پوتین: به ناتو حمله نمی‌کنیم اما اف-۱۶‌های اوکراین را در هر کشوری ساقط می‌کنیم

رئیس جمهور روسیه با هشدار به حامیان کی‌یف، تاکید کرد مسکو به‌دنبال تقابل با دست‌نشانده‌های آمریکا در شرق اروپا نیست. به گزارش ایسنا، «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه روز چهارشنبه و طی سخنرانی در جریان بازدید از یک پایگاه هوایی در استان «تِوِر» در غرب این کشور اظهار کرد چندین مقام غربی با این ادعا که ... پوتین: به ناتو حمله نمی‌کنیم اما اف-۱۶‌های اوکراین را در هر کشوری ساقط می‌کنیم

ادامه

آمریکا, اتحاد شوروی, اوکراین, جمهوری چک, جهان, روسیه, شرق اروپا, غرب, گزارش, لهستان, ناتو

ژنرال انگلیسی: در جنگ با روسیه بیشتر از دو ماه دوام نمی‌آوریم

یک مقام ارشد ارتش انگلیس بر این باور است نیروهای انگلیسی قادر به جنگ با روسیه برای بیش از دو ماه نیستند. به گزارش ایسنا، ژنرال «راب مگوون» معاون رئیس ستاد دفاعی ارتش انگلیس گفته است نیروهای این ارتش در صورت ورود به جنگ به دلیل نداشتن منابع مناسب جنگ‌های آینده مجبور به مدیریت «ریسک ... ژنرال انگلیسی: در جنگ با روسیه بیشتر از دو ماه دوام نمی‌آوریم

ادامه

انگلیس, اوکراین, تحلیل, جنگ نیابتی, جهان, روسیه, شرق اروپا, غرب اروپا, ناتو

وزارت خارجه روسیه: آمریکا در حمله تروریستی مسکو، خودش را گوشه رینگ گرفتار کرد!

سخنگوی وزارت خارجه روسیه می‌گوید که آمریکا خیلی عجولانه مسئولیت حمله تروریستی مسکو را به گردن داعش انداخت و با این تصمیم خودش در گوشه رینگ گیر افتاده است! به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه با اشاره به حمله تروریستی جمعه هفته گذشته به یک سالن کنسرت ... وزارت خارجه روسیه: آمریکا در حمله تروریستی مسکو، خودش را گوشه رینگ گرفتار کرد!

ادامه

آمریکا, انگلس, اوکراین, تحلیل, تروریسم, جهان, روسیه, شرق اروپا

صندوق بین‌المللی پول۸۸۰ میلیون دلار به اوکراین داد

سومین فقره از تسهیلات صندوق بین‌المللی پول به مبلغ ۸۸۰ میلیون دلار به اوکراین رسید. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، اوکراین سومین فقره از تسهیلات صندوق بین‌المللی پول به مبلغ ۸۸۰ میلیون دلار را دریافت کرد. «دنیس شمیهال»، نخست‌وزیر اوکراین روز سه‌شنبه اعلام کرد که اوکراین در چارچوب برنامه مالی جدید، سومین ... صندوق بین‌المللی پول۸۸۰ میلیون دلار به اوکراین داد

ادامه

آمریکا, افغانستان, اقتصادی, اوکراین, خبر, روسیه, شرق اروپا, صندوق بین‌المللی پول, غرب

شورای امنیت روسیه: اوکراین در حمله تروریستی مسکو دست دارد

دبیر شورای امنیت روسیه امروز (سه ‌شنبه) گفت که اوکراین در حمله تروریستی مرگبار به سالن کنسرت کروکوس در نزدیکی مسکو دست دارد. به گزارش ایسنا، «نیکلای پاتروشف» دبیر شورای امنیت روسیه در پاسخ به اینکه آیا اوکراین یا داعش مسئول این حمله هستند که ۱۳۷ کشته برجای گذاشت، گفت «البته که اوکراین است». به ... شورای امنیت روسیه: اوکراین در حمله تروریستی مسکو دست دارد

ادامه

آمریکا, اوکراین, تروریسم, جنگ نیابتی, جهان, حقوق بشر, خبر, روسیه, شرق اروپا

آمریکا از تهدید روسیه عقب‌نشینی کرد

نماینده آمریکا در ناتو اظهارات قبلی خود که به نوعی تهدید روسیه بود را اصلاح کرده و از آن عقب نشسته است.

