روسیه قطعنامه شورای امنیت علیه کره شمالی را وتو کرد

روسیه امروز (پنجشنبه) با وتوی قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد، به شکل موثری نظارت هیاتی از کارشناسان این نهاد بر تحریم‌های بین‌المللی علیه کره شمالی را لغو کرد. به گزارش ایرنا، خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش داد: قطعنامه‌ای که با حمایت آمریکا به شورای امنیت پیشنهاد شد برای یکسال دیگر ماموریت این هیات را تمدید می‌کرد ... روسیه قطعنامه شورای امنیت علیه کره شمالی را وتو کرد

ادامه

آمریکا, تحریم, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, روسیه, سازمان ملل, شبه جزیره کره, شرق آسیا, غرب, کره شمالی

کیم جونگ اون خواستار آمادگی رزمی محکم و قوی شد

رسانه دولتی کره شمالی امروز دوشنبه، گزارش کرد، کیم جونگ اون یک واحد تانک را مورد بازرسی قرار داد و خواستار افزایش آمادگی رزمی آن از جمله «قدرت ایدئولوژیک و ذهنی» بیشتر شده است. به گزارش ایسنا، این واحد اولین لشکر زرهی کره شمالی است که در سال ۱۹۴۸ راه اندازی شد و در استان ... کیم جونگ اون خواستار آمادگی رزمی محکم و قوی شد

ادامه

جنگ سرد, جهان, خبر, ژاپن, شبه جزیره کره, شرق آسیا, کره شمالی

مجارستان: ناتو بزودی نیرو به اوکراین اعزام می‌کند

نخست‌وزیر مجارستان افشا کرد که کشورهای غربی احتمالا طی ۲ الی سه ماه آینده نیروهایشان را به اوکراین اعزام کنند. به گزارش ایسنا، جنجال و احتمال اعزام نیروهای غربی به اوکراین از اظهارات ماه گذشته «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه آغاز شد و همچنان پس‌لرزه‌های آن ادامه دارد و طبق آن چیزی که نخست‌وزیر مجارستان می‌گوید ... مجارستان: ناتو بزودی نیرو به اوکراین اعزام می‌کند

ادامه

آلمان, اتحادیه اروپا, اوکراین, تحریم, جنگ سرد, جنگ نیابتی, خبر, روسیه, شرق اروپا, فرانسه, مجارستان

جنگ اقتصادی آمریکا و چین به پهپادها کشیده شد

گروهی از نمایندگان کنگره آمریکا در نامه‌ای به کاخ سفید از دولت کشورشان خواستند بر پهپادهای چینی وارد شده به آمریکا تعرفه‌های بیشتری وضع کند. به گزارش ایرنا از رویترز، گروهی از اعضای کنگره آمریکا روز چهارشنبه از دولت بایدن خواستند تا با وضع تعرفه‌های بیشتری را بر هواپیماهای بدون سرنشین ساخت چین، مشوق های ... جنگ اقتصادی آمریکا و چین به پهپادها کشیده شد

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اقتصادی, جنگ سرد, چین, شرق آسیا, گزارش

همزمان با حضور بلینکن در سئول؛ کره شمالی موشک بالستیک شلیک کرد

کره شمالی همزمان با حضور وزیر خارجه آمریکا در سئول، یک موشک بالستیک به سوی آب‌های شرق شبه‌جزیره کره پرتاب کرد. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، ارتش کره جنوبی مدعی شد که کره شمالی برای نخستین بار در دو ماه اخیر و همزمان با حضور آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا در سئول، ... همزمان با حضور بلینکن در سئول؛ کره شمالی موشک بالستیک شلیک کرد

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, جنگ سرد, جهان, خبر, ژاپن, شبه جزیره کره, کره جنوبی, کره شمالی

آمریکا از موشک‌های فوق فراصوت چین ابراز نگرانی کرد

مقام‌های ارشد دولت آمریکا با ابراز نگرانی نسبت به رشد فزاینده موشکی چین گفتند که تمرکز ایالات متحده بر چالش نظامی چین متمرکز خواهد بود.

 

فارس، به نقل از گزارش خبرگزاری «رویترز» «رابرت وود»، نماینده آمریکا در امور خلع سلاح اتمی در مقر سازمان ملل در ژنو پس از گزارش پکن مبنی بر آزمایش یک موشک، در جمع خبرنگاران گفت: «ما نگران این هستیم که چین در زمینه ابرفراصوت چه کار می‌کند.»

