هشدار اسپانیا به اسراییل درباره حمله به رفح

وزیر خارجه اسپانیا خواستار استقرار آتش‌بس در غزه و عدم عملیات نظامی اسرائیل در رفح شد. به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ نبود آینده‌ای روشن پیش روی فلسطینیان و ادامه اشغالگری‌های اسرائیل در نهایت منجر به وقوع حمله هفتم اکتبر شد. اکنون برخی کشور‌های اروپایی در تلاش هستند با ایجاد امید در میان فلسطینیان از جمله آینده ... هشدار اسپانیا به اسراییل درباره حمله به رفح

ادامه

اتحادیه اروپا, اروپا, اسپانیا, اسراییل, ایرلند, تروریسم, جنوب اروپا, خاورمیانه, فلسطین, لبنان, مالت

بالاترین مقام اطلاعات نظامی اسرائیل استعفا کرد

یک رسانه اسرائیلی از استعفای رئیس اداره اطلاعات نظامی ارتش اسرائیل به‌دلیل شکست در طوفان الاقصی خبر داد. به گزارش خبرگزاری تسنیم، یک روزنامه اسرائیلی امروز دوشنبه از استعفای آهارون حالیوا، رئیس اداره اطلاعات نظامی ارتش اسرائیل خبر داد. روزنامه یدیعوت آحارانوت دلیل استعفای رئیس بخش اطلاعات نظامی رژیم اسرائیل را شکست در ۷ اکتبر ... بالاترین مقام اطلاعات نظامی اسرائیل استعفا کرد

ادامه

اسراییل, ایران, جهان, خاورمیانه, خبر, سوریه, فلسطین

محمود عباس: وتوی آمریکا علیه فلسطین «ناامیدکننده» و «شرم‌آور» است

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین وتوی آمریکا علیه اعطای عضویت کامل به فلسطین در سازمان ملل متحد را موضعی «ناامیدکننده» خواند. «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین امروز (شنبه) وتوی آمریکا علیه اعطای عضویت کامل به فلسطین در سازمان ملل متحد را موضعی «ناامیدکننده»، «شرم‌آور»، «غیرقابل توجیه» و «غیرمسوولانه» خواند. وی در مصاحبه با خبرگزاری فلسطین ... محمود عباس: وتوی آمریکا علیه فلسطین «ناامیدکننده» و «شرم‌آور» است

ادامه

آمریکا, اسراییل, تجاوز نظامی, تحلیل, تشکیلات خودگردان فلسطین, جهان, خاورمیانه, سازمان ملل, فلسطین, نسل‌کشی

الجزایر؛ پرونده عضویت کامل فلسطین را بار دیگر به شورای امنیت ارائه خواهیم کرد

به دنبال وتوی پیش نویس عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد توسط آمریکا، الجزایر متعهد شد این پیش نویس را بار دیگر در شورای امنیت مطرح کند. عمار بن جامع سفیر و نماینده دائم الجزایر در سازمان ملل در این باره گفت: امیدواریم بار دیگر زمانی که پیش نویس عضویت فلسطین در سازمان ملل ... الجزایر؛ پرونده عضویت کامل فلسطین را بار دیگر به شورای امنیت ارائه خواهیم کرد

ادامه

آمریکا, الجزایر, جهان, خاورمیانه, خبر, سازمان ملل, فلسطین

ابراز تأسف شدید چین از وتوی درخواست فلسطین برای عضویت در سازمان ملل توسط ایالات متحده

بعد از ظهر پنجشنبه ۱۸ آوریل، ۳۰ فروردین، به وقت محلی، پیش‌نویش قطعنامه «پیشنهاد پذیرش عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد» از سوی ایالات متحده وتو شد و در شورای امنیت سازمان ملل به تصویب نرسید. به گزارش رادیو بی‌المللی چین؛ «فو تسونگ» نماینده دائم چین در سازمان ملل طی سخنرانی خود پس از ... ابراز تأسف شدید چین از وتوی درخواست فلسطین برای عضویت در سازمان ملل توسط ایالات متحده

