رئیس‌جمهور شیلی جنگ علیه غزه را وحشیانه خواند

رئیس‌جمهور شیلی جنگ جاری اسرائیل در نوار غزه را «وحشیانه» توصیف کرد. به گزارش ایسنا، «گابریل بوریچ» رئیس‌جمهور شیلی در شبکه‌های اجتماعی عکسی از «صابرین» دختر فلسطینی را پس از دست‌ دادن مادر، پدر و خواهر ۴ ساله‌اش در بمباران اسرائیل منتشر کرد. به نقل از آناتولی، بوریچ گفت: «هرگز نباید وحشیگری را که توسط ... رئیس‌جمهور شیلی جنگ علیه غزه را وحشیانه خواند

ادامه

آمریکای لاتین, اسراییل, تحلیل, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, شیلی, فلسطین

«باربادوس» کشور مستقل فلسطین را به رسمیت شناخت

جمهوری باربادوس کشور مستقل فلسطین در مرزهای سال ۱۹۶۷ را به رسمیت شناخت. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وبگاه فلسطین الیوم، جمهوری باربادوس (در حاشیه دریای کارائیب) کشور مستقل فلسطین در مرزهای سال ۱۹۶۷ را به رسمیت شناخت. وزارت خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین نیز با صدور بیانیه ای اعلام کرد که از اقدام ... «باربادوس» کشور مستقل فلسطین را به رسمیت شناخت

ادامه

آمریکا, آمریکای لاتین, باربادوس, جهان, خبر, سازمان ملل, فلسطین

عزم کلمبیا برای پیوستن به «بریکس» با حمایت برزیل

روسای جمهوری کلمبیا و برزیل در بیانیه‌ای مشترک از عزم بوگوتا برای پیوستن به ائتلاف اقتصادهای نوظهور جهان معروف به گروه «بریکس» در کوتاه‌ترین زمان ممکن و حمایت برزیل از این روند خبر دادند. به گزارش روز پنج شنبه ایرنا از تارنمای اسپوتنیک موندو، سران دو کشور به دنبال برگزاری نشستی دو جانبه در بوگوتا ... عزم کلمبیا برای پیوستن به «بریکس» با حمایت برزیل

ادامه

آفریقای جنوبی, آمریکای لاتین, اتیوپی, اقتصادی, امارات, ایران, برزیل, بریکس, بولیوی, جهان, چین, خبر, روسیه, سازمان ملل, عربستان سعودی, کلمبیا, کوبا, مصر, نسل‌کشی, هندوستان, ونزوئلا

ابراز نگرانی عمیق اتحادیه آلبا از تشدید خشونت‌ها در خاورمیانه

اتحاد بولیواری برای مردم آمریکای ما (آلبا -ALBA) با ابراز نگرانی عمیق نسبت به تشدید خشونت‌ها در خاورمیانه، وضعیت کنونی را ناشی از سکوت شورای امنیت سازمان ملل پس از حمله غیرقانونی اسرائیل به کنسولگری ایران در دمشق دانست. به گزارش بامداد سه‌شنبه ایرنا، اتحادیه آلبا با انتشار بیانیه‌ای در وب‌گاه رسمی خود، بار دیگر ... ابراز نگرانی عمیق اتحادیه آلبا از تشدید خشونت‌ها در خاورمیانه

ادامه

آمریکای لاتین, اسراییل, ایران, تجاوز نظامی, حقوق بشر, سازمان ملل, سوریه, صلح, عربستان سعودی, فلسطین, گزارش, نسل‌کشی

کوبا خواستار آتش‌بس در غزه و بازگشت آرامش به خاورمیانه شد

وزیر امور خارجه کوبا تاکید کرد تا وقتی اسرائیل به جنایات خود در منطقه ادامه می‌دهد، اما از پاسخ معاف است، صلح جهانی در خطر قرار دارد. وزارت امور خارجه کوبا تاکید کرد که توقف تشدید خشونت در خاورمیانه لزوما مستلزم آتش‌بس فوری و دائمی در نوار غزه و پایان دادن به نسل‌کشی است که ... کوبا خواستار آتش‌بس در غزه و بازگشت آرامش به خاورمیانه شد

ادامه

آمریکای لاتین, اسراییل, بیانیه, تحلیل, جهان, خاورمیانه, سوریه, صلح, فلسطین, کوبا

آمریکا بخشی از دیپلمات‌های این کشور را از ونزوئلا فرا خواند

به گزارش اسپوتنیک، این مطلب در بیانیه وزارت خارجه آمریکا اعلام شده است. دستور خروج از ونزوئلا به دیپلمات‌هایی مربوط می‌شود که کار آنها خیلی ضروری و فوری محسوب نمی‌شود. خاطرنشان می‌شود امکانات ایالات متحده برای رساندن خدمات اضطراری و فوری به شهروندان خود در ونزوئلا محدود است.

 

پیشتر نیکلاس مادورو، رئیس‌جمهور ونزوئلا قطع روابط دیپلماتیک کشور خود با آمریکا را اعلام کرده و تقاضا کرده بود دیپلمات های امریکایی طی ۷۲ ساعت از این کشور خارج شوند.

