گزارش‌هایی از پیکار و زندگی مردم

افزایش شاخص فلاکت: دستکاریِ رژیم در “آمار”ها واقعیت امر را تغییر نمی‌دهد آغاز سال نو در اوضاع‌واحوال ادامه و تشدید بحران‌های اقتصادی و بدون وجود کورسوی امیدی در چشم‌انداز شرایط کار و زندگی زحمتکشان و بهبود آن، شادی نوروز و طراوت بهار را به‌کام آنها تلخ کرده است. ارزیابی‌های جدید از قرار گرفتن ۳۰ درصد ... گزارش‌هایی از پیکار و زندگی مردم

ادامه

آزادی, استبداد, اقتصادی, تحریم, حقوق بشر, دانشجویی, روزنامه نگاران, زنان, سیاسی, صندوق بین‌المللی پول, فقر, قضایی, کارگری, معلمان, معیشت, مقاله

روسیه قطعنامه شورای امنیت علیه کره شمالی را وتو کرد

روسیه امروز (پنجشنبه) با وتوی قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد، به شکل موثری نظارت هیاتی از کارشناسان این نهاد بر تحریم‌های بین‌المللی علیه کره شمالی را لغو کرد. به گزارش ایرنا، خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش داد: قطعنامه‌ای که با حمایت آمریکا به شورای امنیت پیشنهاد شد برای یکسال دیگر ماموریت این هیات را تمدید می‌کرد ... روسیه قطعنامه شورای امنیت علیه کره شمالی را وتو کرد

ادامه

آمریکا, تحریم, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, روسیه, سازمان ملل, شبه جزیره کره, شرق آسیا, غرب, کره شمالی

مجارستان: ناتو بزودی نیرو به اوکراین اعزام می‌کند

نخست‌وزیر مجارستان افشا کرد که کشورهای غربی احتمالا طی ۲ الی سه ماه آینده نیروهایشان را به اوکراین اعزام کنند. به گزارش ایسنا، جنجال و احتمال اعزام نیروهای غربی به اوکراین از اظهارات ماه گذشته «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه آغاز شد و همچنان پس‌لرزه‌های آن ادامه دارد و طبق آن چیزی که نخست‌وزیر مجارستان می‌گوید ... مجارستان: ناتو بزودی نیرو به اوکراین اعزام می‌کند

ادامه

آلمان, اتحادیه اروپا, اوکراین, تحریم, جنگ سرد, جنگ نیابتی, خبر, روسیه, شرق اروپا, فرانسه, مجارستان

کانادا توقف ارسال سلاح به اسرائیل را تائید کرد

دفتر ملانی جولی وزیر خارجه کانادا تائید کرد که این کشور کلیه صادرات تسلیحاتی خود به اسرائیل را تا اطلاع ثانوی تعلیق کرده است. به گزارش بامداد پنجشنبه ایرنا به نقل از الجزیره، در بیانیه دفتر جولی آمده است: از ۸ ژانویه (۱۸ دی)، دولت کانادا مجوزهای جدید صادرات تسلیحات به اسرائیل را تائید نکرده ... کانادا توقف ارسال سلاح به اسرائیل را تائید کرد

ادامه

آمریکای شمالی, اسراییل, تحریم, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, فلسطین, کانادا

هشدار روسیه به ژاپن درباره ارسال موشکهای «پاتریوت» به اوکراین

وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که به مقامات ژاپن نسبت به پیامدهای ارسال موشک‌های پاتریوت به اوکراین هشدار داده است. به گزارش خبرگزاری مهر، «سرگئی ژستکی» سرپرست اداره سوم آسیایی وزارت خارجه روسیه در گفت‌وگو با «اسپوتنیک» اعلام کرد که مسکو از کانال‌های دیپلماتیک به مقامات ژاپن نسبت به پیامدهای ارسال موشک‌های سامانه پدافند هوایی ... هشدار روسیه به ژاپن درباره ارسال موشکهای «پاتریوت» به اوکراین

ادامه

آمریکا, اوکراین, تحریم, جنگ نیابتی, جهان, روسیه, ژاپن, شرق اروپا, صلح, هندو پاسیفیک

آمریکا بار دیگر کشورهای اروپایی را تهدید کرد

معاون خزانه داری آمریکا امروز چهارشنبه کشورهای اروپایی را که ساز و کار مالی جدید کشورهای اروپایی (اینستکس) را برای ادامه تجارت با ایران ایجاد شده است ، تهدید به تحریم کرده است.

