هشدار اسپانیا به اسراییل درباره حمله به رفح

وزیر خارجه اسپانیا خواستار استقرار آتش‌بس در غزه و عدم عملیات نظامی اسرائیل در رفح شد. به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ نبود آینده‌ای روشن پیش روی فلسطینیان و ادامه اشغالگری‌های اسرائیل در نهایت منجر به وقوع حمله هفتم اکتبر شد. اکنون برخی کشور‌های اروپایی در تلاش هستند با ایجاد امید در میان فلسطینیان از جمله آینده ... هشدار اسپانیا به اسراییل درباره حمله به رفح

ادامه

اتحادیه اروپا, اروپا, اسپانیا, اسراییل, ایرلند, تروریسم, جنوب اروپا, خاورمیانه, فلسطین, لبنان, مالت

بالاترین مقام اطلاعات نظامی اسرائیل استعفا کرد

یک رسانه اسرائیلی از استعفای رئیس اداره اطلاعات نظامی ارتش اسرائیل به‌دلیل شکست در طوفان الاقصی خبر داد. به گزارش خبرگزاری تسنیم، یک روزنامه اسرائیلی امروز دوشنبه از استعفای آهارون حالیوا، رئیس اداره اطلاعات نظامی ارتش اسرائیل خبر داد. روزنامه یدیعوت آحارانوت دلیل استعفای رئیس بخش اطلاعات نظامی رژیم اسرائیل را شکست در ۷ اکتبر ... بالاترین مقام اطلاعات نظامی اسرائیل استعفا کرد

ادامه

اسراییل, ایران, جهان, خاورمیانه, خبر, سوریه, فلسطین

محمود عباس: وتوی آمریکا علیه فلسطین «ناامیدکننده» و «شرم‌آور» است

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین وتوی آمریکا علیه اعطای عضویت کامل به فلسطین در سازمان ملل متحد را موضعی «ناامیدکننده» خواند. «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین امروز (شنبه) وتوی آمریکا علیه اعطای عضویت کامل به فلسطین در سازمان ملل متحد را موضعی «ناامیدکننده»، «شرم‌آور»، «غیرقابل توجیه» و «غیرمسوولانه» خواند. وی در مصاحبه با خبرگزاری فلسطین ... محمود عباس: وتوی آمریکا علیه فلسطین «ناامیدکننده» و «شرم‌آور» است

ادامه

آمریکا, اسراییل, تجاوز نظامی, تحلیل, تشکیلات خودگردان فلسطین, جهان, خاورمیانه, سازمان ملل, فلسطین, نسل‌کشی

الجزایر؛ پرونده عضویت کامل فلسطین را بار دیگر به شورای امنیت ارائه خواهیم کرد

به دنبال وتوی پیش نویس عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد توسط آمریکا، الجزایر متعهد شد این پیش نویس را بار دیگر در شورای امنیت مطرح کند. عمار بن جامع سفیر و نماینده دائم الجزایر در سازمان ملل در این باره گفت: امیدواریم بار دیگر زمانی که پیش نویس عضویت فلسطین در سازمان ملل ... الجزایر؛ پرونده عضویت کامل فلسطین را بار دیگر به شورای امنیت ارائه خواهیم کرد

ادامه

آمریکا, الجزایر, جهان, خاورمیانه, خبر, سازمان ملل, فلسطین

ابراز تأسف شدید چین از وتوی درخواست فلسطین برای عضویت در سازمان ملل توسط ایالات متحده

بعد از ظهر پنجشنبه ۱۸ آوریل، ۳۰ فروردین، به وقت محلی، پیش‌نویش قطعنامه «پیشنهاد پذیرش عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد» از سوی ایالات متحده وتو شد و در شورای امنیت سازمان ملل به تصویب نرسید. به گزارش رادیو بی‌المللی چین؛ «فو تسونگ» نماینده دائم چین در سازمان ملل طی سخنرانی خود پس از ... ابراز تأسف شدید چین از وتوی درخواست فلسطین برای عضویت در سازمان ملل توسط ایالات متحده

ادامه

آمریکا, اسراییل, تحلیل, چین, خاورمیانه, سازمان ملل, شرق آسیا, صلح, فلسطین

آمریکا: از قبل مطلع شدیم ایران قصد حمله دارد

روزنامه واشنگتن‌پست به نقل از یک مقام ارشد دولت آمریکا نوشت که حمله موشکی سپاه پاسداران به پایگاه‌های نظامی در عراق یک رخداد حساب شده بود و مقام‌های کاخ سفید از بعد از ظهر روز سه‌شنبه مطلع بودند که ایران قصد حمله دارد.

