اتحاد روسیه و چین علیه آمریکا پس از حمله ایران به اسرائیل

روزنامه فرانسوی لوموند عنوان کرد روسیه و چین که حمله ایران به اسرائیل را محکوم نکرده‌اند، این بحران را فرصتی برای شکاف بین غرب و بقیه جهان می‌دانند. به گزارش ایسنا، به نقل از لوموند، برعکس، در جریان گفت‌وگوی تلفنی روز دوشنبه وانگ یی، وزیر امور خارجه چین و حسین امیرعبداللهیان، همتای ایرانی‌اش، وزیر امور ... اتحاد روسیه و چین علیه آمریکا پس از حمله ایران به اسرائیل

ادامه

اسراییل, ایران, تحلیل, جنگ سرد, جهان, چین, خاورمیانه, روسیه, سوریه, شرق آسیا, شرق اروپا, غرب

چین گزارش انگلیس درباره هنگ کنگ را رد کرد

چین امروز سه‌شنبه، از انگلیس خواست تا از مداخله در امور هنگ کنگ و همدستی با مجرمان و آشوبگرانی که امنیت ملی چین را تضعیف می‌کنند، دست بردارد. به گزارش روز سه شنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری شینهوا، لین جیان سخنگوی وزارت امور خارجه چین در نشستی خبری در پاسخ به سوالی درباره تهمت‌های ... چین گزارش انگلیس درباره هنگ کنگ را رد کرد

ادامه

آزادی, انگلیس, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, شرق آسیا, غرب اروپا, هنگ کنگ

آمریکا و غرب؛ تامین‌کنندگان مالی اقدامات تروریستی علیه روسیه

کمیته تحقیقات روسیه از نقش کشورهای غربی در تامین مالی اقدامات تروریستی در این کشور پرده برداشت. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، روسیه موضوع تامین مالی تروریسم ضد روسی از سوی کشورهای غربی را بررسی می‌کند. کمیته تحقیقات روسیه روز سه‌شنبه اعلام کرد که در پی حمله تروریستی به مسکو، پرونده جنایی ... آمریکا و غرب؛ تامین‌کنندگان مالی اقدامات تروریستی علیه روسیه

ادامه

آمریکا, تروریسم, جنگ سرد, جهان, خبر, روسیه, غرب, ناتو

چین: واشنگتن باید نقش سلاح‌های هسته‌ای را در سیاست امنیت ملی و جمعی کاهش دهد

سخنگوی وزارت خارجه چین درخصوص نقش سلاح‌های هسته‌ای در سیاست امنیت ملی و جمعی آمریکا هشدار داد. ایالات متحده باید نقش سلاح‌های هسته‌ای را در سیاست امنیت ملی و جمعی کاهش دهد. این را مائو نینگ، سخنگوی وزارت خارجه چین در یک نشست خبری اعلام کرد. مائو نینگ گفت: «ایالات متحده و ژاپن باید نگرش ... چین: واشنگتن باید نقش سلاح‌های هسته‌ای را در سیاست امنیت ملی و جمعی کاهش دهد

ادامه

آمریکا, امنیتی, تحلیل, جنگ سرد, جهان, چین, حقوق بشر, خلع سلاح هسته‌ای, ژاپن, شرق آسیا, ناتو

روزنامه ایتالیایی “لا رپوبلیکا”: ناتو در اندیشه ارائه اراضی اوکراین به روسیه

یک روزنامه ایتالیایی به نقل از محافل ناتو از بالا گرفتن بحث‌ها در این ائتلاف نظامی درباره طرح واگذاری سرزمین‌های تحت کنترل روسیه به این کشور و الحاق بقیه این کشور به ائتلاف نظامی غربی به عنوان راه حلی برای پایان جنگ اوکراین خبر داد. به گزارش خبرگزاری تسنیم، بر اساس گزارشی که در روزنامه ... روزنامه ایتالیایی “لا رپوبلیکا”: ناتو در اندیشه ارائه اراضی اوکراین به روسیه

ادامه

آلمان, آمریکا, اتحاد شوروی, اوکراین, ایتالیا, جنگ سرد, جنگ نیابتی, جهان, روسیه, شرق اروپا, گزارش

آمریکا خواستار حضور تایوان در نشست سازمان بهداشت جهانی شد

آمریکا در اقدامی جدید علیه چین، خواستار دعوت از تایوان برای حضور در نشست سازمان بهداشت جهانی شد.

 

به گزارش مهر به نقل از ژاپن تایمز، آمریکا از سازمان بهداشت جهانی خواسته از تایوان دعوت کند تا به عنوان عضو ناظر در نشست آتی این سازمان شرکت کند.

 

در همین رابطه «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا، در اظهاراتی گفت: محروم بودن دائمی تایوان از حضور در نشست های سازمان بهداشت جهانی، هیچ توجیهی ندارد.

 

سازمان بهداشت جهانی نیز در واکنش به این اظهارات اعلام کرده که دعوت از تایوان موضوعی است که باید تمامی اعضای این سازمان درباره آن نظر بدهند.

 

این اقدام آمریکا بدون شک با واکنش منفی چین همراه خواهد شد.

 

به گزارش مهر، تایوان یکی از اهرم های آمریکا برای فشار بر چین است و واشنگتن تلاش می‌کند تا با افزایش روابط خود با تایوان، چین را در تنگنا قرار دهد.

 

در همین رابطه چین پیشتر به ایالات متحده هشدار داده بود که بازی با آتش بر سر تایوان را متوقف کند.

 

تایوان یکی از مهمترین عوامل ایجاد تنش میان چین و آمریکا محسوب می‌شود و پکن بارها هشدار داده که در صورت نیاز، برای تقویت قدرت حاکمیت خود بر این جزیره، از قوه قهریه استفاده خواهد کرد.

 

دولت چین بر “کشور واحد چین” که هنگ کنگ، ماکائو و تایوان را هم جزیی از آن می‌داند، تاکید می‌ورزد و واشنگتن هم این خواست پکن را در سال ۱۹۷۹ به رسمیت شناخته است. در ۳۸ سال گذشته هیچ رئیس‌جمهور آمریکایی اصل “کشور واحد چین” را نقض نکرده است. فقط از دولت ترامپ این اصل به عنوان استفاده تبلیغاتی در جنگ سرد جهت تضعیف دولت چین به کار می‌رود.

ابراز نگرانی فرمانده آمریکایی از حضور چین در اقیانوس اطلس

«استفن تاون‌سِند»فرمانده نیروهای آمریکایی در آفریقا درخصوص احداث پایگاه نیروی دریایی در سواحل اقیانوس اطلس توسط چین ابراز نگرانی کرد.

ادامه

افریقا, افغانستان, امریکا, امریکای شمالی, تروریسم, جنگ سرد, جهان, جیبوتی, خبر, روسیه, شرق آسیا

ژنرال آمریکایی؛ چین و روسیه می‌توانند ماهواره‌های آمریکا را مختل کنند

یک فرمانده نیروی فضایی آمریکا گفت، روسیه و چین مجهز به سلاح‌هایی هستند که قادر است ماهواره‌های آمریکا را مختل کرده و حسگرهای نوری ماهواره‌ها را کور کند.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, روسیه, شرق آسیا, شرق اروپا