هآرتص: اسرائیل قصد تجزیه غزه را دارد

بنا به گزارش هآرتص، اسرائیل قصد دارد با ایجاد منطقه حائل و کریدور مناطق شمالی نوار غزه را از دیگر بخش‌های این باریکه جدا سازد. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه الجزیره، هآرتص در ادامه جنایت‌های خود در نوار غزه، به دنبال جداسازی شمال این باریکه از مناطق مرکزی و جنوبی آن است. ... هآرتص: اسرائیل قصد تجزیه غزه را دارد

ادامه

اسراییل, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, فلسطین

تشدید تنش دیپلماتیک بوگوتا – تل‌آویو؛ پاسخ کلمبیا به‌ عصبانیت اسرائیل

وزارت امور خارجه کلمبیا اظهارات وزیر امور خارجه اسرائیل علیه «گوستاوو پترو» رئیس‌جمهوری این کشور به دنبال حمایت از تصویب آتش‌بس در غزه توسط شورای امنیت سازمان ملل را رد و تاکید کرد: اقدامات علیه غیرنظامیان غزه باید به صورت فوری پایان یابد. به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از خبرگزاری افه، وزارت امور خارجه کلمبیا ... تشدید تنش دیپلماتیک بوگوتا – تل‌آویو؛ پاسخ کلمبیا به‌ عصبانیت اسرائیل

ادامه

آمریکای لاتین, اسراییل, تروریسم, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, سازمان ملل, کلمبیا

وال‌استریت‌ژورنال: آمریکا در پشت‌پرده با عملیات اسرائیل در رفح موافق است

رسانه آمریکایی نوشته ایالات متحده برخلاف مخالفت ظاهری با حمله اسرائیل در رفح اما در پشت‌پرده به‌دنبال توقف آن نیست بلکه در حال سروشکل‌دادن به حمله است. به گزارش ایسنا، در دو روز نشست و مذاکره میان «یوآو گالانت» وزیر جنگ اسرائیل با مقام‌های ارشد آمریکایی در کاخ سفید و پنتاگون درباره عملیات برنامه‌ریزی‌شده در ... وال‌استریت‌ژورنال: آمریکا در پشت‌پرده با عملیات اسرائیل در رفح موافق است

ادامه

آمریکا, اسراییل, جهان, خاورمیانه, فلسطین, گزارش, مصر

مسکو: چرا داعش فقط به دشمنان آمریکا حمله می‌کند؟

سخنگوی وزارت خارجه روسیه نوشت «پروپاگانداهای آمریکایی با این ادعا که حمله تروریستی جمعه مسکو توسط داعش انجام شده، خودشان را به تله انداخته‌اند. همین‌طور مشخص است که چرا آن‌ها این کار را انجام می‌دهند. مشخص است؛ چون آنها راه دیگری ندارند». به گزارش ایسنا، «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه می‌گوید شواهد مستقیم و ... مسکو: چرا داعش فقط به دشمنان آمریکا حمله می‌کند؟

ادامه

آمریکا, افغانستان, اوکراین, تروریسم, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, روسیه, سوریه, شرق اروپا, عراق, غرب, مقاله

در جدیدٔترین گزارش سازمان ملل، اسرائیل به نسل‌کشی درغزه متهم شد

در گزارش گزارشگر ویژه سازمان ملل که قرار است امروز به شورای حقوق بشر ارائه شود، تأکید شده است که دلایل منطقی زیادی برای اثبات نسل‌کشی اسرائیل در نوار غزه وجود دارد. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، خبرگزاری فرانسه گزارش داد که گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور حقوق بشر در سرزمین‌های ... در جدیدٔترین گزارش سازمان ملل، اسرائیل به نسل‌کشی درغزه متهم شد

ادامه

آمریکا, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, سازمان ملل, فلسطین, نسل‌کشی

آمریکا حدود۳۵۰ میلیارد دلار از درآمد‌های نفتی عراق را به خارج قاچاق کرد

بنا بر گزارش المنار، آمریکا طی سال‌های سلطه بر عراق حدود ۳۵۰ میلیارد دلار از درآمد‌های نفتی عراق را به خارج از این کشور قاچاق کرده است.

 

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی المنار، در دوران اشغالگری آمریکا بر عراق حدود ۳۵۰ میلیارد دلار از درآمد‌های نفتی این کشور به خارج از عراق قاچاق شد و به تعبیری از بین رفت، اما بغداد این روز‌ها برای بازگرداندن این میزان از درآمد نفتی به کشور تلاش می‌کند.

 

عراق پس از بازگشت آرامش و ثبات، در اندیشه بازگرداندن درآمد حاصل از آن بخش از محموله‌های نفتی به کشور است که در طول هفده سال از عراق خارج شد و دیگر بازنگشت. مبلغ تضییع شده در این سال‌ها بیش از ۳۵۰ میلیارد دلار اعلام شده که بخش عظیمی از آن در دوران اشغالگری آمریکا بر عراق بوده است.

 

رحیم الدراجی، عضو کمیسیون مالی پارلمان عراق می‌گوید: براساس گزارش‌های موجود، اموال قاچاق شده به خارج از عراق به ۳۵۰ میلیارد دلار می‌رسد. همچنین برخی گزارش‌ها این میزان را ۴۵۰ میلیارد دلار اعلام می‌کنند. براساس این گزارش‌ها حدود ۳۶۰ میلیارد دلار از سال‌های ۲۰۰۳ تا ۲۰۱۴ و ۹۰ میلیارد دیگر در سال‌های ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۸ به خارج از عراق قاچاق شده است.