 

این یک مقام ارشد دولتی گفت: «ما می‌دانستیم و عراقی‌ها هم از چندین ساعت قبل به ما خبر داده بودند که ایران قصد حمله دارد.»

 

واشنگتن‌پست هم‌چنین به‌نقل ازمقام‌های نظامی آمریکا نوشت پیش از حمله سپاه پاسداران، نیروهای مستقر در پایگاه مجهز به وسایل حفاظتی شدند و به آن‌ها دستور دا‌ده شد تا به پناهگاه‌ها بروند.

 

در همین حال، ژنرال میلی رییس ستاد ارتش آمریکا و مارک اسپر وزیر دفاع ایالات متحده، اطلاعات جدیدی درباره‌ی حمله‌ی شب گذشته در اختیار خبرنگاران قرار دادند. آن‌ها گفته‌اند که قصد ایران کشتن سربازان آمریکایی و آسیب رساندن به ساختمان‌ها، وسایل نقلیه، هواپیماها و تجهیزات بوده و نیت آسیب نرساندن نداشتند؛ و هشدار اولیه و اقدامات دفاعی و اطلاعاتی باعث نجات جان سربازان شده است. ژنرال میلی گفت: ایران ۱۶ موشک شلیک کرده، که ۱۲ تای آن‌ها به چادرها، راه‌های ارتباطی داخلی، پارکینگ و هلی‌کوپتر اصابت کرده‌است. از این ۱۲ موشک که از سه نقطه‌ی متفاوت در داخل خاک ایران پرتاب شده، یازده تا به پایگاه الأسد اصابت کرده و یکی از آن‌ها به پایگاهی در اربیل برخورد کرده‌است.

 

کنگره‌ی آمریکا «کاهش اختیارات جنگی ترامپ» را به رأی می‌گذارد

 

نانسی پلوسی، رییس دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا گفت که این مجلس امروز پنج‌شنبه درمورد قطعنامه‌ای مبنی بر «محدود کردن اقدامات نظامی دونالد ترامپ در رابطه با ایران» رأی‌گیری خواهد کرد. دموکرات‌های کنگره می‌گویند به دنبال‌ مصوبه‌ای هستند که هرگونه اقدام نظامی ترامپ در رابطه با ایران را متوقف می‌کند مگر با اجازه‌ی کنگره.

بهار نیوز

عراق مذاکره با روسیه برای خرید اس۳۰۰ را ازسرگرفت

رسانه های روسیه به نقل از «محمد رضا الحیدری» رئیس کمیسیون دفاع و امنیت مجلس عراق نوشتند که بغداد مذاکرات با مسکو برای خرید تسلیحات پدافند هوایی اس-۳۰۰ را ازسرگرفته است حال آنکه این مساله باید مدت ها پیش حل می‌شد.

ادامه

امریکا, جهان, خاورمیانه, خبر, روسیه, عراق

ناوگان آمریکا در آب‌های جنوب ایران با فرماندهی یک ایرانی‌تبار

این روزها ناوگان عظیم “هری ترومن” در دریای عرب برای نظارت بر فعالیت‌های ایران مستقر شده است. این مهمترین اسکادران نیروی دریایی آمریکاست و فرماندهی آن را افسری با اصلیت ایرانی به عهده دارد.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, ایران, جهان, خاورمیانه, خبر

بازگشایی گذرگاهی در دیرالزور که توسط آمریکایی‌ها بسته شده بود

روسیه و آمریکا بر سر بازگشایی گذرگاه الصالحیه در استان دیرالزور، به مدت چند ماه از سوی نظامیان آمریکایی بسته شده بود، توافق کرده‌اند.

ادامه

امریکا, تروریسم, جهان, حضور نظامی, خاورمیانه, خبر, روسیه, سوریه