 

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، خانم کی بیلی هاتچیسیون، نماینده دائم آمریکا در ناتو در توئیتر نوشت نگفته بود موشک های روسیه که به عقیده وی با نقض پیمان نابود سازی موشک های میان برد و کوتاه برد ساخته شده اند، باید “منهدم” شوند.

 

وی نوشته است: “من نگفتم که باید به روسیه ضربت پیشگیرانه وارد شود”.

 

به گفته نماینده آمریکا روسیه باید به رعایت اصول پیمان نابود سازی موشک های میان برد و کوتاه برد بازگردد و در غیر اینصورت آمریکا مجبور خواهد شد امکانات بالقوه طرف روسی را برای دفاع از منافع خود و منافع ناتو را در نظر بگیرد.

 

پیشتر نمایده دائم آمریکا در ناتو گفته بود: آمریکا آماده است تا آن دسته از تسلیحات توسعه یافته روسیه که ناقض پیمان نابود سازی موشک های میان برد و کوتاه برد است را نابود کند.

 

وی همچنین گفته بود: اگر مسکو همچنان به طور مخفیانه سیستم های موشکهای کروز را که توسط این معاهده منع شده است را تولید کند، واشنگتن این گزینه را در نظر خواهد گرفت تا قبل از اینکه سلاح آماده استفاده باشد آنها را نابود کند.

 

واکنش مسکو به تهدید سفیر آمریکا برای حمله به روسیه

 

روس‌ها می‌گویند سفیر آمریکا در ناتو که در سخنانی تهدید آمیز از احتمال حمله ایالات متحده به روسیه سخن گفته است، خطر ناشی از چنین سخنانی را درک نمی‌کند.

 

روسیه در واکنش به اظهارات نماینده آمریکا در ناتو در خصوص انهدام موشک‌های کروز روسی، این سخنان را خطرناک توصیف کرد.

 

ساعتی پیش بود که کِی بایلی، سفیر و نماینده آمریکا در ناتو مدعی شد که واشنگتن متعهد به راه‌حل دیپلماتیک است، اما اگر روس‌ها توسعه سامانه‌های میان‌برد موشکی کروز خود را ادامه دهند، واشنگتن آماده بررسی و در نظر گرفتن یک حمله نظامی برای نابود کردن این تسلیحات است.

 

به نوشته رویترز، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه نیز در واکنش به این اظهارات گفت: «به نظر می‌رسد افرادی که چنین سخنانی را می‌گویند سطح مسئولیت‌شان و خطر لفاظی‌های خصمانه را درک نمی‌کنند.»

تسنیم

مسکو: محاصره دریایی روسیه اعلام جنگ است

رئیس کمیسیون سیاستگذاری اطلاعاتی شورای فدراسیون روسیه (مجلس سنا) اعلام کرد: محاصره دریایی روسیه که به تازگی توسط یکی از مقام های آمریکا اعلام شده، حاوی پیام اعلام جنگ به ماست.

ادامه

امریکا, ترکیه, جهان, خاورمیانه, خبر, روسیه, شرق اروپا, هندوستان

روسیه: آمریکا افکار عمومی را برای تجاوز به سوریه آماده می‌کند

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد که آمریکا افکار عمومی جهانی را برای تجاوز جدید نظامی به سوریه آماده می‌کند.

ادامه

افغانستان, امریکا, انگلستان, جهان, خبر, روسیه, سوریه, شرق اروپا, فلسطین, گرجستان