 

صباح الساعدی، رئیس جنبش اصلاح و تغییر عراق به المنار گفت: از تریبون شما از دولت عراق می‌خواهم با توجه به دلایل و مستنداتی که در اختیارشان قرار می‌دهیم و همچنین با توجه به اعترافات مافیای فساد در کمیسیون مبارزه با فساد، افرادی را که در این کار نقش داشته اند، بازداشت کند تا این پرونده به جایی برسد. اشغالگران عراق را ویران کردند. پل برمرِ ملعون بود که روند فساد را در کشور بنا نهاد و بذر فساد را در کشور کاشت.

 

کمیته مبارزه با فساد‌های مالی در عراق در حال بررسی و ردیابی پول‌هایی است که با این روش از کشور خارج و در بانک‌های خارجی سپرده گذاری شد. این کمیته همچنین در پی آن است تا افراد و نهاد‌هایی را که در این پرونده نقش داشتند، تحت پیگرد قرار دهد، ماموریتی که دشوار به نظر می‌رسد، اما ناممکن نیست. عراق در این زمینه خواستار حمایت‌های بین‌المللی شده است و تلاش‌هایش تنها برای پیگیری اموالی نیست که پس از سال ۲۰۰۳ از کشور خارج شده است بلکه پیگیری اموالی نیز رصد و پیگیری می‌شود که در دوران رژیم صدام از کشور خارج شده بود.

 

کمال محمد کارشناس اقتصادی به المنار گفت: اموال هنگفتی در این دوره و حتی دوران قبل از “سقوط صدام” یعنی قبل از سال ۲۰۰۳ از کشور خارج شده است. حتی نظام حاکم بر عراق اموال را به خارج از کشور قاچاق و به صورت گسترده در بانک‌های خارجی و بانک‌های عربی سپرده گذاری می‌کرد,.

 

چون در دوارن اشغالگری، نظارتی بر فعالیت نهاد‌های دولتی نبود. همین امر موجب بحران در حوزه مالی و سرقت اموال می‌شد. امروز دولت عراق تلاش می‌کند با حسابرسی از افراد، نهاد‌ها و مراکزی که در این پرونده نقشی داشته‌اند، موضوع را بررسی کند، به این دلیل که این کار در حمایت از اقتصاد کشور بسیار اثر گذار است. کمیسیون‌ها و کمیته‌های دولتی مربوط نیز سعی می‌کنند هفده میلیارد دلار از پولی را که در دوران حاکمیت پل برمر بر عراق، سرقت شده بود، ردیابی کنند. این پول برای بازسازی کشور اختصاص یافته بود، اما در ادامه مبلغ مذکور گم شد و بر اساس گزارش کمیسیون مبارزه با فساد پارلمان عراق، دلایل و مستندات نشان می‌دهد شرکت‌های آمریکایی این پول را از عراق خارج کرده‌اند.

رئیس‌جمهوری کوبا؛ هرجا ایالات متحده مداخله کرده بی‌ثباتی، مرگ‌ وسختی‌ها افزایش یافته

رئیس جمهوری کوبا در پیام ویدئویی از پیش ضبط شده برای مجمع عمومی سازمان ملل گفت، پیامدهای کرونا نشان داد که سازمان ملل بیش از پیش اهمیت دارد آن هم در زمانیکه همکاری بین‌المللی کافی نیست و فرمول‌های نئو لیبرال ظرفیت‌های کشورها را برای رسیدگی به نیازهای جمعیتی کم کرده است.

ادامه

افغانستان, امریکا, امریکای لاتین, ایران, تحریم, تحلیل, تروریسم, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, سازمان ملل, سوریه, کره شمالی, کلمبیا, کوبا, مداخله خارجی, نئولیبرالیسم

مقداد: به دلیل تحریم‌ها ما داروهای اصلی بیماران سرطانی را نداریم همین‌طور داروهای کرونا را

وزیر خارجه سوریه اعلام کرد، دمشق حضور ترکیه در سوریه را نوعی اشغالگری می‌داند.

ادامه

امریکا, تجاوز نظامی, تحریم, تحلیل, ترکیه, تروریسم, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, سازمان ملل, سوریه

تأکید سخنگوی ائتلاف آمریکایی به ادامه حضور در عراق

«واین مارتو» سخنگوی ائتلاف آمریکایی، امروز سه شنبه، در صفحه توئیتر خود نوشت که این ائتلاف به نقش مستشاری خود در عراق ادامه خواهد داد.

ادامه

اروپا, افریقا, امریکا, ایران, تحلیل, جهان, چین, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, دخالت نظامی, سوریه, عراق

سازمان ملل ؛ ۷ میلیون و ۶۰۰ هزار یمنی از سوء تغذیه رنج می‌برند

دفتر نمایندگی هماهنگ کننده امور بشردوستانه سازمان ملل متحد در یمن در بیانیه‌ای اعلام کرد، ۷ میلیون و ۶۰۰ هزار یمنی از سوء تغذیه رنج می‌برند.

ادامه

امریکا, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, سازمان بهداشت جهانی, سازمان ملل, عربستان سعودی, گزارش, یمن