حزب چپ آلمان هم خواستار تحریم تسلیحاتی علیه اسرائیل شد

مقامات ارشد حزب چپ آلمان هم با توجه به جنایت‌های اسرائیل در نوار غزه و از جمله حمله به یک کاروان امدادرسان که منجر به کشته شدن برخی کارکنان یک سازمان امدادی شده است خواستار تحریم تسلیحاتی علیه اسرائیل شدند. به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از روزنامه “دی ولت” آلمان، بعد از حزب تازه ... حزب چپ آلمان هم خواستار تحریم تسلیحاتی علیه اسرائیل شد

ادامه

اروپای مرکزی, اسراییل, تحریم, جنایات جنگی, جهان, حقوق بشر, زنان, غرب, فلسطین, کودکان, گزارش, لهستان, همبستگی

شی جین‌پینگ در گفتگوی تلفنی با جو بایدن؛ مساله تایوان خط قرمز غیرقابل عبور در روابط چین و آمریکاست

شامگاه دوم آوریل، شی جین‌پینگ رئیس‌جمهوری خلق چین بنا به دعوت رئیس جمهور ایالات متحده با وی گفتگوی تلفنی انجام داد. سران دو کشور درباره روابط چین و آمریکا و موضوعات مورد علاقه مشترک تبادل نظر صریح و عمیق داشتند. به گزارش رادیو بین‌المللی چین: شی جین پینگ در این تماس تلفنی اشاره کرد: نوامبر ... شی جین‌پینگ در گفتگوی تلفنی با جو بایدن؛ مساله تایوان خط قرمز غیرقابل عبور در روابط چین و آمریکاست

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اقتصادی, تایوان, تحریم, جنگ سرد, چین, خبر, شبه جزیره کره, شرق آسیا

گزارش‌هایی از پیکار و زندگی مردم

افزایش شاخص فلاکت: دستکاریِ رژیم در “آمار”ها واقعیت امر را تغییر نمی‌دهد آغاز سال نو در اوضاع‌واحوال ادامه و تشدید بحران‌های اقتصادی و بدون وجود کورسوی امیدی در چشم‌انداز شرایط کار و زندگی زحمتکشان و بهبود آن، شادی نوروز و طراوت بهار را به‌کام آنها تلخ کرده است. ارزیابی‌های جدید از قرار گرفتن ۳۰ درصد ... گزارش‌هایی از پیکار و زندگی مردم

ادامه

آزادی, استبداد, اقتصادی, تحریم, حقوق بشر, دانشجویی, روزنامه نگاران, زنان, سیاسی, صندوق بین‌المللی پول, فقر, قضایی, کارگری, معلمان, معیشت, مقاله

روسیه قطعنامه شورای امنیت علیه کره شمالی را وتو کرد

روسیه امروز (پنجشنبه) با وتوی قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد، به شکل موثری نظارت هیاتی از کارشناسان این نهاد بر تحریم‌های بین‌المللی علیه کره شمالی را لغو کرد. به گزارش ایرنا، خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش داد: قطعنامه‌ای که با حمایت آمریکا به شورای امنیت پیشنهاد شد برای یکسال دیگر ماموریت این هیات را تمدید می‌کرد ... روسیه قطعنامه شورای امنیت علیه کره شمالی را وتو کرد

ادامه

آمریکا, تحریم, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, روسیه, سازمان ملل, شبه جزیره کره, شرق آسیا, غرب, کره شمالی

مجارستان: ناتو بزودی نیرو به اوکراین اعزام می‌کند

نخست‌وزیر مجارستان افشا کرد که کشورهای غربی احتمالا طی ۲ الی سه ماه آینده نیروهایشان را به اوکراین اعزام کنند. به گزارش ایسنا، جنجال و احتمال اعزام نیروهای غربی به اوکراین از اظهارات ماه گذشته «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه آغاز شد و همچنان پس‌لرزه‌های آن ادامه دارد و طبق آن چیزی که نخست‌وزیر مجارستان می‌گوید ... مجارستان: ناتو بزودی نیرو به اوکراین اعزام می‌کند

ادامه

آلمان, اتحادیه اروپا, اوکراین, تحریم, جنگ سرد, جنگ نیابتی, خبر, روسیه, شرق اروپا, فرانسه, مجارستان

مقابله با تحریم‌های آمریکا در تجارت شرکت‌های اروپایی با ایران بعید است

یکی از کارشناسان برجسته شورای روابط خارجی آلمان معتقد است که آمریکایی‌ها نزدیک‌ترین شریک اروپاییان هستند بنابراین مقابله با تحریم‌های آمریکا در تجارت شرکت‌های اروپایی با ایران بسیار دشوار و بعید است.

