عزم کلمبیا برای پیوستن به «بریکس» با حمایت برزیل

روسای جمهوری کلمبیا و برزیل در بیانیه‌ای مشترک از عزم بوگوتا برای پیوستن به ائتلاف اقتصادهای نوظهور جهان معروف به گروه «بریکس» در کوتاه‌ترین زمان ممکن و حمایت برزیل از این روند خبر دادند. به گزارش روز پنج شنبه ایرنا از تارنمای اسپوتنیک موندو، سران دو کشور به دنبال برگزاری نشستی دو جانبه در بوگوتا ... عزم کلمبیا برای پیوستن به «بریکس» با حمایت برزیل

ادامه

آفریقای جنوبی, آمریکای لاتین, اتیوپی, اقتصادی, امارات, ایران, برزیل, بریکس, بولیوی, جهان, چین, خبر, روسیه, سازمان ملل, عربستان سعودی, کلمبیا, کوبا, مصر, نسل‌کشی, هندوستان, ونزوئلا

ابراز نگرانی عمیق اتحادیه آلبا از تشدید خشونت‌ها در خاورمیانه

اتحاد بولیواری برای مردم آمریکای ما (آلبا -ALBA) با ابراز نگرانی عمیق نسبت به تشدید خشونت‌ها در خاورمیانه، وضعیت کنونی را ناشی از سکوت شورای امنیت سازمان ملل پس از حمله غیرقانونی اسرائیل به کنسولگری ایران در دمشق دانست. به گزارش بامداد سه‌شنبه ایرنا، اتحادیه آلبا با انتشار بیانیه‌ای در وب‌گاه رسمی خود، بار دیگر ... ابراز نگرانی عمیق اتحادیه آلبا از تشدید خشونت‌ها در خاورمیانه

ادامه

آمریکای لاتین, اسراییل, ایران, تجاوز نظامی, حقوق بشر, سازمان ملل, سوریه, صلح, عربستان سعودی, فلسطین, گزارش, نسل‌کشی

کوبا خواستار آتش‌بس در غزه و بازگشت آرامش به خاورمیانه شد

وزیر امور خارجه کوبا تاکید کرد تا وقتی اسرائیل به جنایات خود در منطقه ادامه می‌دهد، اما از پاسخ معاف است، صلح جهانی در خطر قرار دارد. وزارت امور خارجه کوبا تاکید کرد که توقف تشدید خشونت در خاورمیانه لزوما مستلزم آتش‌بس فوری و دائمی در نوار غزه و پایان دادن به نسل‌کشی است که ... کوبا خواستار آتش‌بس در غزه و بازگشت آرامش به خاورمیانه شد

ادامه

آمریکای لاتین, اسراییل, بیانیه, تحلیل, جهان, خاورمیانه, سوریه, صلح, فلسطین, کوبا

سفیر پیشین آمریکا در کوبا به ۱۵سال زندان محکوم شد

«ویکتور مانوئل روچا» سفیر پیشین آمریکا در هاوانا به اتهام چهار دهه جاسوسی برای کوبا به ۱۵سال زندان محکوم شد. به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، «بث بلوم» قاضی دادگاه فدرال در میامی روز جمعه پس از یک جلسه سه ساعت و نیمه به روچا گفت که «حداکثر مجازات» را برای وی تعیین ... سفیر پیشین آمریکا در کوبا به ۱۵سال زندان محکوم شد

ادامه

آرژانتین, آمریکا, آمریکای شمالی, آمریکای لاتین, بولیوی, جهان, خبر, کوبا

درخواست کلمبیا، هندوراس و بولیوی از سازمان ملل برای جلوگیری از جنگی جدید در خاورمیانه

روسای جمهوری کلمبیا، بولیوی و هندوراس در واکنش به پاسخ گسترده موشکی و پهپادی جمهوری اسلامی ایران به اقدامات تجاوزگرانه اسرائیل، بر تعهد خود به بازگرداندن صلح در غرب آسیا و جلوگیری از جنگ جدیدی در خاورمیانه با پیامدهای غیرقابل پیش‌بینی تاکید کردند و تشکیل جلسه فوری سازمان ملل متحد را خواستار شدند. به گزارش ... درخواست کلمبیا، هندوراس و بولیوی از سازمان ملل برای جلوگیری از جنگی جدید در خاورمیانه

ادامه

آمریکای لاتین, اسراییل, ایران, برزیل, بولیوی, تجاوز نظامی, جهان, خاورمیانه, سازمان ملل, صلح, ضد جنگ, غرب آسیا, فلسطین, کلمبیا, گزارش, نسل‌کشی, هندوراس, ونزوئلا

آمریکا به دنبال ایجاد «انقلاب رنگی» در کوبا است

سخنگوی وزارت خارجه روسیه طی سخنانی تاکید کرد هدف آمریکا از وضع تحریم علیه کوبا و تحریک مردم این کشور در جریان اعتراضات اخیر، ایجاد انقلاب رنگی علیه دولت هاوانا است.

 

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه طی سخنانی واشنگتن را به تلاش برای ایجاد «انقلاب رنگی» در کوبا متهم کرد.

 

براساس این گزارش، زاخارووا با اشاره به استفاده آمریکا از انقلاب‌های رنگی به عنوان ابزاری برای ساقط کردن رژیم‌های سیاسی غیر دلخواه واشنگتن در کشورهای مختلف گفت که آمریکا رکورد دار سخت کردن شرایط اجتماعی – اقتصادی در کشورهای دیگر از طریق وضع تحریم‌ها و دیگر ابزارها و استفاده از چنین شرایطی علیه حکومت‌های این کشورها است؛ دقیقاً مشابه آنچه امروز در کوبا شاهد آن هستیم.

