الجزایر؛ پرونده عضویت کامل فلسطین را بار دیگر به شورای امنیت ارائه خواهیم کرد

به دنبال وتوی پیش نویس عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد توسط آمریکا، الجزایر متعهد شد این پیش نویس را بار دیگر در شورای امنیت مطرح کند. عمار بن جامع سفیر و نماینده دائم الجزایر در سازمان ملل در این باره گفت: امیدواریم بار دیگر زمانی که پیش نویس عضویت فلسطین در سازمان ملل ... الجزایر؛ پرونده عضویت کامل فلسطین را بار دیگر به شورای امنیت ارائه خواهیم کرد

ادامه

آمریکا, الجزایر, جهان, خاورمیانه, خبر, سازمان ملل, فلسطین

ابراز تأسف شدید چین از وتوی درخواست فلسطین برای عضویت در سازمان ملل توسط ایالات متحده

بعد از ظهر پنجشنبه ۱۸ آوریل، ۳۰ فروردین، به وقت محلی، پیش‌نویش قطعنامه «پیشنهاد پذیرش عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد» از سوی ایالات متحده وتو شد و در شورای امنیت سازمان ملل به تصویب نرسید. به گزارش رادیو بی‌المللی چین؛ «فو تسونگ» نماینده دائم چین در سازمان ملل طی سخنرانی خود پس از ... ابراز تأسف شدید چین از وتوی درخواست فلسطین برای عضویت در سازمان ملل توسط ایالات متحده

ادامه

آمریکا, اسراییل, تحلیل, چین, خاورمیانه, سازمان ملل, شرق آسیا, صلح, فلسطین

آمریکا قطعنامه عضویت فلسطین در سازمان ملل را وتو کرد

آمریکا قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد را وتو کرد. در این رأی‌گیری، ۱۲ عضو شورای امنیت به قطعنامه رأی مثبت دادند و آرای انگلیس و سوئیس نیز ممتنع بود. به گزارش ایسنا، آمریکا در جلسه بامداد جمعه شورای امنیت سازمان ملل، قطعنامه پیشنهادی الجزایر که خواستار عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل ... آمریکا قطعنامه عضویت فلسطین در سازمان ملل را وتو کرد

ادامه

آمریکا, اسراییل, انگلیس, جهان, خاورمیانه, خبر, روسیه, سازمان ملل, سوئیس, فلسطین

بامداد جمعه، پدافند هوایی پایگاه هشتم شکاری اصفهان برای رهگیری به کار افتاد و صدای پدافند از سمت شمال شرق اصفهان بگوش رسید + فیلم

حوالی ساعت ۴ جمعه ۳۱ فروردین، پدافند هوایی پایگاه هشتم شکاری اصفهان برای رهگیری به کار افتاد و صدای پدافند از سمت شمال شرق اصفهان بگوش رسید. پایگاه هشتم شکاری نیروی هوایی ارتش در نزدیکی فرودگاه اصفهان و در کنار منطقه قهجاورستان واقع شده است. بررسی میدانی خبرنگار ایرنا نشان می دهد شهر و استان ... بامداد جمعه، پدافند هوایی پایگاه هشتم شکاری اصفهان برای رهگیری به کار افتاد و صدای پدافند از سمت شمال شرق اصفهان بگوش رسید + فیلم

ادامه

آمریکا, اسراییل, ایران, خاورمیانه, خبر, سوریه, عراق, فلسطین, فیلم

ایرلند: اسرائیل انتقام را جایگزین منطق کرده است/ هشدار ایتالیا به اسرائیل: از افزایش تنش‌ها در منطقه خودداری کنید

سیمون هریس نخست وزیر ایرلند بار دیگر بر شناسایی کشور مستقل فلسطین تاکید کرد و گفت که اسرائیل انتقام را جایگزین منطق کرده است. به گزارش ایرنا، هریس سه‌شنبه شب در مصاحبه با سی. ان. ان گفت: در حال حاضر، اقدامات دولت نتانیاهو در رابطه با ایجاد فاجعه انسانی در غزه و تاثیر آن بر ... ایرلند: اسرائیل انتقام را جایگزین منطق کرده است/ هشدار ایتالیا به اسرائیل: از افزایش تنش‌ها در منطقه خودداری کنید

ادامه

اسراییل, ایتالیا, ایرلند, جنوب اروپا, جهان, خاورمیانه, خبر, زنان, غرب اروپا, فلسطین, کودکان

آمریکایی‌ها تا نابودی سوریه قصد ترک این کشور را ندارند/ سازمان ملل؛ ۱۲.۴ میلیون سوری امنیت غذایی ندارند

سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه گفت که واشنگتن دقایقی پیش از حمله به سوریه با پیام های هشدار آمیز روسیه را در جریان این حمله قرار داده بود. اخیرا به اطلاعات متفاوتی از منابع مختلف دست پیدا کردیم که ظاهرا آمریکایی‌ها تا نقطه نابودی سوریه قصد ترک این کشور را ندارند.

 

به گزارش ایرنا، لاوروف روز جمعه در جریان یک کنفرانس خبری با محمد حنیف اتمر همتای افغانستانی خود با اشاره به اقدامات بی‌ثبات کننده آمریکا در سوریه گفت که حضور نیروهای آمریکایی در سوریه غیرمشروع و نقض قوانین بین‌المللی است.

