پکن: بدهی خونیِ ناتو به مردم چین را فراموش نمی‌کنیم + فیلم

وزارت خارجه چین در پاسخ به بیانیه ضد چینی سران ناتو در لیتوانی تاکید کرد که مردم چین بدهی خونی این سازمان در جریات بمباران سفارت پکن در بلگراد در سال ۱۹۹۹ را فراموش نمی‌کنند. به گزارش خبرگزاری فارس، سخنگوی وزارت خارجه چین به بیانیه ضد چینی سران ناتو در نشست ویلینیوس در لیتوانی واکنش ... پکن: بدهی خونیِ ناتو به مردم چین را فراموش نمی‌کنیم + فیلم

ادامه

آسیا, اتحادیه اروپا, استرالیا, اقیانوسیه, بالکان, بیانیه, جنگ سرد, چین, روسیه, ژاپن, فیلم, کره جنوبی, لیتوانی, ناتو, نیوزلند, یوگوسلاوی

دبیر کل ناتو از ایجاد سه منطقه‌ دفاعی برای مقابله با روسیه خبر داد

دبیر کل ناتو از تقسیم حوزه دفاعی ناتو به سه قسمت شمالی، مرکزی و جنوبی برای مقابله با تهدید به زعم وی تروریسم و روسیه خبر داد. به گزارش ایرنا از خبرگزاری روسی تاس، «ینس استولتنبرگ» روز جمعه در یک کنفرانس مطبوعاتی اعلام کرد: ناتو در نشست هفته آینده طرح ایجاد سه منطقه دفاعی در ... دبیر کل ناتو از ایجاد سه منطقه‌ دفاعی برای مقابله با روسیه خبر داد

ادامه

آمریکا, اتحاد شوروی, اتحادیه اروپا, اروپای مرکزی, امنیتی, بالکان, تروریسم, جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا, غرب, لیتوانی, ناتو

درگیری روسیه و اوکراین به نتیجه مطلوب برای آمریکا نرسیده در نتیجه ناتو در فکر جنگ دیگری است

رسانه چینی گلوبال تایمز در گزارشی تحلیلی با اشاره به تحولات اخیر در منطقه بالکان و نیز تلاش آمریکا و ناتو برای طولانی کردن جنگ اوکراین، به تبعات سیاست ها و رویکردهای جنگ افروزانه ناتو و آمریکا در اروپا پرداخته و نوشته که این دو در تکاپوی برافروختن آتش جنگ دیگری در اروپا هستند. به ... درگیری روسیه و اوکراین به نتیجه مطلوب برای آمریکا نرسیده در نتیجه ناتو در فکر جنگ دیگری است

ادامه

آلبانی, آمریکا, اوکراین, بالکان, جهان, چین, حقوق بشر, روسیه, صربستان, صلح, غرب, کوزوو, ناتو, یوگوسلاوی

سلاح‌های ارسالی به اوکراین علاوه بر دست تبهکاران در فنلاند، در سوئد، دانمارک و هلند نیز کشف شده‌اند

رئیس اداره تحقیقات ملی فنلاند ضمن ابراز نگرانی از اینکه تسلیحات پیشرفته ارسال شده به اوکراین به دست تبهکاران در فنلاند افتاده، از کشف آنها در دیگر کشورهای اروپایی همچون سوئد، دانمارک و فنلاند خبر داد.

ادامه

اروپا, اوکراین, بالکان, تحلیل, جهان, دانمارک, سوئد, فنلاند, هلند

انتشار تضمین‌های امنیتی درخواستی اوکراین/ مسکو: مقدمه جنگ‌جهانی سوم است!

دفتر رئیس‌جمهوری اوکراین پیشنویس تضمین‌های امنیتی درخواستی کی‌یف را منتشر کرد، سندی که برای روسیه یادآور ماده «امنیت جمعی» ناتوست و مدودف آن را زمینه‌ساز جنگ جهانی سوم می‌داند.

