سفیر پیشین آمریکا در کوبا به ۱۵سال زندان محکوم شد

«ویکتور مانوئل روچا» سفیر پیشین آمریکا در هاوانا به اتهام چهار دهه جاسوسی برای کوبا به ۱۵سال زندان محکوم شد. به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، «بث بلوم» قاضی دادگاه فدرال در میامی روز جمعه پس از یک جلسه سه ساعت و نیمه به روچا گفت که «حداکثر مجازات» را برای وی تعیین ... سفیر پیشین آمریکا در کوبا به ۱۵سال زندان محکوم شد

ادامه

آرژانتین, آمریکا, آمریکای شمالی, آمریکای لاتین, بولیوی, جهان, خبر, کوبا

درخواست بلینکن از چین درباره حمله اسرائیل به کنسولگری ایران در دمشق

سخنگوی وزارت امور خارجه چین اعلام کرد که وزیر امور خارجه این کشور در پاسخ به درخواست همتای آمریکایی خود برای استفاده از نفوذ خود به منظور منصرف کردن ایران از پاسخ به حمله اسرائیل به ساختمان کنسولگری سفارت ایران در دمشق، خواستار احترام به استقلال و حاکمیت ایران و ایفای نقش سازنده آمریکا در ... درخواست بلینکن از چین درباره حمله اسرائیل به کنسولگری ایران در دمشق

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اروپا, ترکیه, چین, خاورمیانه, سوریه, شرق آسیا, عربستان سعودی, غرب آسیا, گزارش

ورود مربیان نظامی و پدافند هوایی روسیه به نیجر

منابع خبری بامداد جمعه از استقرار مربیان نظامی و پدافند هوایی روسیه در نیجر در پی لغو توافق نظامی این کشور با آمریکا، خبر دادند. به گزارش ایرنا از خبرگزاری رویترز، تلویزیون دولتی نیجر گزارش داد که مربیان نظامی روسیه با یک هواپیمای حامل تجهیزات نظامی وارد این کشور شدند. بر اساس این گزارش، در ... ورود مربیان نظامی و پدافند هوایی روسیه به نیجر

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, تروریسم, جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا, غرب آفریقا, غرب اروپا, فرانسه, نیجر

توافق نظامی آمریکا و ژاپن با هدف مقابله با چین

نخست‌وزیر ژاپن در جریان سفر به واشنگتن و دیدار با رئیس‌جمهور آمریکا طی بیانیه‌ای مشترک «عصر جدیدی از همکاری نظامی» را با هدف مقابله با چین اعلام کردند. به گزارش ایسنا، رئیس جمهور آمریکا روز چهارشنبه با نخست وزیر ژاپن در کاخ سفید دیدار کرد و در اظهاراتی روابط دو کشور را «غیر قابل شکست» ... توافق نظامی آمریکا و ژاپن با هدف مقابله با چین

ادامه

آسیا-اقیانوسیه, آمریکا, آمریکای شمالی, استرالیا, اقتصادی, اقیانوسیه, انگلیس, تایوان, جنگ سرد, چین, روسیه, ژاپن, شرق آسیا, فیلیپین, گزارش

بایدن: درخواست استرالیا برای توقف پیگرد قانونی جولیان آسانژ را بررسی می‌کنیم

جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا روز چهارشنبه به خبرنگاران گفت که در حال بررسی درخواست استرالیا از آمریکا برای توقف پیگرد قانونی جولیان آسانژ، بنیانگذار ویکی لیکس است. به گزارش چهارشنبه شب ایرنا از “اسپوتنیک”, بایدن در پاسخ به سوالی درباره درخواست استرالیا مبنی بر پایان دادن به پیگرد قانونی آسانژ توسط دولت آمریکا گفت: ما ... بایدن: درخواست استرالیا برای توقف پیگرد قانونی جولیان آسانژ را بررسی می‌کنیم

ادامه

آزادی, آزادی‌های دموکراتیک, آمریکا, آمریکای شمالی, استرالیا, افغانستان, اقیانوسیه, انگلیس, جهان, حقوق بشر, عراق, ویکی‌لیکس

آمریکا تحریم‌های جدیدی علیه دیوان بین‌المللی کیفری وضع کرد

وزیر خارجه آمریکا در اقدامی یکجانبه، نهاد بین‌المللی دیوان کیفری لاهه را به خاطر پیگیری جنایات جنگی سربازان آمریکایی و اشغالگران بیت‌المقدس، تحت تحریم قرار داد.

 

مایک پمپئو روز پنج‌شنبه در نشست خبری مشترک با مارک اسپر وزیر دفاع، بیل بار وزیر دادگستری آمریکا و رابرت اوبراین مشاور امنیت ملی ترامپ، این مطلب را مطرح کرد.

 

وی با یادآوری اعلامیه نوامبر ۲۰۱۷ دیوان بین‌المللی کیفری برای تعقیب سربازان آمریکایی که در افغانستان مرتکب جنایت جنگی شده بودند، افزود: این پیگرد برای عدالت نبود بلکه پیگرد آمریکا بود.

 

وزیر خارجه آمریکا ادامه داد: دیوان بین‌المللی کیفری نمی‌تواند آمریکایی‌ها را تحت پیگرد قرار دهد و آنها را بازداشت کند. آمریکا عضو این دادگاه نیست و اگر این دیوان فرایندی را دنبال کند، در واقع این فرایند را مسخره کرده است.