 

وی آمریکا را از مداخله در امور داخلی کوبا برحذر داشته و گفت: تنها مردم این کشور هستند که باید برای آینده خود تصمیم بگیرند.

 

زاخارووا تصریح کرد: اگر واشنگتن واقعاً نگران وضعیت حقوق بشر در کوبا بوده و قصد کمک به مردم این کشور را دارد، می‌تواند با برداشتن تحریم‌ها و محاصره اقتصادی کوبا که از ابتدا وضع آنها نیز، توسط کل جامعه جهانی به عنوان فریب و نیرنگ آمریکا شناخته شده اند، به بهبود وضعیت مردم در کوبا کمک کند.

 

لازم به ذکر است، «فرانسیس سوآرِز» شهردار جمهوریخواه میامی آمریکا نیز امروز طی سخنانی خواستار بررسی گزینه حمله هوایی آمریکا به کوبا در پی شکل‌گیری تشنجات داخلی در این کشور شد.

 

شهردار کوبایی تبار میامی در گفتگو با شبکه خبری فاکس نیوز گفت: آنچه باید اکنون مورد بررسی قرار داد، تشکیل یک ائتلاف برای اقدام نظامی احتمالی علیه کوبا است.

 

وی در خصوص عملیات نظامی آمریکا علیه کوبا در پاسخ به تشنجات داخلی این کشور تاکید کرد: آنچه که من می‌گویم این است که این گزینه باید مورد بررسی قرار گیرد و نمی‌توان آن را نادیده گرفت.

 

لازم به ذکر است، با توجه به سکونت اکثر کوبایی تبارهای آمریکا در ایالت فلوریدا، شهر میامی در این ایالت طی روزهای اخیر شاهد تظاهرات گسترده علیه دولت هاوانا و حمایت از اعتراضات ضد دولتی در کوبا بوده است.

 

لازم به ذکر است، دیپلمات‌های کوبایی با انتقاد از واکنش «ریاکارانه» واشنگتن نسبت به ناآرامی‌های اخیر در این کشور می‌گویند که ایالات متحده همزمان با تشدید فشار طاقت‌فرسای تحریم‌ها بر هاوانا از دولت کوبا می‌خواهد در برابر مطالبات مردم این کشور پاسخگو باشد!

 

در همین راستا، «برونو رودریگز» وزیر خارجه کوبا هشدار داد طرح هر گونه درخواست برای مداخله بشردوستانه در این کشور که در رسانه‌های اجتماعی مطرح می‌شود، ممکن است راه را برای مداخله نظامی ایالات متحده در خاک کوبا هموار سازد.

 

رودریگز خطاب به روزنامه نگاران گفت: «درخواست برای مداخله بشردوستانه در کوبا، درخواست برای مداخله نظامی از سوی آمریکا است». این دیپلمات بلندپایه کوبایی همچنین واشنگتن را مقصر اصلی بروز ناآرامی‌های اخیر در این کشور دانست.

 

وی افزود: «من دولت ایالات متحده را به دخالت مستقیم متهم کرده و آن را برای حوادثی که روز یازدهم ژوئیه اتفاق افتاد، به شدت مسئول و مقصر می‌دانم و دولت ایالات متحده باید پاسخگوی پیامدهای این حوادث باشد».

هشدار هاوانا درباره احتمال مداخله نظامی واشنگتن در کوبا

همزمان با ادامه مداخلات کشور‌های غربی در قبال اعتراض‌های اخیر کوبا، وزیر خارجه این کشور درباره هموار شدن زمینه برای مداخله نظامی واشنگتن در کوبا هشدار داد.

ادامه

امریکا, امریکای لاتین, جهان, خبر, دخالت نظامی, کوبا

کاراکاس: شرکت آمریکایی دخیل در ترور رئیس‌جمهور هائیتی در توطئه علیه مادورو هم دست داشت

رئیس مجلس شورای ملی ونزوئلا گفت که شرکت امنیتی آمریکایی CTU که گفته می‌شود هفته گذشته در ترور رئیس جمهور هائیتی دست داشته، در توطئه علیه مادورو در سال ۲۰۱۸ نیز مشارکت داشته است.

ادامه

امریکا, امریکای لاتین, تروریسم, جهان, حقوق بشر, خبر, دخالت نظامی, کلمبیا, هائیتی, ونزوئلا

رئیس جمهور کوبا گفت: «قرار نیست حق حاکمیت یا استقلال مردم خود را تسلیم کنیم»

وزیر خارجه کوبا با بیان اینکه دولت آمریکا برای براندازی دولت این کشور بودجه اختصاص داده گفت ایالات متحده عامل اصلی کمبودهای اقتصادی در این کشور آمریکای لاتین به شمار می‌رود.

ادامه

امپریالیسم, امریکا, امریکای شمالی, امریکای لاتین, تحریم, تحلیل, جهان, حقوق بشر, روسیه, کوبا, مداخله خارجی

رئیس‌جمهوری کوبا واکسن آبدالا با اثربخشی ۹۲.۲ درصدی را رویدادی افتخارآمیز برای این کشور و دانشمندان آن دانست

به دنبال نتایج بالینی موفقیت‌آمیز واکسن «آبدالا» و اثربخشی ۹۲.۲ درصدی، این واکسن ساخت کوبا تاییدیه استفاده اضطراری را دریافت کرده و منطقه آمریکای لاتین و کارائیب عملا به نخستین واکسن بومی برای مقابله کرونا دست یافته است.

ادامه

امریکای لاتین, جهان, حقوق بشر, خبر, دانش, کوبا