ادامه

اروپا, اروپای شمالی, استرالیا, امریکا, امنیتی, انگلستان, اوکراین, ایتالیا, بالکان, ترکیه, تشنج‌ زایی, جنگ سرد, جهان, روسیه, شرق اروپا, فرانسه, کانادا, گزارش, لهستان, ناتو

آمریکا بمب افکن‌های استراتژیک به نروژ اعزام کرد

بمب افکن های B-1B Lancer نیروی هوایی ایالات متحده از اسکادران ۷ از پایگاه نیروی هوایی دایس در تگزاس “به عنوان بخشی از یک مأموریت آموزشی طولانی مدت برنامه ریزی شده” و پروازها در اروپا روز دوشنبه وارد پایگاه نیروی هوایی نروژ ارلاند در ترویندلاگ شدند.

 

در بیانیه فرماندهی نیروی هوایی ایالات متحده در اروپا و آفریقا آمده است، که بمب افکن‌های استراتژیک آمریکایی B-1B Lancer برای انجام تمرینات مشترک در اروپا ابتدا وارد نروژ شدند.

 

پیش از این در رسانه های آنلاین اروپایی اطلاعاتی منتشر شده بود که طبق آن نیروی هوایی ایالات متحده قصد دارد چهار بمب افکن استراتژیک B-1B Lancer را در ماه فوریه به نروژ منتقل کند.

 

ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه، گفت: مسکو قصد اسلو برای استقرار بمب افکن‌های استراتژیک آمریکایی در پایگاه هوایی خود در نزدیکی تروندهایم را گامی دیگر در جهت افزایش فعالیت های نظامی در منطقه می‌داند.

 

در این بیانیه سخنان ژنرال جفری هاریگیان فرمانده نیروی هوایی ایالات متحده اروپا و آفریقا ذکر شده است: من مشتاقانه منتظر نشان دادن توانایی خود در انجام عملیات از این مکان جدید و انجام ماموریت در یک محیط جدید هستم؛ تمرینات با متحدین مان مانند نروژ به ما این امکان را می دهد تا توانایی بازدارندگی و دفاعی خود را داشته باشیم و همچنین ثبات منطقه‌ای را تقویت کنیم.

 

خاطرنشان می‌شود که مطابق با الزامات مقامات ایالات متحده، به عنوان یک اقدام پیشگیرانه در رابطه با پاندمی کووید-۱۹، کلیه کارمندان پس از رسیدن به حالت “محدودیت تردد” وارد می‌شوند.

 

در صورت شروع جنگ روسیه ناتو را می‌تواند دو نصف کند

 

مجله آمریکایی در مقاله ‌ای از قدرت روسیه و این ‌که این کشور می‌ تواند در صورت وقوع جنگ، ناتو را دو نصف کند منتشر کرده است.

 

به گزارش اسپوتنیک به نقل از نشنال اینترست، جان روسوماندو در مجله آمریکایی نشنال اینترست با استناد به مانورهایی که ناتو در لهستان تحت عنوان “زمستان ۲۰ ” اجرا کرد، درباره آنچه ناتو در صورت تقابل با روسیه در انتظارش هست، نوشت و این ‌که در صورت هر گونه تقابلی دشمن فرضی از شرق می‌ تواند ارتش این کشور را تنها در عرض پنج روز متحمل شکست نابود کننده‌‌ای کند.

 

این پیش ‌بینی با وجود این حقیقت است که درگیری تئوری در حال تحقق یافتن است و نیروهای مسلح لهستان هنوز نسل پنجم جنگنده‌ های اف-۳۵ و سامانه ‌های موشکی پاتریوت و سیستم‌‌های موشکی چند منظوره هیمارز را تحویل نگرفته‌ اند.

 

روسوماندو نوشت: آموزش‌‌ها نشان دادند بال شرقی ائتلاف ناتو در معرض حمله روسیه است.

 

وی اشاره کرد: روسیه با مدرنیزه کردن منطقه نظامی غربی خود در حال تقویت خود است به طوری‌ که یگان‌ های نظامی کارآمدتر در این کشور مجهز به تانک ‌های جدید T-90 و T-72B3M و نفربرهای زرهی BTR-82 و BMP-3 به اضافه سیستم‌ های دفاع هوایی پیشرفته از جمله سیستم‌ های ضد هوایی “تونگوسکا” و “پانتسیر-۱” و اس-۴۰۰ می‌‌شوند.