 

پمپئو هرگونه تحقیق درباره آمریکایی‌ها را محکوم کرد و گفت: ما مسئولیت خود را در قبال این اقدامات با محکوم کردن این دادگاه، تعلیق همکاری با آن و اعمال محدودیت ویزا برای دست‌اندکاران آن، انجام دادیم.

 

وی با ابراز خرسندی از انتقاداتی که انگلیس، آلمان و ژاپن نسبت به این دادگاه داشته‌اند، از درخواست آنها برای اصلاح دیوان بین‌المللی کیفری قدردانی کرد.

 

وزیر خارجه ترامپ تاکید کرد دیوان بین‌المللی کیفری باید مسیر درست را با از بین‌بردن این تحقیق در پیش بگیرد همانگونه که آخرین نشست پیش از دادگاه به اتفاق خواستار پایان دادن به این تحقیقات شده بودند.

 

پمپئو با رد اقدامات این دادگاه برای تحقیق علیه سربازان آمریکایی که از ماه مارس آغاز شده است، خطاب به متحدان خود گفت: ممکن است شما به ویژه متحدان ناتو که در کنار ما علیه تروریسم در افغانستان جنگیدند، (متهم) بعدی باشید.

 

وی همچنین از تهدید دیوان بین‌المللی کیفری علیه اسرائیل هم ابراز نگرانی کرد و گفت: این دیوان گفته است که علیه اسرائیل به اتهام جنایت جنگی در کرانه باختری و غزه در حال تحقیق است.

 

وزیر خارجه ترامپ که این روزها به وزیر نفرت هم مشهور شده است، با تمجید از آنچه که سیستم تنومند مدنیت و قانونی نیروی مسلح رژیم صهیونیستی نامید، اقدام دیوان بین‌المللی کیفری را به سیاسی‌کاری علیه این رژیم متهم کرد.

 

پمپئو این اقدام دیوان را تمسخر عدالت خواند و افزود: بیش از ۳۰۰ عضو کنگره اعم از جمهویخواه و دموکرات در نامه‌ای به من خواستار حمایت از اسرائیل در برابر حمله غیرقانونی و سیاسی دیوان کیفری شده‌اند.

 

وی به دیوان هشدار داد هرگونه تهدید علیه متحدان آمریکا به منزله به خطر انداختن خود آمریکایی‌ها است.

 

وزیر خارجه ترامپ به همین دلیل اقدام دولت خود را مقابله به مثل خواند و ادامه داد: ما مجازیم تحریم‌های اقتصادی علیه مقامات دیوان بین‌المللی کیفری وضع کنیم که به طور مستقیم در تحقیق علیه نیروهای آمریکایی یا متحدان آن دخیل بوده‌اند و کسانی که از این اقدامات حمایت کرده‌اند.

 

پمپئو  اضافه کرد: اعمال تحریم علیه افراد و نهادها ممکن است نسبت به هر پرونده‌ای متفاوت باشد.

 

وی همچنین به اعمال محدودیت بیشتر صدور ویزای آمریکا علیه مقامات و کارکنان دیوان بین‌المللی کیفری هم اشاره کرد و گفت: این محدودیت علیه کسانی است که به طور مستقیم در این تحقیقات دخالت داشته‌اند که می‌تواند به خانواده‌های آنها هم گسترش یابد.

 

وزیر خارجه ترامپ افزود: نمی‌توانیم اجازه دهیم اعضای دیوان بین‌المللی کیفری و خانواده‌های آنها به خاک آمریکا وارد شوند و از آزادی‌های اینجا بهره‌مند شوند و در همان حال نیروهای این کشور را تحت تعقیب قضایی قرار دهند.

دفاع روسیه و چین از ایران در مقابل تهدیدات تحریمی آمریکا

روسیه و چین در نامه‌ به سازمان ملل درباره تلاش‌های آمریکا مبنی بر بازگشت تحریم‌ها علیه ایران هشدار دادند. آمریکا تهدید کرده است در صورت عدم تمدید تحریمات تسلیحاتی ایران “مکانیسم ماشه” را فعال خواهد کرد.

ادامه

المان, امریکا, ایران, تحریم, جهان, چین, خاورمیانه, خبر, روسیه

گوترش: وحشی‌گری پلیس آمریکا باعث مرگ سیاه‌پوست آمریکایی شد

دبیرکل سازمان ملل اقدام پلیس سفید پوست ایالات متحده در قتل «جورج فلوید» سیاه پوست آمریکایی را «وحشی‎گری» خواند و گفت که نژادپرستی به طور آشکار با منشور این سازمان تناقض دارد.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, تبعیض‌نژادی, جهان, حقوق بشر, خبر, سازمان ملل

بایدن: جورج فلوید جهان را تغییر خواهد داد

جو بایدن، نامزد دموکرات‌های آمریکا در انتخابات ریاست جمهوری، پس از سفر به هیوستون تگزاس برای دلجویی و دیدار با خانواده یک جوان سیاه‌پوست کشته شده به دست یک افسر پلیس گفت: جورج فلوید جهان را تغییر خواهد داد.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, تبعیض‌نژادی, جهان, حقوق بشر, خبر

تظاهرات برزیلی‌ها علیه تبعیض‌نژادی و سیاست‌های بولسونارو

صدها نفر از مردم برزیل در راستای تقویت دموکراسی و همچنین علیه تبعیض‌نژادی و سیاست‌های ژائیر بولسونارو رییس‌جمهوری این کشور تظاهرات کردند.

ادامه

اعتراضات اجتماعی, امریکا, امریکای شمالی, امریکای لاتین, برزیل, تبعیض‌نژادی