گزارش‌هایی از پیکار و زندگی مردم

افزایش شاخص فلاکت: دستکاریِ رژیم در “آمار”ها واقعیت امر را تغییر نمی‌دهد آغاز سال نو در اوضاع‌واحوال ادامه و تشدید بحران‌های اقتصادی و بدون وجود کورسوی امیدی در چشم‌انداز شرایط کار و زندگی زحمتکشان و بهبود آن، شادی نوروز و طراوت بهار را به‌کام آنها تلخ کرده است. ارزیابی‌های جدید از قرار گرفتن ۳۰ درصد ... گزارش‌هایی از پیکار و زندگی مردم

ادامه

آزادی, استبداد, اقتصادی, تحریم, حقوق بشر, دانشجویی, روزنامه نگاران, زنان, سیاسی, صندوق بین‌المللی پول, فقر, قضایی, کارگری, معلمان, معیشت, مقاله

روسیه قطعنامه شورای امنیت علیه کره شمالی را وتو کرد

روسیه امروز (پنجشنبه) با وتوی قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد، به شکل موثری نظارت هیاتی از کارشناسان این نهاد بر تحریم‌های بین‌المللی علیه کره شمالی را لغو کرد. به گزارش ایرنا، خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش داد: قطعنامه‌ای که با حمایت آمریکا به شورای امنیت پیشنهاد شد برای یکسال دیگر ماموریت این هیات را تمدید می‌کرد ... روسیه قطعنامه شورای امنیت علیه کره شمالی را وتو کرد

ادامه

آمریکا, تحریم, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, روسیه, سازمان ملل, شبه جزیره کره, شرق آسیا, غرب, کره شمالی

مجارستان: ناتو بزودی نیرو به اوکراین اعزام می‌کند

نخست‌وزیر مجارستان افشا کرد که کشورهای غربی احتمالا طی ۲ الی سه ماه آینده نیروهایشان را به اوکراین اعزام کنند. به گزارش ایسنا، جنجال و احتمال اعزام نیروهای غربی به اوکراین از اظهارات ماه گذشته «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه آغاز شد و همچنان پس‌لرزه‌های آن ادامه دارد و طبق آن چیزی که نخست‌وزیر مجارستان می‌گوید ... مجارستان: ناتو بزودی نیرو به اوکراین اعزام می‌کند

ادامه

آلمان, اتحادیه اروپا, اوکراین, تحریم, جنگ سرد, جنگ نیابتی, خبر, روسیه, شرق اروپا, فرانسه, مجارستان

کانادا توقف ارسال سلاح به اسرائیل را تائید کرد

دفتر ملانی جولی وزیر خارجه کانادا تائید کرد که این کشور کلیه صادرات تسلیحاتی خود به اسرائیل را تا اطلاع ثانوی تعلیق کرده است. به گزارش بامداد پنجشنبه ایرنا به نقل از الجزیره، در بیانیه دفتر جولی آمده است: از ۸ ژانویه (۱۸ دی)، دولت کانادا مجوزهای جدید صادرات تسلیحات به اسرائیل را تائید نکرده ... کانادا توقف ارسال سلاح به اسرائیل را تائید کرد

ادامه

آمریکای شمالی, اسراییل, تحریم, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, فلسطین, کانادا

هشدار روسیه به ژاپن درباره ارسال موشکهای «پاتریوت» به اوکراین

وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که به مقامات ژاپن نسبت به پیامدهای ارسال موشک‌های پاتریوت به اوکراین هشدار داده است. به گزارش خبرگزاری مهر، «سرگئی ژستکی» سرپرست اداره سوم آسیایی وزارت خارجه روسیه در گفت‌وگو با «اسپوتنیک» اعلام کرد که مسکو از کانال‌های دیپلماتیک به مقامات ژاپن نسبت به پیامدهای ارسال موشک‌های سامانه پدافند هوایی ... هشدار روسیه به ژاپن درباره ارسال موشکهای «پاتریوت» به اوکراین

ادامه

آمریکا, اوکراین, تحریم, جنگ نیابتی, جهان, روسیه, ژاپن, شرق اروپا, صلح, هندو پاسیفیک

چین؛ آمریکا با تحریم ایران بر معیشت مردم تاثیر گذاشته است

رادیو بین‌المللی چین در تحلیلی ضمن انتقاد از «مدیریت درازدستانه» آمریکا در حوزه های مختلف نوشت آمریکا در حالی چین را به مدیریت دراز دستانه و سرقت مالکیت معنوی متهم می‌کند که این کشور سال ها است با اعمال تحریم و فشار بر ایران، بر وضعیت اقتصاد و معیشت مردم این کشور تاثیر فراوانی گذاشته است.

 

در این مطلب که امروز چهارشنبه منتشر شد آمده است ایران یکی از بزرگترین کشورهایی است که از مدیریت درازدستانه آمریکا آسیب دیده است از زمان پیروزی انقلاب اسلامی ایران، آمریکا تحریم های گوناگونی را علیه این کشور به اجرا گذاشته و تجارت شهروندان و شرکت های آمریکایی با کشور را ممنوع کرده است اما هیچ یک از تحریم های چند دهه اخیر موثر نبوده است.