 

وزیر خارجه روسیه در ادامه افزود: اخیرا به اطلاعات متفاوتی از منابع مختلف دست پیدا کردیم که ظاهرا آمریکایی‌ها تا نقطه نابودی سوریه قصد ترک این کشور را ندارند.

 

وزیر خارجه روسیه با اظهار نظر در مورد حملات هوایی آمریکا به شرق سوریه گفت که طرف آمریکایی تنها چند دقیقه پیش از انجام حمله در این مورد اخطار داده بود.

 

لاوروف در ادامه اقدامات واشنگتن در راستای تحت فشار قرار دادن سایر کشورها جهت جلوگیری از تحویل کمک‌های بشردوستانه به سوریه و سعی در جلوگیری از بازسازی‌ها در سوریه، به شدت از آمریکا انتقاد کرد.

 

وزیر خارجه روسیه تأکید کرد که جدا از کانال نظامی رفع اختلاف بین مسکو و واشنگتن، روسیه از سرگیری روابط دو کشور در سوریه را در سطح سیاسی-دیپلماتیک “بسیار مهم” می‌داند. وی ابراز امیدواری کرد که دولت جدید آمریکا تیم خود را در این زمینه تشکیل دهد.

 

جان کربی سخنگوی پنتاگون شامگاه پنج‌شنبه در بیانیه‌ای مطبوعاتی گفت: به دستور رئیس جمهور بایدن، نیروهای ارتش آمریکا اوایل عصر امروز حملات هوایی علیه زیرساخت‌های مورد استفاده گروه‌های شبه نظامی عراقی در شرق سوریه انجام داد.

 

سازمان ملل: ۱۲.۴ میلیون سوری امنیت غذایی ندارند

 

سازمان ملل متحد اعلام کرد که حدود ۶۰ درصد مردم سوریه به طور منظم به غذا دسترسی ندارند.

 

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت شبکه روسیا الیوم، مارک لوکاک، معاون دبیرکل سازمان ملل در امور بشردوستانه در سخنانی در جریان نشست مجازی شورای امنیت درباره بحران انسانی سوریه اظهار کرد: ۱۲.۴ میلیون سوری به طور منظم به غذا دسترسی ندارند و از امنیت غذایی برخوردار نیستند.

 

وی افزود: طی سال گذشته میلادی حدود ۴.۵ میلیون نفر دیگر به سوری‌هایی پیوسته‌اند که قادر به تهیه غذا به طور منظم نیستند.

 

لوکاک ادامه داد: در نتیجه بحران‌های اقتصادی، بیش از ۷۰ درصد مردم سوریه طی یک سال گذشته متحمل بدهی جدید شده‌اند و خانواده‌های سوری فرزندان خود را به جای مدرسه، به سر کار می‌فرستند تا بتوانند تغذیه‌شان را فراهم کنند.

 

وی همچنین گفت: بیش از نیم میلیون کودک سوری زیر پنج سال به دلیل سوء تغذیه با اختلال در رشد مواجه بوده و از قد کوتاه برخوردار هستند و ما نگران افزایش این رقم هستیم.

 

حدود ۲.۴ میلیون آواره در مرزهای سوریه به ویژه در شمال غرب این کشور نیاز به کمک‌های بشردوستانه دارند و اگر مکانیزم فرامرزی برای انجام کمک‌های بشردوستانه ادامه نیابد ممکن است با تلفات جانی بیشتر مواجه شویم.

سانا؛ نیروهای آمریکایی تعدادی از عناصر داعش را از حسکه به‌منطقه التنف انتقال دادند

نیروهای آمریکایی تعداد جدیدی از زندانیان داعش را از زندان‌های تحت کنترل گروه‌های نیروهای سوریه دموکراتیک (قسد) در استان حسکه به پایگاه‌های خود در الشدادی در حومه جنوبی انتقال داده تا آنها را به پایگاه‌ خود در منطقه التنف انتقال دهند.

ادامه

امریکا, تروریسم, جهان, خاورمیانه, خبر, روسیه, سوریه

اسرائیل و سه کشور عرب منطقه سرگرم ایجاد یک «ناتوی امنیتی» علیه ایران هستند

شبکۀ خبری “اسرائیل ٢۴” به نقل از منابع آگاه نوشت که اسرائیل، عربستان، بحرین و امارات متحد عربی از ماه‌ها پیش مذاکرات خود را برای تشکیل یک ائتلاف دفاع امنیتی بر اساس سرمشق ناتو برای مقابله با تهدیدهای جمهوری اسلامی ایران آغاز کرده‌اند.  

ادامه

اسراییل, امارات, ایران, بحرین, جهان, خاورمیانه, خبر, عربستان سعودی

وزارت دفاع روسیه؛ کشته‌شدن بیش از ۸۷ هزار تروریست از جمله ۸۳۰ فرمانده در عملیات ضدتروریستی در سوریه

رسانه های روسیه اعلام کردند که شماری از تروریست‌های داعشی در جریان حملات جنگنده‌های روسیه در سوریه به هلاکت رسیدند.

ادامه

تروریسم, جهان, خاورمیانه, خبر, روسیه, سوریه