ادامه

آمریکا, اسراییل, تحلیل, چین, خاورمیانه, سازمان ملل, شرق آسیا, صلح, فلسطین

آمریکا، فرمانده جدید سپاه قدس را به سرنوشت قاسم سلیمانی تهدید کرد

برایان هوک رییس گروه اقدام ویژه ایران در وزارت امور خارجه آمریکا روز پنجشنبه فرمانده جدید سپاه قدس ایران را تهدید کرد و گفت: اگر قاآنی بخواهد رویکر (سپهبد) قاسم سلیمانی ادامه دهد، به سرنوشت وی دچار خواهد شد.

 

به گزارش ایرنا؛ هوک در گفت وگوی اختصاصی با روزنامه عربستانی “الشرق الاوسط” افزود: دونالد ترامپ رییس جمهوری اعلام کرده است که هرگونه حمله به آمریکا یا منافع آن با پاسخی کاملا قاطع روبرو خواهد شد.

 

هوک درپاسخ به خبرنگار که گفت اگر ایران به منافع آمریکا آسیب بزند با پاسخی قاطع روبرو خواهد شد و در این مسأله متحدان مطرح نیستند، اظهارات خود را تغییر داد و مدعی شد: نه، حمایت از متحدان را در گذشته مطرح کردیم و از نزدیک با آنان همکاری می‌کنیم، به همین خاطر پاسخ ما تنها محدود به این نخواهد شد که شهروندان و منافع آمریکا از سوی ایران آسیب ببیند.

 

وی تغییر حکومت در ایران را به صورت تلویحی رد کرد و مدعی شد: فشار حداکثری آمریکا علیه تهران، رفتارهای دولت ایران را تغییر داده و مانع از آن شده است که گروه‌های نیابتی‌اش نتوانند دست به اقداماتی (علیه آمریکا) بزنند، چرا که ما حضور نظامیان خود را در منطقه افزایش داده‌ایم، گذشته از آن که رصد اطلاعاتی نیز شدت یافته و امروز یک نیروی دریایی بین‌المللی در آب‌های تنگه هرمز به گشتی زنی مشغول است.

 

این دیپلمات ارشد آمریکایی بار دیگر با حمایت از فعال شدن سازوکار رفع اختلاف در برجام مدعی شد: ایران توافق هسته‌ای را چندین بار نقض کرده است، به طوری که دیگر چیزی از آن باقی نمانده است.

 

رییس گروه اقدام ویژه ایران در وزارت امور خارجه آمریکا با تکرار سخنان تکراری‌اش در خصوص برجام گفت:بر این باوریم که انعقاد یک قراداد جدید با ایران مانع از دستیابی این کشور به سلاح هسته‌ای خواهد شد و توافق جدید از توافق کنونی بهتر است.

کاخ سفید: توافق ترامپ و صالح برای بقای نیروهای آمریکایی در عراق

کاخ سفید امروز (پنج‌شنبه) اعلام کرد، دونالد ترامپ و برهم صالح بر باقی ماندن ارتش آمریکا در این کشور در پی نشستی محرمانه میان خود در داووس سوئیس توافق کردند.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, جهان, حضور نظامی, خاورمیانه, خبر, سوئیس, عراق, غرب اروپا

روزنامه کره‌جنوبی: اعزام نظامی به تنگه هرمز، مشارکت در محاصره ایران است

یک روزنامه چاپ کره جنوبی با انتقاد از تصمیم دولت این کشور برای اعزام نظامی به آب‌های جنوبی ایران، گفت این کار خطر درگیری را افزایش داده و مشارکت در کارزار فشار آمریکا و محاصره ایران تلقی می‌شود.

ادامه

امریکا, ایران, جهان, خاورمیانه, خبر, شرق آسیا, کره جنوبی