عراق خواستار از سرگیری گفت‌وگوهای استراتژیک با آمریکا شد

مقام‌های عراقی می‌گویند که دولت بغداد درخواستی را برای از سرگیری گفت‌وگوهای استراتژیک با آمریکا و همچنین موضوع خروج نظامیان آمریکایی از این کشور، به واشنگتن ارسال کرده است.

ادامه

امریکا, ایران, تجاوز نظامی, تروریسم, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, عراق

بمباران یوگسلاوی «لکه ننگ» ناتو است که هرگز پاک نخواهد شد!

وزیر کشور صربستان به مناسبت بیست و دومین سالگرد بمباران این کشور از سوی نیروهای ناتو گفت: صربستان هرگز آن جنایت را فراموش نکرده و به دنبال عدالت است.

ادامه

امپریالیسم, امریکا, جنایات جنگی, حقوق بشر, دخالت نظامی, دیدگاه, سازمان ملل, صربستان, ناتو, یوگوسلاوی

رای الیوم؛ پس از۱۰ سال توطئه غرب، سوریه امروز درقله‌های پیروزی است

با گذشت ۱۰ سال از آغاز توطئه غرب و در رأس آن آمریکا علیه سوریه به خاطر ذخایر نفت و گاز این کشور، امروز شاهد آن هستیم که مقاومت ملت و ارتش سوریه این توطئه را خنثی کرده و ملت سوریه در داخل و خارج این کشور نسبت به این توطئه‌ها برای تجزیه کشورشان آگاه ... رای الیوم؛ پس از۱۰ سال توطئه غرب، سوریه امروز درقله‌های پیروزی است

ادامه

استعمار, اسراییل, اقتصادی, امریکا, انگلستان, تروریسم, حقوق بشر, خاورمیانه, دخالت نظامی, سوریه, مقاله

مسکو و دمشق: غرب دنبال غارت سوریه است نه مبارزه با تروریسم

دولت‌های روسیه و سوریه در بیانیه مشترکی اعلام کردند که هدف غرب و آمریکا در سوریه غارت منابع آن است نه مبارزه با تروریسم.

ادامه

امپریالیسم, امریکا, تجاوز نظامی, تحلیل, تروریسم, تشنج‌ زایی, جهان, جهان غرب, حقوق بشر, خاورمیانه, روسیه, سوریه

آمریکا برنامه جدیدی برای فشار به کوبا ارائه کرد

وزیر خارجه آمریکا اعلام کرد در راستای فشار بر کوبا تا حصول دمکراسی، به تعلیق معافیت قانون موسوم به لیبرتاد اقدام می کند.

 

مایک پمپئو روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران این مطلب را مطرح کرد و افزود: این تصمیم از دوم ماه مه اعمال و به طور کامل اجرا می شود.

 

وی مدعی شد: این اقدام فرصتی برای عدالت آمریکایی های کوبایی است. در روز دوم ماه مه، تحت فصل سوم قانون لیبرتاد، شهروندان ایالات متحده قادر خواهند بود علیه قاچاق اموالی که توسط رژیم کوبا مصادره شده اند، اقامه دعوا کنند.

 

وزیر خارجه آمریکا با بیان اینکه پس از بیش از ۲۲ سال تأخیر، آمریکایی‌ها در نهایت فرصت عدالت را خواهند داشت، اظهار کرد: برای مدت ۲۲ سال این قانون از سوی دولت‌های آمریکا به امید آنکه در کوبا دمکراسی حاصل شود، تعلیق می‌شد.

 

پمپئو اضافه کرد: دولت ترامپ با شناسایی واقعیت‌ها، دیکتاتورها را تضعیف می‌کند. تلاش رئیس‌جمهوری اوباما برای ملایمت با رژیم جواب نداد.

 

وزیر خارجه آمریکا با این ادعا که دولت ترامپ واقعیت ها را به رسمیت شناخته است، مدعی شد شناسایی بیت‌المقدس به عنوان پایتخت درست اسراییل و شناسایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عنوان یک سازمان تروریستی بخشی از واقعیت هایی بوده اند که دولت ترامپ آنها را به رسمیت شناخته است.

 

این در حالی است که تمام کشورهای عضو سازمان ملل متحد، با تصمیم ترامپ درباره بیت‌المقدس مخالفت کرده و آن را ناقض قطعنامه های مکرر شورای امنیت و سازمان ملل متحد می‌دانند.

 

وزیر خارجه آمریکا که سیاست تغییر رژیم آنها در ونزوئلا بدون نتیجه مانده است، حملات خود را متوجه کوبا کرده که مدعی هستند به دولت قانونی مادورو کمک می کند.

 

پمپئو اضافه کرد: رژیم کوبا برای سال ها جور و ستم خود را به ونزوئلا صادر کرده است. نیروهای نظامی و سرویس‌های اطلاعاتی و امنیتی کوبا، مادورو را در قدرت نگهداشته است.

 

وی که با این جملات به ناتوانی ابرقدرتی آمریکا در برابر اراده ملت‌های ضد امپریالیست اعتراف می‌کند، اظهار کرد: این رفتار ثبات کشورهای نیمکره غربی را تضعیف و تهدیدی مستقیم را متوجه امنیت ملی آمریکا می‌کند.

 

دولت ترامپ با شناسایی خوان گوایدو رئیس جمهوری خود خوانده ونزوئلا، تلاش کرد تا دولت قانونی نیکلاس مادورو را ساقط کند اما با گذشت نزدیک به ۵ ماه و اعمال فشارهای شدید، نتوانسته است ره به جایی ببرد.

ایرنا

میزگرد مخفیانه اندیشکده آمریکایی درباره بررسی گزینه نظامی در ونزوئلا

خبرگزاری اسپوتنیک با استناد به یک گزارش نوشت: اندیشکده آمریکایی مطالعات راهبردی و بین المللی (CSIS) میزبان نشستی بوده که در آن گزینه های نظامی در ونزوئلا بررسی شده است.

ادامه

امریکا, امریکای لاتین, برزیل, ترکیه, جهان, چین, خبر, روسیه, ونزوئلا

زمینه‌چینی برای امکان‌پذیر‌کردن برخورد نظامی با سپاه پاسداران و به تبع آن با جمهوری اسلامی

بیانیۀ حزب تودۀ ایران: خطرِ موضع‌گیری‌های خطرناک و مداخله‌جویانۀ دولت ترامپ و سیاست‌های نابخردانهٔ رژیم ولایت فقیه برای حاکمیت ملی ایران

ادامه

اسراییل, المان, امریکا, انگلستان, ایتالیا, ایران, تروریسم, جهان, خاورمیانه, رویارویی نظامی, ژاپن, عربستان سعودی, فرانسه, کانادا

واشنگتن پست: ترامپ بر طبل جنگ می‌کوبد

روزنامه آمریکایی واشنگتن پست در مقاله‌ای (تحریک‌آمیز) با اشاره به اقدام اخیر دونالد ترامپ در قراردادن نام سپاه پاسداران در فهرست گروههای تروریستی نوشت: سیاست داخلی آمریکا عالمی است فاقد دور اندیشی و ترامپ بر طبل جنگ می‌کوبد.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, ایران, جهان, مقاله