 

گزارش می‌افزاید از این رو، آمریکا اکنون سعی می کند سیاست مدیریت درازدستانه که تنها در چارچوب قوانین قضایی خود این کشور قابل اجراست را وارد عرصه روابط بین‌المللی کند و از این طریق کشورهای دیگر را نیز مجبور به تحریم کرده است این اقدام های آمریکا بر وضعیت اقتصاد و معیشت مردم ایران تاثیر فراوان داشته است.

 

رادیو بین المللی چین  می‌گوید «هوا چون اینگ» سخنگوی وزارت خارجه چین در مورد سوء استفاده آمریکا از مدیریت درازدستانه گفته است که چین ضمن مخالفت قاطعانه با چنین شیوه ای، هیچ علاقه ای به استفاده از آن ندارد و به هیچ وجه مرتکب این «سرقت» نخواهد شد.

 

همه می‌دانند که مدیریت درازدستانه ابزار تحریم های یک جانبه و قلدرمآبانه آمریکا علیه شرکت ها و شهروندان کشورهای دیگر است از آنجایی که کشورهای خودخواه و سلطه جوی جهان تمایل خاصی به مدیریت درازدستانه دارند، خود پمپئو همواره به نمایندگی دولت آمریکا در حال اجرای مدیریت درازدستانه است به قول یک ضرب المثل چینی «دزد فریاد می‌زند آهای دزد را بگیرد.»

 

همه ما دیده‌ایم که وزیر خارجه آمریکا چطور در همه سفرهای خارجی خود شرکت خصوصی هوآوی را به استفاده از منابع دولتی متهم می کند و از کشورهای دیگر می خواهد دست از استفاده از تجهیزات هوآوی بردارند چرا که در غیر آن صورت با عواقبی مانند “عدم امکان استفاده از فناوری های اطلاعاتی آمریکا” و ” خروج نیروهای ارتش آمریکا از خاک خود” مواجه خواهند شد این مقام آمریکایی هر بار به خاورمیانه سفر می کند، با دامن زدن به ایران هراسی و جو سازی علیه این کشور، سعی در به گروگان گرفتن کشورهای منطقه و ایجاد وحشت در میان آنان دارد با توجه به تحرکات اخیر کشورهای حوزه خلیج فارس باید به پمپئو «آفرین» گفت!

 

دولت ترامپ پس از روی کار آمدن، سیاست «اول آمریکا» را اجرا کرد و اعمال فشار حداکثری را در پیش گرفت که باعث افزایشی دست اندازی و درازدستی مدیریتی آمریکا در جهان شد رفتارهای قلدرمآبانه آمریکا حتی همپیمانان این کشور را نیز آزرده است اما این کشورها با وجود خشم از اقدام های نادرست آمریکا جرات اعتراض ندارند و با سکوت پیشه کردن، رفتار این کشور را تحمل می کنند در سوی مقابل برخی دیگر از همپیمانان آمریکا هم هستند که همچنان در کنار این کشور ایستاده اند و چنین رفتارهایی را کاملاً تأیید می کنند اما هستند کسانی هم که از روی عدالت سخن می گویند و شجاعانه در برابر آمریکا مقاومت می کنند.

 

در پایان این گزارش آمده است سخنرانی ماهاتیر محمد نخست وزیر مالزی در نشست ماه اکتبر مجمع عمومی سازمان ملل با واکنش نمایندگان بسیاری از کشورهای جهان مواجه شد وی در این نشست گفت تحریم یک کشور باعث تحریم سایر کشورها نیز می‌شود به عنوان مثال با تحریم ایران، مالزی و کشورهای دیگر امکان استفاده از نفت و گاز ایران و طور عرضه محصولات خود در بازار این کشور را از دست داده اند.

ایرنا

خبر مهم یک نماینده: امارات ۷۰۰ میلیون دلار از پول‌های بلوکه شده ایران را آزاد کرده است

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس گفت: روابط ارزی امارات با ایران بهبود یافته و این کشور ۷۰۰ میلیون دلار از پول های بلوکه شده ایران را آزاد کرده است.

ادامه

اتحادیه اروپا, اقتصادی, امارات, امریکا, ایران, تحریم, جهان, خاورمیانه, خبر, عربستان سعودی

روسیه از اروپایی‌ها خواست پول نفت و گاز را به روبل بپردازند

روسیه در راستای سیاست کاهش وابستگی به دلار آمریکا به کشورهای اروپایی از جمله اعضای اتحادیه اروپا پیشنهاد داد به جای دلار، بهای حاصل از صادرات نفت و گاز این کشور را به روبل بپردازند.

ادامه

اتحادیه اروپا, اقتصادی, امریکا, ایران, تحریم, ترکیه, جهان, چین, خبر, روسیه, فرانسه, هندوستان