 

وی با اشاره به دشواری سیستم‌های دفاع موشکی برای ردیابی چنین تسلیحاتی با سرعت بالا گفت: «ما فقط نمی‌دانیم چگونه می‌توانیم در برابر این نوع فناوری دفاع کنیم ، نه چین و نه روسیه.»

 

چین روز دوشنبه اعلام کرد که یک فضاپیما و نه یک موشک ابرفراصوت را آزمایش کرده است.

 

«لوید آستین» وزیر دفاع آمریکا نیز روز دوشنبه گفت واشنگتن از نزدیک در حال بررسی توسعه سیستم‌های تسلیحاتی پیشرفته چین است. وی از اظهارنظر مستقیم در مورد گزارشی مبنی بر آزمایش یک موشک ابرفراصوت چین با قابلیت حمل کلاهک اتمی خودداری کرد.

 

ایالات متحده و روسیه هر دو سلاح‌های ابرفرا صوت را آزمایش کرده‌اند. ماین جنگ افزارها موشک‌هایی هستند که بیش از پنج برابر سرعت صوت پرواز می‌کنند و تشخیص و دفع آنها ‌بسیار دشوار است.

 

آستین در جریان بازدید از گرجستان به خبرنگاران گفت: «ما از نزدیک شاهد توسعه تسلیحاتی و قابلیت‌ها و سیستم های پیشرفته چین هستیم که تنش‌ها را در منطقه افزایش می‌دهد.»

 

وزیر دفاع ایالات متحده گفت که واشنگتن همچنان بر چالش نظامی پکن متمرکز خواهد بود.

 

«جان کربی» سخنگوی پنتاگون نیز روز یکشنبه به شبکه خبری «فاکس نیوز» گفت: «ما نگرانی‌های خود را در مورد توانایی‌های نظامی که چین به دنبال آن می‌رود، روشن کرده‌ایم، توانایی‌هایی که تنها تنش‌ها را در منطقه و فراتر از آن افزایش می‌دهد. این یکی از دلایلی است که ما چین را یک چالش به شمار می‌آوریم.»

 

چندی قبل نیز یک وبگاه تحلیلی در مطلبی به تحلیل موشک جدید ساخت چین که قابلیت ایجاد خاموشی‌های سراسری شهرهای آمریکا را دارد، پرداخت.

 

وبگاه «آسیا تایمز» در این زمینه نوشت، موشک جدید ساخت چین با سرعت ۶ ماخ حرکت می‌کند. این موشک یک انفجار یک پالس الکترو مغناطیسی در یک شهر بزرگ ایجاد کرده، خطوط ارتباطی و برق را فوراً از بین برده و زندگی مردم عملا فلج می‌شود.

شکاف انداختن بین چین و ویتنام، هدف ایالات‌متحده است. اما راهبرد «تفرقه بینداز و پیروز شو» دورنمایی ندارد!

ایالات‌متحده به ناو هواپیمابرش با نام یو‌اس‌اس رونالد ریگان دستور داده است تا موقعیتش را در آب‌های نزدیک دریای چین جنوبی حفظ کند. بخشی از راه‌برد ایالات‌متحده در این منطقه، بهره‌بری از وجود اختلاف ارضی بین چین و ویتنام برای ایجاد شکاف بین دو کشور سوسیالیستی است.

ادامه

اتحاد شوروی, استرالیا, امریکا, جهان, چین, سوسیالیسم, فرانسه, کمونیسم, ویتنام

درخواست روزنامه وابسته به ارتش چین برای “جنگ خلق” با جاسوس‌های آمریکا

نشریه وابسته به ارتش چین در واکنش به گزارش مربوط به تاسیس یک واحد جدید از سوی سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) مختص به چین، خواستار “جنگ خلق” برای شکست دادن جاسوسی‌های آمریکا شد.

ادامه

اتحاد شوروی, امریکا, جنگ سرد, جهان, چین, ژئوپلیتیک

مسکو خواستار تشکیل ارتش مستقل اروپایی است

دمیتری پسکوف سخنگوی کرملین گفت که مسکو به تفرقه و جدایی در اروپا تمایلی ندارد و خواستار وجود کشورهای برخوردار و متحد اروپایی با نیروهای دفاعی مستقل از آمریکاست.

ادامه

اروپا, امریکا, اوکراین, تحلیل, جنگ سرد, جهان, چین, حضور نظامی, روسیه, ژاپن, ناتو