 

به گفته این کارشناس، این مجموعه از تسلیحات و نیروهای روسیه به سرعت تشکیلات لهستانی ناتو و کشورهای بالتیک را در صورتی ‌که آمریکا حضورش در این بال را افزایش ندهد، در هم خواهند کوبید.

 

در این مقاله آمده است، در صورت وقوع جنگ دو ارتش بلاروس و روسیه بر اراضی تحت کنترل ناتو در طول مرزها مسلط خواهند شد و نیروهای ناتو به دو قسمت تقسیم خواهند شد که منجر به قطع ارتباط مراکز لجستیکی می‌شود که لهستان و لیتوانی را به هم مرتبط می‌کنند.

 

نویسنده به آمریکا پیشنهاد داده با جایگزین کردن تسلیحات جدید به جای تسلیحات قدیمی طبق معیارهای ناتو به کمک لهستان بشتابد، مضافا این ‌که ناتو باید خطوط امدادرسانی که قبل از پایان جنگ سرد در اروپای غربی وجود داشت، دوباره احیا کند.

 

این در حالی است که مسکو بارها و بارها تاکید کرده روسیه قصد جنگ با کشورهای دیگر را ندارد و در عین حال طرف روس فعالیت‌‌های نظامی رو به فزونی آمریکا و بلوک ناتو در مرزهایش را زیر نظر دارد.

 

سرگئی شایگو وزیر دفاع روسیه اشاره کرده است که اقدامات ناتو ماهیت ضد روسی دارند و وزارت دفاع روسیه تمام تدابیر لازم را برای حمایت مطمئن از کشور لحاظ می‌‌کند.

لوکاشنکو؛ درگیری جدی برای تقسیم مجدد جهان درجریان است/ چین ابرقدرت نوظهور جهان است

به گفته رئیس‌جمهور بلاروس درگیری جدی برای تقسیم مجدد جهان در جریان است. او چین را ابرقدرت نوظهور جهان خواند و دلیل اصلی این درگیری‌ها را اقتصاد دانست.

ادامه

اتحادیه اروپا, استونی, اقتصادی, امریکا, انگلستان, اوکراین, بالکان, بلاروس, جهان, چین, خبر, روسیه, صندوق بین‌المللی پول, لهستان

کامرسانت؛ تأکید بر لزوم سر وسامان‌دادن به روابط با روسیه، نتیجه نشست سران ناتو

روسای جمهوری فرانسه و آمریکا از متحدین خود در ناتو خواسته‌‌اند تا با مسکو گفت‌وگو کنند، هرچند این دیدگاه مورد حمایت اکثر کشورهای غربی قرار ندارد، ولی گویای اهمیت نقش روسیه در امنیت اروپا و ثبات راهبردی در جهان است.

ادامه

اتحاد شوروی, اتحادیه اروپا, امریکا, بالکان, جهان, چین, روسیه, فرانسه, ناتو

هشدار روزنامه آمریکایی به واشنگتن نسبت به توان جنگی روزافزون روسیه و چین

روزنامه «فارین پالیسی» آمریکا به واشنگتن نسبت به قدرت روسیه و چین برای استفاده از تکنولوژه پیشرفته برای انجام حملات دقیق و ویرانگر به پایگاه‌های نظامی آمریکا و سیستم‌های لجستیکی آنها و حتی علیه اراضی این کشور هشدار داد.

ادامه

امریکا, بالکان, جنگ سرد, جهان, چین, دانش, روسیه, شرق اروپا

رئیس جدید کمیسیون اروپا: اروپا باید زبان قدرت را یاد بگیرد

رئیس منتخب جدید کمیسیون اروپا گفت، اتحادیه اروپا دیگر نمی‌تواند برای دفاع از ارزش‌هایش در جهان به “قدرت نرم” متکی باشد و لازم است که “زبان قدرت” را یاد بگیرد.

ادامه

اتحادیه اروپا, البانی, المان, بالکان, جهان, چین, خبر, غرب اروپا, فرانسه