 

دکتر “هنینگ ریکه”، مدیر برنامه روابط آتلانتیک – آمریکای شورای روابط خارجی آلمان (DGAP) در بخشی از مصاحبه‌ای با “دویچه وله” آلمان تأکید کرد که توافق هسته‌ای با ایران یکی از بالاترین دستاوردهای دیپلماتیک است که اروپاییان تحت نظارت خود سال‌های طولانی روی آن کار کرده‌اند. این توافق البته دارای نقص‌هایی است اما بهترین توافق ممکن بود که یک رویکرد جدید را در سیاست ایران ارائه می‌داد.

 

ریکه در بخش دیگری از این مصاحبه تصریح کرد که آمریکا تپه‌ای از ویرانی‌ها را بر جا گذاشته است. واشنگتن هیچ ایده بهتری در این باره که چگونه باید با ایران برخورد کرد، ندارد. آمریکا همچنین هیچ ایده‌ای ندارد که چگونه اسرائیل و فلسطین را دوباره باید به هم نزدیک کرد. با این حال من فکر می‌کنم که آمریکایی‌ها در کل نزدیک‌ترین و تنگاتنگ‌ترین شریک اروپاییان هستند. این مسئله به ارتباط دفاعی قدرتمندانه این دو در ناتو و همکاری های اقتصادی تنگاتنگ آن‌ها مرتبط است. اروپا و آمریکا همراه با کانادا قدرتمندترین بلوک تجاری و ائتلاف نظامی دنیا هستند.

 

وی افزود: در برخی موارد از جمله درباره توافق هسته‌ای با ایران که حفظ آن برای اروپاییان خیلی اهمیت دارد تلاش‌هایی برای همکاری با روسیه و چین وجود دارد. ما البته به چین نیاز داریم تا توافق حمایت از آب و هوا یا قرارداد تجارت آزاد را حفظ کنیم.

 

ریکه در ادامه درباره اینکه اتحادیه اروپا چه ابزاری را می‌تواند به کار گیرد تا از شرکت‌های اروپایی که با ایران تجارت انجام می‌دهند، حمایت کند، گفت: اروپا ابزارهای بسیار کمی در این راستا در اختیار دارد. اروپاییان نمی‌توانند شرکت‌های خود را مجبور کنند با ایران همکاری کنند.

 

وی مقابله با تحریم‌های آمریکا در تجارت شرکت‌های اروپایی با ایران را بسیار دشوار ارزیابی کرده و این مسئله را بعید دانست.

 

سران کشورهای اروپایی بعد از خروج آمریکا از برجام همچنان بر حفظ این توافق هسته‌ای تأکید داشته و رایزنی‌هایی را به منظور حفظ آن در پیش گرفته‌اند.

 

اما با توجه به وابستگی اروپا به آمریکا اکثر کارشناسان در موفقیت‌آمیز بودن این تلاش‌های اروپا ابراز تردید کرده‌اند.
تسنیم

طرح‌هایی در کنگره آمریکا برای جلوگیری از تضعیف تحریم‌های ایران توسط اروپا

«واشنگتن‌فری‌بیکن»، از رسانه‌های آمریکایی نزدیک به نومحافظه‌کاران آمریکا گزارش داده نمایندگان کنگره در حال بررسی یک سند سیاست‌گذاری هستند که در آن ساز و کارهای برخورد با کشورهای اروپایی، در صورت تضعیف نظام تحریم‌های آمریکا علیه ایران تشریح شده است.

ادامه

اتحادیه اروپا, امریکا, ایران, تحریم, جهان, خبر

مایک پمپئو، وزیر امور خارجۀ آمریکا، از طرح این کشور برای مهار ایران پرده برداشت

مایک پمپئو، وزیر امور خارجۀ آمریکا، که دقایقی پیش در برابر اعضای اندیشکدۀ «هریتج» سخن می‌گفت از جمهوری اسلامی ایران خواست به فعالیت‌های بی ثبات کنندۀ خود پایان دهد و راه مشارکت واقعی را بروی مردم این کشور بگشاید.

ادامه

امریکا, ایران, تحریم, جهان, خبر

۸ شرکت بزرگ اروپایی مصمم به خروج از ایران شدند

با اعلام تصمیم دونالد ترامپ درباره خروج از برجام و تصمیم او مبنی بر تحریم شرکت‌های اروپایی که با شرکت‌های ایرانی همکاری می‌کنند، شرکت‌های بزرگی چون توتال، انی، زیمنس، ایرباس، آلیانتس، ساگا، دنیلی و مرسک تصمیم گرفتند از ایران خارج شوند.

ادامه

اتحادیه اروپا, اقتصادی, امریکا, ایتالیا, تحریم, جهان, خبر, دانمارک, غرب اروپا, فرانسه, نروژ