 

به گزارش بلومبرگ، تنش آمریکا با متحدان اروپایی در پی تهدید اعمال تحریم و مجازات سیستم مالی ایسنتکس سه کشور اروپایی (انگلیس، فرانسه و آلمان) و حمایت از توافق هسته ای ایران افزایش داده است.

 

«سیگال منلکر»، معاون وزیر خزانه‌داری آمریکا در امور تروریسم و اطلاعات مالی در نامه‌ای که نوشته و به دست بلومبرگ رسید، تهدید کرده است که ابزار مالی اروپا برای تجارت با ایران (اینستکس) و هر آن کس که با آن مرتبط باشد می‌توانند از دسترسی به سیستم مالی ایالات متحده منع شوند.

 

منلکر در نامه ای خطاب به «پر فیچر» رئیس ساز و کار مالی اروپا (اینستکس) می نویسد، من از شما می خواهم که به دقت تحریم های احتمالی آمریکا علیه اینستکس را در نظر داشته باشید.

 

وی در ادامه خاطر نشان می شود که مشارکت در فعالیت هایی که تحریم های آمریکا را نقض می کنند، می تواند منجر به عواقب شدیدی مانند از دست دادن دسترسی به سیستم مالی ایالات متحده آمریکا شود.

 

بلومبرگ این اقدام آمریکا را به تشدید جنگ تجاری بین آمریکا و اروپا بر سر سرنوشت توافق هسته‌ای با ایران تعبیر کرده است.

 

سه کشور فرانسه، آلمان و انگلیس ۱۱ بهمن ماه ۱۳۹۷ سازوکار مالی ویژه اروپا برای بهره‌مندی ایران از مزایای اقتصادی برجام را رسما ثبت کردند. پاریس میزبان کانال مالی است و یک بانکدار برجسته آلمانی هم مسئولیت آن را بر عهده دارد.

 

انگلیس رئیس هیأت نظارت این سازوکار مالی است و از هر کدام از این کشورها هم یک نفر از وزارت امور خارجه حضور خواهد داشت و دیگر کشورهای اروپایی هم می‌توانند به این سه‌کشور بپیوندند.

ایرنا

خصوصی‌سازی و تحریم‌های مداخله‌جویانهٔ امپریالیسم امنیت شغلی زحمتکشان را نابود کرده است!

اول ماه مه امسال کارگران میهن ما و شماری از تشکل‌های مستقل و نهادهای مدافع حقوق زحمتکشان و بازنشستگان با برپایی گردهمایی مشترک سیاست‌های رژیم ولایت‌فقیه به‌ویژه برنامه خصوصی‌سازی را به‌چالش کشیدند.

ادامه

اقتصادی, امریکا, ایران, تحریم, مقاله

خروج شرکت‌های آلمانی ازایران و کاهش شدید مبادلات بازرگانی با این کشور

بسیاری از شرکت‌های آلمانی فعال در ایران به علت تحریم‌های آمریکا ناگزیر همکاری‌های اقتصادی خود با ایران را متوقف کرده‌اند. حجم صادرات آلمان به ایران به‌شدت کاهش یافته و به حد صادرات این کشور به قزاقستان رسیده است.

ادامه

اتحادیه اروپا, اقتصادی, المان, امریکا, ایتالیا, ایران, بلاروس, تحریم, جهان, خبر, قزاقستان

هند واردات نفت از ایران را قطع کرد

هند به خیل کشورهایی پیوست که به تحریم‌های تهدیدآمیز آمریکا گردن می‌گذارند. سفیر دهلی‌نو در واشنگتن، از توقف کلیه واردات نفتی از ایران در ماه جاری خبر داد و گفت یک میلیون تن نفت خام در ماه آوریل آخرین واردات بود و بس.

ادامه

اقتصادی, امریکا, ایران, تحریم, ترکیه, جنوب آسیا, جهان, خبر, عربستان سعودی, هندوستان, ونزوئلا