌زنی‌ها را به سوی اوکراین و سازمان سیا سوق داد. به گزارش ایسنا، مقامات روسیه در پی حمله تروریستی در مسکو با اشاره به بیانیه منتسب به داعش که مسؤولیت ... افسر سابق آمریکا: اوکراین و سیا احتمالا پشت حمله تروریستی در مسکو هستند

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اوکراین, تحلیل, تروریسم, جنگ نیابتی, جهان, روسیه, شرق اروپا

روسیه و چین پیش‌نویس قطعنامه آمریکا درباره غزه را وتو کردند/ الجزایر: پیش‌نویس قطعنامه اجازه کشتار غیرنظامیان است

روسیه و چین پیش‌نویس قطعنامه آمریکا درباره غزه را که بند‌های آن به‌ صورت یک‌طرفه به نفع اسرائیل بود، وتو کردند. به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ «واسیلی نبنزیا» نماینده روسیه در سازمان ملل پیش‌نویس قطعنامه پیشنهادی آمریکا درباره غزه را وتو کرد. نبنزیا در سخنرانی خود پیش از رأی‌گیری گفت پیش‌نویس قطعنامه پیشنهادی آمریکا در‌ها را ... روسیه و چین پیش‌نویس قطعنامه آمریکا درباره غزه را وتو کردند/ الجزایر: پیش‌نویس قطعنامه اجازه کشتار غیرنظامیان است

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اسراییل, الجزایر, چین, خاورمیانه, روسیه, سازمان ملل, صلح, فلسطین

آمریکا در تصویب قطعنامه در شورای امنیت برای تمدید تحریم تسلیحاتی ایران ناکام ماند

قطعنامۀ پیشنهادی آمریکا در شورای امنیت برای تمدید تسلیحاتی ایران رای لازم را به دست نیاورد و به تصویب نرسید. این طرح با کسب ١١ رای ممتنع و تنها ٢ رای موافق و نیز ٢ مخالف از تصویب بازماند.

 

به گزارش رادیو فرانسه؛ در پی اعلام نتایج این رای گیری، مایک پمپئو، وزیر امور خارجۀ آمریکا، با انتشار بیانیه‌ای از اینکه «این شورا نتوانسته است کلیۀ مسئولیت‌های خود را به اجرا گذارد، ابراز تاسف کرد و قطعنامۀ پیشنهادی کشور خود را متنی «معقول» توصیف نمود.

 

شورای امنیت روز پنجشنبه پس از دریافت متن تجدید نظر شده قطعنامۀ پیشنهادی آمریکا آنرا به رای گذاشته و از اعضای شورا خواسته بود آراء خود را در مهلتی ٢۴ ساعته اعلام دارند. با اینکه بسیاری از کشورها مخالفت خود را با قطعنامۀ پیشنهادی واشینگتن اعلام کرده بودند، آمریکا خواستار رای گیری در بارۀ آن شد.

 

مایک پمپئو، وزیر امور خارجۀ آمریکا، اندکی پس از اعلام نتیجۀ رای‌گیری با انتشار بیانیه‌ای بر «مسئولیت شورای امنیت سازمان ملل متحد در حفظ صلح و امنیت بین‌المللی» تاکید کرد و نوشت این شورا با رای امروز خود «در انجام این ماموریت اساسی خود شکست خورده» است.

 

وی تاکید کرد که قطعنامۀ شورای امنیت در تحریم تشلیحاتی ایران قدمتی ١٣ ساله داشته و عدم تمدید آن اینک «به اصلی ترین حامی دولتی تروریسم اجازه می‌دهد به خرید و فروش نامحدود سلاح‌های متعارف بپردازد». او تصمیم شورای امنیت را «برای دفاع از صلح و امنیت بین‌المللی غیرقابل توجیه» دانست.

 

مایک پمپئو در بیانیۀ خود یادآوری کرده است که «شورای امینت درخواست‌های مستقیم بسیاری از کشورها در خاورمیانه، از جمله شش کشور عضو شورای همکاری خلیج فارس و اسرائیل را که از اقدامات ایران در خطر دارند» نادیده گرفته است.

 

این بیانیه تاکید می‌کند که آمریکا «تلاش خود دنبال می‌کند تا اطمینان یابد که رژیم تروریستی [ایران] نمی‌تواند آزادانه به خرید و فروش سلاح‌های تهدید کنندۀ خاورمیانه و اروپا بپردازد».

 

تحریم‌های تسلیحاتی شورای امنیت علیه ایران در تاریخ ۱۸ اکتبر ۲۰۲۰ به پایان می‌رسد و ایالات متحده آمریکا که از ماه‌ها پیش در این زمینه هشدار داده و خواستار تمدید این تحریم شده بود.

کرونا میزان ورشکستگی آمریکا را به بالاترین حد ۱۰ساله رساند!

بر اثر آسیب‌های اقتصادی وارد شده به واسطه شیوع ویروس کرونا، تا کنون ۴۲۴شرکت در ایالات متحده اعلام ورشکستگی کرده‌اند که مشابه این وضعیت در سال۲۰۱۰ مشاهده شده بود.

ادامه

اقتصادی, امریکا, امریکای شمالی, جهان, خبر

جنگ سرد آمریکا و چین مسیر جریان‌های انرژی را تغییر می‌دهد

بدتر شدن رابطه بین چین و آمریکا باعث تشویق سیاست‌گذاران چینی به افزایش تلاش برای قطع وابستگی به واردات نفت و گاز و ایجاد منابعی غیر از متحدان آمریکا می‌شود.

ادامه

استرالیا, اقتصادی, امریکا, امریکای شمالی, انگلستان, جنگ سرد, جهان, چین, خاورمیانه, شرق آسیا, مقاله

صدای بلند گام‌های فاشیسم در آمریکا

رها کردن پلیس مخفی آمریکا با لباس‌های استتاری ارتشی در خیابان‌های شهر پورتلند در ایالت اورگِان در روزهای اخیر و انداختن آنها به جان مردم را می‌توان نشانهٔ خوابی دید که دولت ترامپ برای همهٔ مردم آمریکا دیده است.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, تبعیض‌نژادی, جهان, خبر, فاشیسم