 

مایکل پومپئو، وزیر‌ خارجه آمریکا اعلام کرد نیکلاس مادورو، رهبر ونزوئلا از اختیارات لازم برای قطع روابط دیپلماتیک با واشنگتن برخوردار نیست و ایالات متحده قصد دارد از طریق خوان گوایدو که خود را “رئیس جمهور موقت ونزوئلا” اعلام کرده، روابط خود را با این کشور آمریکای لاتین حفظ کند.

 

به گزارش اسپوتنیک، پومپئو ضمن بیان این مطلب خاطرنشان کرد آمریکا رژیم مادورو را به عنوان دولت ونزوئلا به رسمیت نمی‌شناسد.

 

وزیر خارجه آمریکا افزود واشنگتن همه کارهای لازم را برای بازخواست هرکسی که امنیت دیپلمات‌های آمریکایی در ونزوئلا را تهدید کند، همه کارهای لازم را انجام خواهد داد.

 

اعتراضات عمومی علیه نیکلاس مادور، رئیس جمهور ونزوئلا از روز چهارشنبه آغاز شده و در همین روز خوان گوایدو رئیس مجلس ملی ونزوئلا و رهبر مخالفین خود را رئیس جمهورموقت این کشور اعلام کرد.

 

به گزارش اسپوتنیک به نقل از روزنامه «ناسیونال» وی در گردهمایی مخالفین در منطقه چاکائو پایتخت ونزوئلا این مطلب را اعلام کرد.

 

گوآیدو بیان داشت: « من قسم می‌خورم که رسما وظایف رئیس‌جمهور کشور را انجام دهم.»

 

این در حالی است که مجلس ملی عملا از روند تصمیم‌گیری خارج شده است. این مجلس تحت کنترل مخالفین سیاسی ریاست دولت یعنی نیکلاس مادورو قرار دارد.

 

در این میان دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا اعلام کرد رئیس پارلمان ونزوئلا را به عنوان رئیس دولت موقت این کشور به رسمیت می‌شناسد.

 

همچنین اتحادیه اروپا و تعدادی از کشورهای امریکای لاتین از خوان گوایدو حمایت کرده‌اند.

 

ماریا زاخاروا، سخنگوی رسمی وزارت خارجه روسیه اظهار داشت مسکو کمافی السابق نیکلاس مادورو را رئیس جمهور ونزوئلا می داند و گفت موضع غرب نسبت به اوضاع ونزوئلا نشان می‌دهد که برخورد واقعی جامعه غرب نسبت به حقوق بین الملل، استقلال و اصل عدم دخالت در امور داخلی دیگر کشورها چگونه است.

 

یادآور می شود آمریکا ید طولانی در مداخله در امور داخلی کشورهای دیگر دارد و از جمله در سال ۱۹۵۳ میلادی کودتای ۲۸ مرداد را در ایران ترتیب داد تا دولت ملی محمد مصدق سرنگون شده و شاه با بازگشت خود به ایران دوره طولانی استبداد سلطنتی را آغاز کند.

در باره اقتصاد ونزوئلا: گفتگویی با لوئیس انریک گاوازوت

کمبود ارز معتبر برای درک وضعیت کنونی ونزوئلا کلیدی است. زمانی که کشور نمی‌تواند در بازار مبادله داخلی ارز خارجی عرضه کند، کل اقتصاد ضربه می‌خورد ، چون این اقتصادی است که دهه‌ها بر مبنای پول نفت شکل گرفته است. نه تنها در بخش دولتی، بلکه در بخش خصوصی هم چنین است.

ادامه

امریکای لاتین, جهان, مصاحبه و گفتگو, ونزوئلا

آمریکا نباید در تعیین سرنوشت ملت‌ها دخالت کند/ ونزوئلا شریک راهبردی مسکو است و به حمایت از آن ادامه می‌دهیم

به گزارش خبرگزاری «نووستی»، “سرگئی لاوروف” وزیر امور خارجه روسیه تاکید کرد که آمریکا که دیگران را به دخالت در انتخابات این کشور متهم می‌کند، خود درصدد است تا با مداخله آشکار در امور داخلی سایر کشورها، سرنوشت ملت‌ها را بجای آنها تعیین کند.

ادامه

امریکا, امریکای لاتین, جهان, خبر, روسیه, ونزوئلا

حزب کمونیست بریتانیا: حل بحران سیاسی- اقتصادی بریتانیا منوط به خروج از اتحادیهٔ اروپا است!

در هفته‌های اخیر، بریتانیا در یافتن راه‌حلی قانونی برای اجرای نتیجهٔ همه‌پرسی ۲۳ ژوئن سال ۲۰۱۶ در مورد عضویت و ماندن در اتحادیهٔ اروپا با شرایطی بحرانی روبرو بوده است.

ادامه

اتحادیه اروپا, اقتصادی, امریکا, امریکای لاتین, انگلستان, ایران, جهان, سوریه, غرب اروپا, فلسطین, مصاحبه و گفتگو