عراق خواستار از سرگیری گفت‌وگوهای استراتژیک با آمریکا شد

مقام‌های عراقی می‌گویند که دولت بغداد درخواستی را برای از سرگیری گفت‌وگوهای استراتژیک با آمریکا و همچنین موضوع خروج نظامیان آمریکایی از این کشور، به واشنگتن ارسال کرده است.

ادامه

امریکا, ایران, تجاوز نظامی, تروریسم, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, عراق

بمباران یوگسلاوی «لکه ننگ» ناتو است که هرگز پاک نخواهد شد!

وزیر کشور صربستان به مناسبت بیست و دومین سالگرد بمباران این کشور از سوی نیروهای ناتو گفت: صربستان هرگز آن جنایت را فراموش نکرده و به دنبال عدالت است.

ادامه

امپریالیسم, امریکا, جنایات جنگی, حقوق بشر, دخالت نظامی, دیدگاه, سازمان ملل, صربستان, ناتو, یوگوسلاوی

رای الیوم؛ پس از۱۰ سال توطئه غرب، سوریه امروز درقله‌های پیروزی است

با گذشت ۱۰ سال از آغاز توطئه غرب و در رأس آن آمریکا علیه سوریه به خاطر ذخایر نفت و گاز این کشور، امروز شاهد آن هستیم که مقاومت ملت و ارتش سوریه این توطئه را خنثی کرده و ملت سوریه در داخل و خارج این کشور نسبت به این توطئه‌ها برای تجزیه کشورشان آگاه ... رای الیوم؛ پس از۱۰ سال توطئه غرب، سوریه امروز درقله‌های پیروزی است

ادامه

استعمار, اسراییل, اقتصادی, امریکا, انگلستان, تروریسم, حقوق بشر, خاورمیانه, دخالت نظامی, سوریه, مقاله

مسکو و دمشق: غرب دنبال غارت سوریه است نه مبارزه با تروریسم

دولت‌های روسیه و سوریه در بیانیه مشترکی اعلام کردند که هدف غرب و آمریکا در سوریه غارت منابع آن است نه مبارزه با تروریسم.

ادامه

امپریالیسم, امریکا, تجاوز نظامی, تحلیل, تروریسم, تشنج‌ زایی, جهان, جهان غرب, حقوق بشر, خاورمیانه, روسیه, سوریه

آمادگی نیروهای ناتو و آمریکا برای جنگ با روسیه

نیروهای مسلح آلمان و کشورهای عضو اتحاد ناتو نیروهای خود را برای درگیری نظامی احتمالی با روسیه آماده می‌کنند.

 

به گزارش اسپوتنیک به نقل از پرتال Junge Welt، مرکز لجستیک پشتیبانی و فعال سازی مشترک (JSEC) جدید مستقر در شهر اولم آلمان، تا سال ۲۰۲۱ آماده می‌شود. مشخص است که این مرکز انتقال نیروها و تجهیزات این اتحادیه را در اروپا انجام خواهد داد.

 

علاوه بر این، در اواسط ماه اکتبر واشنگتن در نظر دارد که حدود ۳.۵ هزار سرباز و بیش از ۲ هزار واحد تجهیزات را به اروپا ارسال کند ، مرکز فرماندهی ارتش آمریکا در نورفولک مسئولیت این امر را بر عهده خواهد داشت. زیرساخت‌های جاده ای اروپا نمی‌توانند تجهیزات سنگین ارتش آمریکا را انتقال دهند. بر این اساس، می‌توان نتیجه گرفت که آمریکا و اروپا در حال آماده سازی علیه جنگ با روسیه هستند. پیش از این گزارش شده بود که ناتو برای حفظ برتری بر مخالفان، یک استراتژی جدید را تدوین نموده است.

 

سرگی ریابکوف، معاون وزیر امور خارجه روسیه روز دوشنبه گفت که مسکو آماده پاسخ نامتقارن به آمریکا و ناتو است در صورتی که آنها موشک‌های جدید با برد متوسط و کوتاه را مستقر کنند.

 

ریابکوف گفت: “باید ایالات متحده و سایر کشورهای ناتو از تصویب مهلت قانونی یک طرفه برای استقرار تسلیحات جدید موشکی با برد متوسط ​​و کوتاه، که به سرعت توسط آمریکایی‌ها پس از اتمام پیمان منع سلاح های هسته‌ای میان برد ایجاد می‌شود، خبر دهند.” وی در صحبتی با یکی از کانال های تلویزیونی روسیه یادآوری کرد که لزوم چنین مهلت قانونی توسط رئیس جمهور روسیه، ولادیمیر پوتین اعلام شده است.

 

ریابکوف افزود: “ما منتظر پاسخ از طرف آنها هستیم و اگر منتظر نمانیم، و چنین تجهیزاتی در آن مناطق یا مناطق خاصی از جهان ظاهر شود، ما مجبور خواهیم شد که پاسخ آینه ای و متقابل و یا شاید نامتقارن بدهیم.”

 

جنگ‌افروزان ایالات‌متحده و ناتو، شریک‌هایی مشتاق در آلمان می‌یابند

در حالی که زخم‌زبان‌ها، توییت‌ها، و گردهمایی‌های نژادپرستانه آقای ترامپ هر روز در صدر خبرهای رسانه‌های ایالات‌متحده قرار می‌گیرند، مردم این کشور را به‌خاطر ندیدن کوشش نیروهای راست‌گرا به‌منظور دست‌یابی به درجه‌ای از نظامی‌گری و جنگ‌افروزی در سراسر جهان- و به‌ویژه اینجا در اروپا که دامنه آن از آنچه تا اکنون مشاهده شده فراتر رفته ... جنگ‌افروزان ایالات‌متحده و ناتو، شریک‌هایی مشتاق در آلمان می‌یابند

ادامه

اتحاد شوروی, اتحادیه اروپا, افغانستان, المان, امریکا, انگلستان, ایران, جهان, خاورمیانه, ناتو, هلند

وضعیت جنگی بین پکن و واشنگتن

پیتر بینارت، استاد دانشگاه نیویورک در مجله آتلانتیک با اشاره به تهدید قریب‌الوقوع چین برای منافع ملی آمریکا، دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان را به تفریط و افراط در برخورد با این مساله متهم کرد.

ادامه

اتحاد شوروی, افغانستان, امریکا, امریکای شمالی, ایران, جهان, چین, خبر, روسیه, رویارویی نظامی, شرق آسیا, کانادا